شماره تماس 09309871159

بهترین سوغاتی های آمستردام هلند را بیشتر بشناسید!

اصلی ترین سوغاتی های هلند شاید همان خوراکی های خوشمزه آن است که بعضی از آنها شهرت جهانی دارند. لحظه آخری در این مقاله بهترین سوغاتی های آمستردام هلند را معرفی نموده است که پیشنهاد می گردد تا انتها با ما همراه باشید.

 

 

خرید سوغاتی بهترین راه یادآوری همیشگی خاطرات دوستداشتنی از سفر است. وقتی نوبت به آوردن سوغاتی از آمستردام می رسد، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد که در میان آنها خرید خوراکی، یکی از بهترین ها در به خاطر آوردن خاطرات سفر آمستردام است. در اینجا لیستی از سوغاتی های خوردنی جالب توجه را برای خرید از آمستردام معرفی می کنیم که نگرانی در مورد ماندگاری آنها حتی در یک پرواز طولانی برگشت به خانه وجود ندارد؛ با ما همراه باشید تا در ادامه با آنها آشنا شوید.

 

پنیر هلندی

در کشوری مانند هلند که پنیرهای آن در تمام دنیا معروف است، خرید پنیر می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای خرید سوغاتی باشد. آمستردام در زمینه صادرات پنیر در حال رقابت با تعداد زیادی از غول های اقتصادی دنیا است. آمستردام و شهرهای مجاور آن، بهترین جا برای پیدا کردن پنیر هلندی هستند که در همه جای دنیا معروف است. محبوب ترین پنیرهای هلندی که می توانید به عنوان سوغاتی تهیه کنید  پنیر گودا، پنیر ایدام، پنیر لیدن، ماسدام، پنیر کلوو و خیلی های دیگر را شامل می شود.

پنیر هلندی

 

استروپ وافل

استروپ وافل سوغاتی دیگر مخصوص آمستردام است. استروپ وافل با دو وافل ویفری نازک که بینشان لایه ای از شربت خوشمزه قرار دارد، تهیه می شود. آلبرت کوپ مارکت (Albert Cuyp Market) یکی از بهترین جاها برای خرید استروپ وافل تازه با کمترین قیمت می باشد. درحالیکه اگر از فرودگاه یا سوغاتی فروشی، استروپ وافل می خرید شاید قیمتی که سه برابر قیمت واقعی آن است را باید بپرازید. استروپ وافل همچنین یکی از پر صادرات ترین محصولات در آمستردام است.

استروپ وافل در آمستردام هلند

 

تارت سیب (Appletart)

تارت سیب یکی دیگر از خوراکی های خوشمزه هلندی است که می توانید به عنوان سوغاتی آمستردام با خود به خانه ببرید. تارت سیب یا پای سیب قرن های متمادی یکی از دسرهای مهم هلندی بوده است. این دسر خوشمزه معمولا از تکه های شیرینی تهیه می شود و حاوی قطعه های سیب شیرین شده است. در اکثر کافه ها و رستوران های آمستردام معمولا یک تارت سیب کامل در کنار قهوه سرو می شود.

تارت سیب در هلند

 

جودن کوکن (Jodenkoeken)

جودن کوکن یکی دیگر از خوراکی های خوشمزه آمستردام است که می توانید به عنوان سوغاتی به خانه ببرید. جودن کوکن یک نوع کوکی ترد است که در همه خواربارفروشی های آمستردام پیدا می شود. جودن کوکن همچنین به خاطر بسته بندی خوبی که دارد یک انتخاب عالی برای سوغاتی است. محتویات اصلی این خوراکی خوشمزه از شکر قهوه ای روشن، کره، شیر، نمک، آرد ساده و بکینگ پودر تشکیل شده است.

جودن کوکن در هلند

 

شکلات های دی لِتر (Chocoladeletters)

آوردن شکلات دی لتر از آمستردام هم می تواند یک سوغاتی عالی برای شما، دوستان و خانواده باشد. شکلات دی لتر یک آبنبات هلندی است که با استفاده از شکلات به شکل حروف الفبا تهیه می شود. این شکلات ها معمولا با طعم شیر، شکلات سفید یا دارک عرضه می شوند.

