شماره تماس 09309871159

معرفی سامویی و جاذبه های گردشگری آن

سامویی پس از جزاير پوكت و چانگ سومين جزيره ي بزرگ تايلند و یکی از جزاير زيباي جهان محسوب می گردد. اين جزيره از نظر منابع طبيعي غني بوده و پر از سواحل شني سفيد، تپه هاي مرجاني و درختان نارگيل است. سامويي را بيش از شصت جزيره ي ديگر احاطه كرده اند كه بعضي از آنها بسيار كوچك و برخي ديگر نظير جزيره تائو، بزرگ هستند. قسمت مركزي جزيره سامویی، جنگلي كوهستاني و غير مسكوني است.

 

 

درباره سامویی

جزیره سامویی (Samui) با مساحت حدودا 230 كيلومتر مربع، در 700 كيلومتري جنوب بانكوك و در استان سوراتاني در خليج تايلند واقع شده است.  سامویی قدمتي حدود 1500 سال دارد و ايتدا در حدود پانزده قرن پيش، ماهي گيران شبه جزيره ي مالايا و جنوب چين به اين جزيره آمدند. سامویی پس از جزاير پوكت و چانگ سومين جزيره ي بزرگ تايلند و یکی از جزاير زيباي جهان محسوب می گردد. اين جزيره از نظر منابع طبيعي غني بوده و پر از سواحل شني سفيد، تپه هاي مرجاني و درختان نارگيل است. سامويي را بيش از شصت جزيره ي ديگر احاطه كرده اند كه بعضي از آنها بسيار كوچك و برخي ديگر نظير جزيره تائو، بزرگ هستند. قسمت مركزي جزيره سامویی، جنگلي كوهستاني و غير مسكوني است. تجارت ماهي و نارگيل، مهم ترين منبع درآمد مردمان جزيره سامویی می باشد.

در جزيره سامویی نيز همانند جزيره ي پوكت، بخشي به عنوان شهر جزيره شناخته مي شود كه نام آن ناتون است. بانك ها، دفاتر پستي، رستوران ها و ... در اين بخش واقع شده اند، البته محل خدمات تبديل ارز و دستگاه هاي خودپرداز در سراسر جزيره وجود دارند. ساحل ناتون، مركز اصلي و توقفگاه كشتي ها و قايق هايي است كه ميان سرزمين اصلي و جزيره در رفت و آمدند. در جزيره ي سامویی نيز مانند ديگر نقاط جنوب تايلند، بيشتر ماه هاي سال هوا باراني هستند و فقط دو فصل گرم دارد. براي رفتن از بانكوك به سامویی، راه هاي مختلفي وجود دارد كه راه زميني و از طریق دریا از همه لذت بخش تر است. در اين سفر از شهر سوراتاني با كشتي در مدت تقريبا دو ساعت و طي 35 كيلومتر، به جزيره سامویی مي رسيد و در طول راه مي توانيد از تماشاي اين جزيره و جزاير اطراف آن و همچنين تكه كوه هاي پوشيده از درخت كه درون خليج تايلند واقع شده اند، لذت ببريد. بين جزيره سامویی و بنادر مختلف تايلند، قايق ها در رفت و آمد هستند و فرودگاه جزيره نيز فعال است. همانند بقيه ي نقاط توریست پذير تايلند، در سامویی نيز به همه ي امكانات دسترسي خواهيد داشت. فروشگاه هاي بزرگ، رستوران هاي متنوع، جت اسكي، موتور سيكلت هاي كوچك براي اجاره و... در جزیره سامویی وجود دارند و می توان از آنها لذت برد.

رستوران های سامویی

انتخاب اماكن غذا خوری در جزيره سامویی بسیار متنوع است؛ از هتل 5 ستاره گرفته تا آشپزخانه ها و رستورانهای بی نام و نشان. در جزيره سامویی برای تمام افراد با هر نوع سلیقه ای غذا هست، رستوران ها از نظر بهداشت و سلامتی با هم رقابت دارند و نیازی نیست كه شما برای رسیدن به خواسته هایتان به جستجو بپردازید. در جزيره سامویی نانوایی، بستی فروشی های بزرگ، فست فود، كبابی های دریایی، رستوران های هندی، مكزیكی، پیتزا فروشی در كنار چاونگ یا تمام خلیج ها وجود دارد. جزيره سامویی دارای غذاهای دریایی و تعداد بیشماری آشپزخانه وجود دارد. میگو، خرچنگ و ماهی تازه در اینجا به وفور یافت می شود. برای دیدن میوه های عجیب تایلندی میتوانید سری به فروشگاههای محلی بزنید.

