شماره تماس 09309871159

انواع بستنی در کشورهای مختلف را بیشتر بشناسید!

خوراکی ها به عنوان بخشی از لذت ها و جاذبه های تفریحی هر مکانی در سفرها به حساب می آیند که می توانند بسیار هم هیجان انگیز باشد! لحظه آخری در این مقاله به انواع بستنی در کشورهای مختلف پرداخته است که خواندنشان می تواند برایتان جالب باشد!

 

 

تنها شما نیستید که خوردن بستنی حالتان را بهتر می کند بلکه عده زیادی از افراد وجود دارند که با خوردن بستنی حالشان خوب می شود.  جالب است بدانید که تاریخ تهیه بستنی به زمان یونان باستان بر می گردد، زمانیکه که الکساندر بزرگ (یا اسکندر کبیر) به خوردن برف با طعم شهد و عسل علاقه داشت. طرز تهیه بستنی در طول زمان کمی تغییر کرد ولی خوردن آن همچنان لذت بخش است. بستنی با هر طعمی وانیلی معمولی یا مغز دار یا با طعم میوه باشد، مردم سرتاسر دنیا عاشق آن هستند. در این مقاله قصد داریم انواع بستنی در کشورهای مختلف را معرفی نماییم؛ پیشنهاد می کنیم تا انتها با ما همراه باشید.

 

بستنی اولین بار کجا درست شد؟

خیلی از ماها فکر می کنیم که بستنی نخستین بار در آمریکا تهیه شد، اما در واقع این دسر یخی اولین بار در خاورمیانه معروف شد و بعد به اروپا راه پیدا کرد. امروزه در هر کشوری این دسر دوست داشتنی به شکل خاصی تهیه می شود. پس دوستداران بستنی می توانند با ما همراه باشند تا با طرز تهیه این دسر عالی در کشورهای مختلف دنیا آشنا شوند.

 

بستنی موچی ژاپن

بستنی که در کشور ژاپن تهیه می شود، نوعی بستنی با کیک برنج است که بسیار خوشمزه است. بستنی با طعم چای سبز و لوبیا قرمز از طعم های منحصر بفرد بستنی ژاپنی هستند که به آن موچی (Mochi) می گویند. توصیه می کنیم در سفر به ژاپن حتما این دو طعم موچی را امتحان کنید.

بستنی موچی ژاپن

 

بستنی جِلاتو ایتالیا

بستنی که ایتالیایی ها درست می کنند یک نوع غلیظ تر و شیری تر از بستنی معمول است که به جلاتو (Gelato) معروف است. بستنی ایتالیایی فاقد چربی است چون در تهیه آن از خامه استفاده نمی شود. حتما در سفر به ایتالیا این بستنی اصیل شیری و خوشمزه را امتحان کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

بستنی جِلاتو ایتالیا

 

بستنی دوندورما ترکیه

بستنی مخصوص کشور ترکیه نوعی بستنی جویدنی و کش آمدنی به نام دوندورما (Dondurma) است. دوندورما را با استفاده از آرد محلی و کندر رومی درست می کنند و بعد از درست شدن با یک میله بلند فلزی می کوبند و قبل از تبدیل شدن به دسر، آن را ورز می دهند.

بستنی دوندورما ترکیه

 

بستنی کولفی هند

بستنی مخصوص کشور هند از شیر، خامه، هل، پسته و عسل درست می شود. هندی ها این مواد را با هم مخلوط می کنند تا دسر شیرین و خوشمزه ای به نام کولفی (Kulfi) درست کنند. کولفی به صورت آلاسکا سرو می شود، درحالیکه روی آن میوه های خشک پاشیده شده است. کولفی از دسرهایی است که در سفر به هند حتما باید آن را امتحان کنید.

بستنی کولفی هند

 

بستنی جیپانجی کره جنوبی

بستنی قیفی به شکل حرف J انگلیسی نوعی بستنی است که در کشور کره جنوبی درست می شود و نامش جیپانجی (Jipangyi) است. این بستنی قیف شکل از ذرت آسیاب شده که به صورت ترد و شکننده درآمده درست می شود و براحتی با دست می توانید آن را نگه دارید. قیف عجیب این جیپانجی باعث کثیف کاری کمتر می شود و بستنی داخل آن کمتر چکه می کند.

بستنی جیپانجی کره جنوبی

 

بستنی اِسپاگتی آلمان

بستنی مخصوص کشور آلمان، بستنی اسپاگتی است که نوعی بستنی وانیلی است که درون پاستا میکر ریخته می شود تا به شکل نودل درآید. بعد روی بستنی اسپاگتی توت فرنگی یا سس شکلات می ریزند و در آخر شکلات سفید می پاشند تا بستنی طعمی مثل طعم پنیر ماکارونی داشته باشد.

بستنی اِسپاگتی آلمان

 

بستنی پالِتاس مکزیک

این بستنی مکزیکی نوعی بستنی شیرین، کرم دار، ترش و جویدنی است که به آن پالِتاس (Paletas) می گویند. پالتاس را با شیر نارگیل یا پوره ی میوه درست می کنند. یگ گاز از بستنی مکزیکی و چشیدن همزمان طعم خامه و میوه تازه باعث تحریک تمام حس های شما می گردد؛ بطوریکه نمی توانید از امتحان این طعم بی نظیر چشم پوشی کنید.

بستنی پالتاس مکزیک

 

بستنی رول بستنی تایلند

بستنی مخصوص کشور تایلند رول بستنی (I Tim Pad) است. رول بستنی در واقع ریختن طعم انتخابی شما روی سینی سرد شده است که به شکلی عالی رول می شود و بعد روی آن شربت ریخته می شود. این رول ها برای هر سلیقه ای عالی هستند.

بستنی رول تایلندی

 

بستنی آکیوتاک آلاسکا

آلاسکا علیرغم هوای بسیار سرد، مردمی دارد که به شدت عاشق بستنی اصیل خود هستند. بستنی مخصوص آلاسکا آکیوتاک (Aqutaq) است که از روغن حیواناتی مثل گوزن، ماهی و ... درست می شود. آکیوتاک یک دسر منحصر بفرد است که بسیار خوشمزه و جالب است. آکیوتاک را در حالی سرو می کنند که روی آن میوه های توت مانند فصلی ریخته شده است.

بستنی آکیوتاک آلاسکا

 

بستنی پاگوتو یونان

بستنی مخصوص کشور یونان، پاگوتو (Pagoto) است. پاگوتو ترکیبی از بستنی های ژلاتوی ایتالیایی و دوندورمای ترکی است.

بستنی پاگوتو یونان

 

بستنی سوربِتِس فیلیپین

فیلیپینی ها عاشق بستنی پنیری مخصوص کشور خود به نام سوربِتِس (Sorbetes) هستند. بستنی مخصوص فیلیپین از شیره نارگیل درست می شود و محلی ها آن را با نان فنجانی می خورند.

بستنی سوربِتِس فیلیپین

 

بستنی آیس کاکانگ مالزی

آخرین بستنی در لیست ما، بستنی مخصوص کشور مالزی به نام آیس کاکانگ (َAis Kacang) است. آیس کاکانگ بستنی تراشیده ای است که روی آن لوبیا قرمز پخته شده و شیر غلیظ شده می ریزند.

بستنی آیس کاکانگ مالزی

 

بهترین و ارزانترین غذاهای دنیا

انواع صبحانه در کشورهای مختلف

 

09309871159