شماره تماس 09309871159

بلند ترین، سریع ترین و پر پیچ و خم ترین ترن های هوایی دنیا را بشناسید

ترن های هوایی یکی از تفریحات هیجان و پرطرفدار در بین وسایل بازی و سرگرمی در جهان است! لحظه آخری در این مقاله بهترین و معروف ترین ترن های هوایی دنیا را معرفی نموده است که پیشنهاد می گردد حتما مطالعه نمایید.

 

 

در دنیا از لحاظ وجود هیجان های ساخته دست انسان، هیچ کمبودی وجود ندارد. ولی همه ما به رولر کاستر یا ترن هوایی علاقه خاصی داریم. بشر از زمان اختراع ترن های هوایی در اواسط قرن هجدهم سعی داشت با سواری در یک فضای باز و در یک مسیر هیجانی، از دغدغه های زندگی روزمره فرار کند. ترن های هوایی در اصل خیلی شبیه سرسره ها هستند. اولین بار طبقه اشراف روسیه بودند که با استفاده از چوب و تخته، تپه های دست ساز ساختند و با واگن های چوبی روی آنها سر می خورند. کمی بعدتر، آنها سعی کردند این سواری را به تجربه ای "دیدنی تر" تبدیل کنند و به مسافران اجازه دهند مسیرهای تازه ای را با سرعت زیاد تجربه نمایند.

بهترین ترن هوایی در جهان

 

مهندسان تا اوایل قرن بیستم در حال آزمایش تکنولوژی ترن هوایی بودند تا راههای بیشتری برای ایجاد هیجان پیدا کنند. بنابراین، در این زمان ترن های هوایی قادر می باشند سریع تر حرکت کنند، خم شوند و دور تپه ها بپیچند. هیجان ترن هوایی هم در 100 سال گذشته چند برابر شده است. امروزه، ترن های هوایی به وسیله ای برای تشرح آدرنالین (ایجاد هیجان یا ترس بسته به دیدگاه شما) تبدیل شده اند؛ رکورد سرعت را می شکنند، مسافران را به فضا پرتاب می کنند و حتی بعضی از آنها طراحی شده اند تا به به مسافرین حقه بزنند. فرقی نمی کند ترن هوایی از نوعی که مسافران (14 بار) وارونه می کنند، با سرعت 150 مایل در ساعت روی آنها زوم می کنند یا مسافرین را با حقه های درهم آمیخته وادار به جیغ زدن می کنند، می باشند، امروزه ترن های هوایی شگفتی های هیجان انگیز مهندسی را به نمایش می گذارند.

در نهایت اینکه برای تجربه سریعترین ترن هوایی کره زمین می توانید به فراری ورلد در دبی بروید. یا برای سواری با بلندترین حلقه وارونه دنیا می توانید به کالیفرنیا بروید. ژاپن هم ترن هوایی هایی دارد که علم را با سقوط های گیج کننده خود به مبارزه می طلبد. و اگر تمایل دارید یکی از ترن های هوایی قدیمی و نوستالژیک را تجربه کنید، می توانید به استرالیا بروید و سوار قدیمی ترین ترن هوایی دنیا که بیش از 100 سال قدمت دارد و هنوز هم درحال کار است، شوید. در ادامه با همراه شوید تا با 15 مورد از ترسناک ترین، سریع ترین و پرپیچ و خم ترین ترن های هوایی دنیا آشنا شوید.

 

ترن فورمولا روسا در فراری دبی امارات

ترن هوایی دنیای فراری یا فراری ورلد دبی (Formula Rossa) از نظر سرعت، با هیچ کدام از ترن های هوایی دیگر دنیا قابل مقایسه نیست. ترن هوایی فرمولا روسا که به شکل اتومبیل اسپورت فراری طراحی شده است، سریعترین ترن هوایی دنیا است. فرمولا روسا مسافرین را در 5 ثانیه از سرعت صفر به 150 مایل در ساعت می رساند. مسیر این ترن هوایی هم به شکل مسیر مسابقات فراری و به طول 1.5 مایل است. سواری با ترن هوایی فرمولا روسا فقط یک دقیقه و نیم طول می کشد، ولی یکی از  سخت ترین 90 ثانیه هایی است که می توان در یک رولر کوستر تجربه کرد!

 

ترن کینگدا کا در شهربازی بزرگ سیکس فلگ نیوجرسی آمریکا

ترن بعدی کینگدا کا در ایالت نیوجرسی آمریکا است که بلندترین ترن هوایی در دنیا و سریعترین آن در آمریکای شمالی می باشد. مسیر این ترن هوایی قبل از فرستادن مسافران به پایین با سرعت 120 مایل بر ساعت به ارتفاع 456 پا (بیش از 45 طبقه) می رسد. با سرعت 120 مایل بر ساعت فقط 3.5 ثانیه طول می کشد تا این ترن به پایین برسد. ترن هوایی کینگدا کا یکی از هیجان انگیزترین و به یاد ماندنی ترین سواری های دنیا می باشد حتی اگر کل این تجربه تنها در حدود 50 ثانیه اتفاق بیفتد؛ البته باید گفت که اگر بیش از 50 ثانیه می بود برای مسافران غیر قابل تحمل بود.

