شماره تماس 09309871159

جاذبه های پنانگ مالزی

پنانگ دارای تعداد زیادی جاذبه توریستی می باشد که اگر شما مایل به تجربه پنانگ در یک مدت زمان کوتاه هستید باید آن ها را در برنامه ی سفر خود پوشش دهید. در لیست ما 10 جاذبه برتر گردشگری در پنانگ وجود دارد و ما از مناظر بی اهمیت چشم پوشی کردیم و در عوض بر روی مکان هایی که می توانند اهمیت زیادی در جزیره داشته باشند تمرکز کردیم. هنگامی که برای لیستمان دست چین می کردیم، ترکیبی مدرن با خدمات سریع ، پارک های تفریحی خانواده پسند ، جاذبه های طبیعی و فرهنگی که برای همه بازدید کنندگان در هر سنی مناسب است را انتخاب کردیم.


 

 

 

معرفی شهر پنانگ (Penang) و جاذبه های توریستی و گردشگری آن

معرفی شهر پنانگ و جاهای دیدنی آن

معرفی شهر پنانگ و جاهای دیدنی آن

شهر پنانگ یکی از معروفترین و زیباترین تفریحگاه های کشور مالزی است . این شهر شامل جزیره پنانگ و باریکه ای از سرزمین اصلی است. جرج تاون مرکز شهر پنانگ است که یکی از شهرهای عبی نظیر با بناهای تاریخی و سوابق فرهنگی است. لازم به ذکر است که خط ساحلی شمالی پنانگ با گستره ای از شنهای طلایی و آبهای پر تلالو مکان شناخته شده ای برای گردشگران و دیدارکنندگان محلی است. پنانگ، جزیره‌ی شگفتی‌هاست.  سواحل ماسه‌ای طلایی، نخل‌های لاغر و بلند، جنگل‌های استوایی، حیوانات، پرنده‌ها و میوه‌های جورواجورش، همه و همه کنار هم قرار گرفته‌اند که مروارید مشرق‌زمین را بسازند.

تاریخچه:

قدیمی ترین نشان از این شهر به سده چهارم برمی‌گردد. بر اساس منابع چینی، این جزیره در همان سده نزد دریانوردان چینی ساخته شده بوده است و آنان به آنجا سفر می‌کردند. علاوه بر این بخشهایی از یک سنگ نوشته به زبان سنسکریت متعلق به سده چهارم در نواحی شرقی این جزیره پیدا شده است.
اولین کشتی اروپاییان در سال 1592 میلادی به این جزیره وارد شد و هرگز نتوانست به مبدأ بازگردد و در دریا غرق شد. در سده هفتدهم میلادی که توجه اروپاییان به شرق آسیا افزایش یافت، جزیره پنانگ به عنوان بندر و پایگاه مورد توجه انگلیسیها واقع شد و آنها در 1785 آنجا را که تقریباً غیرمسکون و بخشی از سرزمین کداح بود، از سلطان کداح اجاره کردند. در 1786 فراسیس لایت از مأموران کمپانی هند شرقی اقامتگاهی را در این جزیره پایه‌ریزی کرد و آن را به افتخار جرج سوم پادشاه انگلستان جرج تاون نامید.

آب و هوا:

آب و هوای پنانگ تقریباً تمام سال گرم و مرطوب است همراه با باران‌هایی که گاهی سه دقیقه می بارند و بعضی روزهای زمستان، یک روز کامل طول می‌کشند .

آداب و فرهنگ:

اگر كسی به شهر پنانگ سفر کند، بیشتر احساس می کند كه به چین سفر کرده است تا در مالزی. در پنانگ، نباید نگران پیداکردن غذای خوب بود، چون‌ اصالت آشپزی و تنوع آن شناخته شده است.  ممکن است رستوران خیلی کوچکی در کوچه‌ای دور افتاده به چشم بخورد که توسط افراد محلی اداره می‌شود، اما همین رستوران کوچک و بی نام و نشان، بهترین غذاهای مالزی را سرو کند.

جاذبه های گردشگری:

تپه ی پنانگ (Penang Hill) :

این تپه ی بی نظیر برخلاف نام ساده ای که دارد، منطقه ای بسیار زیبا می باشد که گردشگران را از گرمای استوایی نجات داده و مناظر درجه یکی از دریا، شهر Georgetown، باغات، جاده های پیاده روی، موزه ی اسلامی و معبد هندوها را به آنها ارائه می دهد.

مزرعه ی پروانه ها:

جالب است بدانید این مزرعه اولین مزرعه ی پروانه ی استوایی جهان است و شامل بیش از 4 هزار پروانه از 120 گونه ی مختلف می باشد.

جنگل تفریحی Bukit Panchor :

این جنگل انبوه در بین گردشگران و اهالی مالزی بطور برابر جذاب و پرطرفدار است چراکه امکانات مناسب کمپ و سرگرمی های مفرح نیز در آن موجود است.

قلعه ی کورن والیس:

این قلعه در اصل برای حفاظت از لنگرگاه در مقابل حملات احتمالی فرانسویان ساخته شده است. این قلعه به نام ژنرال حاکم بر هند، چارلز مارکز کورن والیس نامیده شده است و در اصل قلعه ای چوبی بوده که در سال 1808 تا 1810 توسط زندانیان با مصالحی محکم تر بازسازی شد.ران در این قلعه شاهد گالری وسایل باستانی، تئاتر هوای آزاد، پارک و مرکز آثار دستی می باشند.

محله ی چینی ها:

محله ی چینی ها با ساختار فوق العاده اش، به توریست ها اجازه می دهد زندگی چینی را به شیوه ی اولین ساکنین چینی در پنانگ تجربه کنند.

موزه اسباب بازی پنانگ:

درباره ی این موزه باید بدانید که موزه اسباب بازی پنانگ به عنوان بزرگترین موزه اسباب بازی در سرتاسر جهان با بیش از ۱۰۰.۰۰۰ برند معروف بین المللی از اسباب بازی به عنوان یکی از مکان های محبوب گردشگری در منطقه Tanjung Bungah در پنانگ در کشور مالزی به شمار می رود.

پل پنانگ:

طول این پل ۱۳.۵ کیلومتر است که در فهرست بلند ترین پل های جهان قرار دارد و بلند ترین پل در کشور مالزی به شمار می رود . طراح این پل Chin Fung Kee که در رشته مهندسی ژئوتکنیک بسیار سرشناس است، سابقه معاونت دانشگاه مالایا را نیز بر عهده داشته است.

09309871159