شماره تماس 09309871159

چرا باید به اروپای شرقی سفر کرد | دلایل سفر به اروپای شرقی

وقتی صحبت از اروپا به میان می آید اولین چیزهایی که به ذهن خطور می کند سپری کردن تعطیلاتی هیجان انگیز در مقاصدی دیدنی و محبوب از قبیل ایتالیا، فرانسه، آلمان و پرتغال است؛ اما آیا درباره مقاصد توریستی واقع در کشورهای اروپای شرقی هم اطلاعاتی دارید؟ لحظه آخری در این مطلب 5 دلیل در مورد لزوم سفر به کشورهای این بخش اروپا را بیان می نماید؛ پس با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

 

 

اروپای شرقی شاید شهرت خیره کننده فرانسه و سواحل آفتابی اسپانیا را نداشته باشد ولی مطمئنا می توانید در این قسمت از اروپا لذت های فراوانی را تجربه کنید. بنابراین بعد از ذکر دلایلی که در ادامه عنوان می کنیم این تنها ما نیستیم که فکر می کنیم اروپای شرقی یکی از جالب ترین مقاصد توریستی اروپا است. در اروپای شرقی؛ از جمهوری چک گرفته تا روسیه، چیزهای زیادی برای دیدن و کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد. پس با ما همراه باشید چون با ذکر 5 دلیل اصلی برای لذت بردن از سفری به یاد ماندنی قرار است مسحور دیدنی های اروپای شرقی شوید.

 

تاریخ

نخستین دلیل برای سفر به اروپای شرقی دلایل تاریخی است. در اروپای شرقی داستان های تاریخی فراوانی برای دنبال کردن وجود دارند. این داستان ها اغلب پیچیده، ترسناک و بسیار جالب اند. از خوب و بد گرفته تا زشت و هراس انگیز و از ارتش سرخ (Red Army) تا پرده آهنی (Iron Curtain) در اروپای شرقی چیزهای فراوانی برای یادگیری وجود دارد و حتما لازم نیست عاشق یکی از داستان های تاریخی رخ داده در اروپای شرقی باشید، در اینجا می توانید محسور چیزهایی شوید که خودتان کشف می کنید. مثلا در آشویتز (Auschwitz) آلمان می توانید با یک بازدید ساده و اقامت در کمپ های متمرکز، موجی از عواطف و احساسات را تجربه کنید.

جالب است بدانید در سال 2016 دو میلیون توریست از سرتاسر اروپا از آشویتز دیدن کردند تا با قدم زدن در آن واقعیت هراس انگیز آنچه در اینجا اتفاق افتاده را از نزدیک تجربه کنند و تیره ترین بازتاب از گذشته را در اینجا به وضوح احساس کنند. بوداپست پایتخت مجارستان یکی دیگر از شهرهای توریستی واقع در اروپای شرقی است که نگاه منحصر بفردی دارد به اینکه چگونه قبلا کمونیست های مستقل بودا و پست که توسط رود دانوب از هم جدا شده بودند، به یکدیگر پیوستند تا یکی از معروف ترین و محبوب ترین شهرهای اروپای شرقی را بوجود آورند. بوداپست به خاطر وجود قلعه های قرون وسطایی و یادبود های ساخته شده برای بزرگداشت آزادی مجارستان از سلطه نیروهای نازی، یکی از جالب ترین شهرهایی است که باید در لیست شهرهایی باشد که در آینده قصد دیدن آن را دارید. در برلین یکی دیگر از شهرهای توریستی واقع در شرق اروپا هم می توانید درباره واقعیت جدایی و همینطور پرده آهنی چیزهایی یاد بگیرید که منجر به شکل گیری جنگ سرد گردید.

دربرلین همچنین می توانید از بخشی از دیوار تاریخی برلین که هنوز هم قابل مشاهده می باشد و دروازه براندنبرگ دیدن کنید که در حال حاضر یکی از معروف ترین جاذبه های برلین و یادآور گذشته ای می باشد که کشورهای کمونیستی را از اروپای شرقی و کشورهای کاپیتالیست را از غرب جدا می کرد و فرصت جالبی برای یادگیری درباره تاریخ اروپا می باشد.

