شماره تماس 09309871159

بهترین شهرهای ترکیه برای سفر در تابستان را بشناسید

سفر به ترکیه در تابستان یکی از اولین انتخاب های خیلی از ایرانی ها برای سفر خارجی است که بسته به نوع شهر می تواند بصورت هوایی و یا زمینی اتفاق بیفتد! لحظه آخری در این مقاله بهترین شهرهای ترکیه برای سفر در تابستان را معرفی کرده است.

 

 

مکان های زیبای زیادی در اطراف ترکیه وجود دارند که برای سفر در طول تابستان می توانند گزینه مناسبی باشند. این گزینه ها از شهرهای واقع در ساحل دریای اژه تا مناظر و چشم اندازهای نفس گیر سواحل مدیترانه با جو آرامش بخش آن را در بر می گیرند. با ما همراه باشید تا با بهترین مقصدها برای سفر تابستانی در ترکیه آشنا شوید.

 

1- شهر چشمه ترکیه

چشمه (Çeşme) از شهرهای جذاب ساحلی  در ترکیه است که به لحاظ نقطه عطف های تاریخی از شهرهای تاثیرگذار ترکیه است. از جمله نقطه عطف های شهر چشمه می توان به قلعه چشمه و شهر باستانی اشاره کرد. در چشمه همچنین می توانید انواع متنوعی از  آداب و رسوم غذایی از غذاخوری های ترکیبی تا آداب و رسوم محلی با قدمت چندین ساله و استفاده از سبزیجات و گیاهان محلی در تهیه غذا را مشاهده کنید. علاوه بر این می توانید از طبیعت وسیع، چشمه های معدنی و سواحل متعدد این شهر زیبا لذت ببرید.

 

2- جزیره بدروم ترکیه

بدروم (Bodrum) از مقاصد تابستانی محبوب در ترکیه است که به داشتن ترکیبی از شهرهای ساحلی، ریزورت ها (اقامتگاه ساحلی)، ویرانه های باستانی و تفریحات شبانه پرجنب و جوش در کنار آبهای نیلگون دریای اژه معروف است. درحالیکه توریست های بین المللی و محلی هر دو مدت زمان زیادی است که تابستان ها در بدروم جمع می شوند، هنوز هم می توانید سواحل آرام و خلوتی را در اطراف این منطقه با پیاده روی، رانندگی  یا اجاره پیدا کنید. ذائقه لاکچری پسند خود را می توانید با خرید و رفتن به کلوپ های ساحلی یا فقط نوشیدن یک فنجان چای و تماشای رفت و آمد قایق ها -از قایق های لوکس تفریحی تا قایق های چوبی ماهیگیری- در ساحل و دیدن خلیج های زیبا، ارضا نمایید.

اینجا بخوانید: راهنمای سفر به بدروم ترکیه

بدروم ترکیه

 

3- شهر آنتالیا ترکیه

آنتالیا به لطف خورشید درخشان و آرامش حاکم بر فضا از سواحل  محبوب برای گذراندن تعطیلات تابستانی در ترکیه محسوب می شود. آنتالیا همچنین از شهرهای بندری مهم در دوره روم باستان است. این شهر زیبای ساحلی مقصدی عالی علاقه مندان به ریزورت ها و جاهای آرام در منطقه جنوب مدیترانه ترکیه است. از فعالیت های فضای آزاد محبوب در آنتالیا می توان به گلف بازی، غواصی و پیاده روی در مسیر 500 کیلومتری "لیسیان وی" اشاره کرد. بازدید از روستای چیرالی برای فرار از جاده های شلوغ هم می تواند یک گزینه عالی باشد.

اینجا بخوانید: راهنمای سفر به آنتالیا ترکیه

آنتالیا ترکیه

 

4- شهر فتحیه ترکیه

فتحیه از دیگر شهرهای محبوب برای سفرهای تابستانی در ترکیه است. شهر بندری فتحیه واقع در جنوب غربی ترکیه با آبهای فیروزه ای، برای فرار از شلوغی شهرهای بزرگ گزینه مناسبی است. فتحیه به داشتن بندرگاهی طبیعی، آبهای نیلگون و سواحل زیبا معروف است که همه آنها را می توانید در هیل ساید بیچ کلاب و همینطور مقبره های سنگی بی شمار باقی مانده از شهر باستانی تلمسوس لیاسین پیدا کنید.

 

5- وان ترکیه

وان یکی از شهرهای زیبا و تاریخی ترکیه می باشد که در شرق ترکیه واقع شده است و بدلیل قرارگیری در کنار دریاچه وان دارای  آب و هوایی معتدل و دلپذیر می باشد. وان دارای جمعیت 400 نفری می باشد و بدلیل دارا بودن مراکز خرید و جاذبه های تاریخی زیبا سالانه مورد توجه گردشگران زیادی ازکشورهای مختلف قرار گرفته است. بر طبق آمار یکی از اصلی ترین گردشگران وان ترکیه را گردشگران ایرانی تشکیل می دهند و در سال های اخیر تور وان ترکیه در ایران مورد استقبال زیادی قرار گرفته است. تور زمینی وان ترکیه از پرطرفدارترین تورهای زمینی خارجی است که همه ساله در فصل بهار و تابستان برگزار می گردد.

اینجا بخوانید: راهنمای سفر به وان ترکیه

.تور وان ترکیه

 

6- ترابزون ترکیه

ترابزون یکی از زیباترین و سرسبزترین مناطق گردشگری ترکیه است که تقریبا دارای تمام جاذبه های طبیعی نظیر همراه با دریا، دریاچه، کوهستان، دشت و چشمه می باشد. ترابزون دارای جاذبه های گردشگری و توریستی بسیار زیادی است که همین موضوع باعث جذب گردشگران خارجی متعددی به این شهر دیدنی شده است. ترابزون درشمال شرقی ترکیه قرار دارد در کنار دریای زیبای سیاه واقع شده است. آب و هوای ترابزون، معتدل است و هوای آن مانند استان های شمالی ایران است؛ یعنی در تابستان هوای شرجی دارد و در پاییز و زمستان بارش شدید باران و گاها برف دارد.

اینجا بخوانید: تور زمینی ترابزون ترکیه

شهر ترابزون ترکیه

 

  

 

09309871159