شماره تماس 09309871159

استانبول؛ بهشت علاقه مندان به خرید و بازار!

استانبول علاوه بر جاذبه های گردشگری و تفریحی متعدد و متنوعی که دارد، بهشت علاقه مندان به خرید نیز محسوب می گردد؛ مراکز خرید استانبول هم متنوع می باشند و هم در سطح استانداردهای جهانی به شمار می آیند! لحظه آخری در این مطلب تعدادی از بهترین اماکن برای خرید در استانبول را معرفی کرده است؛ با ما همراه باشید.

 

 

استانبول را که یک موقعیت مکانی عالی دارد و در نقطه مهمی از مسیرهای تجاری اروپا و آسیا قرار دارد، واقعا می توان "بهشت خریداران" توصیف کرد. استانبول همچنین پایتخت پارچه، کارهای دستی و اجناس کادویی و سوغاتی ترکیه می باشد. این جمله که تمام فصول در استانبول زمان خرید می باشد نیز جمله درستی درباره این شهر تماشایی است؛ چرا که استانبول با تکیه بر قیمت های مناسب و فروشگاههای خیلی خاص، به تمام نیازهای مشتریان خود پاسخ می دهد. در استانبول تمام مکان های مربوط به خرید از بوتیک های مخفی زیبا در یک پاساژ معمولی گرفته تا فروشگاههای با کلاس برندهای شناخته شده جهانی، همیشه مملو از جمعیت هستند. اگر به محض رسیدن به این کلان شهر بزرگ قصد خرید دارید باید از قبل برای خرید خود برنامه ریزی نمایید؛ چون از برجسته ترین ویژگی های استانبول این است که چیزهای خاص را تنها در نقاط خاصی از شهر می توانید پیدا کنید.

 

کادو و سوغات خاص استانبول

بنابر توصیه ما و خیلی از راهنمایان تور، گرند بازار یا بازار بزرگ و بازار مصری ها، اولین جا در استانبول برای خرید سوغاتی و کادو می باشد. در این دو مکان اقلامی از قبیل سوغاتی های اصیل، ادویه جات، فرش، قالیچه، اجناس چرمی، مزه های ترکی و جواهرات زینتی را براحتی می توانید تهیه کنید. همزمان می توانید فرصت بازدید از بنای تاریخی بازار بزرگ را داشته باشید یا در یکی از کافه ها و رستوران های داخل یا اطراف بازار برای استراحت و کمی رفع خستگی توقف کنید.

 

پاساژهای خرید در بی اغلو؛ مکانی دیگر برای خرید در استانبول

بعد از گشت و گذار در بازار بزرگ و بازار مصری اگر باز هم دوست دارید در جای دیگری کادو و سوغاتی تهیه کنید، توصیه می کنیم سری هم به پاساژهای بی اغلو بزنید. در پاساژهای بی اغلو فروشگاههای سوغاتی های جالب، پوشاک متفاوت و لباس های دست دوم فراوان پیدا می شود. در پاساژهای بی اغلو هم می توانید خرید کنید و هم فرصت دارید در کافه و رستوران های آن استراحت و تجدید قوا کنید.

 

بازارهای محلی استانبول؛ ارزان، متنوع و سرگرم کننده

در ادامه نوبت به معرفی یک پدیده خرید دیگر در استانبول به نام بازار Bazar می رسد. تعدادی از بازارهای برجسته تر و شناخته شده تر استانبول معمولا در نواحی خاصی از شهر و در روزهای خاصی برپا می شوند. بازارها در استانبول معمولا با نام همان روزی که برپا می شوند، اسم گذاری می شوند: مثلا پنج شنبه بازار، سه شنبه بازار، شنبه بازار و غیره. علاوه براین، بازارهای ثابتی هم در استانبول وجود دارند که دائما در نواحی خاصی از شهر برقرارند و عموما مواد غذایی می فروشند. شاخص ترین بازارهای خاص استانبول در انواع و اندازه های مختلف عبارتند از: سه شنبه بازار کادیکوی، شنبه بازار بشیکتاش، چهارشنبه بازار یشیل کوی و فاتح.