 

تنوع فرهنگ

دلیل بعدی سفر به اروپای شرقی تنوع فرهنگی زیاد در این منطقه می باشد؛  بطوریکه در یک قسمت کوچکی از اروپای شرقی می توانید از دیدن انواع گوناگونی از فرهنگ های مختلف لذت ببرید. در اروپای شرقی از فنلاند گرفته تا روسیه تنوع فرهنگی بیداد می کند. در اینجا حتی می توانید به خاطر نزدیکی و فاصله کم کشورها از یکدیگر از طیف زیادی از مقاصد هیجان انگیز تنها در یک زمان کوتاه دیدن نمایید. در اروپای شرقی حتی اگر به سرعت، حال و هوای شرقی به یک حال و هوای غربی تغییر کرده باشد، در جاهایی مثل بوهمیای جمهوری چک می توانید سبک زندگی شرقی و فرهنگ غنی روسی را با هنر و موسیقی و البته باله خیره کننده تجربه کرده و لذت ببرید. در اروپای شرقی شهرهایی مثل پراگ و کراکوف وجود دارند که هنوز در آداب و رسوم منحصر به فرد و جالب توجه خود فرو رفته اند. در این شهرها با وجود خیابان های سنگ فرش، اسب و گاری و تعداد زیادی موزه و تئاتر می توانید مطمئن باشید که در هر کدام از آنها با یک ضیافت فرهنگی مواجه می شوید.

مطمئنا دیدنی های اروپای شرقی به این موارد ختم نمی شود. در شهرهای دیگری مثل وین اتریش، لیوبِلیانا اسلوونی و دوبرونیک کرواسی هم برای طرفداران فرهنگ و هنر دیدنی های فراوانی وجود دارد و به خاطر تفاوت عمده ای که در قیمت ها بین دو قسمت غرب و شرق اروپا وجود دارد، چیزی بیشتر از هزینه ای که می پردازید عایدتان می شود. به طوریکه در قسمت شرقی اروپا در مقایسه با غرب آن یک نوشیدنی و یک وعده غذای خوشمزه، بسیار مفت تر و ارزان تر از چیزی است که انتظار دارید.

 

تماشای دیدنی ها

مورد مهم دیگری که اروپای شرقی به داشتن آن افتخار می کند، فرصت های فراوان برای عکاسی و ثبت خاطرات سفر می باشد بطوریکه در این قسمت از اروپا در این زمینه هیچ کمبودی احساس نمی کنید. در اروپای شرقی برج ایفل را فراموش کنید و به دیدن قهرمانان بی نام نشانی بروید که حتی بعضی از آنها وقتی نوبت به فرصت تماشای دیدنی ها می رسد، در صدر لیست قرار دارند. همانطور که وینستون چرچیل زمانی اعلام کرد "میزان تاریخ تولید شده در بالکان خیلی بیشتر از مصرف آن می باشد." و این جمله خودش می تواند شروع پیشنهادی برای کشف بناهای تاریخی بالکان باشد! بسیاری از منابع معتبر نظرسنجی، اروپای شرقی را پربازدید ترین مقصد توریستی سال 2017 اروپا معرفی کردند. در شهرهای اروپای شرقی هر لحظه می توانید منتظر کشف یک چیز تازه باشید؛ مثلا اگر کمی بیشتر و عمیق تر در پراگ جمهوری چک جستجو کنید، با شهری مواجه می شوید که میزبان مجموعه شگفت انگیزی از نقطه عطف های تاریخی می باشد که معروف ترین آنها ساعت نجومی یا Astronomical Clock و البته پل چارلز است.

طبق رکورد های ثبت شده پل چارلز (چارلز بریج) در سال 1989 بیشترین تعداد توریست را در مجموع با 1562 نفر داشته است؛ این تعداد برای پلی که فقط 1600 پا ارتفاع و چهار مسیر برای عبور و مرور دارد خیلی زیاد است. البته فقط کافی است وارد این شهر بی نظیر شوید؛ چرا که دیدنی ها خود به خود جلوی چشم شما نمودار می شوند. از جمله دیدنی های پراگ می توان به قلعه پراگ، پارک پترین و میدان وِنسِسلاس اشاره کرد. خوشبختانه در پراگ تعداد زیادی کافه و رستوران بی نظیر وجود دارد که بهترین جا برای کمی استراحت و تجدید قوا هستند. برای تماشای شهر پراگ از بالا هم بهتر از چرخ و فلک 64 متری آن، راه دیگری وجود ندارد! این چرخ و فلک همچنین یکی از قدیمی ترین چرخ و فلک های دنیا می باشد بنابراین از ارزش تاریخی نیز برخوردار است.

