شماره تماس 09309871159

بزرگترین آبشارهای مخفی دنیا را بیشتر بشناسید

آبشارها یکی از جاذبه های طبیعی هستند که در کشورهای مختلف جهان، وجود دارند و از جذابیت خاصی هم برای گردشگران برخوردارند ! لحظه آخری در این مقاله بزرگترین آبشارهای مخفی در جهان را معرفی نموده است که پیشنهاد می گردد حتما مطالعه نمایید.

 

 

تماشای آبشار از یک کوه بلند یکی از زیباترین منظره ها برای تماشا است، اما وقتی می توانید به آبشاری مخفی دسترسی داشته باشید، واقعا باشکوه به نظر می رسد! در این مطلب قصد داریم 4 مورد از آبشارهای مخفی در دنیا را معرفی نماییم که فوق العاده باشکوه هستند؛ پس با ما تا انتها همراه باشید.

 

آبشار پِلیت ویس | Plitvice

آبشار پلیتویس یکی از زیباترین آبشارهای دنیا در یک پارک ملی به همین نام واقع شده است. پارک ملی پلیتویس و آبشار آن مکان زیبایی است که زمان زیادی از کشف آن می گذرد. این پارک ملی 50 سال قبل تاسیس شد. شاید برای شما زیبایی شگفت انگیز پارک و آبشار پلیتویس قابل باور نباشد. در پارک ملی پلیتویس همچنین تنوع زیستی بسیار فراوان است.

آبشار پِلیت ویس

 

تنوع زیستی پلیتویس از نقاط کوهستانی تا کوچکترین حیوانات وحشی را در بر می گیرد. آب و هوا در اینجا نسبتا سرد است. اگر تمایل دارید در زمانی که آب و هوا گرمتر است از پارک دیدن کنید، بهترین زمان اواخر تابستان است. حیواناتی که در این پارک پیدا می شود از خرس ها تا عقاب ها را شامل می شود. در گذشته تعداد بازدید کننده های این پارک زیاد بوده است و طبقه اشراف، اهالی تراس (تراسیان)، سلت ها، جاپدها، رومی ها، آوارها، اسلاوها و ترک ها را شامل می شد. می توانید با اتوبوس، اسب یا اتومبیل از پارک دیدن کنید. پارک ملی پلیتویس از پارک های معروف دنیا است که 16 دریاچه برای بازدید دارد. به دلیل تنوع زیستی پارک پلیتویس می توانید دنیایی از زیبایی را ببینید. بنابراین، توصیه می کنیم حتما از آن دیدن کنید.

 

 

آبشار کایِتِئور | Kaieteur

آبشار کایتئور یکی دیگر از آبشارهای زیبای دنیا در بخشی از خاک اسکوئیبو قرار دارد و 4 برابر آبشار نیاگارا و 2 برابر آبشار معروف زیمباوه، یعنی آبشار ویکتوریا ارتفاع دارد. این منطقه یکی از جاذبه های مهم توریستی گویان نیز می باشد. آبشار کیتور همچنین یکی از لوکیشن های فیلم الماس سفید (White Diamond) به کارگردانی ورنر هرزوگ و فیلم Animal Planet River Monster و یک سریال بوده است. نخستین بار دو زمین شناس اروپایی به نام های چارلز بارینگتون براون و جیمز گای ساوکینز موفق به کشف این آبشار زیبا شدند. آبشار کیتور در پارک ملی به همین نام قرار دارد و در این مکان زیبا برای توریست ها و علاقه مندان تور های حیات وحش همراه با راهنما برپا می گردد که می تواند بسیار جالب باشد.

آبشار کایِتِئور

 

با استفاده از فرودگاهی که در نزدیکی آن واقع شده یا با اتومبیل می توانید به این آبشار برسید. اگر با گویان یا خود پوتارو ریور آشنایی ندارید، توصیه می کنیم حتما با یک همراه و همسفر از آن دیدن کنید و دیدن این منظره بسیار خیره کننده را به هیچ عنوان از دست ندهید.

