شماره تماس 09309871159

کارهایی که توریست ها یک دهه قبل در دبی نمی توانستند انجام دهند و الان می توانند!

در طی سالهای اخیر مسئولان دبی سعی نموده اند تا با تغییر قوانین داخلی، افراد زیادی از سراسر دنیا را جذب نمایند! لحظه آخری در این مقاله چند مورد از کارهایی که در دبی می توان انجام داد در صورتی که در سالهای قبل امکانپذیر نبود، را معرفی کرده است.

 

 

دبی شهری توریستی و مدرن است که در دهه اخیر به مقصد خیلی از مردم کشورهای مختلف برای سفر و حتی زندگی تبدیل شده است و شرکت های مطرح جهان نیز دفاتر نمایندگی رسمی خود را در آن راه اندازی کرده اند. این شهر در طول سالهای اخیر و در راستای جذب بیشتر گردشگر خارجی سعی کرده با منعطف سازی برخی قوانین و عامه پسند شدن آنها برای مردم سایر کشورها سعی کند که حداکثر جذب را برای کسانی داشته باشد که قصد دارند در اینجا زندگی کنند. با ما همراه باشید تا با فرصتهای تازه ای که در دبی ایجاد شده است، بیشتر آشنا شوید.

 

کسب و کار

 

- صاحب کسب و کار خودتان باشید

اولین پیشرفت دبی پیشرفت در زمینه تجارت و کسب و کار و تسهیل قوانین سفت و سخت است. امارات متحده عربی (UAE) این شرط را مبنی بر اینکه صاحب حداقل 51 درصد از همه کسب و کارها بایستی ملیت اماراتی داشته باشد را لغو کرده است و طبق قانون جدید یک فرد خارجی می تواند در امارات صاحب شرکت باشد. محدودیت ها در صنایعی مثل شرکت های نفتی و امنیتی تغییری نکرده، اما در بخش های دیگر مثل حمل و نقل، مهمانداری و حتی اکتشافات فضایی برای مهاجران ،امتیازاتی در نظر گرفته شده است.

 

- اجازه اقامت طولانی

یکی دیگر از مواردی که در گذشته در دبی وجود نداشت اجازه اقامت طولانی به اتباع خارجی بود. امارات متحده عربی در گذشته به خارجی ها اقامت دائم نمی داد و بعضی از دانشجوها و کارگران خارجی به خاطر اینکه ویزای کوتاه مدت با کمترین امنیت به آنها داده می شد، از تحصیل یا اشتغال در امارات ناامید می شدند ولی دولت امارات در حال حاضر با ارائه ویزای 5 و 10 ساله که سرمایه گذاران، کارآفرینان، دکترها، متخصصان فرهنگی و هنری و دانشجویان "ممتاز "و خانواده های آنها می توانند  درخواست نمایند، تسهیلاتی برای اقامت خارجی ها در نظر گرفته است. البته، میلیون ها کارگر خارجی که در دبی کار می کنند اگر غیر قانونی باشند، هیچ تسهیلاتی نخواهند داشت.

 

- استفاده از سرمایه دولت برای شروع کار

برای شروع کار می توان از سرمایه ای که دولت امارات عرضه می کند، استفاده کرد. بخشی از استراتژی دبی برای تبدیل شدن به بازیگر اصلی در عرصه تجارت و تکنولوژی، تثبیث برنامه های تامین سرمایه برای حمایت از ایده های تجاری خلاقانه کارآفرینان در زمینه توسعه است. این برنامه ها تا حد زیادی روی شرکت هایی متمرکز هستند که صاحب آنها یک فرد اماراتی است، اما در سالهای اخیر برخی از بزرگترین برنامه ها به نفع ملیت های خارجی می باشد که شامل برنامه تامین سرمایه نوآوری محمد بن راشد به ارزش 2 میلیارد درهم (544 میلیون دلار) است.

 

 

زیرساخت ها

 

- گشت و گذار در زیر زمین و روی آب

امارات متحده عربی زمانی بدون اتومبیل سرزمینی بود که در آن جابجا شدن تقریبا غیر ممکن بود، اما امروزه همه چیز تغییر کرده است. متروی دبی در سال 2009 افتتاح شد و سیستم ترانزیت مناسب و وسیعی را برای این شهر مدرن فراهم نموده است. خطوط متروی دبی همچنین از زمان افتتاح تا کنون گسترش یافته و بخاطر اکسپوی 2020 پیشاپیش افتتاح شده است. حمل و نقل عمومی همچنین در زمینه راههای آبی با اختراع تاکسی ها و اتوبوس های آبی در امتداد نوار ساحلی پیشرفت زیادی داشته است.

