شماره تماس 09309871159

جاذبه های دیدنی چین؛ دورتر از دیوار بزرگ چین

چین بعنوان پرجمعیت ترین کشور دنیا؛ دارای جاذبه های گردشگری متعدد و متنوع است که البته همه دیوار بزرگ چین را بعنوان جاذبه گردشگری شاخص چین می شناسند! لحظه آخری در این مطلب تعدادی از جاذبه های گردشگری چین که دورتر از دیوار چین قرار دارند، را معرفی نموده است که شاید مطالعه آن برایتان جالب باشد!

 

 

در این مقاله قصد داریم به معرفی جاذبه های دیدنی چین که در جاهایی دورتر از دیوار چین واقع شده اند بپردازیم. چین با وجود جاذبه هایی از قبیل هاتونگ تنگ و باریک تا رودخانه های طویل و پرآب، سرزمینی فوق العاده و پر از فریبندگی و ضد و نقیض ها  می باشد. در این کشور همیشه چیزهای زیادی برای انجام دادن و دیدن وجود دارد. از جمله دیدنی های شاخص چین می توان از دیوار بزرگ، شهر ممنوعه، د بوند (The Bund)، زانگ جیاجی و تراکوتا آرمی نام برد. با ما همراه باشید تا با تعدادی از معروفترین دیدنی های چین آشنا شوید.

دیوار بزرگ چین

 

بودای عظیم الجثه لیشان؛ استان سیچوان

اولین جاذبه دیدنی چین که به معرفی آن در اینجا می پردازیم، مجسمه بودای عظیم الجثه (Giant Buddha) لیشان می باشد که درون صخره های ماسه سنگ قرمز کنار رودخانه ساخته شده است. بودای عظیم الجثه به طول 71 متر بزرگترین مجسمه در نوع خود در دنیا می باشد. با بالا رفتن از منطقه کوهستانی خوش منظره به جایی می رسید که سر مجسمه به عرض 10 متر قرار گرفته است و خیره به مینجیانگ ریور (رود مینجیانگ) می باشد. بعد اگر به سختی از یک مسیر زیگ زاگ با شیب تند پایین بیایید به پاهای مجسمه بودا می رسید. توصیه می کنیم در کنار این مجسمه غول پیکر عکس بگیرید تا به تصویری فراموش نشدنی از سفرتان به چین تبدیل شود.

 

تایگر لیپینگ جورج؛ استان یونان

تایگر لیپینگ جورج یکی دیگر از دیدنی های چین است که در استان یونان (Yunnan) واقع شده است. برای رفتن به این مکان زیبا به یک جفت کفش محکم و مناسب نیاز دارید تا بتوانید پیاده مسیری طولانی را در قسمت جنوب استان یونان طی کنید ولی این دشواری به دیدن یکی از زیباترین مکان ها در سرتاسر چین می ارزد. در تایگر لیپینگ جورج یکی از مناظر تماشایی که در انتظار شماست، رود خروشان یانگ تسه ریور می باشد که بین دو رشته کوه عظیم و دره ای V شکل به عمق 3 هزار متر در جریان است. همچنین مناظری چشمگیر و بدیع همراه با حیات وحش در حال پرسه زدن در اطراف، تایگر جورج را به یکی از خیره کننده ترین مسیرها در چین برای پیاده روی تبدیل کرده است.

تایگر لیپینگ جورج چین

 

معبد معلق هنگ شان؛ استان شانسکی

جاذبه بعدی چین معبد معلق شهر داتونگ می باشد که در استان شانسکی واقع شده است. نکته جالبی که در مورد معبد معلق یا Hanging Temple وجود دارد اینستکه وقتی از فاصله دور به این معبد نگاه کنید اینطور به نظر می رسد که بنایی با رنگ های قرمز کمرنگ، سبز یشمی و زرد کمرنگ در دامنه کوه معلق مانده است ولی  از نزدیک بنایی با ریزه کاری های ظریف و پیچید را مشاهده می کنید که در آن پیروان تائوئیسم، بودائیسم و کنفسیوس از زمان ساخت آن در قرن پنجم مشغول تعلیم و ممارست هستند. افراد شجاع و نترس می توانند با عبور از یک پل معلق 10 متری ساخته شده با الوار که قسمت های شمالی و جنوبی معبد را به هم وصل می کند، از همه جای آن دیدن کنند.

