شماره تماس 09309871159

راهنمای سفر کیش | همه چیزهایی که باید درباره کیش بدانید!

کیش جزیره ای توریستی با گزینه های تفریحی متعدد است که بواسطه امکانات گردشگری اش، یکی از پرطرفدارترین مقاصد داخل ایران محسوب می گردد. در این مطلب تمام اطلاعاتی که برای سفر به کیش و استفاده از تور کیش مورد نیاز است، بیان می گردد؛ پس با ما همراه باشید.

 

 

کیش مقصد محبوب و پرطرفدار ایرانی ها برای سفر داخلی در همه فصول سال می باشد. جزیره ای کوچک در جنوب ایران و خلیج فارس که در سالهای اخیر رشد چشمگیری در جذب مسافر داشته و امکانات قابل قبولی نیز در آن ایجاد گردیده است. کیش شهری مدرن و زیباست که دارای هتل‌های فراوان و زیبا،  بازارها و مراکز خرید متعدد، و مکانهای دیدنی و تفریحی فراوان است و سالانه بیش از 1 میلیون گردشگر از تور کیش استفاده می کنند. اگر مایلید با این شهر ساحلی پرطرفدار و جذاب بیشتر آشنا شوید؛ با لحظه آخری در سفر به کیش همراه باشید.

 

معرفی جزیره کیش

کیش، جزیره ای از توابع شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان است که مساحتی جدودا 90 کیلومتر مربعی دارد. فاصله کیش از راه دریا تا بندر خارک 18 کیلومتر، تا جزیره هندورابی 27 کیلومتر، تا جزیره فارور 57 کیلومتر، تا جزیره سیری 87 کیلومتر، تا جزیره ابوموسی 178 کیلومتر، تا جزیره قشم 225 کیلومتر، تا بندرعباس 300 کیلومتر، تا چابهار 670 کیلومتر، تا بوشهر 740 کیلومتر و تا دبی 200 کیلومتر می باشد. همچنین فاصله کیش تا تهران از راه هوایی حدود 1055 کیلومتر و از راه زمینی حدود 1600 کیلومتر می باشد.

 

بهترین زمان سفر به کیش

آب و هوای کیش گرم و خشک و تحت تاثیر آب و هوای بیابانی است و همین امر موجب شده تا تابستان های کیش گرم و طولانی و زمستان هایش، ملایم و کوتاه باشد. بهترین زمان سفر به کیش از نظر آب و هوایی، فصول پاییز و زمستان (اوایل مهر تا آخر اسفند) می باشد زیرا که در این ماه ها، آب و هوای کیش بسیار مطبوع و لطیف است. ارزانترین زمان سفر به کیش هم اوایل بهار و تابستان ( ایام غیر تعطیل و جشنواره) می باشد و در این زمان گاها آفرهای مناسبی پیش می آید؛ هرچند نباید انتظار کاهش چشمگیر قیمت های تور کیش را داشته باشید.

 

مدت پرواز تهران به کیش

پرواز از تهران به کیش (و بالعکس) حدودا 1 ساعت و 20 دقیقه الی 1 ساعت و 50 دقیقه طول می کشد.

 

در کیش در کجا اقامت داشته باشیم؟

کیش دارای بهترین و با کیفیت ترین هتل های ایران می باشد و مشکلی که در اکثر شهرهای توریستی ایران برای اقامت با کیفیت وجود دارد، در این جزیره وجود ندارد. البته در این جزیره هتل های معمولی با رنج قیمتی مناسبتر هم وجود دارد و تنوع بسیار قابل قبولی در انواع هتل های آن وجود دارند. حتی در این جزیره، هتل آپارتمان و هتل های 1 ستاره و 2 ستاره ای وجود دارد که بیشتر مورد استقبال کسانی قرار می گیرد که هدفشان از تور کیش، جنبه گردشگری و رفاهی نیست. هتل های کیش در مناطق مختلف کیش قرار گرفته اند. قیمت هتل های کیش با توجه به نوع منطقه هتل، امکانات هتل و کیفیت هتل، کاملا متغیر می باشد.