 

 

آبشار گولفوس | Gulfoss

آبشار گولفوس از جاذبه های دیدنی ایسلند، یکی دیگر از آبشارهای پنهان دنیا می باشد. آبشار گولفوس در حال حاضر در بین محبوب ترین جاذبه های توریستی ایسلند در رتبه نخست قرار دارد. ویژگی منحصر بفرد آبشار گولفوس شکاف اصلی آن است که باعث شده با ورود به آن احساس کنید رودخانه ناپدید شده است. گولفوس همچنین قسمتی از یک مسیر توریستی معروف می باشد که گولفوس یکی از 3 تای آنها می باشد. گولفوس به معنی " آبشار طلایی" است. این مکان در زمستان تا آخرین حد پوشیده از برف و در بهار پر از شاخ و برگ های تازه روییده است. این منطقه رویایی برای بازدیدکنندگان خود حیات وحشی عرضه می کند که هم در روز و هم شب می توانند به تماشای آن بنشینند.

آبشار گولفوس

 

گشت و گذار در این منطقه از کشور ایسلند براحتی امکان پذیر نمی باشد، بنابراین، داشتن همراه و همسفری که منطقه یا کلا ایسلند را می شناسد، همیشه توصیه می شود. درغیر این صورت، مثل اکثر مکان های مشابه، احتمال گم شدن شما زیاد است. اگر می خواهید از یک مکان واقعا آسمانی و بهشتی بر روی زمین دیدن کنید، گلفوس بهشتی غنی است که شما را به هیچ عنوان نا امید نمی کند.

 

 

آبشار ویکتوریا | Victoria

آخرین ابشار مخفی و زیبای دنیا و البته یکی از معروف ترین ها در دنیا، آبشار ویکتوریا واقع در زیمباوه است. اگر به دنبال منظره ای می باشد که نشانه ای از لطف کامل خداوند است و اگر به دنبال یک سفر خوب و به یادماندنی هستید، بهترین مقصد جایی به نام زیمباوه است. باید با زیمباوه آشنایی داشته باشید یا مختصر چیزی درباره آن شنیده باشید. آبشار ویکتوریا در آفریقای جنوبی قرار  دارد و دو برابر آبشار نیاگارا ارتفاع دارد!

صحنه هایی که در آبشار ویکتوریا می بینید باورنکردنی است. علاوه بر زیبایی خود آبشار، پارک های ملی زیبایی نیز در منطقه وجود دارد. می توانید هر نوع جانور وحشی و حیات وحشی که تصور می کنید، از شیرها تا فیل ها را در اینجا ببینید. منطقه اطراف آبشار ویکتوریا مثل اکثر جاها در آفریقا، خشکسالی ماهانه را از سر می گذارند. به همین خاطر وسعت منطقه شاخه شاخه شده است.

آبشار ویکتوریا

 

رودخانه های منطقه ویکتوریا هم محل زندگی انواع بسیار مختلفی از ماهی ها می باشد. یک محقق اسکاتلندی به نام دیوید لایونگستون اولین اروپایی بود که توانست آبشار ویکتوریا را در سال 1855 ببیند. تاریخچه زمین شناسی 100 هزار ساله منطقه ویکتوریا هم چشم اندازهای قابل توجهی را به نمایش گذاشته است که درختان سرسبز، چشمه های جوشان و زندگی گیاهی را در بر می گیرد. آبشار ویکتوریا جایی است که همه باید از آن دیدن کنند. ویکتوریا به شما فرصتی می دهد تا زیبایی واقعی طبیعت را زیر میلیون ها متر مکعب آب جاری ببینید.

 

پیشنهاد می شود این مطالب را هم بخوانید:

بهترین ترن های هوایی دنیا

بزرگترین دریاچه های مصنوعی دنیا

پله های رنگارنگ دنیا

 

09309871159