شماره تماس 09309871159

10 مورد عجیبی که به خاطر آنها ممکن است در جاهای مختلف دنیا باعث جریمه شود!

کشورهای مختلف، قوانین متفاوتی را در بخش های مختلف دارا می باشند که گاها می تواند برای مسافران و گردشگران خارجی آن کشور عجیب و باورنکردنی باشد! لحظه آخری در این مقاله به جریمه های عجیب در کشورهای مختلف پرداخته است؛ با ما تا انتها همراه باشید.

 

 

سفر، چیزی جز تجربه چیزهای تازه و خلق خاطرات به یاد ماندنی برای تمام طول عمر نیست. با این وجود، تجربه چیزهای تازه گاهی اوقات با جریمه نیز همراه است. با ما همراه باشید تا شما را با عجیب ترین چیزهایی که به خاطر انجام آنها در کشورهای مختلف ممکن است جریمه شوید آشنا کنیم. اهانت هایی که ممکن است در کشور شما نادیده گرفته شوند، شاید در کشورهای دیگر قانون سفت و سختی از آنها حمایت کند. به این ترتیب، قبل از هر کاری بهتر است قوانین و مقررات کشوری که قصد سفر به آن را دارید چک کنید؛ 10 قانون عجیب و غریب که تخلف از آنها منجر به جریمه شدن می شود!

 

1- داشتن یک اتومبیل کثیف در دبی امارات

اولین قانون عجیبی که باید از آن مطلع باشید، کثیف نبودن اتومبیل در شهر دبی است که در غیر این صورت جریمه می شوید. شاید فکر کنید که شما فقط اتومبیل را کرایه می کنید و تمیز بودن یا کثیفی آن به شما بستگی دارد. اما در دبی انگونه نیست، زیرا دولت امارات اظهار می کند ماشین های کثیف به تصویر شهر آسیب می زنند و برای سلامت جامعه یک تهدید محسوب می شوند. در دبی وسایل نقلیه کثیف توقیف می شوند و صاحبان آنها باید جریمه ای به مبلغ 3000 درهم پرداخت کنند!

داشتن یک اتومبیل کثیف در دبی امارات

 

2- چیدن زیتون نرسیده در استانبول ترکیه

دومین قانون عجیب در دنیا که بواسطه نقض آن جریمه می شوید، چیدن زیتون نرسیده در استانبول ترکیه است.  ترک ها عاشق زیتون خود هستند و به همین دلیل این قانون وضع شده است. اگر قبل از رسیدن زیتون آن را از درخت بچینید به مبلغ بیش از 500 دلار جریمه می شوید و حتی ممکن است به دو سال زندان محکوم شوید!

چیدن زیتون نرسیده در استانبول ترکیه

 

3- نشستن در ونیز ایتالیا

نشستن در ونیز هم یکی دیگر از قوانین عجیبی است که بواسطه تخلف از آن جریمه می شوید. در ونیز با وجود جاذبه های گردشگری فراوان مسلما پاهایتان خسته شده و می خواهید کمی جایی بنشینید و رفع خستگی نمایید. اما بهتر است اینکار را انجام ندهید چون انجام این کار ساده موجب می شود مبلغ 588 دلار جریمه شوید. دلیل اعمال این قانون این است که شهر ونیز همیشه پر از توریست است و دولت محلی سعی دارد کارها را سازماندهی کند تا محلی ها و توریست ها به دردسر نیفتند. در ونیز برای نشستن بهتر است یک کافه پیدا کنید و همراه با سفارش یک فنجان قهوه، چای یا gelato معروف ایتالیایی رفع خستگی کنید.

نشستن در ونیز ایتالیا

 

4- جمع کردن شن، سنگریزه و صدف در ساردینیا ایتالیا

اگر به جمع کردن سنگریزه و صدف و البته کمی شن از ساحل به عنون سوغاتی علاقه دارید، بهتر است اینکار را در ساردینیا انجام ندهید چون نقض قوانین محسوب شده و جریمه 3.482 دلاری برای شما در پی دارد.

جمع کردن شن و صدف در ساردینیا ایتالیا

 

5- جمع کردن سنگریزه در سواحل کورن وال انگلیس

بندرگاه زیبای کراکینگتون توریستی ترین نقطه در کورن وال است؛ اما دولت ایتالیا جمع کردن سنگریزه از این ساحل را به دلیل فرسایش ممنوع اعلام کرده است و نقض این قانون جریمه ای نزدیک به 1.283 دلار در پی دارد.

جمع کردن سنگریزه در سواحل کورن وال انگلیس

 

6- ریختن زباله در هنگ کنگ

ریختن زباله در هر جای دنیا که باشد کار ناشایستی است. اما دولت هنگ کنگ یک گام فراتر گذاشته و قانونی وضع کرده است تا ریختن زباله را متوقف سازد. در هنگ کنگ حتی ریختن یک پوست آبنبات در خیابان 1500 دلار جریمه در پی دارد!

ریختن زباله در هنگ کنگ

 

 

7- رانندگی بدون بنزین در یکی از بزرگراه های آلمان

قانون عجیب بعدی، رانندگی بدون بنزین در بزرگراهی بنام "اتوبان" آلمان است. این اتوبان یکی از خطرناک ترین بزرگراههای دنیا می باشد و سرعت مجاز در آن 81mph است. به همین دلیل اگر بدون بنزین در این اتوبان رانندگی کنید به خاطر توقف غیر قانونی مبلغ 34 دلار جریمه می شوید.

رانندگی بدون بنزین در اتوبان های آلمان

 

8- جویدن آدامس در سنگاپور

جویدن آدامس در سنگاپور غیر قانونی است. اگر در سنگاپور این قانون را نقض کنید مبلغ 100 هزار دلار جریمه می شوید! دولت سنگاپور این قانون را به دلیل جلوگیری از کثیف شدن جاده ها و پیاده روها تصویب کرده است.

جویدن آدامس در سنگاپور

 

9- پوشیدن لباس های نامناسب برای کوهنوردی در آلپ سوئیس

کوهنوردی در صدر لیست تمام توریست هایی قرار دارد که به سوئیس سفر می کنند. اما نپوشیدن لباس های مناسب درحالیکه در آلپ سوئیس به سر می برید برخلاف قوانین این کشور است. نقض این قانون موجب می شود 100 دلار جریمه شوید. پس بهتر است در هنگام بازدید از آلپ سوئیس، پوتین های کوهنوردی و ژاکت های مناسب به همراه داشته باشید.

پوشیدن لباس های نامناسب برای کوهنوردی در آلپ سوئیس

 

10- پوشیدن لباس های استتاری در کارائیب

در سفر به کارائیب به خاطر داشته باشید شلوارهای استتاری نپوشید. طبق قوانین در بسیاری از بخش های کارائیب افراد غیر نظامی حق پوشیدن لباس ها یا مخفی کردن ادوات جنگی را ندارند. نقض این قانون جریمه ای حدود 3.700 دلار یا یک سال زندان در پی دارد!

پوشیدن لباس های استتاری در کارائیب

 

 

09309871159