شماره تماس 09309871159

10 تا از برترین جاذبه های گردشگری و دیدنی بوداپست مجارستان

بوداپست پایتخت مجارستان که به آن "قلب اروپا" هم می گویند، همواره در فهرست شهرهای دیدنی جهان قرار دارد. لحظه آخری در این مقاله تعدادی از اصلی ترین جاذبه های دیدنی و گردشگری بواپست مجارستان را معرفی نموده است؛ با ما همراه باشید.

 

 

جای تعجب نیست که چرا بوداپست با وجود تاریخ غنی، معماری استثنایی، موزه های ارزشمند و غذاهای خوشمزه، در لیست شهرهای محبوب توریست ها جای دارد. بوداپست به لحاظ جغرافیایی با وجود رودخانه بزرگ دانوب به دو بخش بودا و پست تقسیم می شود. هر دو قسمت شهر علیرغم اینکه از هم مجزا هستند، از ماهیت مشابهی برخوردار اند. در بوداپست برای انواع توریست ها با علایق متفاوت چیزی برای عرضه وجود دارد ولی ما در اینجا تنها 10 مورد از برترین جاذبه های توریستی بوداپست را معرفی کرده ایم.

 

1- پارلمان یا مجلس مجارستان

اولین جاذبه از بوداپست که با آن آشنا می شوید ساختمان پارلمان (مجلس) مجارستان است. پارلمان مجارستان، ساختمانی با معماری سبک نئو گوتیک و سومین پارلمان بزرگ دنیا است. این بنای زیبا در ساحل دانوب واقع شده است. با  پیاده روی در امتداد گردشگاه ساحلی دانوب می توانید چشم اندازی وسیع از پارلمان را تماشا کنید و همچنین با پیوستن به تور 40 تا 45 دقیقه ای بازدید از پارلمان همراه با راهنمای تور می توانید قدیمی ترین تاج دنیا را ببینید.

پارلمان یا مجلس مجارستان

 

2- پل زنجیری سیچنی

پل زنجیر سیچنی یکی از مهمترین جاذبه های پایتخت مجارستان است. این پل ساخته شده به سبک کلاسیک و نقطه عطف نمادین بوداپست، قدیمی ترین پل دائمی بین بودا و پست است که در طول جنگ به غیر از ستون ها و شیرهای ورودی آن کاملا از بین رفت. پل زنجیر در سال 1949 بازسازی شد. قدم زدن روی پل بعد از غروب خورشید و تماشای شکوه و جلال آن را در سفر به بوداپست فراموش نکنید.

پل زنجیری سیچنی در بوداپست مجارستان

 

3- قلعه بودا

قلعه بودا، دژی سلطنتی نشسته در امتداد رود دانوب و بر فراز تپه قلعه (کستل هیل) و در منطقه شماره یک شهر نیز از جاذبه های دیدنی بوداپست است. این دژ ابتدا در قرن سیزدهم ساخته شد و سپس چندین بار بعد از آن تحت گسترش و ساخت و ساز قرار گرفت. معماری قلعه بودا تاثیرات زیادی از معماری قرون وسطی، سبک باروک و مدرنیته را نشان می دهد. این میراث جهانی امروزه محل قرار گرفتن گالری ملی و موزه تاریخ بوداپست است. توصیه می کنیم برای تماشای این بنای بسیار وسیع و داشتن بیشترین فرصت برای عکاسی حتما کفش راحت بپوشید.

قلعه بودا در بوداپست مجارستان

 

4- فیشرمن باستیون

اگر از طرفداران تماشای غروب یا طلوع زیبای خورشید هستید، در سفر به بوداپست حتما بازدید از فیشرمن باستیون را در لیست کارهایی که قصد انجام آن را دارید، جای دهید. سعی کنید برای تماشای غروب و طلوع خورشید به موقع در این مکان حاضر باشید. از فیشرمن باستیون می توانید نفس گیرترین منظره را از پل زنجیر سیچنی، پارلمان مجارستان و دانوب تماشا کنید.