حالا ببینیم چه چیزهایی در این بازارها می توانید پیدا کنید. در این بازارها انواع بسیار متنوعی از اجناس از میوه ها و سبزیجات گرفته تا انوع پوشاک، کفش و کیف، لوازم حمام و آشپزخانه، همینطور رومیزی و روبالشی، جواهرات زینتی و لباس مخصوص شنا را می توانید پیدا کنید. در این بازارها همچنین می توانید با فروشنده ها سر قیمت چانه بزنید و جنسی که می خواهید را با قیمت بسیار مناسبی بخرید.

 

مراکز خرید استانبول؛ جایی برای خرید سریع و آسان

خرید از مراکز خرید گزینه بعدی برای خرید در استانبول است. توصیه می کنیم اگر قصد دارید محصولات برندهای مهم را در مراکز خرید بزرگ پیدا کنید  مستقیما به مسلک (Maslak)، لونت (Levent) و اتیلر (Etiler) بروید. مراکز خرید بزرگ این نواحی استانبول، حاوی تعداد زیادی برندهای مارک دنیا می باشند. علاوه بر آن، امکانات تفریحی نظیر سینما و سالن تئاتر و رستوران هم در این مراکز خرید برای سپری کردن یک روز بانشاط و مفرح در کنار خرید، برای راحتی شما مهیا شده است.

در ادامه نوبت به معرفی فروشگاههای برند خاص می رسد که اجناس خود را در زمان های مشخصی از سال تخفیف می زنند. بنابراین در سفر به استانبول امکان پیدا کردن فروشگاههایی که اجناس برند خود را Off زده اند بسیار زیاد است. مخصوصا در نواحی مسلک، ینی بوسنا، گونش لی، مال تپ و کوزیاتاگی امکان پیدا کردن اجناسی که فصل شان تمام شده و برای آنها تخفیف بسیار خوبی در نظر گرفته شده بسیار زیاد است. در استانبول مراکز خرید اولیویوم و اوت لت سنتر واقع در زیتون بار نو و کولونی اوت لت در کوچوک چکمه، برندهای خاص دنیا را در خود جمع کرده اند که اجناس خود را با تخفیف عرضه می کنند.

اینجا بخوانید: محبوبترین مراکز خرید استانبول

 

پارچه و چرم

بعد از خرید لباس نوبت به خرید اجناس چرمی و پارچه می رسد. در استانبول بعد از آمدن کارخانجات و کارگاه های تولید پارچه به منطقه مرتر (Merter)، این ناحیه دقیقا به بهشت پارچه تبدیل شد. در عمده فروشی و خرده فروشی های پارچه منطقه مرتر می توانید منسوجات پارچه ای را با قیمت بسیار مناسب بخرید. همچنین می توانید شلوارها، کت ها،  پالتو، کیف و کفش چرمی را با قیمت بسیار مناسبی از عمده و خرده فروشی های شرکت های بزرگ چرم زیتون بار نو تهیه کنید.

پارچه و منسوجات هم از دیگر سوغاتی ها ی استانبول است. در استانبول براحتی می توانید انواع پارچه های رنگارنگ  را در فروشگاههای سطح شهر پیدا کنید. همچنین می توانید روسری های دست باف، گلدوزی های ظریف و لباس های نمدی دست دوز را هم در استانبول پیدا و به عنوان سوغاتی با خود به خانه ببرید.

 

خرید در نیشان تاشی و تشویقیه

در ادامه معرفی مناطق خرید برجسته استانبول به نیشان تاشی و تشویقیه می رسیم. وقتی موضوع خرید کردن در استانبول است، رفتن به این دو محله یعنی نیشان تاشی و تشویقیه از واجبات است. در تشویقیه و نیشان تاشی فروشگاههایی از انواع برندهای معروف دنیا را می توانید پیدا کنید، همچنین فرصت دارید تا با رفتن به قهوه خانه و بار و کافه در فاصله بین خرید خود، خرید را به یک سرگرمی مفرح تبدیل کنید. اگر خرید در فضای باز را به جای رفتن به مراکز خرید سرپوشیده ترجیح می دهید، نیشان تاشی و تشویقه بسیار ایده آل شما می باشد؛ چون در این نواحی لابه لای خرید کردن می توانید کمی در کافه بنشینید و جمعیت در حال رفت و آمد و ساختمان های تاریخی نیشان تاشی و تشویقیه را تماشا کنید.

