شماره تماس 09309871159

هزینه سفر به شهر وان ترکیه برای انواع تورها و توریستان

در هر سفری عواملی وجود دارند که به طور مستقیم یا غیر مستقیم در آن دخیل هستند. یکی از این عوامل هزینه سفر است که از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. همانطور که مدیریت هزینه در زندگی روزمره به عنوان یک اولویت اصلی به حساب می آید، در سفر نیز نقش غیرقابل انکار خود را نمایان می کند.

 

 

در هر سفری عواملی وجود دارند که به طور مستقیم یا غیر مستقیم در آن دخیل هستند. یکی از این عوامل هزینه سفر است که از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. همانطور که مدیریت هزینه در زندگی روزمره به عنوان یک اولویت اصلی به حساب می آید، در سفر نیز نقش غیرقابل انکار خود را نمایان می کند.

برای داشتن سفری لذت بخش، لزوما نباید هزینه های زیادی صرف شود، با مدیریت هزینه و برنامه ریزی مناسب نیز می توان سفری آرامش بخش داشت.

یکی از مقاصدی که به شدت مورد علاقه ایرانیان می باشد، شهر وان ترکیه است. مثل سایر مقاصد در این سفر نیز این سوال برای همه پیش می آید که حداقل چقدر باید برای آن هزینه کنند؟ البته مشخص است که هزینه از فردی به فرد دیگر متفاوت است ولی آگاهی از متوسط هزینه می تواند بسیار مفید باشد.

images

در این مطلب ما هزینه های مربوط به بخش های مختلف سفر را برای شما بیان می کنیم که امیدواریم در برنامه ریزی سفر خود از آن ها اسفاده کنید.

دریافت پاسپورت:

برای افرادی که زیاد به سفر خارج می روند این قسمت برای آن ها کمی بی اهمیت است. ولی برای فردی که برای اولین بار قصد مسافرت به خارج از کشور را دارد، باید هزینه صدور پاسپورت را نیز در نظر بگیرد.

دریافت پاسپورت شامل اقداماتی از قبیل تهیه عکس، فیش های واریزی به بانک، هزینه پلیس+۱۰ می باشد که حدودا ۱۰۰ هزار تومان لازم است. زمان دریافت آن نیز حداکثر یک هفته بعد از تحویل مدارک می باشد.

کاپوتاژ خودرو و گواهینامه بین المللی:

این بخش مربوط به افرادی است که می خواهند با خودروی شخصی راهی سفر به وان شوند. برای کاپوتاژ خودرو تقریبا ۵۰۰ هزار تومان در نظر بگیرید. البته این هزینه برای بار اول است و در دفعات بعدی شما هزینه صدور پلاک را نخواهید پرداخت .

بیمه خودرو:

در مسافرت با خودروی شخصی، بیمه اجباری است. لازم به ذکر است که هزینه این بیمه بین ۷۵ هزار تومان تا ۱۲۰ هزار تومان است.

عوارض خروجی:

برای عبور از مرز رازی، این هزینه برای هر نفر ۲۸ هزار تومان می باشد.

هزینه پارکینگ:

اگر قصد دارید که با خودروی شخصی تا مرز بروید و بعد از آن را با خوردوی عمومی سفر کنید، باید هزینه مربوط به پارکینگ را پرداخت کنید که برای هر ۲۴ ساعت ۳ تا ۵ هزار تومان می باشد.

هزینه سفر از مرز تا وان:

در صورتی که می خواهید با خودروی عمومی به سفر خود ادامه دهید، باید بدانید که بعد از خروج از مرز تاکسی های ون ترکیه در انتظار شما هستند. این تاکسی ها برای این مسافت ۲۰ لیره برای هر نفر دریافت می کنند. لازم به ذکر است که موقع برگشت از وان نیز هزینه همین مقدار است.

اگر مایل باشید می توانید از خوی تا وان را با تاکسی های ترکیه و با هزینه ۴۵ هزار تومان سفر کنید.

اقامت:

بلافاصله بعد از رسیدن به وان در پیدا کردن هتل عجله نکنید. با کمی گردش و جستجو به راحتی می توانید اقامتگاه مناسبی را پیدا کنید. به طور متوسط هزینه هتل های وان بین ۳۰ تا ۵۰ لیر می باشد.

خوراک:

این بخش نیز بستگی به اشتها و قذرت جیب مسافر دارد ولی اگر بخواهیم هزینه متوسطی برای آن بیان کنیم، ۱۵ تا ۲۰ لیره برای یک وعده غذای کامل نیاز دارید. البته افرادی که با خودروی شخصی به وان می روند می توانند با داشتن خوراک دو سه روزه این بخش از هزینه را برای خود حذف کنند.

حمل و نقل داخل شهر:

برای رفت و آمد در داخل شهر تاکسی را فراموش کنید. هزینه تاکسی در ترکیه بسیار بالاست . در عوض میتوانید از مینی بوس هایی که در خیابان های مرکز شهر ایستگاه دارند استفاده کنید . کرایه این مینی بوس ها برای هر نفر ۲ تا ۵ لیره است . افرادی که با ماشی خود به وان می روند از این هزینه معاف هستند ولی باید مصرف بنزین خود را مدیریت کنند.

ورودیه ها و بلیط ها:

اگر از جمله افرادی هستید که فقط برای خرید راهی این سفر شده اید، این قسمت شامل حال شما نخواهد شد. ولی در صورتی که به بازدید از جاذبه های گردشگری این شهر علاقه دارید، برای آن ها هزینه ای بین ۵ تا ۱۰ لیره در نظر بگیرید.

09309871159