شماره تماس 09309871159

10 تا از بهترین شهرهای جهان برای مهاجرت و زندگی را بیشتر بشناسید!

مهاجرت یکی از موارد مهمی است که امروزه خانواده های زیادی از اقصی نقاط جهان (خصوصا کشورهای کمتر توسعه یافته) بنا به شرایط و یا اهداف خود به آن فکر می کنند و در صدد انجام آن هستند! لحظه آخری در این مقاله به معرفی شهرهای برتر دنیا برای مهاجرت پرداخته است.

 

 

مهاجرت از وطن یک نوع دل به دریا زدن است و فرقی ندارد انگیزه پشت آن عشق، شرایط و پیشامد یا ماجراجویی باشد. موضوعات زیادی وجود دارد که قبل از مهاجرت باید برای آنها برنامه ریزی کرد؛ مثل دوستی هایی که شکل می گیرند، تاثیر مهاجرت روی دیدگاه جهانی شما و فرصت هایی که از طریق بخت و اقبال یا زمانبندی خوب با آنها مواجه می شوید. البته همه چیز به تقدیر ربط ندارد و بعضی شهرها واقعا مقصدی رویایی برای مهاجران هستند.

شهرهایی با دورنمای شغلی ممتاز و با اتکا به تنوع شغلی زیاد، در لیست رویایی اکثر مهاجرین قرار دارند و اگر یک صحنه اجتماعی فعال و پر تحرک را در کنار دورنمای سفر متقاعد کننده و تغییرات خوب در زندگی را هم به این ویژگی ها اضافه کنید، همه چیز باورنکردنی به نظر می رسد.

مهاجرت-به-شهرهای-مختلف-جهان

 

سایت معروف Lonely Planet با استفاده از کشورهایی که در راس گزارش شاخص جهانی مهاجرت سال 2019 قرار دارند، لیستی از 10 شهر برتر برای مهاجرت تهیه کرده است. همه این کلان شهرها، با روی باز از مهاجرین استقبال می کنند و برای آنها یک سبک زندگی شیرین و فرصت های سفر باورنکردنی فراهم می کنند؛ به عبارت دیگر این شهرها از جمله جاهایی هستند که فاکتور X(pat) را دارند. پس با ما همراه باشید تا نگاهی به بهترین شهرها برای مهاجرت داشته باشیم.

 

آمستردام هلند

آمستردام یکی از اولین شهرهای مهاجر پذیر دنیا می باشد که از نیروی کار باهوش بین المللی استفاده درست می کند. البته در عین حال، تصاویر جذاب و بسیار واقعی به نمایش درآمده از پایتخت هلند نیز در جذب مهاجرین بی تاثیر نیست. در این شهر زیبا می توانید در امتداد کانال ها دوچرخه سواری کنید، دسته های گل لاله بخرید و در همان خیابان هایی قدم بزنید که رامبراند در آنها قدم زده است. مردم آمستردام به تعادل بین کار و زندگی احترام می گذارند؛ بنابراین مهاجرین هم وارد این نوع ریتم از زندگی می شوند (از این مدل تبعیت می کنند).

مهاجرین مثل بومی های آمستردام، آخر هفته ها را به قدم زدن در واندل پارک (VondlePark)، مزه مزه کردن نوشیدنی در بارهای چوبی می گذرانند و مطمئنا در تعطیلات آخر هفته ایمیل های کاری را چک نمی کنند. آمستردام از موقعیت مکانی خوبی هم برخوردار است بطوریکه با چهار ساعت سفر جاده ای می توانید به چهار کشور مختلف بروید؛ دوسلدورف در آلمان، بروکسل در بلژیک، لیل در فرانسه و لوکزامبورگ تنها چهار ساعت با آمستردام  فاصله دارند و برای یک استراحت و تعطیلات کوتاه، غرق شدن در هنر، معماری و نوشیدنی عالی بهترین گزینه می باشند.

مهاجرت به آمستردام هلند

 

چِنگدو چین

چنگدو یکی از شهرهای مهاجر پذیر آسیایی است که از فرهنگی غنی برخوردار است. چنگدو با تکیه بر معابد، چایخانه ها و روش آشپزی تند و آتشین سیچوان در حال حاضر در رادار مسافرین بین المللی قرار دارد. چنگدو همچنین از یک بازار کار بین المللی قوی، حمل و نقل عمومی گسترده و طرز فکر نسبتا آزادی برخوردار است که باعث می شود مهاجرین مستعد تحت تاثیر قرار گیرند. اگر به جذابیت های چنگدو مثل کشف چایخانه و کافه و صحنه آبجوی دست ساز یا امتحان غذاهای تند و آتشین علاقه ای ندارید، می توانید از جاذبه های دیگر این شهر از جمله مرکز تحقیقات پاندا در شهر یاآن (Ya,an) و ... دیدن کنید. داشتن مهارت در زبان چینی برای اقامت طولانی بسیار مهم است البته یک جامعه پر جنب و جوش و زنده از مهاجرین در چنگدو وجود دارد که انگلیسی زبان ها در آن راحت اند.

