شماره تماس 09309871159

کارهایی که توریست ها در کانادا نباید انجام دهند

کانادا کشوری پهناور با ایالت ها و شهرهای متنوع و زیبا است که دارای فرهنگ خاص خود هستند. لحظه آخری در این مقاله نکاتی درباره کارهایی که توریست ها در کانادا نباید انجام دهند را بیان نموده است که شاید برای شما هم جالب باشد.

 

 

کانادا همیشه به کشوری با مردمی مودب و رفتاری متعادل معروف بوده است. به عنوان توریست باید مطلع باشید که در سفر به کانادا (مانند هر جای دیگری)، بایستی از هنجارهای اجتماعی و فرهنگی خاصی پیروی کنید تا در طول سفر خود دچار مشکل نشوید. در این طلب سعی داریم شما را با 12 موردی آشنا کنیم که در کانادا از گفتن یا انجام دادن آنها به عنوان توریست باید اجتناب نمایید.

 

تصور نکنید که تورنتو، پایتخت کاناداست!

اولین اشتباهی که نباید در کانادا مرتکب شوید، اشتباه گرفتن پایتخت کانادا است. تورنتو شاید معروف ترین شهر کانادا باشد که از سایر جاهای کشور معروف تر است، ولی به هیچ عنوان در سفر به کانادا دچار این اشتباه نشوید که تورنتو پایتخت کانادا است. پایتخت کانادا، اوتاوا است که محل استقرار دولت فدرال کانادا و مرکز سیاسی کشور می باشد.

پایتخت کانادا

 

درباره روابط فرانسوی-انگلیسی نظر ندهید!

دومین نکته که در سفر به کانادا باید رعایت کنید نظر ندادن درباره روابط فرانسوی – انگلیسی است. در کانادا باوجود پیشینه همواره درحال نزاع مستعمره ای که اشتراک و تداخل امپراطوری های فرانسه و انگلیس و فشار از سوی بومیان آبا و اجدادی را در بر می گیرد، لحظات تاریخی دشواری وجود دارد که هنوز هم بحث برانگیز است. در حالیکه کشور کانادا در تاریخ مستعمره ای خود هرگز جنگی در مورد استقلال طلبی یا درگیری های خشونت آمیز وسیعی را تجربه نکرده است، تنش هایی بین بخش های فرانسوی و انگلیسی کانادا (اغلب کبک و اونتاریو) باقی مانده است که در لحظات فرهنگی و سیاسی خاص ظاهر می شود. پس مراقب اظهار نظر خود در این مورد باشید.

 

در کانادا هیچوقت از آمریکا تعریف نکنید!

در کانادا تقریبا هیچ چیزی سریعتر از اظهار نظر درباره شباهت های بین کانادا و ایالات متحده، کانادایی ها را متحد و عصبانی نمی کند. وقتی در کانادا هستید سعی کنید به آرامی و با ملایمت از تفاوت های این کشور با همسایه جنوبی آن صحبت کنید. جالب است بدانید کانادا از سال 1867 از آمریکا جدا و به یک کشور مستقل تبدیل شد. به همین دلیل لهجه تعدادی از کانادایی ها ممکن است شبیه لهجه آمریکایی ها باشد و در کلان شهری مثل تورنتو شاید بازتابی از شکل و ظاهر کلی شهرهای آمریکای شمالی را ببینید، اما کانادایی ها به لحاظ تاریخی، سیاسی و اجتماعی به کشور خود و تفاوت های آن با آمریکا افتخار می کنند.

 

در مورد وجود تصویر ملکه انگلیس روی پول کانادا اظهار نظر نکنید!

نکته بعدی عدم اظهار نظر در مورد وجود تصویر ملکه بریتانیا روی پول های کانادا می باشد. این مورد شاید کمی عجیب به نظر برسد که چرا عکس صورت ملکه الیزابت روی تمام سکه ها و اسکناس ها کانادایی وجود دارد. کانادایی علیرغم اینکه وفاداری خاصی یا وابستگی به حکومت سلطنتی بریتانیا ابراز نمی کنند، ولی این حقیقت همیشه وجود دارد که کشور کانادا هم یک حکومت سلطنتی دارد و ملکه رهبر رسمی  کشور می باشد. به علاوه، همزمان کانادا از زمان تصویب قانون اساسی سال 1982یک کشور کاملا پادشاهی است که  قانون اساسی قبلی خود را دوباره برگردانده است و هر گونه وابستگی قانونی خود به انگلستان را حذف کرده است.

