شماره تماس 09309871159

محبوب ترین کشور اروپایی فرانسه، ایتالیا و یا سوئیس نیست | سن مارینو کجاست

کشورهای اروپایی زیادی وجود دارند که به لحاظ زیبایی و جاذبه های توریستی و گردشگری شان می توانند به قطب گردشگری اروپا تبدیل شوند اما معمولا فرانسه، ایتالیا، سوئیس و کشورهای معروف این چنینی بیشتر شناخته شده اند. لحظه آخری در این مطلب کشور کوچکی در اروپا را معرفی نموده است که بشدت مستعد تبدیل شدن به یک مکان توریستی شناخته شده در اروپاست؛ پس با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

 

 

آیا می دانید که یک کشور بسیار کوچک اروپایی گوی سبقت را در صنعت گردشگری از رقبای سرسخت خود ربوده و در حال حاضر مترصد تبدیل شدن به مقصدی توریستی در اروپا با سریعترین میزان رشد است؟ سن مارینو (San Marino)، ایستاده بر فراز صخره ای احاطه شده توسط ایتالیا، یک کشور محصور در خشکی است که در همه چیز به غیر از جمعیت کم، شبیه اروپا است. این جمعیت کم ولی در همه حال حامی و پشتیبان کشور خود هستند. این دولت-شهر که به صورت مستقل اداره می شود، زمانی کمترین گردشگر را داشت ولی حالا مقصدی توریستی در اروپا به حساب می آید که سریعترین رشد را طبق سازمان جهانی گردشگری ملل متحد (UNWTO) دارد. طبق گزارش این سازمان، سن مارینو از سال 2016 تا 2017 رشد 33.1 درصدی را در گردشگری تجربه کرده است که این میزان رشد، کم نظیر است!

 

دلایل اصلی سفر به سن مارینو

در اینجا قصد داریم به معرفی جاذبه های گردشگری سن مارینو بپردازیم که دیگر مقاصد معروف و شناخته شده اروپایی آنها ندارند. با ما همراه باشید تا با عمده ترین دلایل تبدیل شدن این کشور بسیار کوچک به یکی از اصلی ترین مقاصد سفر در اروپا آشنا شوید.

 

قلعه های زیبا

یکی از عمده ترین دلایل محبوبیت سن مارینو در میان توریست ها وجود قلعه های زیبا در این کشور است. سه قلعه سن مارینو که در قله کوه "مونت تیتانو" واقع شده اند، یک مجموعه برج هستند که مناظر خیره کننده ای از این کشور را به نمایش می گذارند. گوئیتا (Guaita) قدیمی ترین قلعه در میان این سه قلعه است که در قرن یازدهم و مستقیما و بدون فونداسیون درون صخره و سنگ ساخته شده است. سستا (Cesta) دومین قلعه در میان سه قلعه می باشد که در قله کونت مونت تیتانو واقع شده است. سستا که در قرن سیزدهم ساخته شد، همچنین موزه ای است که در آن مجموعه عظیمی از سلاح های قرون وسطایی به نمایش گذاشته شده است. مونتاله (Montale) سومین قلعه از مجموعه سه قلعه می باشد که در قرن چهاردهم ساخته شده است. برخلاف دو قلعه دیگر امکان بازدید از مونتاله برای عموم وجود ندارد.

 

تماشای منظره های بینظیر از ایتالیا

امتیاز دیگر سن مارینو امکان تماشای منظره هوایی بسیار هیجان انگیز و جذاب از ایتالیا است. بر فراز قله مونت تیتاتو می توانید چشم اندازهایی با مناظر خیره کننده از کشور ایتالیا را ببینید که همگی به دریای آدریاتیک ختم می شوند. همچنین می توانید سوار قطار کابلی شوید که بورگو ماگیوره را به اولد تاون (شهر قدیمی) شگفت انگیز و جالب سن مارینو وصل می کند تا از دیدن مناظر واضحی از ایتالیا لذت ببرید. این سواری با قطار کابلی تقریبا دو دقیقه طول می کشد. قیمت بلیط یک طرفه قطار کابلی 3.30 دلار و بلیط رفت و برگشت تقریبا 5.30 دلار است.

