شماره تماس 09309871159

کارهایی که در آلمان باید از انجام دادن آنها پرهیز کرد | حقایقی در مورد آلمان

آلمان هم مانند هر کشوری دارای قوانین و آداب معاشرت مربوط به خود است! لحظه آخری در این مقاله تعدادی از کارهایی که در آلمان می بایست از انجام دادنشان پرهیز کرد و همچنین حقایقی در مورد این کشور را بیان کرده است؛ پس آن را از دست ندهید!

 

 

اگر قصد سفر به آلمان را دارید، تنها یادگیری تعدادی کلمه به زبان آلمانی کافی نیست؛ بلکه به همان اندازه مهم است که قبل از رفتن به سفر کمی درباره آداب معاشرت و همینطور دانستنی ها در این کشور هم اطلاعات کسب نمایید.

 

آداب معاشرت در آلمان

دانستن آداب معاشرت در فرهنگ آلمانی و مانند محلی ها این آداب را به جا آوردن به شما کمک می کند تا سفر بدون دردسری را تجربه کنید. با ما تا انتها همراه باشید تا با مهمترین آداب معاشرت در آلمان آشنا شوید.

 

- درباره جنگ صحبت نکنید

اجازه دهید با آدابی شروع کنیم که پیروی از آن در کشور آلمان بسیار مهم است. در آلمان اگر قصد شروع مکالمه را دارید به هیچ عنوان آن را با صحبت درباره جنگ جهانی دوم یا آدولف هیتلر شروع نکنید. همچنین بلند کردن دست به نشانه سلام نظامی نازی ها یا فریاد "های هیتلر" (Heil Hitler) در مکان های عمومی یا از جنگ جک ساختن در آلمان شما را به دردسر می اندازد. این موارد از موضوعات بسیار حساس و جدی هستند که آلمان ها را به شدت ناراحت می کند. بنابراین در آلمان به هیچ عنوان از جنگ جهانی و هیتلر صحبت نکنید!

 

- از وسط خیابان رد نشوید

یکی دیگر از آدابی که در آلمان باید رعایت کنید، رد نشدن از وسط خیابان است. در آلمان ترجیحا همیشه از خط طراحی شده برای عابر پیاده عبور کنید و علائم راهنمایی و رانندگی را رعایت نمایید. وقتی چراغ قرمز است صبر کنید تا سبز شود و بعد از خیابان عبور کنید. جریمه عبور از خیابان در آلمان زمانیکه چراغ قرمز است، تقریبا 5 یورو است!

 

- از مسیر خود خارج نشوید

آلمان کشوری است که در اکثر شهرهای آن برای اتومبیل ها، دوچرخه ها و عابرین پیاده، مسیرهای جداگانه ای طراحی شده است. توجه داشته باشید که در آلمان هنگام حرکت نباید از مسیر مشخص شده خود خارج شوید. مثلا راه رفتن در مسیر دوچرخه ممنوع است. بنابراین تعجب نکنید که در صورت نادیده گرفتن این قانون زنگ هشدار دوچرخه سوارها به صدا در می آید.

 

- مودب باشید

نکته بعدی که در آداب معاشرت آلمانی اهمیت دارد، مودب بودن است. جالب است بدانید در فرهنگ آلمانی جویدن آدامس و گذاشتن دست ها در جیب درحال صحبت با افراد، بی احترامی به فرد مقابل محسوب می گردد!

 

- کفش ها را بیرون بیاورید

جالب است بدانید درآوردن کفش ها قبل از ورود به خانه یکی دیگر از آداب معاشرت در فرهنگ آلمانی است (مانند ایران).  توجه داشته باشید اگر به خانه یک فرد آلمانی دعوت شدید، حتما قبل از ورود به داخل خانه کفش ها را بیرون بیاورید. جالب است بدانید اکثر آلمانی ها مانند ما ایرانی ها در خانه خود کفش نمی پوشند. بنابراین اگر در آلمان برای دیدن کسی به خانه او می روید، حتما قبل از ورود کفش ها را بیرون بیاورید.