پول کانادا

 

از تیم هورتون (Tim Horton) انتقاد نکنید!

تیم هورتون یک موسسه فرهنگی در کانادا است که همراه با ورزش هاکی شروع به کار کرده است. بنابراین مراقب باشد که در کانادا هیچ وقت از تیم هورتون انتقاد نکنید. تیم هورتون یک فست فود چند ملیتی زنجیره ای است که بیشتر از همه قهوه و دونات های معروفی دارد.  تیمی (نامی که کانادایی ها برای تیم هورتون انتخاب کرده اند) از سال 1965 تاسیس و تبدیل به برندی شد که در همه جای کانادا حاضر بود و به همین دلیل است که سرانه مصرف دونات کانادایی ها از سایر کشورها بیشتر است. در کانادا حتی اگر قهوه و دوناتی از تیم هورتون را استفاده کرده اید که زیاد باب میل شما نبود هم به هیچ عنوان این نماد فرهنگی کانادایی ها را مورد انتقاد قرار ندهید.

تیم هورتون در کانادا

 

معذرت خواهی کردن را فراموش نکنید!

نکته دیگری که در سفر به کانادا نباید فراموش کنید، معذرت خواهی است. این یک جمله کلیشه ای متداول و البته درست است که یکی از رایج ترین عبارت هایی که در کانادا می شنوید، " متاسفم" است. کانادایی ها تمایل دارند به جای عبارت های دیگری مثل " ببخشید " یا "معذرت می خواهم " غالبا از "متاسفم" یا "I'm Sorry" استفاده کنند. بنابراین معنی این عبارت در کانادا خیلی بیشتر از یک عذرخواهی ساده است. شاید به همین خاطر است که همیشه از کانادا به عنوان کشوری با مردمی بسیار مودب یاد می شود، بنابراین در کانادا هیچ وقت فراموش نکنید که عذرخواهی شخص مقابل را با گفتن "متاسفم" جواب دهید؛ حتی اگر پای شما تصادفا پای شخص دیگری را لگد کند و طرف مقابل ابتدا "متاسفم" بگوید ظاهرا اگر شما جواب اظهار تاسف او را با "من هم متاسفم" ندهید، فرد بی ادبی به نظر می رسید.

 

قبل از پیاده شدن افراد داخل وسایل نقلیه عمومی، سوار آنها نشوید!

نکته بعدی که باید در کانادا رعایت کنید این است که در هنگام سوار شدن وسایل نقلیه عمومی صبر کنید همه پیاده شوند و بعد سوار شوید. این عمل عمدتا در شهرهای مهم ونکوور، تورنتو و مونترال رعایت می شود تا در ساعات اوج ترافیک، بی نظمی و هرج و مرج بوجود نیاید. در حالیکه کانادایی ها تمایلی هم به سوار شدن در اتوبوس یا متروی پر از مسافر حتی بعد از پایان ساعت کاری و برگشت به محل زندگی خود در حومه شهر ندارند، در کانادا هل دادن یکدیگر برای زودتر سوار شدن قبل از پیاده شدن مسافرینی که قصد پیاده شدن دارند، کاری بی ادبانه تلقی می شود. در کانادا هنگام سوار شدن وسایل نقلیه عمومی بهتر است سمت چپ یا راست در آنها بایستید و صبر کنید اول مسافرینی که قصد خروج دارند، پیاده شوند و بعد سوار شوید و حتما در حین باز کردن راه خود بین جمعیت و سوار شدن، چند بار عبارت " متاسفم" را به کار ببرید.

مترو سوار شدن در کانادا

 

در کانادا نگویید شیره افرا دوست ندارید!

درخت افرا به طرق مختلف از جمله وجود برگ آن روی پرچم کانادا، نماد این کشور است. علاوه بر ارزش سمبولیک (نمادین) افرا برای کانادا، افرا همچنین درختی است که یکی از چند اقلام غذایی کانادایی ها را تامین می کند. شیره افرا یک شیرین کننده طبیعی است که توسط بومیان شمال آمریکای شمالی تولید می شد. هنری که بومی های شمالی  بعد از ورود اروپایی های تازه وارد به آنها نیز آموختند. جالب است بدانید کبک کانادا بزرگترین تولید کننده شیره افرا در جهان است. در کانادا از شیره افرا در تهیه انواع متنوعی از شیرینی ها مثل پنک کیک، وافل، بلغور جو و تست فرانسوی و همچنین در نانوایی ها  استفاده می شود. شیره افرا نه تنها به صورت مایع بلکه به شکل آبنبات، پودر، تافی، تنقلات و غیره نیز وجود دارد. شیره افرا همچنین یکی از بهترین سوغاتی هایی است که می توانید با خود به خانه ببرید. پس  در کانادا اگر شیره افرا با ذائقه شما جور در نمی آید بهتر است چیزی در این مورد نگویید.

