شماره تماس 09309871159

7 راه مختلف برای خنک شدن در استانبول در سفرهای تابستانی

تابستان ها در استانبول حتی وقتی هوا خیلی گرم می شود هم، راههای مختلفی برای خنک ماندن وجود دارد. لحظه آخری در این مقاله راههایی برای فرار از گرمای هوا در استانبول و همینطور لذت بردن از جاذبه های این شهر ارائه می نماید؛ پس با ما همراه باشید.

 

 

آب و هوای استانبول در تابستان ها عموما مطبوع و مناسب است اما طبیعیست که تابستان بواسطه گرمای ذاتی اش، هوایی گرم و گاها طاقت فرسا را به همراه داشته باشد. چنانچه در فصل تابستان قصد سفر به استانبول را دارید پیشنهاد می گردد خواندن این مقاله را از دست ندهید؛ در این مقاله روشهای مختلف خنک ماندن در شهر استانبول بیان شده است.

 

1- سواری با کشتی های تفریحی

سواری با کشتی های تفریحی در امتداد تنگه کم نظیر بسفر یکی از راهها برای فرار از گرمای هوا در استانبول است. نیمکت های تعبیه شده در اطراف کشتی تفریحی، بهترین جا برای خنک شدن و دیدن بهترین منظره از بسفر است! درحالیکه روی نیمکت نشسته اید و خنک می شوید، می توانید ذهن خود را به سمت دیدن مکان های زیبا و عبور قایق های کوچک ماهیگیری منحرف نمایید. بازدید از کادیکوی در بخش آسیایی استانبول، تور تنگه بسفر و یا سفری به جزیره پرنسس از جمله گزینه های هیجان انگیز برای گذراندن یک روز خوب در استانبول به حساب می آیند.

سوار شدن کشتی های تفریحی

 

2- خوردن بستنی

خوردن بستنی یک راه دیگر برای خنک شدن در استانبول است. این خوراکی خنک معروف است به اینکه تولید ترمبوتونین را افزایش می دهد؛ هورمونی که استرس را کاهش می دهد باعث احساس خوشحالی می شود و عملکردی مشابه سروتونین دارد.

 

بهترین نکانها برای خوردن بستنی در استانبول:

- بستنی فروشی دوندورماچی علی اوستا واقع در محله کادیکوی

- خواربارفروشیEataly  که بستنی های ایتالیایی ژله ای خامه ای بسیار خوشمزه ای با شیر تازه گاو در مرکز خرید زورلو عرضه می کند.

- بستنی فروشی Girandola که بستنی ایتالیایی ژله ای با شربت را در محله ببک می فروشد.

بستنی خوردن در استانبول

 

3- رفتن به آغوش طبیعت

اگر از افراد علاقه مند به خنک شدن در کنار فضای سبز باشید، رفتن به طبیعت راه دیگری برای فرار از گرمای هوا در استانبول است. در استانبول برای خنک شدن در کنار فضای سبز، پارک آتاتورک آربورتیوم بهترین گزینه است. این فضای سبز زیبا در جنگل وسیع بلگراد در شمال استانبول واقع شده است و یک موزه زنده از درختانی است که توسط دانشکده جنگداری دانشگاه استانبول پرورش یافته اند. پارک آتاتورک آربورتیوم، با سه دریاچه و انواع بسیار زیادی از درختان بومی و غیر بومی مکان آرامش بخشی برای قدم زدن و همزمان احساس نشاط و شادابی و یادگیری نکاتی درباره درختان است.

رفتن به طبیعت در استانبول

 

4- پریدن در استخر و لذت بردن از یک مرکز اسپا

گزینه بعدی برای خنک شدن، شیرجه زدن در استخر هتل های شگفت انگیز استانبول است که مطمئنا خیلی باکلاس تر از دوش گرفتن در خانه است، مخصوصا وقتی در بعضی از آنها می توانید منظره فوق العاده ای از تنگه بسفر را هم تماشا کنید. اگر وقت دارید می توانید خدمات جوان سازی، ماساژ و مراقبت از پوست را هم امتحان کنید که توسط مرکز اسپای هتل ارائه می شود و داشتن یک تجربه تمدد اعصاب کامل را تضمین می کند.

 

بهترین استخرهای شنا و اسپا در استانبول:

- هتل اینترکانتیننتال استانبول: این هتل فقط چند دقیقه از میدان تکسیم فاصله دارد. مرکز اسپا هتل اینترکانتیننتال هم  گزینه هایی عالی مثل ماساژ لاکچری و مراقبت از پوست در اختیار شما می گذارد. مرکز ریلکسیشن هم با تخت های سنگی  منظره ای عالی از تنگه بسفر را ارائه می کند. استخر فضای باز آن هم جایی فوق العاده برای خنک شدن و فرار از شلوغی تکسیم می باشد.

