شماره تماس 09309871159

راهنمای سفر به چین | نکاتی که قبل سفر به چین باید بدانید

چین کشوری بزرگ و پهناور با شهرهای دیدنی و البته پرجمعیت است که جاذبه های گردشگری متنوعی دارد. لحظه آخری در این مقاله لیستی از نکات مهم سفر به چین را ارائه نموده است که برای کسانی که می خواهند به چین سفر کننند، بسیار کارآمد خواهد بود.

 

 

برای سفر به چین لازم است یک برنامه ریزی کاملا جدی داشته باشید. در اینجا یک چک لیست مفید ارائه نمودیم تا قبل از سفر به چین برای اولین بار، آنها را به خاطر بسپارید. پس برای آشنایی با آنها با ما همراه باشید. سفر به چین بدون اینکه رادار فرهنگی خود را تغییر دهید باعث ایجاد دردسر می شود. قبل از سفر لازم است چند چیز کاملا ضروری بخرید و مسئله ویزا را هم هرگز فراموش نکنید.

 

حتما ویزای توریستی چین دریافت نمایید

شهروندان همه کشورها به غیر از سنگاپور، برونئی یا ژاپن برای اقامت بیش از 72 ساعت در چین ویزا لازم دارند. برای درخواست ویزا با سفارت چین در کشور خود تماس بگیرید یا از یک دفتر خدمات مسافرتی (بعنوان شرکت ثالث) که ویزا صادر می کند، کمک بگیرید. پروسه گرفتن ویزای توریستی از یک کشور به کشور دیگر فرق دارد.

اینجا بخوانید: ویزای توریستی چین

ویزای چین

 

یک فیلترشکن مناسب در گوشی خود داشته باشید

نکته بعدی قبل از سفر به چین دانلود یک فیلترشکن (VPN) مناسب و قوی است. با فیلترشکن می توانید از سد فیلترینگ چین موسوم به Great Firewall عبور کنید. بدون استفاده از فیلتر شکن در چین نمی توانید وارد گوگل، فیس بوک و توییتر شوید. Astrill VPN هم از فیلترشکن های محبوب در بین خارجی هایی است که وارد چین می شوند.

 

مقداری پول نقد با خود داشته باشید

با ظهور روش های پرداخت از طریق تلفن همراه مثل درگاه پرداخت آلیپِی، وی چت والِت و ... که اکثرشان باید به یک کارت بانکی محلی وصل باشند، کماکان اقتصاد چین هنوز متکی به پول نقد است. با توجه به گفته توریست ها در چین هنوز همه جا پول نقد قبول می کنند و پول نقد را می توانید از دستگاه های خودپرداز(ATM) موجود در چین با کارت های بانکی خارجی دریافت کنید.

کارت خودپرداز در چین

 

در چین لازم نیست انعام دهید

در چین فرهنگی به نام  انعام دادن وجود ندارد. اما تعدادی از رستوران های واقعا خوب در شهرهای بزرگ معمولا مبلغی را به عنوان انعام به صورت حساب اضافه می کنند، ولی دادن انعام نقدی سر میز به هیچ عنوان در کشور چین مرسوم نمی باشد.

 

در چین از شیر، آب نخورید

نکته دیگر که باید در چین به آن توجه داشته باشید ننوشیدن آب از شیر لوله کشی است. خود چینی ها آب شیر را نمی خورند. آب شیر در چین حاوی فلزات سنگین بوده و ناسالم است. بهتر است برای مسواک زدن در چین فقط کمی مسواک تان را تر کنید. در سفر به چین می توانید از بطری های آبی که در سوپرمارکت ها و به قیمت ارزان فروخته می شوند، استفاده کنید.

آب شیر لوله کشی در چین

 

در چین، مشربوات الکلی سنگین نخرید

آبجو و شراب به طور کلی در همه جای چین مطمئن هستند، اما وقتی نوبت به خرید نوشیدنی های اسپریتز (spirits) در کافه ها و کلوپ ها می رسد، محتاط باشید؛ چون ممکن است یک برند ارزان یا حتی تقلبی را درون یک شیشه ای که گران به نظر می رسد بریزند و به شما بفروشند.

 

دربازارهای چین چانه بزنید

نکته بعدی در مورد چانه زدن است. شاید عده ای به شما توصیه کنند باید در هر جای چین برای خرید چانه بزنید، اما این موضوع در همه جا صحت ندارد. چانه زدن در بازهایی که در شهرهای چین فراوان می باشند، توصیه می شود (و اغلب لازم است) اما اینکار در مغازه هایی که در آنها اجناس برچسب قیمت دارند، به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

خرید از بازارهای چین

 

در سفر به چین دستمال توالت، مایع و صابون ببرید

در چین شاید هتلی که در آن اقامت دارید توالت فرهنگی داشته باشد، اما به مانند ایران، بطورکلی سنگ توالت هنوز در چین عادت محسوب می شود. همچنین در چین اکثر توالت ها دستمال توالت ندارند. بنابراین برداشتن دستمال توالت را در سفر به چین فراموش نکنید.

 

در تاکسی های چین کمربند ایمنی خود را ببندید

در چین بستن کمربند هنوز عادت نشده است. ولی بهتر است شما برای حفظ ایمنی خود بلافاصله بعد از اینکه سوار تاکسی شدید کمبرندتان را ببندید، حتی اگر راننده شاکی شود که چرا حرفه ای بودن او در رانندگی را با اینکار زیر سوال می برید.

تاکسی در چین

 

یک کپی از پاسپورت و و ویزای خود را بهمراه داشته باشید

یکی دیگر از نکاتی که در چین باید رعایت کنید، داشتن یک کپی از مدارک تان است. هتل های چین طبق قانون ملزم به ثبت نام مسافرین خود در اداره پلیس هستند و برای اینکار پاسپورت شما را لازم دارند. همچنین در چین یک افسر پلیس می تواند شما را در خیابان متوقف کند و از شما بخواهد مدارک شناسایی خود را نشان دهید (گرچه اینکار چندان متداول نیست).

 

در چین ممکن است با شما مانند یک سلبریتی رفتار شود

نکته آخر اینکه، حتی با وجود میلیون ها توریست و گردشگری که هر سال از چین دیدن می کنند، چینی ها هنوز هم با دیدن یک چهره خارجی هیجان زده می شوند و احتمالا از طرف می خواهند که با آنها عکس بگیرند! این مسئله اگر چه در شانگهای زیاد مرسوم نیست ولی در شهرهای دیگر همیشه آماده برای این درخواست از سوی چینی ها باشید تا در اکانت وی چت (محبوب ترین شبکه اجتماعی در چین) آنها حضور داشته باشید.

 

پیشنهاد می شود این مطالب را هم بخوانید:

جاذبه های گردشگری چین

تور لحظه آخری چین

نمایشگاه های چین

 

09309871159