شماره تماس 09309871159

کارهای سرگرم کننده ای که در طول فصول مختلف در کره جنوبی می توان انجام داد!

کره جنوبی کشوری دیدنی با جاذبه های متنوع گردشگری در 4 فصل است! لحظه آخری در این مقاله به معرفی تفریحات سرگرم کننده در کره جنوبی پرداخته است که پیشنهاد می گردد تا انتها مطالعه نمایید.

 

 

کره جنوبی کشور فریبنده ای است که از لحاظ استراتژیکی در منطقه معتدل آب و هوایی واقع شده است. این آب و هوای معتدل برای مسافران و توریست ها تنها یک معنی دارد؛ یعنی این فرصت را دارند جادوی هر چهار فصل را در کره جنوبی تجربه کنند! کره هر سه تا چهار ماه تحت تغییرات فصلی قرار می گیرد و با یک چشم انداز جدید و فعالیت های تازه از نو، سر زنده می شود. مهم نیست چه زمانی به کره سفر می کنید، مطمئنا انواع متنوعی از چیزها و کارها در انتظار شما است. در ادامه قصد داریم به معرفی کارهایی بپردازیم که می توانید در طول هر فصل در کره انجام دهید؛ پس با ما همراه باشید.

 

1- فصل بهار

 

- تعقیب شکوفه های معروف گیلاس

کارهایی که در کره می توانید انجام دهید را با فصل بهار شروع می کنیم. در فصل بهار مهیج ترین کار در کره تعقیب شکوفه ها در جاهای مختلفی از این کشور است. حتما با شکوفه های گیلاس معروف کره آشنا هستید که در فصل بهار چشم اندازهای بسیار زیبایی را در بسیاری از جاهای این کشور به نمایش می گذارد. برای سفر به کره همزمان با باز شدن شکوفه ها توصیه می کنیم زمان برپایی بزرگترین فستیوال شکوفه های گیلاس کره، معروف به "جین هائه" (Jinhae) را چک کنید تا همزمان با آن برنامه سفر خود را تنظیم نمایید. در طی برپایی فستیوال جین هائه با ظهور نمایش زیبای باز شدن شکوفه ها کل شهر به رنگ صورتی در می آید. برای تماشای منظره تماشایی شکوفه های درختان گیلاس می توانید به ایستگاه جیونگهوا بروید ودر کنار قطار ایستاده در ایستگاه، عکس های زیبایی بگیرید، یا برای دست یابی به بهترین منظره و گرفتن بهترین عکس ها می توانید در امتداد رود یِئوجاچِئون قدم بزنید.

گوانجو مکان دیگری برای تماشای شکوفه های گیلاس است؛ مخصوصا مسیر دریاچه بومیونهو که دریاچه ای مصنوعی در وسط مرکز توریستی بومیونهو است. در اینجا همچنین می توانید از منطقه تاریخی گوانجو دیدن کنید که به عنوان یک مرکز میراث فرهنگی در فهرست آثار جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. به علاوه در گوانجو فرصت بازدید از معابد مختلف بودایی و برج های دیده بانی بسیار قدیمی مثل چِئوم سِئونگ دائه (Cheomseongdae) را دارید که تاریخ ساخت آن به سلسه شیلا (Silla Dynasty) می رسد! در گوانجو نه تنها می توانید زیبایی شکوفه ها را تحسین کنید بلکه چیزهای بیشتری هم درباره فرهنگ و میراث کره یاد می گیرید.

در ادامه تعقیب شکوفه ها می توانید یک روز کامل را به طبیعت گردی اختصاص دهید. می توانید این طبیعت گردی را با تحسین شکوفه ها در کنار دریاچه جیِئونگپودهو شروع کنید قبل از اینکه در مسیر خود به کوه سِئوراک برسید که یک منطقه حفاظت شده است. مطمئنا برای جشن گرفتن بهار راهی بهتر از گذراندن یک روز کامل در طبیعت با هوای تازه، گل ها و مناظر زیبا در تخلیات شما وجود ندارد!