- هتل سیراگان پالاس کمپینسکی استانبول: در محوطه جلوی آب قصر عثمانی  تنگه بسفر، یک استخر آبگرم بزرگ در فضای باز ساخته شده است که از آن می توانید منظره کاملی از دریا را ببینید و احساس کنید در آبهای فیروزه ای بسفر شنا می کنید. هتل سیراگان پالاس به خاطر ارائه خدمات لاکچری و شاهانه معروف است. این هتل پکیج های اسپای مختلفی برای مهمانان خود ارائه می کند.

- هتل فورسیزن استانبول در بسفر: این هتل هم یک استخر فضای باز بزرگ دارد که شاید در حد و اندازه المپیک نباشد ولی مطمئنا به خاطر منظره ای که از تنگه بسفر و اوزکودار در سمت آسیایی استانبول ارائه می کند، دارنده مدال طلا است. هتل فورسیزن استخر سرپوشیده هم دارد.

- هتل لس عثمان استانبول: استخر فضای باز این هتل فوق العاده شیک با آب دریا پر شده است و رو به تنگه بسفر می باشد. مرکز اسپای هتل هم یکی از بهترین خدمات را در استانبول ارائه می کند. اسپا درمانی سنتی و مدرن آن هر دو فوق العاده اند.

- هتل ویندهام کالامیش استانبول: در هتل کالامیش هم می توانید از روز خود با رفتن به استخر پشت بام با منظره ای زیبا از دریای مرمره و کالامیش مارینا لذت ببرید.

- هتل گرند تارابیا استانبول: هتل گرند تارابیا که کمی دورتر از شهر استانبول و شلوغی آن واقع شده است هم یک استخر فضای باز عالی دارد. توصیه می کنیم در اسپای تراپیای هتل گرند تارابیا حمام آن را حتما امتحان کنید.

- هتل هیلتون بسفر استانبول: استخر هتل هیلتون استانبول همراه با تخت ها و سالن و یک محوطه ای وسیع برای نشستن، هم یکی از بهترین گزینه ها برای سپری کردن روزهای گرم تابستان است. برای استفاده از استخر هتل هیلتون نیاز به کارت عضویت دارید.

- هتل ریتز کارلتون استانبول: در تراس هتل ریتز کارلتون استخر کوچکی با منظره ای شگفت انگیز از بسفر و در کنار آن جکوزی برای مهمانان هتل فراهم شده است. با خرید یک نوشیدنی خنک تابستانی و پیدا کردن بهترین نقطه می توانید از منظره دریای بشیکتاش لذت ببرید.

 

5- بازدید از موزه

بازدید از موزه باستان شناسی استانبول و مجسمه های مرمرین آنتیک آن، ربط چندانی به خنک شدن و فرار از گرما ندارد اما می توانید بعد از ظهر الهام بخشی  را در میان آثار هنری جذاب و جالب بدست آمده از حفاری های داخل و خارج از استانبول، سپری نمایید و از گرمای هوای محیط بیرون رها شوید.

 

6- رفتن به زیرزمین

برای خنک شدن و فرار از گرما، بهترین کار این است که از قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم خورشید دوری کنید. اگر به راه رفتن در امتداد سایه ساختمان های بزرگ علاقه ای ندارید، بازدید از باسیلیکا سیسترن  یا سرای سِرِباتان جایی فوق العاده برای فرار از گرما و قدم زدن در تاریکی و واقع در زیرزمین می تواند بهترین گزینه باشد. همچنین مکان های دیدنی دیگری در زیر خیابان های استانبول یا مناظر دیدنی استانبول برای گشت و گذار و فرار از گرما وجود دارند.

 

7- رفتن به ساحل شیله

آخرین راهکار برای خنک شدن و فرار از گرمای هوا در استانبول رفتن به شیله است. اگر هیچ کدام از گزینه های پیشنهادی در بالا را انجام نداده اید، می توانید به "شیله" بروید. شیله یک شهر کوچک ساحلی در ساحل دریای سیاه است که در شمال شرقی استانبول واقع شده است و یک ساعت با آن فاصله دارد. در شیله می توانید تصاویر متعدد زیبایی از خلیج های سنگی و سواحل شنی را تماشا کنید. دریا در شیله ممکن است کمی خشن باشد ولی نسیم خنکی همیشه از سمت دریا درحال وزیدن است که در تابستان باعث خنک شدن هوا در ساحل می شود.

ساحل شیله در استانبول

 

محبوبترین مراکز خرید استانبول

بهترین غذاهای خیابانی استانبول

تور لحظه آخری استانبول

 

09309871159