شماره تماس 09309871159

غذاهای خیابانی که در کوالالامپور مالزی باید امتحان کنید!

کوالالامپور شهری با تنوع غذایی زیاد و جالب است و غذاهای خیابانی آن یکی از اصلی ترین جاذبه های تفریحی در سطح شهر به حساب می آید! لحظه آخری در این مطلب تعدادی از بهترین غذاهای خیابانی کوالالامپور مالزی را معرفی نموده است؛ پس با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

 

 

در کوالالامپور وقتی نوبت خوردن غذا می شود، تنوع غذایی به حدی زیاد است که تقریبا هر روز می توانید یک غذای تازه را امتحان کنید. در اینجا غذاهای خیابانی تنها یک تمایل محسوب نمی شوند بلکه راه و رسمی از زندگی هستند. در کوالالامپور محلی ها معروف اند به اینکه در روز 6 وعده غذا می خورند و ایستگاههای غذاهای خیابانی بستر دائمی نوآوری و خلاقیت در عرصه غذا می باشند. توصیه می کنیم در سفر به مالزی غذاهای اصلی مردم مالزی از جمله ناسا لِماک (تشکیل شده از شیره نارگیل و برنج) و آسام لاکشا (سوپ ماهی) و یا خوردن غذاهای تند و پر ادویه با کاری های زیاد مانند نودل های سرخ شده فلفلی، توفو روجاک (توفوی سرخ شده در سس بادام)، سوپ لوبیای سیاه، برنج و اردک سرخ شده و ... که گزینه های متنوعی هستند را حتما امتحان کنید.

تنوع غذایی در کوالالامپور حرف اول را می زند و وقتی تاثیرات برگرفته از کشورهای اطراف مالزی یعنی سنگاپور، تایلند، هندوستان، میانمار، چین و اندونزی را هم در نظر بگیریم، به دلیل قانع کننده ای می رسیم که کوالالامپور را به پایتخت غذاهای خیابانی در جهان تبدیل کرده است. پس با ما همراه باشید تا خوشمزه ترین و بهترین غذاهای خیابانی در کوالالامپور را معرفی کنیم.

 

ساتای؛ غذایی که حتما دوست خواهید داشت

ساتای (satay) گل سرسبد غذاهای خیابانی کوالالامپور است که از گوشت خوابانده شده در عصاره لیمو و ادویه می باشد که روی چوب بامبوی زغالی سرو می شود. اجازه ندهید تاثیری که در ابتدا از ظاهر غذا می گیرید اشتهای شما را کور کند. برای شروع، پیشنهاد می شود گوشت گاو بدون چربی، گوشت بره، خوک یا مرغ به سیخ کشیده شده که در لعاب چسبناک بادام زمینی فرو برده شده و بعد روی زغال گذاشته می شوند و بوی دود خوشایندی از آن وارد مجاری تنفسی شما می شود را امتحان کنید. در برخی از جاها به مشتریان یک دستمال سفره و یک لیوان کاغذی برای برداشتن سس اضافی داده می شود.

غذای ساتای کوالالامپور مالزی

از همه قیمت مناسب این کباب ها می باشد که مناسب است. در کوالالامپور صدها اغذیه فروشی و رستوران زنجیره ای وجود دارد که این اسنک های بسیار خوشمزه را سرو می کنند. اگر به بازار شبانه جالان آلور (Jalan Alor) رفتید، حتما سری به رستوران گلدن تری انگل (Golden Triangle) بزنید و غذاهای آن از جمله ساتای را امتحان کنید.

 

اعتماد به فودکورت ها

مردم اکثر کشورها از رستوران های مراکز خرید دوری می کنند ولی در کوالالامپور و مالزی فود کورت های معمولی پیشگام آداب و رسوم مدرن مالایی (مالزی) می باشند. در کوالالامپور فود کورت ها به اشکال مختلف از فود کورت بوکیت بین تانگ (Bukit Bintangs) تا فود کورت های بدون زرق و برق سانجی پلازا با صندلی های پلاستیکی چرک تا فود ریپابلیک درجه یک، همگی گزینه های مناسب و قابل اعتمادی برای خوردن غذاهای خوشمزه شرقی می باشند. یکی از بهترین فود کورت های کوالالامپور یک سالن غذاخوری نوستالژیک به نام لو هوتانگ است که در میان فود کورت های جالان بوکیت بین تانگ، ماندگارترین و معروف ترین آنها است چون پاتوق ثابت دوره گردها و دستفروش های کوالالامپور است. در مالزی و خصوصا کوالالامپور، غذاهای خیابانی به اندازه ظاهر جذاب شان خوشمزه و با طعمی به یاد ماندنی می باشند.