مهاجرت به چِنگدو چین

 

سنگاپور

سنگاپور یکی دیگر از شهرهای مهاجرپذیر آسیایی است که در هیچ جای دیگری به غیر از آن نمی توان وجود سبک زندگی بسیار غنی آسیایی را مشاهده کرد. سنگاپور یک مرکز مالی جهانی با کمپانی های چند ملیتی و واسطه ای است که در آسمانخراش های این شهر جمع شده اند. سنگاپور علاوه بر دورنمای شغلی درخشان، جرم و جنایت پایین و حمل و نقل عمومی بسیار عالی، شهری بسیار سرسبز با معابد رنگی، مسیرهای پیاده روی گرمسیری (استوایی) و تم پارک های عجیب و جالب است.

غذاهای سنگاپور به تنهایی می تواند هر کسی را وادار به مهاجرت کند. چار کوئِی تیو (خوراک نودل سرخ شده)، کایا (مربای نارگیل) تست و روجاک (سالاد تند و پر ادویه) فقط اسم چند نمونه از این غذاهای خوشمزه است. به عنوان یک مهاجر در سنگاپور می توانید در کمپانی خوبی مشغول به کار شوید چرا که بیش از یک چهارم جمعیت را مهاجرین تشکیل می دهند.

مهاجرت به سنگاپور

 

رِیکجاویک ایسلند

ریکجاویک (Reykjavik) ایسلند هم یک شهر مهاجرپذیر است که دقیقا در جنوب قطب شمال قرار دارد. ریکجاویک یک قطب رو به رشد برای خلاقان عرصه هنر و تکنولوژی و ریتم های فرهنگی است که در طول روزهای طولانی، وسط تابستان به اوج خود می رسد. ریکجاویک (با جمعیتی بالغ بر 123 هزار نفر) شاید شهر کوچکی به نظر برسد ولی از تفکری رو به جلو و چشم اندازهای چشم نوازی برخوردار است. از جاذبه های ریکجاویک می توان به یخچال های طبیعی، سواحل خاکستری و پارک ملی که اثرات به جا مانده از آتشفشان را می توان در آن مشاهده کرد، اشاره نمود.

علیرغم اینکه ایسلند در رده های بالای گزارش شاخص جهانی مهاجرت قرار دارد، زندگی مهاجرین در اینجا به دلایل مختلف از جمله گرانی خواروبار، زمستان های بسیار سرد، شامپاین با طعم زیره سیاه، دچار چالش می شود؛ ولی اگر سبک زندگی مورد انتظار، سطح رفاه و دورنمای شغلی خوب را در ایسلند و ریکجاویک در نظر بگیریم، مهاجرت به شمال می تواند متقاعد کننده باشد.

مهاجرت به رِیکجاویک ایسلند

 

سالزبورگ اتریش

سالزبورگ اتریش یکی از شهرهای اروپایی است که از مهاجرین استقبال می کند. سالزبورگ از جمله شهرهایی است که می توانید در آن ماجراجویی در فضای آزاد و گشت و گذار میان آثار هنری و ساختمان های بازسازی شده را در کنار هم داشته باشید. این شهر رویایی در ناحیه کوهستانی اتریش واقع شده است. سالزبورگ شهر موتسارت، پر از قهوه خانه های اصیل و قلعه قصه ها است. در جنوب سالزبورگ پیست های اسکی واقع در آلپ وجود دارد که برای علاقه مندان به اسکی و کوه پیمایی، بسیار مناسب است. اتریش همچنین از امتیاز هزینه درمان و مراقبت های پزشکی مناسب، هزینه های زندگی متوسط و جرم و جنایت کم برخوردار است.

مهاجرت به سالزبورگ اتریش

 

اوکلند نیوزیلند

در این دنیای آشفته عده زیادی از مردم مدت ها منتظر اند تا به نیوزیلند مهاجرت کنند. اوکلند با نوار ساحلی موج زده و چشم اندازهای آتشفشانی، منبع اصلی نمایش در این کشور به شدت آرام و در حال پیشرفت می باشد. اوکلند بزرگترین شهر نیوزیلند، بیشترین فرصت شغلی و تفریحات شبانه را در کشور دارد؛ اوکلند همچنین به جاذبه های طبیعی کشور براحتی قابل دسترسی است. با اقامت در اکلند می توانید آخر هفته ها را در غار کرم شب تاب های وایتومو یا خوشگذرانی در ضیافت های شبانه در یکی از مکانهای رویایی مهاجرین به نام هوبیتون سپری نمایید.

