شماره تماس 09309871159

سردترین شهرهای دنیا با دمای زیر صفر را بیشتر بشناسید!

سردترین شهرهای جهان همیشه برای مردم سایر کشورها جالب توجه و با اهمیت بودند؛ از این نظر که ساکنین آنها چگونه آنجا زندگی می کنند و اینکه دمای آنها در سردترین روزهای سال به چه میزان می رسد. لحظه آخری در این مطلب 5 تا از سردترین شهرهای دنیا را معرفی کرده است.

 

 

زمستان حتما برای شما در دستکش، لباس های پشمی، چکمه های ساق بلند، شلوار های مخصوص روزهای برفی، لباس زیرهای گرم و پوشیدن چند دست لباس خلاصه می شود. اما آیا می دانید شهرهایی وجود دارند که دمای آنها به چندین درجه زیر صفر می رسد؛ طوری که به محض خروج از خانه حتی مژه هایتان یخ می زند! در این مقاله سعی داریم به معرفی سردترین شهرهای جهان و چگونگی زندگی در آنها بپردازیم؛ پس با ما تا انتها همراه باشید تا با آنها آشنا شوید.

 

یاکوتسک در جمهوری ساخای روسیه

یاکوتسک پایتخت جمهوری ساخای روسیه واقع در 450 کیلومتری جنوب قطب شمال، یکی از سردترین شهرها در جهان است. در یاکوتسک حداکثر دما در ژانویه بین 3.5- درجه تا 5.5- درجه سانتی گراد می باشد (توجه شود که حداکثر دما این میزان است نه کمترین دما) و کمترین دمای ثبت شده برای این شهر مربوط به سال 1891 می باشد که دما به 28.3- درجه سانتیگراد رسید!

سرما در یاکوتسک جمهوری ساخای روسیه

 

بارو در آلاسکا

بارو شمالی ترین شهر در ایالات متحده است که در 515 کیلومتری بالاتر از قطب شمال واقع شده است. جمعیت بارو حدود 4 هزار نفر است و یکی از وسیع ترین مناطق برای پیدا کردن محل سکونت اسکیموها در آلاسکا است. میانگین حداکثر دما در این منطقه از دسامبر تا مارس همیشه زیر صفر است. به خاطر دمای بسیار سرد بارو، لایه ای از یخ روی زمین تشکیل می شود که 396.5 ضخامت دارد. خانه ها اغلب در این منطقه روی چوب پا ساخته می شوند، جاده ها هم در بارو به خاطر یخبندان سنگفرش نیستند.

سرما در بارو آلاسکا

 

یِلونایف در کانادا

یِلونایف تنها شهر واقع شده در خاک های شمال غربی کانادا است. این شهر در دهه 1930 همزمان با کشف طلا، کشف شد. همچنین منطقه یلونایف بعد از پیدا شدن تعدادی الماس در 1991 به یکباره و ناگهان مشهور شد. یلونایف همچنین یکی از معروف ترین مکان ها در دنیا است که می توانید نور شمالی یا Northern Light (نور حاصل از برخورد بین ذرات با بار الکتریکی از خورشید که به جو زمین وارد می شوند) را در آن مشاهده کنید. به خاطر آب و هوای اطراف قطب شمال حاکم بر منطقه، دمای منطقه در حالت عادی 3 درجه سانیگراد است. کمترین دما تا به حال در این منطقه مربوط به سال 1947 می باشد که در ان دما به 15.5- درجه سانتیگراد افت نمود.

سرما در یِلونایف کانادا

 

وِرخویانسک در روسیه

وِرخویانسک روسیه یکی دیگر از سردترین شهرها در دنیا است که به دلایل واضح فقط 1500 نفر جمعیت دارد. در ژانویه میانگین دما 13- درجه سانتیگراد است. مردمی که در ورخویانسک زندگی می کنند برای در امان ماندن از سرمای بی نهایت در فضای آزاد باید کت و کلاه پوستی بپوشند. طبق رکورد های جهانی در گینس، ورخویانسک کمترین میانگین دما را در کره زمین دارد!

سرما در وِرخویانسک روسیه

 

اولانباتار در مغولستان

اولانباتار پایتخت مغولستان و محل زندگی نصف جمعیت این کشور با دمای بینهایت پایین دست و پنجه نرم می کند. میانگین دما در اولانباتار از 3+ درجه (بیشترین) تا 25- درجه (سردترین) است.

سرما در اولانباتار مغولستان

 

زندگی در دمای زیر صفر شبیه چیست؟

برای محلی ها و ساکنین شهرهای با دمای زیر صفر، پایین بودن دما و بارش برف برای مدت طولانی یک مسئله عادی است اما توریست ها و مسافران برای در امان ماندن از سرما لازم است به توصیه های زیر توجه کنند:

- انجام فعالیت های بیرونی بیشتر که باعث می شود سریعتر به شرایط عادت کنند. همچنین فعالیت در فضای آزاد باعث گرم نگه داشتن می شود.

- ورزش هم کاری است که حتما باید انجام داد چرا که باعث سلامتی و گرم ماندن بدن می گردد.

- لباس های گرم خود را به این شهرها نیاورند چرا که در این دمای بی نهایت سرد کارایی ندارند. بهتر است لباس ها را از بازارهای محلی همان شهر بخرند چون به شکلی ساخته شده اند که آنها را از سرما در امان نگه می دارند.

- حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنند چون اشعه های خورشید در شهرهای سرد تند تر است و تعداد توریست هایی که از آفتاب سوختگی شکایت دارند هم زیاد است.

سردترین شهرهای جهان برای زندگی

 

یک مورد جالب!

ساکنین اکثر شهرهای زیر صفر ماشین های خود را در طول شب و همچنین وقتی برای خرید به بازار می روند، روشن نگه می دارند چون مسئله روشن کردن ماشین در این دما یک چالش واقعی است!

 

 

09309871159