 

راضی نگه داشتن انواع ذائقه ها

وقتی نوبت به آشپزی و روش پخت می رسد، سن مارینو یک تفاوت بسیار عالی با بقیه ایتالیا دارد. این تفاوت اینستکه در سن مارینو می توانید طعم های معطر غذاها و آشپزی غنی سن مارینو را کشف کنید که از روش آشپزی مناطق روماگنا (Romagna) و مارچه (Marche) تاثیر گرفته است. رستوران مورد نظر خود را هم می توانید از بین رستوران های واقع در پایتخت یا روستاهای دور انتخاب کنید. در رستوران های سن مارینو غذاها معمولا با مواد اولیه ای تهیه می شوند که محصول همان منطقه هستند. توصیه می کنیم به هیچ عنوان امتحان غذاهای مخصوص سن مارینو مثل راگو، پاساتلی، کونیگلیو، فینوچیو، اسکالوپین دی ویتلو و غیره را از دست ندهید.

نکته: انعام دادن در سن مارینو اختیاری است. با وجود این، اگر هزینه سرویس دهی به صورتحساب شما اضافه نشده باشد دادن انعام 10 درصدی کار پسندیده ای است.

 

موزه های فراوان

سن مارینو تعداد زیادی موزه دارد که تاریخ و هنر جالب این کشور را به نمایش گذاشته اند. موزه های معروف سن مارینو عبارتند از State Museum، موزه سان فرانسیسکو، موزه وکس، موزه Curious Object  و فراری و آپارات، موزه انشنت آرمز (Ancient Arms) و غیره. موزه Stateاین شهر – دولت یکی از بهترین جاها برای کسب اطلاعات درباره تاریخ جالب سن مارینو می باشد. موزه Stateدر قرن نوزدهم به دنبال اهدای مجموعه ای از اشیاء از کشور میهن و سایر کشورها تاسیس شد. امروزه در این موزه آموزنده بقایا و آثار باستان شناسی از دوره نئولیتیک، مجموعه ای از سکه ها، آثار هنری باستانی، مجسمه ها و نقاشی های هنرمندان ایتالیایی بسیار تحسین شده و خیلی های دیگر به نمایش گذاشته شده است.

 

بازدید از موزه های سن مارینو هر روز به غیر از تعطیلات عمومی امکان پذیر می باشد. برای تهیه بلیط موزه توصیه می کنیم بلیط ترکیبی بخرید که با آن می توانید به سایر موزه ها و سه قلعه  واقع در مونت تیتانو دسترسی داشته باشید.

 

خرید کردن بدون مالیات

یکی از مهمترین دلایل سفر به سن مارینو می تواند تجربه خریدی بدون مالیات باشد. اگر به دنبال جای خوبی برای خرید برندهای ایتالیایی یا سوغاتی برای عزیزان خود هستید، سن مارینو بهترین جا برای خرید است چون از سیاست خرید بدون مالیات (Tax-free) برخوردار می باشد. سن مارینو شاید از لحاظ وسعت کشور بسیار کوچکی باشد، اما تعداد زیادی بوتیک، فروشگاه شیک و مرکز خرید (مال) دارد. در مراکز خرید و بوتیک ها انواع مختلفی از پوشاک تا سفالینه های با دست نقاشی شده هنرمندان محلی و وسایل الکترونیکی عرضه شده است.

 

تماشای تغییر گارد

سن مارینو به عنوان یک شهر-دولت مستقل ارتش خودش را دارد و از سنت دیرینه تغییر گارد در پلازو پابلیکو پیروی می کند. می توانید این نقطه عطف تابستانی سن مارینو را از ژوئن تا اواسط سپتامبر تماشا کنید.

 

چگونه به سن مارینو برسیم؟

سن مارینو فرودگاه ندارد. بنابراین برای رسیدن به سن مارینو باید سوار پروازهای Rimini شوید که که در فرودگاه میراماره (Miramare) به زمین می نشیند و همچنین نزدیک ترین فرودگاه به این کشور کوچک است. برای رفتن از ریمینی به سن مارینو اتوبوس های زیادی وجود دارد. از طریق فرودگاههای آنکونا، بولوگنا و فورلی هم می توانید به سن مارینو برسید.

 

در سن مارینو کجا اقامت داشته باشیم؟

در سن مارینو می توانید تعدادی هتل پیدا کنید. از آنجایی که سن مارینو یک مقصد توریستی نوظهور می باشد، توریست ها برای اینکه در پیدا کردن محل اقامت دچار مشکل نشوند بهتر است از قبل هتل خود را رزو نمایند. از هتل های معروف سن مارینو نیز می توان به گرند هتل، هتل تیتانو، هتل روزا، هوستاریا دا لینو و هتل روسی اشاره کرد.

 

جاذبه های گردشگری اروپا

شادترین و رنگی ترین خیابان های اروپا

 

09309871159