 

در کیش در کجا غذا بخوریم؟

کیش جزیره ای زیبا و جذاب در خلیج فارس و استان هرمزگان می باشد که بواسطه شرایط آب و هوایی، جاذبه های گردشگری و تفریحی و هتل های متعدد و متنوعی که دارد، سالانه پذیرای گردشگران زیادی می باشد. وجود گردشگران زیادی که از تور کیش استفاده می کنند باعث شده است تا رستوران ها و غذاخوری های متعددی نیز در کیش وجود داشته باشد. در این مطلب لیست رستوران های کیش که مورد استقبال بیشتری قرار گرفته اند به همراه آدرسشان آورده شده اند تا چنانچه برای بار اول به این جزیره سفر نموده اید، بتوانید انتخاب های بهتری داشته باشید.

اینجا بخوانید: لیست رستوران ها و فست فودهای کیش

 

در کیش از کجا خرید کنیم؟

کیش دارای بازارها و مراکز خرید متعددی است که در سطح شهر پخش شده اند. درصد زیادی از کسانی که به جزیره کیش سفر می کنند در طول سفرشان از مراکز خرید کیش و بازارهای کیش دیدن می کنند و خرید از کیش را تجربه می کنند. فروش كالاهای اصل خارجی و قیمت های عمدتا مناسب و ارزان اجناس، موجب شده است که خرید کردن از مراکز خرید کیش علاقه مندان زیادی داشته باشد. معروفترین بازارها و مراکز خرید کیش عبارتند از: بازار مروارید کیش، مرکز تجاری کیش، مرکز خرید سارینا 1 کیش، مرکز خرید دامون کیش، مرکز خرید پردیس 1 کیش، مرکز خرید پردیس 2 کیش، بازار پانیذ کیش، بازار زیتون کیش، بازار مرجان کیش، بازار ونوس کیش، بازار مریم کیش، بازار صفین (عربها) کیش، بازار پارس خلیج کیش، بازار هرمز کیش، بازار شارستان کیش، بازار پادنا کیش، بازار دیپلمات کیش، مرکز خرید صدف کیش.

اینجا بخوانید: بازارها و مراکز خرید کیش

 

 

در کیش از کجا دیدن کنیم؟

کیش جزیره ای دیدنی و مدرن است که با وجود کوچک بودن تقریبا همه امکانات گردشگری دیدنی، تفریحی و حتی تاریخی را دارا می باشد. وجود این امکانات گردشگری متعدد و متنوع موجب می شود که در طول سفرتان به این جزیره، همواره در حال لذت بردن از مکان های تفریحی مختلف باشید.

 

- دیدنی های تاریخی کیش

کشتی یونانی کیش، شهر زیرزمینی کاریز کیش،  شهر تاریخی حریره کیش، آب انبار سنتی کیش

 

- دیدنی های جدید ساخت کیش

اسکله بزرگ تفریحی کیش، آکواریوم کیش، پارک دلفین و پارک پرندگان کیش، پارک ساحلی مرجان کیش، گذر هنرمندان کیش، کلبه هور کیش، مجموعه درخت سبز کیش، پارک آهوان کیش

 

- تفریحات آبی کیش

تم پارک آبی جزیره کیش، کشتی های تفریحی کیش، غواصی در کیش، جت اسکی در کیش، کیبل اسکی در کیش، پاراسل کیش، مرکز تفریحات دریایی کیش، پلاژ آقایان در کیش و پلاژ بانوان در کیش

 

- تفریحات غیرآبی کیش

سافاری کیش، دوچرخه سواری در کیش، تنیس در کیش، بولینگ کیش و پینت بال کیش

 

 

توصیه لحظه آخری

کیش شهری آرام با امکانات تفریحی و اقامتی متعدد است که برای گذراندن یک دوره تعطیلات بی دغدغه و لذت بخش همراه با خانواده، بسیار مناسب است. چنانچه به آرامش در سفر علاقه مندید و می خواهید خستگی کاری و روزمره خود را بطور کامل پشت سر بگذارید، به هیچ وجه سفر به کیش و استفاده از تور کیش را از دست ندهید!

 

اطلاعات تور کیش را اینجا ببینید:  تور لحظه آخری کیش

 

09309871159