 

خیابان بغداد استانبول

در نهایت آخرین و در واقع اولین جا در استانبول که وقتی صحبت از خرید است به ذهن می رسد، خیابان بغداد می باشد. خیابان بغداد مثل نیشان تاشی و تشویقیه پر از فروشگاههای برند و خاص است و یکی از برجسته ترین مکان ها برای خرید در استانبول می باشد. توصیه می کنیم در حین خرید، نشستن در یکی از کافه ها و رستوران های متمایز خیابان بغداد و کمی استراحت را فراموش نکنید.

 

سوغاتی های استانبول؛ چیزهایی که می توانید در استانبول پیدا کنید

در استانبول با وجود تعداد زیادی مرکز خرید، بازارهای سرپوشیده و فروشگاه، قصد خرید هر چیزی را داشته باشید حتما آن را پیدا می کنید. در استانبول تقریبا می توانید هر چیزی که دوست دارید را پیدا کنید؛ اما اگر قصد خرید سوغاتی دارید حتما یکی از مواردی که در ادامه معرفی می شوند را به عنوان سوغاتی با خود به خانه ببرید (غیر از مواردی مثل پارچه، منسوجات و ... که در بالا اشاره شد). خرید سوغاتی از یک جنبه دیگر هم می تواند مفید باشد چون با دیدن آنها  خاطرات خود در استانبول را مرور خواهید کرد. در ادامه با 10 مورد از سوغاتی های استانبول آشنا شوید.

 

- دسرها و شیرینی های خوشمزه

اولین چیزی که می توانید از استانبول به عنوان سوغاتی با خود به خانه ببرید، دسر و شیرینی می باشد. استانبول برای علاقه مندان به شیرینی جات، یک جای دلپذیر است. از میان شیرینی های خوشمزه ترکی با طعم گلاب و میوه، باقلواهای پر از پسته و خیلی از موارد دیگر ... هر دسر و شیرینی که دوست دارید را می توانید در استانبول پیدا کنید.

 

- ادویه جات

سبزیجات و ادویه جات معطر سوغاتی دیگر استانبول است که می توانید آنها را در بازارها پیدا کنید.

 

- چای یا قهوه

چای و قهوه سوغات بعدی استانبول است. چای یا قهوه فرقی ندارد هر دوی آنها  از سوغاتی های محبوب استانبول محسوب می شوند.

 

- سفال

ظروف و اشیای سفالی هم می تواند یکی از سوغاتی های خوب استانبول باشد. در تمام خیابان ها و ساختمان های استانبول می توانید سفالینه های بی نظیری را پیدا کنید. برای خرید ظروف و اشیا سفالی هم می توانید به یکی از فروشگاههای متعدد پراکنده در سطح شهر مراجعه کنید.

 

- فرش

فرش می تواند یکی از مناسب ترین سوغاتی های استانبول باشد؛ چون ترکیه قرن هاست که یکی از کشورهای شناخته شده و معروف در زمینه بافت فرش و قالیچه است.

 

- خرید هنر دست صنعتگران ترک

خرید هنر دست صنعتگران ترک هم می تواند یک سوغاتی مناسب برای بردن به خانه باشد. وقتی در خیابان های استانبول قدم می زنید حتما با یکی از صنعتگران محلی برخورد می کنید که در حال خلق یک اثر هنرمندانه هستند. در استانبول می توانید یکی از کارهای دست این صنعتگران ماهر را بخرید و با خود به عنوان سوغات ببرید.

 

- چشم زخم

چشم زخم یکی دیگر از کادوهایی است که می توانید از استانبول بخرید و با خود به خانه ببرید. در فرهنگ ترکی مانند ایران، دادن چشم زخم آبی و سفید به عنوان هدیه جزو آداب و رسوم ترک ها می باشد. اگر به دنبال خرید چشم زخم هستید می توانید در همه سوغات سراها یکی از آنها را پیدا کنید.

 

اطلاعات گردشگری ترکیه

تور لحظه آخری استانبول

09309871159