شکلات های دی لتر هلندی

 

اگر به دنبال یک چیز منحصر بفرد برای سوغاتی در هلند، به غیر از خوراکی هستید در ادامه با ما همراه باشید تا سوغاتی های غیر خوراکی آمستردام را معرفی نماییم.

 

کفش های چوبی

در تمام سوغات فروشی های آمستردام حتما کفش های چوبی را پیدا می کنید. چه خرید یک کفش به اندازه واقعی چه یک کفش تزئینی مد نظر شما باشد، کفش های چوبی بهترین سوغاتی است که در آمستردام می توانید بخرید. این کفش ها را در اصل کشاورزانی می پوشند که در مزارع کار می کنند. حتی اگر از کفشی که خریده اید، استفاده نکنید مطمئنا یادآور خاطرات سفرتان به آمستردام خواهند بود.

کفش های چوبی در هلند

 

پازل های جیگ ساو هلندی

خرید پازل جیگ ساو به عنوان سوغاتی شاید کمی عجیب به نظر برسد. جان وان هاسترن مخترع پازل جیگ ساو، یک هنرمند معروف در زمینه درست کردن پازل هایی مثل والدو کجاست، می باشد. بسیاری از افراد از حل این پازل ها خوشحال می شوند، پس می تواند سوغاتی خوبی برای آنها باشد. جالب است بدانید خرید پازل های جیگ  به یک عادت در میان توریست هایی تبدیل شده است که از آمستردام دیدن می کنند.

 

پیاز گل لاله

با خرید پیاز گل لاله یا تولیپ مانیا (Tulip Mania) به عنوان سوغاتی می توانید به باغچه خود رنگ و بوی تازه ای دهید. گلفروش ها معمولا پیاز لاله را در گلفروشی ها می فروشند که می توانید آنها را با خود به خانه برده و بکارید. در طول سفرتان، هیچ وقت گشت و گذار در کوکن هوف را از دست ندهید که یک باغ وسیع با بیش از 7 میلیون گل است که هر سال گل می دهند!

پیاز گل لاله

 

شمع های تولد

شمع های تولد هم می تواند یک سوغاتی از آمستردام باشد. هلندی ها واقعا علاقه زیادی به شمع های تولد دارند. اگر به استفاده از شمع های مضمون دار برای تولد عادت دارید پس حتما در آمستردام شمع های تولد بخرید. می توانید انواع شمع های مضمونی را در تمام سوغات فروشی ها، مخصوصا در نزدیکی دام و روکین پیدا کنید.

 

نقشه کانال های آمستردام

آمستردام شهر کانال های متعدد است که توسط میدان دام (Square Dam) احاطه شده اند. این کانال ها در واقع نقطه عطف این شهر هستند. قسمت تاریخی شهر قدمت زیادی دارد که شروع ساخت و ساز در آن به قرن هفدهم بر می گردد. در آمستردام فروشگاههای زیادی هستند که نقشه های چاپی سیستم کانال ها را می فروشند. خرید نقشه کانال های آمستردام هم می تواند یک سوغاتی به یاد ماندنی باشد.

 

اجناس هِما (Hema)

HEMA نام مجموعه فروشگاههای زنجیره ای نمادین هلندی است که همه چیز از پوشاک، غذاهای سنتی هلندی، لوازم منزل، کتاب تا لوازم تحریر در آنها عرضه می شود. قیمت ها در فروشگاههای HEMA خیلی ارزان است بطوریکه توریست ها می توانند هر نوع جنس هلندی را بخرند؛ بدون اینکه پول زیادی هزینه کنند.

 

خرید سوغاتی از بازار اجناس ارزان و دست دوم

در آمستردام برای خرید سوغاتی های منحصر بفرد می تواند سری به بازارهای اجناس ارزان و دست و دوم بزنید. اگر به چیزهای کلاسیک و با کیفیت علاقه دارید از بازار اجناس دست دوم می توانید چیزهایی بخرید که هیچ کس دیگری نمونه آن را ندارد. برای خرید سوغاتی های خاص می توانید به De Bazaar بروید.

 

 

برترین جاذبه های گردشگری هلند

چرا باید هلند را در فصل بهار دید

 

09309871159