مراکز خرید سامویی

اگر به دنبال خرید سوغاتی در سامویی هستید، یک مركز خرید فوق العاده برای اینکار وجود دارد. در اینجا شما بوتیك های مختلف، جواهر فروشی و لباس هایی كه كار دست است را می توانید خریداری کنید. مغازه های زیبای مبل فروشی، فروشگاهی است كه شما میتوانید مبل هایی شیك با چوب ساج را خریداری كنید. لباس های ورزشی با مارك تحت لیسانس تایلند نیز در فروشگاه ها وجود دارند و می توانید آنها را با قیمت ارزان تر بخرید. عینك و عینك آفتابی در اینجا بسیار ارزان هستند.

سواحل سامویی

جزیره سامویی نيز همانند جزيره ي پوكت، سواحل (جزایر) گوناگون و زیبایی دارد كه مهم ترين آنها ساحل چوينگ و ساحل لاماي است كه هر كدام جاذبه هاي گردشگري بسيار دارند. از دیگر سواحل سامویی می توان به ساحل بودای بزرگ، ساحل مائنام، ساحل بوفوت و ساحل لیپا نویی اشاره نمود.

 

ساحل چوینگ سامویی

ساحل چوينگ در شمال شرقي جزيره سامویی، شلوغ ترين و توریست پذیرترين منطقه ي اين جزيره است. ساحل چوينگ دارای غرفه های كنار خیابان با چراغ نورانی شده، می باشد. مغازه های این جزیره در هیچ كجای سامویی پیدا نمی شود. در جزیره چوينگ، جاده ای دایره وار وجود دارد که بوسیله آن میتوانید به تمامی سواحل دسترسی داشته باشید که این گردش در جزیره می تواند یكی از كارهای سرگرم كننده باشد.

ساحل لامایی سامویی

ساحل لامایي در شرق جزيره سامویی و جنوب ساحل چونييگ واقع شده است و ساحلي كوچك تر، تميزتر و خلوت تر از چوينگ دارد. لامایي، دومین ساحل بزرگ در سامویی است و آب اين ساحل، بسيار تميز می باشد و براي شنا كردن بسیار ایده آل است. در بعضی قسمتهای جزیره لامایي،‌ صخره ها و مناطق ناهمواری وجود دارد و محدوده ای برای شنا كه آب آن از چاونگ عمیق تر است. در لامایي جنوبی دو صخره بزرگ به نام پدربزرگ و مادر بزرگ واقع گردیده است. در این جزیره اجناس، كمی ارزانتر از جزیره چوینگ می باشد.

ساحل بودای بزرگ سامویی

ساحل بودای بزرگ (Big Buddha) در شمال شرقی جزیره سامویی و در نزدیكی فرودگاه سامویی واقع شده است. این ساحل، مكان تصویر بودای بزرگ است كه چند مایل آنطرف تر قابل روئیت است و همین طور مكان جغرافیایی برای باغ مرموز كه عصر یك شنبه ها با پخش موزیك چندین سال در حال اجرا است.

ساحل مائنام سامویی

ساحل مائنام (Maenam) با مساحتی در حدود 5 كیلومتر، در شمال جزیره سامویی واقع شده است و ساحلی جذاب با شنهای نرم دارد كه لحظات آرامی را برای شما به ارمغان می آورد. قایق ها با جمع شدن در اطراف اسكله شما را به كوه تائو (بهترین مکان برای غواصی در سامویی) و كوه فانگا می برند. در ساحل مائنام معبد قدیمی چینی ها وجود دارد با صفوفی از مغازه های سنتی. ساحل مائنام محل مناسبی است كه شما می توانید تمام روز را به اتفاق خانواده به گردش و خوشگذرانی بپردازید.

ساحل بوفوت سامویی

ساحل بوفوت (Bo Phut) در شمال جزیره سامویی كه نقطه ي شروع تورهاي غواصي است، قرار دارد. ساحل بوفوت روستایی فریبنده و كوچكی است كه مكان زندگی ماهی گیران می باشد. امروزه ساحل بوفوت، منزلگاهی است با فروشگاه های شیك و طبق مد روز و کلوپ ها و رستوران ها و تعداد محدودی جواهر فروشی.

ساحل لیپا نویی سامویی

ساحل لیپا نویی (Lipa Noi) دارای دریایی بدون صخره و سطوح مرجانی است كه آن را برای شنا مطلوب ساخته است. لیپا نویی یك منطقه مسكونی است و فقط دارای چند رستوران غذاهای دریایی است. در ساحل لیپا نویی، غروب آفتاب منظره دیدنی دارد و تمامی نواحی ساحل، جلوه ای طبیعی نسبت به شهرهای ساحلی در جزایر شرقی را دارند.

09309871159