در وین هم که به "شهر موسیقی" معروف است و زادگاه موزیسین های بزرگی چون موتزارتف بتهوون، یوهان اشتراس و براهامس است و برای عاشقان موسیقی جاهای دیدنی زیادی مثل تماشای قصر چوئنبِران وجود دارد. این قصر جاییست که موتزارت اولین کنسرت خود را در سن شش سالگی اجرا نمود! در وین همچنین می توانید از میراث جهانی یونسکو یعنی شهر قدیمی ورشو دیدن کنید که از جاذبه هایی چون قلعه رویال کسل و ستون وازا پادشاه زیگمونت سوم و خیلی از موارد دیگر برخوردار می باشد. روسیه را هم حتما همه با دیدنی های فوق العاده اش به خوبی می شناسید. در روسیه شهرهای مسکو و سن پترزبورگ با وجود دیدنی های متعدد از کاخ کرملین تا مجسمه برنزی هورث من بیشترین تاثیر را روی توریست ها دارند.

 

غذا و نوشیدنی

دلیل دیگر محبوبیت اروپای شرقی برای توریست ها تنوع غذا و نوشیدنی آن می باشد. اگر به غذا و نوشیدنی علاقه فراوان دارید، حتما در اروپای شرقی با آشپزی فوق العاده و غذاهای متنوع آن هیجان زده می شوید. در اروپای شرقی با انواع بسیار متنوعی از غذاهای منحصر بفرد در هر کدام از کشورهایی که سفر می کنید، مواجه می شوید و اگر به غذاهای محلی علاقه دارید در حین گشت و گذار در شرق اروپا توصیه می کنیم حتما آنها را هم امتحان کنید. در اروپای شرقی با وجود سوپ ها، غذاهای گوشتی ماهی و سبزیجات تازه احساس می کنید در توری به سر می برید که در آن می توانید انواع غذاها با طعم های خاص و بی نظیر را امتحان نمایید که در همه جای دنیا شناخته شده است. تور امتحان طعم های خاص اروپای شرقی می تواند شامل تست یک گولاش (یه نوع غذای گوشتی) خوشمزه در مجارستان، سپری کردن یک روز در ساحل دالمِیشن یا امتحان یک بورشت گرم یا سرد (سوپ لبو) باشد.

البته به خاطر اینکه کشورها در اروپای شرقی خیلی نزدیک و در مجاورت هم واقع شده اند، غذاهای آنها هم تقریبا شبیه هم هستند و در منوی بسیاری از کشورهای منطقه اروپای شرقی کلم شکم پر، سبزیجات و گوشت آب پز و شنیتسل مرغ خوشمزه مشترک می باشد. اگر جز گروهی هستید که فرصت امتحان نوشیدنی های جدید را از دست نمی دهید، قابل ذکر است که نوشیدنی های محلی فراوانی در اروپای شرقی برای امتحان کردن وجود دارد.

 

جغرافیا

اروپای شرقی به لحاظ جغرافیایی هم از موقعیت عالی برخوردار است؛ از سواحل دیدنی زیبا تا مناظر کوهستانی خیره کننده و همه چیزهایی که در این بین وجود دارد، اروپای شرقی را به مقصدی بی نظیر برای سفر تبدیل کرده است. گشت و گذار خود در اروپای شرقی را می توانید از سواحل کرواسی شروع کنید که خیلی سریع به دلیل سهولت دسترسی و زیبایی بکر به مقصد اصلی سفر بسیاری از بریتانیایی ها تبدیل شده است. سواحل سفید شنی و آبهای زلال شیشه ای آدریاتیک، مطمئنا خیلی بهتر از مناظر یکنواخت و کسل کننده ای می باشد که قبلا در کشور خود دیده اید.

با پیشروی به سمت خشکی به کوههای تاتراس (Tatras) می رسید که بدون تردید به خاطر قله های گرانیتی که مرز بین لهستان و اسلواکی را تشکیل می دهند، برای عکاسی بسیار مناسب است. این قله های تماشایی بیش از 60 میلیون سال قدمت دارند و در سال بیش از 3 میلیون توریست را به سمت خود جذب می کنند! ولی با وجود بازدید زیاد توریست ها، این کوهها هنوز حالت بکر و اولیه خود را حفظ کرده اند. اگر می خواهید طبیعت را در بهترین حالت آن تماشا کنید کوههای تاتراس مطمئنا ارزش دیدن دارند.

در اروپای شرقی حتی می توانید تعدادی از بی نظیر ترین راههای آبی را تجربه کنید که تعدادی از باورنکردنی ترین فرصت ها برای کروز رودخانه را در امتداد رود دانوب ارائه می کند. در ادامه سفر خود در اروپای شرقی می توانید از آلمان، اتریش و مجارستان دیدن کنید و تا یک فرصت عالی برای غرق شدن در ریلکس کننده ترین مناظر تماشایی اروپا را از دست ندهید.

 

 

09309871159