شماره تماس 09309871159

با حقایق جالب در مورد 5 کشور مختلف آشنا شوید

همیشه دانستن نکات جالب توجه در مورد شهرها و کشورهای مختلف دنیا، مسئله ای جذاب و کنجاوی برانگیز بوده است. لحظه آخری در این مقاله نکات جالب توجه در مورد 5 کشور مختلف را بیان نموده است که شاید اطلاع از آنها برای شما هم جالب باشد.

 

 

نکته جالب توجه زیادی در 196 کشور دنیا وجود دارد؛ در واقع همه این 196 کشور چیزی دارند که برای بقیه جالب است. با ما همراه باشید تا با هم نگاهی به تعدادی از کشورهای دنیا و حقایقی باورنکردنی در مورد آنها داشته باشیم.

 

کانادا

نکته جالب در مورد کشور کانادا که شاید خیلی از ما از آن اطلاع نداشته باشیم، دارنده عنوان "طولانی ترین نوار ساحلی" در دنیا است.  کانادا مفتخر به داشتن طولانی ترین نوار ساحلی به طول 125.567 مایل و همچنین "طولانی ترین خیابان دنیا" معروف به خیابان یونگه (Yonge) است که طول این خیابان 1178 مایل است. خیابان یونگه از دریاچه اونتاریو تا مرز اونتاریو- مینه سوتا ادامه پیدا می کند.

اینجا بخوانید: راهنمای سفر به کانادا

 

چین

چین کشوری است که یکی از عجایب 7 گانه دنیا یعنی دیوار بزرگ چین در آن واقع شده است. جالب ترین واقعیت درباره دیوار بزرگ چین اینستکه از کره ماه هم قابل رویت است! جالب است بدانید ملات به کار رفته در ساخت این سازه عظیم، برنج چسبناک است.

اینجا بخوانید: راهنمای سفر به چین

 

جیبوتی

نکته جالب در مورد جیبوتی این است که دریاچه معروف "آسال" در این کشور آفریقایی واقع شده است. دریاچه آسال فقط یک دریاچه شور مثل سایر دریاچه های شور دنیا نیست بلکه پست ترین و کم ارتفاع ترین نقطه در آفریقا و همچنین دومین نقطه پست و کم ارتفاع روی کره زمین است.

 

فرانسه

حقیقت جالب در مورد فرانسه این است که 12 منطقه زمانی را پوشش می دهد. این نکته به خاطر کم بودن وسعت فرانسه، به سختی قابل باور است. فرانسه به خاطر داشتن قلمروها و توابعی در خارج از فرانسه شامل مجموعه جزایر فرانسوی (UTC-10:00) و والیس و فوتونا (UTC+12:00) قادر به کسب این عنوان شده است.

اینجا بخوانید: جاذبه های گردشگری فرانسه

 

ژاپن

نکته جالب در مورد ژاپن این است که سلسله ژاپنی یاماتو قدیمی ترین و ادامه دار ترین سلسله و سلطنت موروثی در دنیا است که قدمت آن به سال 660 بعد از میلاد مسیح می رسد و امپراتور آکیهیتو (امپراتور تشریفاتی سلطنتی فعلی ژاپن) نیز صد و بیست و پنجمین فرمانروای این سلسله می باشد.

 

پیشنهاد می شود این مطالب را هم بخوانید:

جاذبه های گردشگری چین

تور لحظه آخری چین

نمایشگاه های چین

 

09309871159