 

کلیسای جامع سنت سوفیا هاربین؛ استان هلیونگ جیانگ

کلیسای جامع سنت سوفیا واقع در هاربین استان هلیونگ جیانگ یکی دیگر از دیدنی های منحصر بفرد چین می باشد. مشخصه بارز کلیسای سنت سوفیا گنبدهای فیروزه ای، شمایل سفید عیسی به صلیب کشیده شده و احیای سبک معماری دوره بیزانس آن است که سنت سوفیا را به بنایی منحصر بفرد در کشور چین تبدیل کرده است. این کلیسای کاتولیک روسی سابق در اوایل قرن بیستم ساخته شد؛ زمانیکه یک سوم جمعیت شهر هاربین واقع در شمال شرق چین را روس ها تشکیل می دادند. کلیسای جامع سنت سوفیا که در حال حاضر به گالری هنر و موزه تبدیل شده است، یکی از جاذبه های مورد علاقه محلی ها و توریست ها می باشد.

کلیسای جامع سنت سوفیا هاربین چین

 

طبیعت حفاظت شده چانگ بائیشان؛ استان جیلین

جای دیدنی بعدی در فهرست ما از کشور چین طبیعت حفاظت شده چانگ بائیشان است. طبیعت حفاظت شده بائیشان علیرغم دور افتاده بودن براحتی با وسایل نقلیه ای که مرتبا در حال بردن و آوردن توریست ها و بازدیدکنندگان محلی هستند، قابل دسترسی می باشد. تیان چی معروف به " hevenly lake" یکی از جاذبه های این طبیعت می باشد که حتما باید از آن دیدن کنید. در طول زمستان های سخت این دریاچه 5 کیلومتری کاملا یخ می زند و در کنار کوهستان های ناهموار پوشیده از برف اطراف، منظره فوق العاده ای را به نمایش می گذارد. دریاچه تیان چی تا مرز کره در شمال چین امتداد یافته است که البته وارد شدن به طرف دیگر مرز یعنی خاک کره به شدت ممنوع می باشد.

 

دریاچه لی؛ استان کوئیزهو

لی ریور (دریاچه لی) واقع در استان کوئیز هو از دیگر جاذبه های چین می باشد. لی ریور مملو از تپه هایی با شیب تند است که بسیار سرسبز است. از صحنه های زیبایی که در رود لی بطور فراوان می بینید گاومیش های در حال چرا یا خوردن آب و ماهیگیرانی با کلک های بامبویی است که همیشه یک یا چند مرغ ماهیخوار هم روی آنها نشسته اند. لی ریور در واقع نقطه شروع جذاب و دیدنی استان گوئیزهو واقع در جنوب غرب چین می باشد. توصیه می کنیم برای تماشا و لذت بردن از مناظر سرسبز اطراف رودخانه سفری آرام با قایق را انتخاب کنید چون بهترین گزینه است. همچنین در بخشی از این مسیر آبی از بازار کوچکی در شهر زینگ پینگ عبور می کنید که بازدید از آن می تواند جالب باشد.

لی ریور گویی لین چین

 

طبیعت حفاظت شده جیو هایگو؛ استان سیچوان

طبیعت حفاظت شده جیو هایگو واقع در جنوب غربی استان سیچوآن یکی دیگر از مکان های دیدنی در چین است. در طبیعت زیبای جیو هایگو می توانید ترکیبی از رنگ ها از جمله دریاچه های زلال و آبی، جنگل های طلایی و قرمز در پاییز و آبی و قرمز های تند و درخشان در تابستان را پیدا کنید. در جیو هایگو زمین در زمستان پوشیده از برف سفید است. در جیو هایگو همچنین استخرهایی به نام استخرهای با خاصیت فناناپذیری شیری- آبی وجود دارد که استخرهای شنایی به رنگ آبی فیروزه ای هستند که به نظر می رسد مستقیم از وسط افسانه ها و قصه ها در اینجا ظاهر شده اند و همینطور آبشارهای فراوان تاثیر گذاری که مثل پرده ای روی سنگ ها و صخره  کشیده شده اند.

