شماره تماس 09309871159

جاذبه های گردشگری و توریستی ازمیر ترکیه

شهر ازمیر یکی از مراکز مهم تجاری و توریستی ترکیه می باشد که به ترکیه ی کوچک معروف است؛ زیرا مجموعه ای کامل از تمام زیبایی های کشور ترکیه را دارد. ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه می باشد که در کنار دریای بسیار زیبا و دل نواز ” اژه ” قرار گرفته و به دلیل سواحل ماسه ای متعدد در جنوب این شهر و شناخته شدن به عنوان شهری بندری، تجاری بازرگانی و علمی، یکی از مهم ترین مناطق گردشگری و منبع درآمد کشور ترکیه است.

 

 

 

ازمیر دارای تابستان هایی بسیار گرم است اما شب ها نسیم ملایم و خنکی می وزد. زمستان های ازمیر، پر از باد و بارندگی است اما کمتر بارش برف را در این شهر شاهد هستیم.

شهر ازمیر مناطق دیدنی بسیار زیاد و زیبایی دارد که از جمله آن ها میدان کناک ازمیر، آسانسور ازمیر و قلعه کادفه کاله ازمیر می باشد. جاذبه های گردشگری ازمیر موجب شده است تا تور ازمیر یکی از پرطرفدارترین تورهای ترکیه باشد و گردشگران زیادی از سراسر دنیا به این منطقه سفر کنند. در ادامه تعدادی از جاذبه های گردشگری و توریستی ازمیر معرفی گردیده است.

میدان کناک ازمیر

این میدان یکی از مهم ترین و معروف ترین مناطق توریستی و گردشگری شهر ترکیه است که در یک سمت آن مسجد کوناک یالی و در سمتی دیگر ورودی اصلی بازار سنتی کمرآلتی قرار دارد.

در وسط این میدان، برج ساعتی قرار دارد که هدیه ای از سلطان عبدالحمید در سال ۱۹۰۱ است که به سبک عثمانی ساخته شده بسیار پر زرق و برق و پر نقش و نگار است و بیش از صد سال قدمت دارد. به همین دلیل این میدان به برج ساعت معروف است و در واقع این برج سمبل ازمیر می باشد.

آسانسور ازمیر

در سال ۱۹۰۷ در میدان کاراتاش بنای بسیار بلندی برای جا به جایی مردم از ساحل کاراتاش به بالای تپه به وسیله ی فشار آب ساخته شد که بعدها به دلیل پیشرفت تکنولوژی این جابه جایی به وسیله ی نیروی الکتریکی صورت می گرفت.

اکنون این مکان تنها جنبه ی گردشگری دارد و قابل استفاده برای جا به جایی مردم نیست و تنها از رستورانی که در قسمت بالای این بنا ساخته شده و نمایی بسیار زیبا و دل انگیز از شهر ازمیر دارد، می توان استفاده کرد.

09309871159