مردم اغلب فراموش می کنند که کره جنوبی، گل های دیگری هم دارد که به اندازه شکوفه های گیلاس یا شاید بیشتر از آنها جذابیت دارند. بنابراین، سفر به کره برای تماشای شکوفه های گیلاس همچنین می تواند بهترین زمان برای تماشای شکوفه های آلو باشد! شکوفه های آلو خیلی زود به میوه های شیرین آلو تبدیل می شوند. در جستجو برای پیدا کردن گل ها و شکوفه های بیشتر در کره همچنین می توانید سان سو یو (Sansuyu) را تماشا کنید؛ گل های زرد پر طراوتی که به میوه ذرت تبدیل می شوند و نشانه ای از عشق ابدی هستند.

 

- لذت بردن از مناظر خیره کننده شب در سئول

بعد از یک روز پر فعالیت، نوبت به استراحت و تجدید قوا همراه با تماشای مناظری تماشایی از شهر سئول می رسد. سئول شهری است که در واقع شب ها از نو متولد می شود و در آن می توانید خط افق شامگاهی را تحسین کنید؛  یا سوار یک کروز شبانه شوید که تور رودخانه هان را ارائه می کند و از خوردن یک شام بوفه در حین گوش دادن به موزیک لذت ببرید. علاوه بر آن، می توانید به رصدخانه برج لوته ورلد بروید و  چشم انداز وسیعی از سئول را در طبقه صد و بیست و سوم (ارتفاع 555 متری) برج مشاهده نمایید. اگر شجاعت بالایی دارید می توانید روی عرشه تماشای  شیشه ای در طبقه صدو هجدهم برج راه بروید و مسخ منظره ای شوید که از آنجا قابل مشاهده است!

 

2- فصل تابستان

 

- آفتاب گرفتن در بوسان

تابستان تنها یک معنی دارد و آن رفتن به ساحل است! بوسان دومین شهر پر جمعیت کره جنوبی محل قرار گرفتن تعدادی از باشکوه ترین سواحل در کره است. از جمله سواحل زیبای بوسان می توان به هائوندائه بیچ و گوانگالی بیچ اشاره کرد که ویتامین D لازم بدن را تامین می کنند.

در بوسان علاوه بر رفتن به ساحل می توانید از جاذبه های دیگر آن مثل دهکده فرهنگی گامچئون دیدن کنید. دهکده گامئچون جایی پر از خانه های رنگی و پر نشاط است که می تواند پس زمینه خوبی برای گرفتن عکس های تابستانی شما باشد. همچنین می توانید در بوسان از بزرگترین بازار غذاهای دریایی به نام "جاگالچی مارکت " دیدن کنید و جو دوست داشتنی آن را احساس نمایید. محصولات این بازار بسیار تازه اند به طوریکه می توانید ماهی را در حال بالا و پایین پریدن بینید! با وجود جاذبه های متعدد و کارهای روح بخش در بوسان، توصیه می کنیم حتما زمان کافی برای بازدید از بوسان اختصاص دهید تا دچار کمبود وقت نشوید.

 

- گشت و گذار در جزیره ججو

اگر تابستان به کره سفر می کنید مزیت هوای  مرطوب و خوب این فصل را برای گشت و گذار در بزرگترین جزیره کره جنوبی یعنی جزیره ججو از دست ندهید. ججو یکی از مقاصد محبوب توریست ها در کره جنوبی است که دارای ریزورت یا اقامتگاه های ساحلی، چشم اندازهای آتشفشانی و حتی تم پارک هایی است که دائما تغییر می کنند. گشت و گذار در جزیره ججو را می توانید با کوه پیمایی تفریحی به سمت قله سئونگ سان شروع کنید و از تماشای مناظر دیدنی از کل جزیره از نقطه ای مرتفع، لذت ببرید.

همچنین می توانید از پارک هالیم، نقطه عطف برجسته ی جزیره ججو دیدن کنید. هالیم پارک محل قرار گرفتن انواع متنوعی از باغ ها مثل باغ استون و بوناسی و همینطور باغ گیاه شناسی سابروپیکال است. به علاوه، در ججو می توانید از غار مانجانگول دیدن کنید که یکی از میراث های جهانی شناخته شده و معروف در یونسکو است و یکی از بهترین تونل های گدازه دنیا را دارد. در غار مانجانگول علاوه بر یادگیری چیزهایی در مورد شکل گیری غار گدازه، همچنین می توانید از هوای خنک داخل تونل غار لذت ببرید.