 

هیونگ شان؛ استان آن هویی

جاذبه بعدی چین را می توانید در استان آن هویی پیدا کنید. هیونگ شان یا (کوه زرد) واقع در شرق استان آن هویی چین را اغلب کوهی توصیف می کنند که پرچمدار تمام کوههای کشور است. هیونگ شان علیرغم محبوبیت و شناخته شده بودن هنوز جاهای بکر و دور از دسترسی در دل جنگل های خود دارد که بهترین جا برای کمی استراحت و تمدد اعصاب و فرار از شلوغی شهر است. تصویر غالب در هیونگ شان کوههای  سر به فلک کشیده ناهموار با باریکه هایی از جنگل است که مه رقیقی بر فراز آن در حال خودنمایی است. فرقی نمی کند چه مسیری را برای رسیدن به هیونگ شان انتخاب کنید؛ رسیدن به آن ممکن است دو ساعت تا سه روز طول بکشد که بستگی به این دارد چقدر بخواهید به گشت و گذار در اطراف آن بپردازید.

هیونگ شان چین

 

دیوارهای شهر ژیان؛ استان شانسکی

دیوارهای شهر ژیان واقع در استان شانسکی هم از دیگر جاذبه های کشور چین می باشد. ژیان شهری است که در طول فرمانروایی 10 سلسله (بیش از هزار سال) پایتخت امپراتوری چین بوده است. ژیان همچنین محل قرار گرفتن جاذبه های توریستی معروف مانند تراکوتا آرمی (Terracotta Army) و نقطه شروع جاده ابریشم است. ژیان با وجود این جاذبه ها به یکی از بهترین مکان های دیدنی در چین تبدیل شده است که حتما باید از آن دیدن کرد. یک راه عالی برای تجربه جاذبه های این شهر خیره کننده، بازدید از دیوارهای تاریخی شهر است که هنوز پابرجا هستند. دیوارهای تاریخی شهر ژیان در اصل در زمان فرمانروایی سلسله تانگ ساخته شده اند و در سال 1568 به شکل مدرن بازسازی و با آجر تقویت شده اند. این دیوارهای مستطیل شکل 12 متر ارتفاع دارند و طول آنها 14 کیلومتر است. دیوارهای شهر ژیان هنوز هم برج های با ابهت دیده بانی، دروازه های قلعه مانند و خندق کوچک خود را دارند، بنابراین بهترین راه برای کشف این تکه از تاریخ پادشاهی در شهری مدرن (شهر ژیان) کرایه کردن یک دوچرخه است.

 

اپرای دم زدن آتش؛ استان سیچوان

دیدن اپرای دم زدن آتش می تواند یکی از جالب ترین کارها در چین باشد. چنگدو علیرغم اینکه به مدرن بودن خود افتخار می کند، شهری است که تعدادی از بهترین سنتهای سیچوان را در خود جای داده است. در چنگدو چایخانه هایی وجود دارد که در آنها موجونگ نواخته می شود و غذای تند و تیزی سرو می شود. اما بهترین این سنت ها  اپرای سیچوان است که شروع آن در اواخر قرن هفتم بود. اجرا کنندگان اپرا به اجرای لطیفه، داستان سرایی، عروسک گردانی و چیزهای دیگر می پردازند و نمایش معمولا با اجرای فوق العاده و بی نظیر دم زدن آتش خاتمه می یابد.

اپرای دم زدن آتش چین

 

کوئینگ دائو؛ استان شاندونگ

آخرین مکان دیدنی در فهرست دیدنی های ما از چین کوئینگ دائو واقع در استان شاندونگ می باشد. شهر ساحلی کوئینگ دائو به لطف بخش بزرگی از آن که در زمان حضور ارتش آلمان در منطقه و در طول قرن نوزدهم ساخته شد، خیلی شبیه شهرهای اروپایی می باشد. ساکنین آلمانی کوئینگ دائو همچنین نوشیدنی معروفشان با برند تسینگ تائو را در اینجا برقرار نمودند که نوشیدنی جدیدی تولید می کند که در سطح بین المللی فروخته می شود. بناهایی با معماری باواریایی، خیابان های سنگ فرش شده و کلیساهای کوچک که در اطرف مرکز شهر پراکنده شده اند، کوئینگ دائو را به یک شهر کوچک آلمانی تبدیل کرده اند. اما با وجود بازارهای مواد غذایی که غذاهای دریایی تازه و خوشمزه را سرو می کنند و صدف هایی از سواحل نزدیک را می فروشند، کوئینگ دائو همچنان ماهیت متمایز چینی خود را حفظ نموده است.

 

راهنمای سفر به چین

تور لحظه آخری چین

 

09309871159