 

- خانه های با سیستم انرژی تجدید شدنی

دبی با آب و هوایی که در تمام طول سال آفتابی است، در واقع خیلی دیر و نسبتا کند به فکر استفاده از انرژی خورشیدی افتاده است اما امارات با ارائه برنامه هایی در زمینه نصب پنل هایی در 10 درصد از خانه های امارات ،در صدد جبران است. در این راستا اولین آپارتمان هایی که برق آنها با انرژی خورشیدی تامین می شود، در حال حاضر در بازار املاک امارات برای فروش یا اجاره عرضه شده اند. همچنین در آینده ای نزدیک پارک خورشیدی 13.6 میلیارد دلاری توسعه می یابد که قادر است برق 1.3 میلیون خانه را تامین کند!

 

- دریافت جدیدترین امکانات پزشکی

توریسم پزشکی در دبی بیزینسی است که به سرعت در حال پیشرفت است. طبق گزارشات، پیشرفت دبی در زمینه پزشکی 13 درصد در سال است و برنامه هایی در نظر گرفته شده تا سال 2020 تعداد توریست های بین المللی که به منظور درمان به دبی می آیند به 500 هزار نفر در سال برسد. در حال حاضر انستیتیوهای برتر مثل کینگ کالج هاسپیتال در دبی شعبه دارند. دبی با وجود امکانات درجه یک و اصرار دولت در جهت جذب پزشکان، به شهر معروفی در زمینه خدمات درمانی پیشرفته شامل پروتزهای سه بعدی، تبدیل شده است.

 

 

گردشگری و اوقات فراغت

 

- هیجانات مجازی

دبی در زمینه نوآوری های بصری در ردیف اول قرار دارد و هیجانات مجازی گسترده ای را برای توریست ها فراهم کرده است. توریست ها می توانند در دبی هیجاناتی از قبیل اسکای دایوینگ از طریق پریدن از هواپیما با چتر و انجام حرکات نمایشی در آسمان را تجربه کنند یا خلبان یک جت مجازیA380  شوند. همچنین می توانند راننده مسابقات اتومبیل رانی در Dubai Autodrome شوند یا در Hub Zero تماشگر فیلم های اکشن باشند.

 

- راه رفتن روی آب

یکی دیگر از کارهایی که توریست ها قبلا در دبی نمی توانستند انجام دهن، سکونت در مجموعه مصنوعی پالم جمیرا  یا نخل دبیاست. مجموعه پالم جمیرا، یک جزیره مصنوعی عظیم است که پروژه ساخت آن در سال 2006 شروع شده و از آن زمان تا کنون ادامه دارد.

 

- دبی را قبل از دبی شدن ببینید

سرعت سرسام آور تغییرات در دبی به گونه ای است که ممکن است شب بخوابید و صبح فردا با مورد تازه ای مواجه شوید. شهر دبی تاریخ نه جندان قدیمی دارد که مورد توجه دولت دبی است. دوباره زنده شدن نواحی تاریخی، توریست ها را با گذشته این شهر آشنا می کند؛ همینطور در موزه ها و نمایشگاههای دبی زندگی ساده مردم قبل از ظاهر شدن آسمانخراش ها به تصویر کشیده شده است.

 

- تور دبی با دوچرخه

دبی به لحاظ سنتی برای توریست های دوچرخه سوار مقصد مناسبی محسوب نمی شود ولی با ایجاد مسیرهای مخصوص دوچرخه در شهر و بیابان، گشت و گذار در دبی با دوچرخه آسان تر شده است و زیاد شدن مسابقات محبوب و تجهیزات و پکیج های مخصوص تعطیلات دوچرخه سواری کمک کرده تا جریانی تازه در این زمینه دنبال شود.

 

اینجا بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به دبی

اینجا بیشتر بخوانید: تور لحظه آخری دبی

اینجا بیشتر بخوانید: نمایشگاه های دبی

 

09309871159