 

- ساعات آرامش مردم را برهم نزنید

یکشنبه ها و تعطیلات، روزهای استراحت همه آلمانی ها است. در طول این روزها مردم صداها را تا حد ممکن پایین می آورند. همچنین در روزهای تعطیل که زمان استراحت همه است، از جاروبرقی کشیدن، سوراخ کردن دیوار و گوش دادن به موزیک با صدای بلند، خودداری نمایید. در آلمان اگر برای همسایه خود مزاحمت ایجاد کنید ممکن است عصبانی شود و از شما به طور رسمی شکایت کند. بنابراین در روزهای تعطیل ساکت بمانید و از ایجاد موقعیت های پر سر و صدا خودداری کنید.

 

- وقت شناس باشید

آخرین نکته ای که در مورد آداب معاشرت آلمانی حتما باید به خاطر داشته باشید، وقت شناس بودن است. در آلمان چه قصد رفتن به یک جلسه یا قصد ملاقات با دوست خود را دارید، وقت شناس بودن بسیار اهمیت دارد و دیر کردن و با تاخیر سر قرار حاضر شدن نشانه بی احترامی به فرد مقابل است؛ پس همیشه آن تایم (On Time) باشید.

 

دانستنی های آلمان

آلمان دارنده ی عنوان پر افتخار هفتمین کشور پر بازدید دنیا، به توریست هایی که از این کشور دیدن می کنند تضمین می دهد در آلمان کارهایی زیادی برای انجام دادن و جاذبه های زیادی برای دیدن وجود دارد. با وجود این، جای تعجب نیست که چرا مردم به صورت گروهی و اغلب با اتومبیل های خود به آلمان سفر می کنند. سفر به آلمان تحت هر عنوانی که باشد (مثلا برای شرکت در بازارهای کریسمس؛ تور دور کشور یا حتی یک بازدید تاریخی) بازدید کنندگان را در نهایت با رضایت کامل راهی خانه های خود می کند. بنابراین اگر هنوز در مرحله تحقیق هستید یا فقط می خواهید اطلاعات خود را قبل از رفتن به تعطیلاتی در کشور آلمان به روز نمایید، با ما همراه باشید تا با 10 حقیقت جالب در مورد آلمان آشنا شوید.

 

- آلمان یکی از پرجمعیت ترین کشورهای اروپا است

اولین حقیقت جالب درباره آلمان اینستکه با 80 میلیون و 636 هزار و 124 نفر یکی از پرجمعیت ترین کشورهای اروپا می باشد. حتی اگر آلمان در میان کشورهای اروپایی یک کشور نسبتا بزرگ باشد باز هم این مقدار جمعیت با تراکم 231 نفر در هر کیلومتر مربع، جمعیت زیادی می باشد.

 

- یک سوم آلمان هنوز پوشیده از جنگل و درخت است

در آلمان علیرغم تراکم جمعیت، قسمت زیادی از خاک آن هنوز پوشیده از جنگل و درخت می باشد و مطمئنا در این جنگل ها مناظر خیره کننده ای در انتظار بازدید کنندگان است. اگر از طرفداران قصه های پریان هستید توصیه می کنیم حتما سفری به جنگل سیاه (Black Forest) داشته باشید که لوکیشن بسیاری از داستان های پریان می باشد.

 

- برلین 9 برابر بزرگتر از پاریس و بیشتر از ونیز  پل دارد

حقیقت جالب بعدی در مورد شهر برلین است. برلین که در قرن سیزدهم ساخته شد، 891.8 کیلومتر مربع وسعت دارد که در واقع وسعت آن 9 برابر پاریس است. همچنین در برلین بیش از 1650 پل وجود دارد.

 

- اشتباه عجیب کندی در بیانیه اش به زبان آلمانی

نکته جالب دیگری که در مورد آلمان وجود دارد بیانیه معروف جان اف کندی رئیس جمهور فقید آمریکا است. کندی به جای گفتن "ایچ بین برلینر" یعنی "من یک شهروند برلینی هستم" از "ایچ بین این برلینر" استفاده کرد؛ به معنی اینکه "من یک دونت مربایی هستم!."  برلینر در واقع نوعی دونت مربایی است که در برلین درست می شود.