جدای از طبیعت گردی، سرگرمی به شکل های دیگر را هم می توانید در جزیره ججو تجربه کنید. می توانید از تم پارک سوئینگوک با مدل های مینیاتوری از ساختمانهای معروف سرتاسر دنیا دیدن کنید. از یک پیک نیک عصرگاهی مشرف به خانه اپرای سیدنی، یک کیوسک تلفن در لندن و یا حتی مجسمه آزادی لذت ببرید! علاوه بر این، طرفداران "هلو کیتی" می توانند از دیدن جایی به نام جزیره هلو کیتی خوشحال شوند. جزیره هلو کیتی نمایشگاهی است که در آن تمام چیزهای مربوط به این شخصیت کارتونی مورد علاقه به نمایش در آمده است.

 

- تجربه تاریخ

تابستان با وجود آب و هوای مناسب و آسمان صاف، بهترین زمان برای گشت و گذار در شهر سئول و سایر شهرها است. به همین خاطر فرصت دارید چیزهای بیشتری درباره تاریخ و فرهنگ کره از طریق نقطه عطف های برجسته آن یاد بگیرید. یکی از این نقطه عطف های برجسته که حتما باید از آن دیدن کنید کیونگ بوک گانگ پالاس (یا قصر کیونگ بوک گانگ) -مهمترین قصر سلطنتی سلسله جوسئون- است. در حین جستجو و حرکت در مسیرتان در اطراف این مجموعه عظیم، محو زیبایی آن شده و تصور می کنید که در جای پای خانواده سلطنتی قدم می گذارید که زمانی در اینجا زندگی می کردند.

همچنین در این تجربه تاریخی می توانید از روستای بوک چون هانوک واقع در نزدیکی قصر کیونگ بوک گانگ پالاس دیدن کنید که منطقه ای واقع در حومه شهر است که ردیفی از خانه های سنتی در آن قرار دارند. تاریخ ساخت این خانه ها به سلسله جوسئون می رسد و از آنها به عنوان مراکز حفظ و نگهداری این منطقه مهم تاریخی استفاده می شود. بازدید از تعداد زیادی از آنها به عنوان مراکز فرهنگی و چایخانه برای عموم آزاد است؛ در حالیکه بقیه به عنوان خانه های مسکونی باقی مانده اند. برای تماشای آثار دیگری از گذشته ی کره، به خیابان اینسادونگ (Insadadong Antique Street) بروید که در آن فرهنگ سنتی و صنایع دستی در کانون توجه قرار دارند. مهم نیست این صنایع دستی از چه نوعی است می خواهد یک شی سفالی گران قیمت باشد، می خواهد یک نقاشی آبرنگ پیچیده یا یکی از اقلام روزمره باشد، در مجموع نمونه ای از آثار هنری سنتی هستند که به زنده نگه داشتن فرهنگ و رسوم کره کمک می کنند.

 

3- فصل پاییز

 

- مشاهده زیبایی حیرت انگیز برگهای پاییزی

کره ای ها به فصل پاییز موسم چِئونگومابی می گویند که ترجمه آن اینستکه "آسمان بلند است و اسب ها فربه می شوند" یعنی اشاره دارد به اینکه هوا خوب است و محصول فراوانی برداشت می شود. پاییز فصلی است که آسمان نیلگون و زیبا و برگ ها رنگارنگ است و چشم اندازهای طبیعی در کره، قبل از اینکه تغییر رنگ خود را شروع کنند، حتی از قبل هم زیباتر می شوند و برگ ها به رنگ قرمز و نارنجی و زرد در می آیند. برای لذت بردن از این منظره ی استثنایی زمان مناسبی برای پوشیدن پوتین های کوهپیمایی و گشت و گذار در طبیعت است! در این گشت و گذار به سمت کوه سِئوراک بروید تا بهترین منظره از برگ های پاییزی را تماشا کنید و مطمئن باشید سختی راه  به دیدن منظره ای که می بینید، می ارزد.