فیشرمن باستیون در بوداپست مجارستان

 

5- کلیسای سنت استفان

کلیسای سنت استفان یکی دیگر از جاذبه های دیدنی بوداپست است. این کلیسا که به سبک معماری گوتیک ساخته شده است، بزرگترین کلیسای مجارستان به حساب می آید. کلیسای زیبای سنت استفان با هنر و طرح های مجاری تزئین شده است. چون در بوداپست دولت و کلیسا از اهمیت یکسانی برخوردارند، کلیسای سنت استفان 96 متر و به اندازه پارلمان مجارستان ارتفاع دارد. برای راضی نگه داشتن روحیه ماجراجویی خود می توانید با پرداخت مبلغ کمی به عنوان ورودی پرداخت کنید و به بالای برج کلیسا بروید.

کلیسای سنت استفان در بوداپست مجارستان

 

6- کلیسای ماتیاس

کلیسای ماتیاس واقع در مجاورت فیشرمن باستیون، یکی دیگر از جاذبه های توریستی بوداپست است. این کلیسای بخاطر معماری سبک گوتیک و سفال های رنگی طرحدار روی سقف آن از محبوبیت زیادی برخوردار است. کلیسای ماتیاس در اصل در قرن سیزدهم ساخته شد ولی در قرن نوزدهم بازسازی شد و پنجره هایی با شیشه رنگی چشم گیر و یک محراب به آن اضافه شد.

کلیسای ماتیاس در بوداپست مجارستان

 

7- خانه اپرای دولتی مجارستان

خانه اپرا یکی از جاذبه های دیدنی بوداپست، البته برای علاقه مندان به اپرا است. خانه اپرای دولتی مجارستان که در اصل به خانه اپرای سلطنتی مجارستان معروف است، ساختمانی است که به سبک معماری نئو رونسانس ساخته شده است. برای بازدید از خانه اپرا می توانید به  تورهای روزانه آن در ساعات مختلف ملحق شوید تا تجربه لذت بخشی داشته باشید. همچنین می توانید در بوداپست از دیدن اجرای اپرا لذت برده و آکوستیک فوق العاده ای را تجربه کنید که در میان خانه اپراهای اروپا در رتبه سوم قرار دارد.

 

8- تپه گِلِرت (گلرت هیل)

گلرت هیل مکان دیگری به غیر از فیشرمن باستیون است که مناظر زیبایی از شهر بوداپست را به نمایش می گذارد. گلرت هیل به شکل باشکوهی بر فراز دانوب واقع شده است. بر فراز این تپه می توانید مناظر باشکوهی از پارلمان، پل زنجیر سیچنی، کلیسای سنت استفان، قلعه، کلیسای ماتیاس، بیگ مارکت هال (Big Market Hall) و میدان قهرمانان را مشاهده نمایید.

تپه گلرت در بوداپست مجارستان

 

9- میدان قهرمانان

هرو اسکوار یا میدان قهرمانان یکی دیگر از جاذبه های توریستی بوداپست است که در سال 1896 به یاد هزارمین سالگرد پیروزی  مجار ساخته شد. این میراث جهانی یونسکو جایی است که دو موزه هنرهای زیبا و قصر هنر در آن واقع شده است. از طریق خط مترو M1 می توانید به این میدان برسید و همچنین قدیمی ترین متروی دنیا را تجربه کنید که در سال 1896 ساخته شده است.

میدان قهرمانان در بوداپست مجارستان

 

10- حمام های آبگرم

سفر به بوداپست بدون بازدید از حمام های معروف آبگرم آن کامل نمی شود. بوداپست پایتخت اسپای دنیا، بزرگترین مجموعه حمام های اروپا را دارد. با وجود این، بهتر است برای رفتن به حمام های آبگرم در طول هفته برنامه ریزی کنید، چون آخر هفته ها معمولا ظرفیت حمام ها خیلی زود پر می شود.

 

 

 

09309871159