شماره تماس 09309871159

پیکاپ ویزای کانادا | معرفی کامل+قیمت

به عملیات ارسال پاسپورت به سفارت و بازگرداندن آن به شخص، پیکاپ ویزا گفته می شود. پیکاپ ویزای کانادا بعنوان یکی از پر تقاضاترین خدمات پیکاپ، در چند شهر مختلف قابل انجام است اما عمدتا پیکاپ ویزای کانادا از آنکارا بیشتر انجام می شود؛ در ادامه شرایط انجام و هزینه پیکاپ ویزای کانادا بیان گردیده است.

 

 

اگر تا بحال به دنبال اخذ ویزای کانادا بوده باشید، حتما اسم پیکاپ ویزا را زیاد شنیده اید. اینکه بطورکلی پیکاپ یا پیکاپ ویزا چیست و شرایط انجام پیکاپ ویزای کانادا به چه صورت است در این مطلب بطور کامل توضیح داده شده است؛ پس با ما همراه باشید.

 

پیکاپ ویزا چیست و مراحل انجام آن چگونه است؟

برای اخذ ویزای کشورهای خاص نظیر کانادا و آمریکا میبایست ابتدا امور مربوط به سفارت (شامل انگشت نگاری و ...) را طی کرد که برای اینکار می توان به سفارت کانادا در کشورهای اطراف نظیر ترکیه (آنکارا و استانبول)، امارات و ارمنستان رفت. بعد از انجام این امور چنانچه درخواست ویزا مورد قبول سفارتخانه مقصد قرار بگیرد،2 کار می توان انجام داد. یکی اینکه فرد باید مجددا به آن سفارتخانه سفر کند و شخصا ویزا را دریافت نماید (ویزا به پاسپورتش مهر شود) و راه دیگر ساده تر اینستکه دیگر نیازی به حضور مجدد فرد در سفارتخانه نمی باشد و می تواند پاسپورت را از طریق نماینده اش به سفارت تحویل دهد تا نماینده اش بجای او ویزای او را تحویل بگیرد و در ایران تحویلش دهد. عملیات ارسال پاسپورت به سفارت و بازگرداندن آن به شخص، پیکاپ (Pick Up) یا پیکاپ ویزا نامیده می شود.

پیکاپ ویزای کانادا

از اصلی ترین مزایای پیکاپ ویزا اینستکه نیاز نیست شخص مجددا به سفارتخانه آن کشور مراجعه کند و دردسر سفر دوباره را تحمل کند و از طرفی هزینه اینکار هم نسبت به سفر مجدد بسیار پایین تر است. البته نکته مهم اینجاست که با توجه به تخصصی بودن پروسه پیکاپ ویزا، واگذاری امور کنسولی (سفارت) به شخص یا مجموعه دیگر میبایست با آگاهی و بررسی کافی انجام شود تا خدای نکرده مجموعه ای انتخاب نشود که به قوانین آن سفارتخانه مسلط نباشد و برای شخص ایجاد مشکل کند.

 

پیکاپ ویزای کانادا در کدام کشورها قابل انجام است؟

 پیکاپ ویزای کانادا ، از طریق 3 کشور (4 شهر) قابل انجام است:

- پیکاپ ویزای کانادا در شهرهای استانبول و آنکارا ترکیه

- پیکاپ ویزای کانادا در شهر دبی امارات

- پیکاپ ویزای کانادا در شهر ایروان ارمنستان

**عمدتا پیکاپ ویزای کانادا از آنکارا انجام می شود به 2 دلیل؛ یک اینکه در هفته چندین پرواز مختلف به این شهر وجود دارد و فرستادن پاسپورت ها راحت تر است و دلیل دوم و مهم اینکه سفارت کانادا در آنکارا با سرعت بیشتری عمل صدور ویزا برای پاسپورت شخص را انجام می دهد و آن را تحویل می دهد.**

 

مدارک مورد نیاز برای پیکاپ ویزای کانادا چیست؟

مدارک مورد نیاز برای پیکاپ ویزای کانادا عبارتند از:

- اصل پاسپورت

- کپی پیوست ایمیل از طرف سفارت کانادا

مدارک پیکاپ ویزا کانادا

 

پیکاپ ویزای کانادا برای خانواده

گاها ممکن است در مواردی که پیکاپ ویزای کانادا بصورت خانوادگی انجام می گیرد، تعدادی از پاسپورت ها بعد چند هفته بیایند و مثلا یکی از پاسپورت ها نیاید و این قضیه برای آن خانواده نگرانی ایجاد کند. لازم به ذکر است که در این موارد جای هیچگونه نگرانی و استرسی وجود ندارد چراکه بطور صد در صد پیکاپ به درستی انجام می گیرد (اگر سفارت می خواست ویزا ندهد قطعا ایمیل تایید مشخصات برای صدور ویزا را ارسال نمی کرد). اما علت این اتفاق چیست؟ علت اصلی این قضیه اینستکه بدلیل اینکه بررسی پاسپورت ها برای صدور ویزا بصورت تک تک و موردی انجام می گیرد، ممکن است برای یک تعدادی از پاسپورت ها زودتر انجام شود و برای تعدادی دیگر بعد چند روز یا چند هفته انجام بگیرد. به همین دلیل ممکن است در یک خانواده 4 نفری مثلا پاسپورت 3 نفر زودتر بیاید و پاسپورت یکی از اعضای خانواده دیرتر.

 

یکی بودن یا نبودن محل انگشت نگاری و پیکاپ ویزای کانادا

یکی از سوالات مهمی که افراد زیادی با آن درگیر هستند اینستکه "آیا باید در همان شهری که برای انگشت نگاری رفتیم، پیکاپ ویزا کانادا را انجام دهیم یا نه؟"

وقتی شما برای ویزای کانادا اقدام می کنید و برای شما وقت سفارت گرفته می شود و به یکی از سفارتخانه های کانادا در کشورهای اطراف جهت انجام امور انگشت نگاری می روید، در صورت داشتن شرایط مورد نظر از طرف سفارت به شما ایمیلی ارسال می شود و در آن اعلام می گردد که شما شرایط اخذ ویزا را دارید و باید ظرف مدت حداکثر یک ماه برای فرستادن پاسپورت جهت صدور ویزا اقدام کنید. اینکه شما بصورت حضوری یا بصورت پیکاپ، پاسپورت خود را به همان سفارتی که در آنجا انگشت نگاری کردید یا به سفارت کانادا در هر جای دیگر می دهید اصلا مهم نیست و مهم انجام اینکار در آن بازه تعیین شده است.

برای مثال ممکن است شخصی برای انگشت نگاری به سفارت کانادا در دبی رفته باشد و آنجا  وقت سفارت  گرفته باشد. سپس، بعد از تایید مدارکش از طرف سفارت کانادا و دریافت ایمیل، برای او پیکاپ ویزا کانادا از آنکارا (سفارت کانادا در آنکارا) انجام شده باشد و این قضیه مشکلی ایجاد نمی کند.

پیکاپ ویزای کانادا از آنکارا

 

مدت زمان پیکاپ ویزای کانادا چند روز است؟

مدت زمان پیکاپ ویزای کانادا بسته به شهر درخواست شده، از 1 هفته الی 5 هفته به طول می انجامد.

 

هزینه پیکاپ ویزای کانادا چقدر است؟

هزینه پیکاپ ویزای کانادا در حال حاضر، 650.000 تومان می باشد.

 

اینجا بخوانید: ویزای کانادا 5 ساله مولتی

09309871159