گفته می شود بهترین جا برای تماشای برگ های رنگارنگ پاییزی پارک ملی نائه جانگ سان است. در  پارک ملی نائه جانگ سان همچنین کوه نائه جانگ سان همینطور تعداد زیادی آبشار و دریاچه قرار دارد. بر کل این پارک ملی، آرامشی حاکم است که مناسب ترین و ایده ال ترین مکان برای خلوت کردن با خود در یک بعد از ظهر است. به غیر از پارک ملی نائه جانگ سان، دهکده جئونجو هانوک، مکان جالب دیگری برای تماشای مناظر پاییزی است. در حال قدم زدن و تحسین 800 خانه سنتی هانوک سفری به گذشته خواهید داشت. تزئینات این خانه های یک رنگ در تضاد کامل با برگ های پاییزی در حال ریختن است.

 

- لذت بردن از آرامش در خارج از شهر

اگر قصد دور شدن از هیاهو و جنب و جوش زندگی شهری را دارید، بدون تردید جزیره نامی (Nami Island) بهترین گزینه است. جزیره نامی واقع در 63 کیلومتری شهر سئول، پناهگاهی آرامش بخش برای دور شدن و فرار انفرادی شما است! در طول پاییز کل جزیره تبدیل به ردیفی از درختان با برگ های رنگارنگ می شود و خیره کننده تر از هر زمان دیگری به نظر می رسد.

همچنین فرصت تجربه سبک جدیدی از زندگی را در پِتیت فرانس (Petite France) -روستایی که با فرهنگ و رسوم فرانسوی ساخته شده است- دارید. در این روستا می توانید روش آشپزی فرانسوی را بچشید، لباس های مد روز و زیبا را امتحان کنید یا درباره تاریخ فرانسه در موزه های اینجا، چیزهایی یاد بگیرید. بنابراین در جزیره نامی کارهای بسیار زیادی برای انجام دادن وجود دارد. علاه بر آن، ساختمان های به وضوح رنگارنگ اینجا فرصتی عالی برای عکاسی فراهم کرده اند! محیط جزیره هم نشاط آور و مفرح می باشد و جزیره مکانی عالی برای تمدد اعصاب وحس آرامش افرادی است که زندگی پر مشغله ای دارند. اگر تمایل دارید کمی ورزش و فعالیت بدنی داشته باشید، بهترین گزینه ریل دوچرخه سواری گانچون است که نه تنها یک ورزش خوب محسوب می شود بلکه با انجام آن می توانید از تماشای مناظر نفس گیر پاییزی در جایی خارج از شهر لذت ببرید.

در فصل پاییز اگر تمایل به رفتن به جایی خنک تر در کره جنوبی را دارید توصیه می کنیم از  باغ "آرامش صبحگاهی" دیدن کنید. باغ آرامش صبحگاهی همانطور که از اسمش پیداست جایی است که در آن به خاطر آرامش موجود در طبیعت به آرامش می رسید. فصل پاییز بهترین زمان برای بازدید از این باغ زیبا است چون گل ها و گیاهان به شدت فراوان و با رنگهای بسیار متنوعی در آن وجود دارد.

 

- لذت بردن از گل های متنوع و زیبا

در پاییز حتی اگر فصل شکوفه های گیلاس خاتمه یافته باشد هنوز تعداد زیادی از گل های دیگر وجود دارند که تشنه این هستند که به آنها عشق بورزیم و مورد توجه و تحسین قرار دهیم! در فصل پاییز همچنین در کره جنوبی فستیوال گل گندم سیاه بونگ پیونگ (Bongpyeong  Buckwheat Flower Festival) برگزار می گردد که فستیوال گرامیداشت گندم سیاه (بواسطه اهمیت آن در ادبیات کره) است. همچنین می توانید آزادی را در حین گشتن در مزارع بی انتهای گندم سیاه تجربه کنید و چیزهایی بیشتری درباره این گل یاد بگیرید؛ گلی که زیاد به آن بها داده نشده و دست کم گرفته شده است! به علاوه با رفتن به هِربنارا واقع در نزدیکی مزارع گندم سیاه می توانید از دیدن باغ های زیبای پر از گل و گیاه لذت ببرید. در اینجا همینطور می توانید ازخوردن مخلوط چای گیاهی و خوراک های تهیه شده با گیاهانی که در مزرعه رشد کرده اند، لذت ببرید.