 

تاثیر غذاهای چینی

واضح است که فود کورت ها و غذاهای خیابانی کوالالامپور بیشترین تاثیر را از روش آشپزی و غذاهای چینی گرفته اند. بنابراین، بسیاری از طعم ها و مزه های غذاهای چینی را می توان در روش آشپزی مالایی هم دید، از دیم سام و شومای که یک غذای اصیل استان فوجیان چین است گرفته تا کوپیتیام که محبوب قهوه خانه های مالایی است و آن هم از چین آمده است.

در مالزی غذاهای لذیذ و خوشمزه زیادی وجود دارند که با الهام از غذاهای چینی تهیه می شوند. در کوالالامپور برای امتحان غذاهای چینی باید مستقیما به سراغ محله ی چینی های خیابان پتالینگ بروید که بازاری پر از کافه های قدیمی و سوغات سرا می باشد. در اینجا خیلی زود به این نتیجه می رسید که چرا مردم برای خوردن هوکین می، سویای تیره دودی در کیم لیان کی صف می بندند. این رستوران که از سال 1927 وارد عرصه رستوران داری و سالن غذاخوری شده است، به خاطر سرو نودل های فوق العاده اش بسیار معروف شد.

 

و به لطف دوستان هندی ...

مالزی همچنین تعدادی از غذاهای متنوع خود را به لطف هندوستان دارد. از همان زمانی که کاری ها (فلفل تند) به مالزی آورده شدند، مالایی ها آن را در خیابان مادراس لِین (Madras Lane) با اشتها می خوردند. این خیابان گرم و شرجی که به محله ی چینی ها هم راه دارد پر از دستفروش های دوره گرد است. در این خیابان با انواع قومیت های مالایی، هندی و چینی برخورد می کنید. از جمله چیزهایی که در این منطقه زیاد دیده می شود دیگ های در حال جوشیدن کرما می باشد که محتویات بعضی از آنها از دیگ ها سرزیر شده و در حال ریخته شدن روی زمین است. همچنین در اینجا سرو صدای برخورد قاشق ها به کاسه های سوپ توفو و قصاب هایی که هر روز لاشه ها را به سرعت به قطعات کوچک تبدیل کرده و در بازار اجناس تازه می فروشند، زیاد شنیده می شود.

در این مکان علیرغم وجود عوامل مزاحم ناخوشایند می توانید غذا بخورید؛ چون مخصوص تازه واردها ساخته شده است. از جمله غذاهایی که در اینجا می توانید امتحان کنید سوپ نودلی به نام کاری لاکشا است که از زنجفیل، عصاره لیمو، گالانگال، خمیر میگو و فلفل قرمز تشکیل شده است. چند مدل دیگر هم هستند که با گوشت قرمز تهیه می شوند. همچنین می توانید نودل های ورمیشل، گوشت خوک یا نان های توفوی سرخ شده را هم در اینجا امتحان کنید.

 

جرات امتحان کردن دوریان

امتحان کردن میوه ای به نام دوریان هم می تواند به خاطره ای به یاد ماندنی از سفر به کوالالامپور تبدیل شود. امتحان این میوه مراسم تقریبا قابل پیش بینی دارد، به این صورت که وارد میوه فروشی می شوید و از پیشخوان یک دوریان سفارش می دهید. شاگر مغازه در حالیکه دستکش به دست دارد، میوه را به آرامی باز می کند تا به وسط آن برسد. بعد از باز شدن دوریان بوی بسیار تند و زننده ای به مشام می رسد. این بو به قدری تند است که هیچ وقت آن را فراموش نمی کنید. تصویر خارق العاده ای که بعد از باز شدن میوه دوریان می بینید شبیه خط عابر پیاده است. در ابتدا با سپری شدن مدت زمان زیادی تنها می توانید تکه کوچکی از میوه را امتحان می کنید که مزه ای شبیه پیاز فاسد شده  یا بوی جوراب دارد و در نهایت مجبورید که سهم خود را بردارید؛ چه چالش برانگیز ترین میوه دنیا را دوست داشته باشید یا از آن متنفر باشید.

جالب است بدانید فروش میوه دوریان در بسیاری از مکان های عمومی کوالالامپور به خاطر بوی بسیار تند و زننده ای که دارد، ممنوع است! در کشور مالزی عده زیادی عاشق این میوه هستند؛ به همین دلیل دوریان میوه ای است که در اغلب جاها به صورت آبمیوه، دسر، کوکتل و بستی پیدا می شود.

 

راهنمای سفر به کوالالامپور مالزی

تور لحظه آخری مالزی

 

09309871159