مهاجرت به اوکلند نیوزیلند

 

مکزیکو سیتی مکزیک

مکزیکو سیتی هم یکی از آرامش بخش ترین شهرها برای مهاجرت است که می تواند جایگزین خوبی برای زندگی افراد بسیار حساس باشد. مهاجرین معمولا از آمدن میان این شهر حتی با وجود شتاب زیاد در رفت و آمد و ترافیک زیاد پشیمان نمی شوند چرا که مکزیکو سیتی جاذبه های زیادی از جمله موزه های یادبود CDMX، غذاهای فوق العاده و کافه های متعدد دارد.

بسیاری از خارجی های مقیم مکزیکو سیتی یک کارمند حوزه دیجیتال یا آموزگاران زبان انگلیسی هستند، درحالیکه خانواده ها ممکن است به خاطر هزینه ها و مخارج زندگی پایین در مقایسه با کشور خودشان و مراقبت از کودکان برای مهاجرت به کشور مکزیک وسوسه شوند. خانواده ها معمولا در بدو ورود باید مبلغی را برای تور مکان های باستانی آزتک مکزیک کنار بگذراند.

مهاجرت به مکزیکو سیتی

 

مونترال کانادا

مونترال هم از شهرهای مهاجرپذیر در کانادا می باشد و در سالهای اخیر بشدت در بین ایرانی ها هم مورد توجه بوده است. سبک زندگی خارج از منزل کانادایی ها باعث شده است که مهاجرین فراوانی خواستار مهاجرت به این شهر باشند. مونترال به خاطر معماری قرن نوزدهمی، صحنه موسیقی بلوز و جاز پر هیاهو و تنوع غذایی از جذابیت زیادی برای مهاجرین برخوردار است.

مونترال همچنین به شهر جشن و پارتی در کانادا معروف است. مهارت در زبان فرانسه در فرآیند گرفتن ویزا یک امتیاز محسوب می شود؛ به همین دلیل برای مهاجرین فرانسوی زبان گزینه خوبی برای مهاجرت است و حتی با وجود هوای بسیار سرد کانادا و زمستان های پر از برف و یخبندان درحالیکه کمتر از 90 دقیقه با نزدیک ترین پیست اسکی فاصله دارد، خیلی از مهاجرین مونترال را برای اقامت دائم خود انتخاب می کنند.

مهاجرت به مونترال کانادا

 

پورتلند آمریکا

پورتلند واقع در ایالات متحده یکی دیگر از شهرهای مهاجرپذیر واقع در قاره آمریکا است. پورتلند در حال حاضر معروف به شهری است که فرار مغزهای تکنولوژی به آن زیاد است و خیلی از غیر آمریکایی ها به پورتلند، بزرگترین شهر اورگون مهاجرت می کنند. کمدی کلیشه ای پورتلندیا شاید یکی از عوامل جذب مهاجرین به این شهر با مردمی دوستدار محیط زیست باشد.

از جاذبه های دیگر پورتلند می توان از غذاهای گیاهی متنوع، کاپ کیک های فاقد گلوتن، کتابفروشی های بسیار بزرگ و نویسنده داستان های ترسناک و ... نام برد که همگی برای داشتن یک تعطیلات آخر هفته معمولی گزینه خوبی است. پورتلند همچنین شهری دوستدار دوچرخه و حمل و نقل عمومی است و محلی های آن طرفدار فرهنگ از تولید به مصرف می باشند. مهاجرین در پورتلند با وجود تعداد زیادی سکنه که شغل و سبک زندگی غیر سنتی دارند، احساس غریبگی نمی کنند.

مهاجرت به پورتلند آمریکا

 

ویلنیوس لتونی

لتونی از دیگر کشورهایی است که برای افراد حوزه دیجیتال می تواند گزینه مهاجرت خوبی باشد. لیتوانی یکی از سریع ترین وای فای ها را در دنیا دارد و کافی نت های و سایر جاها از وای فای رایگان برخوردار اند. ویلنیوس یکی از شهرهای آینده نگر لیتوانی است که از امتیاز مجموعه های هنری، تکنولوژی های جدید و افراد حرفه ای اهل کتاب برخوردار است. در خارج از خیابان های سنگفرش ویلنیوس، تعداد زیادی رستوران نوردیک و روستایی قرار و جاده هایی کم رفت و آمد در مرز لهستان، بلاروس، لتونی و کالینگراد قرار دارد. جالب است بدانید برای رفتن به کشورهای فوق نیاز به پاسپورت ندارید.

مهاجرت به ویلنیوس لیتوانی

 

 

 

09309871159