 

4- فصل زمستان

 

- عشقتان را بر فراز سئول، ابدی بسازید

سفر به کره در زمستان هم جذابیت های زیادی دارد که یکی از آنها رفتن بر فراز برج سئول است. " برج نامسان سئول" در ابتدا به منظور انتقال امواج یکپارچه ساخته شد ولی در حال حاضر بازدید از آن برای عموم آزاد است. برج نامسان یکی از برجسته ترین جاذبه های سئول نیز به حساب می آید. در فصل زمستان می توانید با رفتن به یکی از بی شمار سکوی تماشای برج سئول، باد سرد زمستانی را از بالا تجربه کنید و از تماشای منظره ای بی نظیر از کل شهر لذت ببرید. زوج ها (مخصوصا) دوست دارند در این فصل از سال بر فراز سئول حاضر شوند تا قفلی که روی آن اسمشان نوشته شده را وصل کنند و با اینکار عشق خود را ابدی سازند.

 

- آدرنالین خود را بالا ببرید

با نزدیک شدن به پایان سال دمای هوا شروع به پایین آمدن می کند و سرانجام فصل علاقه مندان به ورزش های زمستانی از جمله اسکی، فرا می رسد. در کره جنوبی پیست اسکی جی سان اسکی فارست، ازجمله پیست هایی است که شیب های مخصوص اسکی با سختی های مختلف را ارائه می کند تا افرادی با مهارت های مختلف بتوانند کمی این ورزش مهیج را تجربه کنند. منظره ای که از بالای این سراشیبی ها می بینید خیره کننده است و فرود آمدن از آنها باعث می شود احساس سرزندگی و شادابی کنید. گزینه دیگر برای لذت بردن از اسکی در کره ریزورت اسکی الیسیان گانچون است که همچنین انواع مختلفی از فعالیت های ورزشی مثل اسنوبورد و اسنواسلیدینگ را می توانید در آن امتحان کنید.

برای ترشح حجم بیشتری از آدرنالین می توانید سقوط از اِوِرلند، بزرگترین تم پارک کره را تجربه نمایید. سواری های برجسته ای مثل تی اکسپرس و هاریکِین به شما اطمینان می دهد تجربه ای مهیج را در فصل زمستان خواهید داشت. علاوه بر این، اورلند فستیوال های مختلفی را در سرتاسر سال جشن می گیرد و در طول زمستان هم یک جشن کریسمس بسیار باشکوه در اینجا برگزار می گردد! بنابراین اگر در فصل زمستان به کره سفر می کنید این جشن باشکوه همراه با نمایش های مهیج و آتش بازی های محشر را به هیچ عنوان از دست ندهید.

 

- لذت بردن از زیبایی های جزیره نامی

شاید نامی آیلند (جزیره نامی) را در فصل های دیگر سال به غیر از زمستان دیده باشید، ولی زمستان این جزیره به سرزمینی کاملا برفی و جذاب و باشکوه تبدیل می شود؛ بطوریکه می توانید در طول زمستان لوکیشن های مشابه را با پس زمینه ای کاملا متفاوت تجربه کنید. نامی آیلند در واقع در زمستان به مکان کاملا متفاوتی تبدیل می شود! علاقه مندان سریال های کره ای حتما از دیدن آن هیجان زده می شوند چون جزیره نامی لوکیشن خیلی از سریال ها مخصوصا فیلم معروف زمستان سوناتا است. توصیه می کنیم به هیچ عنوان گرفتن عکس از این جزیره رمانتیک و مرموز را از دست ندهید و اینبار خود بازیگر صحنه های مورد علاقه خود در سریال ها و فیلم های کره ای باشید!

 

در کره جنوبی با وجود صدها کاری که می توانید در طول  فصل های انجام دهید، لازم نیست نگران این باشید که کدام فصل بهترین زمان برای سفر به کره جنوبی است. درعوض به این نتیجه می رسید که دوست دارید در تمام طول سال در کره اقامت داشته باشید تا تمام فصول آن را امتحان کنید! چنانچه علاقه مندید تور کره جنوبی را رزرو نمایید با ما در ارتباط باشید.

 

اینجا بخوانید: اطلاعات گردشگری کره جنوبی

اینجا بخوانید: شرایط اخذ ویزای کره جنوبی

 

09309871159