 

ترن اژدهای فولادی 2000 در ناگاشیما اسپلند ژاپن

اژدهای فولادی 2000، ترن هوایی در ناگاشیمای ژاپن است که عنوان طولانی ترین ترن هوایی دنیا را دارد. اژدهای فولادی 2000 با هزینه ای بالغ بر 52 میلیون دلار با طراحی مسیری در ارتفاع 8 هزار پایی ساخته شد و هفتمین ترن هوایی فولادی بلند دنیا است که مسافران در نوک آن به ارتفاع 318 پایی می رسند. استیل دراگون 2000 همچنین عنوان ششمین سقوط طولانی دنیا را دارد که مسافران را با سرعت 95 مایل بر ساعت از نوک به پایین می برد!

ترن هوایی اژدهای فولادی 2000 در ناگاشیما اسپلند ژاپن

 

ترن تاپ تریل دراگِستِر در سِدِرپوینت اوهایو آمریکا

سدر پوینت (Cedar Point) که اغلب به آن پایتخت ترن هوایی آمریکا می گویند، محل قرار گرفتن تعداد زیادی از هیجان انگیز ترین سواری های کشور آمریکا است که البته پادشاه آن تاپ تریل دراگستر است. زمانیکه این ترن هوایی ساخته شد، عنوان بلندترین و سریع ترین ترن هوایی دنیا را در اختیار داشت. از آن زمان به بعد، ترن های دیگری کم کم ساخته شدند ولی نتوانستند چیزی از قدرت این سواری بسیار هیجان انگیز کم کنند. مسافرین این ترن هوایی، تنها در زمان 3.8 ثانیه به سرعت 12 مایل بر ساعت می رسند و در نهایت به ارتفاع 420 پایی می رسند. در حال حاضر این ترن، دومین ترن هوایی بلند و سومین ترن سریع دنیا است.

ترن هوایی تاپ تریل دراگِستِر در سِدِرپوینت اوهایو آمریکا

 

ترن تی اکسپرس در اِوِرلند کره جنوبی

ترن هوایی تی اکسپرس یکی دیگر از رولر کوسترهای هیجان انگیز دنیا در کشور کره جنوبی می باشد. رولر کوستر تی اکسپرس برای مسافرانی که یک تجربه قدیمی (ولی بی نهایت!) را ترجیح می دهند، بهترین گزینه است. تی اکسپرس همچنین بلندترین رولر کوستر چوبی دنیا با ارتفاع 183 پا است. مسیر این رولر کوستر با تکیه بر موقعیت مکانی خوبی که دارد و در دامنه کوه واقع شده مسافران را با سقوط 150 پایی به اوج هیجان می رساند. تی اکسپرس با سرعت 65 مایل بر ساعت حرکت می کند و مسافرین داخل واگن های آن سقوط 77 درجه را تجربه می کنند. تی اکسپرس به طور مرتب برنده عنوان بهترین رولر کوستر دنیا می شود.

ترن هوایی تی اکسپرس در اِوِرلند کره جنوبی

 

ترن گولیاث در شهربازی بزرگ سیکس فلگ ایلینویس آمریکا

ترن هوایی گولیاث شاید بلندترین ترن هوایی چوبی دنیا نباشد، ولی بلندترین سقوط دنیا را در اختیار دارد. ترن هوایی گولیاث علیرغم اینکه فقط 165 پا ارتفاع دارد، مسافران را از طریق یک تونل زیرزمینی به ارتفاع 180 پایی می برد و از سمت دیگر بیرون می آورد. گولیاث در سریعترین سرعت خود به سرعت 72 مایل بر ساعت می رسد و دو بار وارونه می شود.

ترن گولیاث در شهربازی بزرگ سیکس فلگ ایلینویس آمریکا

 

ترن اسمایلر در برج آلتون انگلستان

اسمایلر، ترن هوایی در بریتانیا است که با آن دنیای شما وارونه می شود. اسمایلر دارنده عنوان وارونه ترین ترن هوایی دنیا ( 14 سرگیجه) است. در این ترن هوایی، مسافران با سرعت 53 مایل بر ساعت از درون حلقه های رولر کوستر عبور می کنند. اما نباید تصور کنید که کیفیت این ترن باعث افت تنوع آن شده است. مسافران در اسمایلر می توانند انواع مختلفی از وارونه شدن ها را در طول مسیر تجربه کنند که شامل نوار قلب، حلقه شیرجه و پیچ خوردن می شود. توصیه می کنیم حتما با معده خالی سوار این ترن شوید.