 

در کانادا نگویید پوتین دوست ندارید!

زمانیکه در کانادا حضور دارید، بهتر است درباره غذایی به نام پوتین که به غذای سنتی کانادا معروف است، اظهار نظر نکنید. پوتین یک فست فود کانادایی فرانسوی مخصوص است که از سیب زمینی سرخ شده و پنیر درست می شود که روی آن عصاره گوشت می ریزند. این غذا یک غذای چرب و سنگین است بنابراین بهترین زمان برای امتحان آن صبح زود است.

 

در کانادا فکر نکنید که همه جای کشور شبیه هم است!

کانادا به لحاظ تنوع جغرافیای طبیعی، کشوری غنی است. علیرغم اینکه جمعیت کانادا نسبت به وسعت آن بسیار کم است (کانادا 36 میلیون جمعیت دارد و یکی از متراکم ترین کشورهای دنیا به لحاظ جمعیت است) هر کدام از استان ها و قلمرو آن تاریخ و ویژگی های خاص خود را دارد. به این ترتیب، صحبت درباره موارد عمومی در این کشور می تواند مشکل ساز باشد. به عنوان توریست در کانادا در هر کدام از قسمت های آن از وست کوست (West Coast) تا ماری تایمز (Maritimes)، پِرِیریس (Prairies) تا کبک و یوکون (Yukon) اقامت دارید بهتر است در مورد باقی جاها چندان با قطعیت اظهار نظر نکنید چون ممکن است کاملا متضاد با این مکان باشند.

 

در کانادا نگویید زمستان خیلی سرد است!

همه می دانیم که کانادا کشور سردی است؛ همچنین میانگین دمای فصلی در یک نقطه با نقطه دیگر آن بسیار متفاوت است؛ ولی زمستان در همه جای کانادا (به استثنای نوار ساحلی بریتیش کلمبیا) هوا بی نهایت سرد است. مخصوصا در استان های پِرِیریس (Prairies) میانگین دمای هوا در روز حدود منفی 15 درجه است و حتی ممکن است در زمان هایی به منفی 40 درجه برسد. در مناطق مرکزی، برف می تواند شش ماه روی زمین بماند، درحالیکه در قسمت های شمالی، برف ممکن است در تمام طول سال روی زمین باشد.

زمستان در کانادا

 

در کانادا نگویید هوا خیلی هم بد نیست!

نکته آخر اینکه کانادایی ها علیرغم اینکه می دانند کشور سردی دارند، به شدت به اظهار نظر درباره آب و هوای کشور خود حساس هستند و به ملیت خود به عنوان مردم یک کشور شمالی سرد می بالند. در کانادا میانگین حداکثر دما در سواحل غربی و شرقی معمولا کمتر از 20 درجه سانتیگراد است، درحالیکه در استان های مرکزی، میانگین حداکثر دما در تابستان از 25 تا 30 درجه سانتیگراد است. دمای هوا در تعدادی از نقاط مرکزی تر گاها به بالای 40 درجه هم می رسد. بنابراین، زمانیکه در کانادا اقامت دارید هیچ وقت در این مورد اظهار نظر نکنید که مثلا بعضی از قسمت های کانادا تابستان های گرم و شرجی دارند، همچنین در شهرهای خاصی ممکن است محلی ها وقتی درباره آب و هوای شهر شان اظهار نظر می کنید عصبانی شوند، حتی اگر دمای هوا در زمستان در مقایسه با بقیه جاهای کشور ملایم تر باشد (مثلا تورنتو) چون کانادایی ها ادعا می کنند برف و یخ چیز چالش برانگیزی نیست.


 

چنانچه بدنبال سفر به کانادا و اخذ ویزای کانادا هستید (چه برای مسافرت و چه برای مهاجرت)، با مشاوران ما در بخش خدمات ویزای کانادا در ارتباط باشید!

ویزای مولتیپل کانادا

همه چیزهایی که باید درباره کانادا بدانید

ویزای کانادا

بهترین شهرهای کانادا

 

09309871159