شماره تماس 09309871159

جاذبه های گردشگری ارمنستان

ارمنستان کشوری نسبتا کوچک در بین کشورهای مشترک المنافع محسوب می گردد که در خشکی واقع گردیده است و دارای زمستان های سرد و سوزناک و تابستان های بسیار گرم و خشک می باشد.

 

 

ارمنستان کشوری نسبتا کوچک در بین کشورهای مشترک المنافع محسوب می گردد که در خشکی واقع گردیده است و دارای زمستان های سرد و سوزناک و تابستان های بسیار گرم و خشک می باشد. صنایع مهم ارمنستان ساخت انواع ماشین آلات، منسوجات و صنایع شیمیایی و عمده صادرات ارمنستان نیز مواد معدنی، مواد غذایی و انرژی می باشد. در بخش های کوهستانی ارمنستان، پرورش گاو و گوسفند و بز رایج بوده و درآمد اصلی مردم آن نواحی نیز دامداری است. مراکز خرید ارمنستان نیز علاقه مندان مخصوص به خود را دارد و عمده کسانی که از تور ارمنستان استفاده می کنند، از این مراکز دیدن می کنند.

جاذبه های گردشگری ارمنستان

ارمنستان دارای مناطق دیدنی بیشماری می باشد که دارای تنوع زیادی نیز می باشند. عمده کسانی که از تور ارمنستان استفاده می کنند، از دیدن جاذبه های گردشگری ارمنستان لذت می برند. در ادامه لیستی از جاذبه های توریستی ارمنستان ارائه شده است.

1- دریاچه سوان ارمنستان

دریاچه سوان ارمنستان، بزرگترین دریاچه کوهستانی آب شیرین در جهان است. از گردشگاه های پیرامون این دریاچه ، چشمه آب معدنی دیلیجان می باشد.

2- گالری ملی ارمنستان

مجموعه ای از آثار هنرمندان روس ، ارمنی و ... یکی از موزه های هنری مهم دنیاست که در سال 1921 تاسیس شده است .

3 خانه و موزه سرگئی پاراجانف

سرگئی پاراجانف فیلمساز ، نقاش و عکاس ارمنی است . خانه و موزه او در ایروان محل نگهداری بیش از 600 اثر از گرافیک ها ، عروسک ها ، کلاژها ، عکس ها ، فیلم ها و فیلمنامه های او می باشد .

4 پارک دنیای آب ایروان ارمنستان

مجموعه روباز از تفریحات آبی در دو هکتار شامل استخر ، جکوزی بار ، سرسره ها و بازی های آبی ، استخر کودکان می باشد. مسابقات و بازیهای بسیاری در پارک آبی برگزار می شود . اجرای موسیقی زنده ، رستوران های غذاهای دریایی ، سرو نوشیدنیها از دیگر امکانات این مجموعه است .

سایر جاذبه های گردشگری ارمنستان عبارتند از:

مسجد ایروان، کاسکاد (هزار پله)، میدان هراپارگ، موزه جنگ، بنای یادبود قتل عام ارامنه، معبد گارنی، کلیسای اچمیادزین، صومعه گغارد (اولین کلیسای غاری دنیا).

پایتخت ارمنستان

پایتخت ارمنستان شهر ایروان می باشد که یکی از سه شهر مهم قفقاز جنوبی نیز محسوب می گردد. ایروان را بدلیل رنگ های خاص بکار برده شده در ساختمان هایش، شهر صورتی می نامند.

جاذبه های گردشگری ایروان

ایروان دارای جاذبه های گردشگری زیادی از جمله بازمانده های دژ اورارتویی، قلعه اربونی، موزه ها، مناظر طبیعی و انواع پارک ها می باشد.

09309871159