 

- نام برلین بعنوان پایتخت آلمان، 7 بار تغییر کرد

یک حقیقت جالب دیگر که شاید از آن بی اطلاع باشید تغییر هفت باره نام پایتخت آلمان است. جالب است بدانید نام پایتخت آلمان از Aachen در طول امپراتوری کارولینین به رگنسبورگ و بعد به فرانکفورت و سپس به نورمبرگ، برلین، ویمار (که یک اسم غیر رسمی در طول نا آرامی ها بود) و در آخر به Bonn (و برلین شرقی) و از سال 1990 دوباره به برلین تغییر کرد و در طول سالهای متعدد اسامی متعددی داشته است.

 

- آلمان را بعضی اوقات به سرزمین شاعران و متفکران می شناسند

نکته جالب دیگری که درباره ی آلمان وجود دارد کسب 13 جایزه نوبل توسط نویسندگان آلمانی است. آلمان همچنین زادگاه نویسندگان معروف و شناخته شده ای مانند فردیک شیلر، E.T.A هافمن، گانتر گراس و ماریا استونا می باشد.

 

- آلمان دومین مصرف کننده بزرگ آبجوی اروپاست

آلمان دقیقا بعد از جمهوری چک، بیشترین مصرف کننده آبجو یا "طلای مایع" در اروپا می باشد. بطوریکه حتی باواریایی ها آبجو را جزو غذاهای اصلی می دانند و هر نفر آلمانی در سال 150 لیتر آبجو مصرف می کند!

 

- طولانی ترین کلمه به زبان آلمانی

جالب است بدانید که طولانی ترین کلمه به زبان آلمانی کلمه زیر است:

Donaudampfschifffahrtselektrizitätenhauptbetriebswerkbauunterbeamtengesellschaft

ترجمه این کلمه، "انجمن کارکنان ساختمان ارسال امکانات موتور اصلی برق کشتی بخار دانوب" است. یک کلمه طولانی دیگر هم  به زبان آلمانی تحت ترجمه "نماینده قانونی نظارت و کنترل بر برچسب گوشت گاو" وجود دارد که از سال 2014 استفاده از آن در زبان آلمانی منسوخ شد.

 

- تیم ملی فوتبال آلمان، دومین تیم موفق دنیاست

یکی دیگر از واقعیت های جالب درباره آلمان موفقیت تیم ملی فوتبال این کشور است. بازی زیبای فوتبال که یک ورزش انگلیسی و رقابتی نفس گیر و مهیج است، در آلمان موفقیت های زیادی داشته است؛ بطوریکه تیم ملی فوتبال آلمان بعد از برزیل توانست چهار دوره قهرمان جام جهانی شود و عنوان دومین تیم موفق فوتبال دنیا را از آن خود نماید. تیم ملی فوتبال آلمان همچنین توانست سه دوره قهرمانی جام ملت های اروپا را بدست آورد.

 

- اولین کتاب چاپی دنیا، کتاب مقدس بود که توسط یوهانس گوتنبرگ در دهه 1450 در آلمان چاپ شده است

آخرین حقیقت جالب در مورد آلمان این است که اولین کتاب چاپ شده در دنیا در تیراژ انبوه کتاب مقدس به زبان لاتین می باشد که در کشور آلمان و توسط یوهانس گوتنبرگ به چاپ رسید. این اولین کتاب چاپی در واقع در 23 فوریه 1455 در ماینز منتشر شد.

 

چنانچه بدنبال سفر به اروپا و اخذ ویزای شینگن هستید (چه برای مسافرت و چه برای مهاجرت)، با مشاوران ما در بخش خدمات ویزای شنگن در ارتباط باشید!

اینجا بخوانید: جاذبه های گردشگری و دیدنی آلمان

 

09309871159