ترن اسمایلر در برج آلتون انگلستان

 

ترن فول تروتِل در شهربازی بزرگ سیکس فلگ کالیفرنیا آمریکا

ترن ترسناک فول تروتل (Full Throttle) دارنده عنوان بلندترین و سریع ترین پیچ (یا حلقه) دنیا است. مسافران این ترن هوایی، سرعت 70 مایل بر ساعت را در پیچ یا حلقه ای تجربه می کنند که به ارتفاع 160 پایی می رسد. در حین سواری با این ترن هوایی، احساس می کنید که ترن غیر قابل پیش بینی است. این ترن درحالیکه سوار آن هستید کج می شود، می چرخد، چندین بار تغییر جهت می دهد که یکی از آنها وقتی است که در وسط حلقه قرار دارید.

ترن فول تروتِل در شهربازی بزرگ سیکس فلگ کالیفرنیا آمریکا

 

ترن تاکابیشا در فوجی کیو هایلند ژاپن

ترن هوایی تاکابیشای فوجی ژاپن تند ترین شیب را در بین ترن های هوایی دنیا دارد و شاید یکی از وحشتناک ترین تجربه های دنیا در طول 2 دقیقه باشد. تاکابیشا با سرنگون کردن مسافران درون یک تونل تاریک، شروع به کار می کند. مسافران در این تونل چیزهای ترسناکی می بینند و دائما درحال جیغ زدن هستند. مشخصه ممتاز این ترن،  ظرفیت خم شدن 121 درجه آن است که چیزی " فراتر از عمود" می باشد و مسافران را از بین چندین پیچ و چند بار وارونه شدن به انتهای مسیر می برد.

ترن تاکابیشا در فوجی کیو هایلند ژاپن

 

ترن سینیک در الونا پارک استرالیا

رولر کوستر Scenic Railwayاز کوسترهای کلاسیک دنیا است. این رولر کوستر شاید مسیرهای ترسناک نداشته باشد، ولی قدیمی ترین رولر کوستر دنیا است که از زمان ساخت دائما درحال کار می باشد. Scenic Railwayمسافران را از دسامبر 1912 از مسیری چوبی به جلو می برد. این رولر کوستر یکی از 3 کوستر تاریخی دنیا است که نیاز به ترمزبان دارد که وسط قطار ایستاده است.

ترن سینیک در الونا پارک استرالیا

 

ترن پرده فولادی در کنی وود پنسیلوانیا آمریکا

ترن هوایی پرده هوایی یک ترن با تم پیتسبورگ استیلرز یکی از هیجان انگیزترین ترن هوایی های دنیا واقع در پنسیلوانیا آمریکا است. این ترن هوایی بعد از افتتاح باعث شکستن رکوردها شد. ایم ترن نه تنها 9 بار وارونه می شود، بلکه عنوان بلندترین وارونه شدن دنیا در ارتفاع 197 پا را دارد. این ترن به سرعت 76 مایل بر ساعت می رسد ولی بسیار آرام مسیرها را طی می کند و معروف است به اینکه یک ترن مناسب خانواده ها است. بنابراین اعضای خانواده می توانند در این ترن هوایی با هم جیغ بزنند.

ترن پرده فولادی در کنی وود پنسیلوانیا آمریکا

 

یوکون استریکر در سرزمین عجایب کانادا

ترن هوایی یوکون استریکر طولانی ترین، سریع ترین و بلندترین ترن شیرجه دنیا می باشد که به تازگی در کانادا واندرلند افتتاح شده است. در تگزاس شاید همه چیز بزرگتر باشد ولی ظاهرا در کانادا طولانی تر، سریع تر و بلند تر است. یوکون استریکر مسافران را در 90 درجه به مدت 3 ثانیه و در ارتفاع 245 پا و بر بالای یک تونل زیر آبی آویزان نگه می دارد. آنهایی که معتقدند کانادایی ها یکی از مهربان ترین مردم دنیا هستند لازم است یکبار هم که شده سوار ترن هوایی یوکون استریکر شود، چون حتما این گفته خود را نقض می کند.

یوکون استریکر در سرزمین عجایب کانادا

 

ترن دو-دودونپا در فوجی کیو هایلند ژاپن

ترن هوایی دو دودونپا در فوجی کیو هایلند ژاپن یکی دیگر از قطارهای غلتان هیجان انگیز دنیا است که برای افراد مستعد بیماری های حرکتی مناسب نمی باشد. در این قطار غلتان بعد از اینکه مسافران روی صفحه قرار گرفتند، قطار با سریع ترین سرعت در دنیا شروع به حرکت می کند. سرعت این ترن هوایی در طی 1.56 ثانیه از صفر شروع و در نهایت به 112 مایل بر ساعت می رسد. ترن هوایی دو دودونپا در سرعت 112 در مدت 55 ثانیه بی وقفه می پیچد، منحرف می شود، خم می شود و به منطقه ای با جاذبه صفر می رسد.

ترن دو-دودونپا در فوجی کیو هایلند ژاپن

 

پیشنهاد می شود این مطالب را هم بخوانید:

بزرگترین دریاچه های مصنوعی دنیا

پله های رنگارنگ دنیا

 

09309871159