شماره تماس 09309871159

مدارک ویزای آمریکا

برای ورود به هر کشور قوانین خاصی وجود دارد برای ورود به برخی کشورها نیازی به ویزا نیست برخی نیز قوانین بسیار سخت گیرانه ای نسبت به این موضوع دارند. برای ورود به کشورآمریکا داشتن ویزای آمریکا الزامی است.

 

 

مهاجرت به ایالات متحده امریکا پروسه پیچیده ای است خصوصا وقتی بخواهید بهترین ویزای مورد نیاز خود را انتخاب کنید. مساحت آمریکا دو برابر اتحادیه اروپا می باشد و جمعیت آن بیش از 300 میلیون نفر است. در سال گذشته به تنهایی 10 میلیون نفر مهاجر جدید برای کار و زندگی به آمریکا مهاجرت کردند.

سازمان های شهروندی و مهاجرتی آمریکا

مهاجرت به ایالات متحده امریکا تحت نظارت سازمانهای شهروندی ایالات متحده و مهاجرتی آمریکا (USCIC) می باشد که شاخه ای از حوزه امنیت کشور میباشد. USCIC که ضامن امنیت کشور است تمامی مراحل انجام درخواست ویزای مهاجرتی و همچنین شهروندی دائم و اقامت دائم را برعهده دارد. جهت کسب اقامت دائمی باید کارت اقامت دائمی یا Permanent Resident Card برای حداقل پنج سال متوالی داشته باشید و مسافرتی به خارج از آمریکا بیش از ده روز نداشته باشید. اگر دراین مدت با شخصی مقیم آمریکا ازدواج کنید این میزان 3 سال می شود.

شهروندی در آمریکا

شهروندی در آمریکا بسته به شرایط شما بین 3 تا 5 سال به شما داده می شود.

انواع ویزای آمریکا

قبل از مسافرت به آمریکا، شهروند کشوری دیگر باید ویزای غیر مهاجرتی که برای اقامت موقت است و ویزای مهاجرتی برای اقامت دائم را دریافت نماید. نوع ویزا به هدف شما از مسافرت وابسته است و توسط قوانین مهاجرتی آمریکا تعریف میشود ویزاهای آمریکا به دسته های زیر تقسیم می گردند.

1- ویزای توریستی آمریکا

این نوع ویزا برای سفرهای تفریحی و کاری می باشد. قوانین مهاجرت ایالات متحده اجازه ورود و اقامت در کشور را تا سقف حداکثر ۱۸۰ روز به خارجیان واجد شرایط میدهد. ویزاهای كه برای مقاصد یاد شده مورد استفاده قرار میگیرند به نام های ویزای B1 و B2 شناخته می شوند.

2- ویزای کار آمریکا

ایالت متحده هر ساله پذیرای کارگران خارجی بسیاری نسبت به سایر کشور ها می باشد. سیاستی که در پس این دیدگاه آینده نگر وجود دارد، همان سیاست رقابت آمریکا با سایر کشورها در اقتصاد جهانی و قبول این مطلب است که تنها راه برتری اقتصادی رویکرد آزاد در خصوص اشتغال خارجیان امکان پذیر خواهد بود. بر اساس این سیاست ها، تعداد زیادی از انواع ویزاهای اشتغال در اختیار افراد خارجی گذاشته می شود. دسته بندی این ویزاها بصورت زیر می باشد.

H-1 - ویزای   تا  H-2B

G-1-ویزای   تا  G-S

- ویزای C-1 , A-1 , R-1  

- ویزای O-1   تا  O-3

I-1 , T-1 -ویزای

 

ویزای کار H2-B

همراه با سایر اقتصاد های بزرگ دنیا ، آمریکا به تجار آمریکایی اجازه می دهد که کمبودهای نیروهای خود را با آوردن کارگران خارجی به آمریکا ، پر کنند . آمریکایی که مایل است امتیازات این ویزای غیر مهاجرتی را بگیرد ، باید ثابت کند که یک شخص آمریکایی نمی تواند پست را پر کند و شرکت مجبور به استخدام کارگر خارجی است. کارگر خارجی تنها می تواند برای مدت کوتاهی در آمریکا بماند .

H1-Bویزای کار

این ویزا یکی از بهترین ویزاهای غیر مهاجرتی رده بندی شده (classification) است که بوسیله فارغ التحصیلان خارجی که تمایل به مهاجرت به آمریکا برای دلایل شخصی دارند، شناخته شده است. در سالهای اخیر این ویزای غیر مهاجرتی رده بندی شده (classification) بالا و پائین های زیادی داشته و تغییرات وسیعی در آن، صورت گرفته است. این ویزای غیر مهاجرتی در ابتدا بدلیل نیازهای تجاری در رقابت با سایرین ایجاد شد. بیشتر از ربع قرن پیش ، دولت آمریکا این ویزای غیر مهاجرتی را تصویب کرد تا شرکت ها بتوانند از کارگران خارجی واجد شرایط بهره گیرند تا نیروی کاری آمریکا تکمیل گردد. این ویزای غیر مهاجرتی رده بندی شده (classification) تا اواخر دهه 90 توسط شرکت های بزرگ آمریکایی جهت تکمیل نیروی کارشان در آمریکا استفاده شد. در اواسط دهه 90 این ویزای رده بندی شده (classification) توسط صنایع با تکنولوژی بالا (high tech) برای کاهش هزینه کارگر و از بین بردن فرصت برای کارگران آمریکایی استفاده شد. هر شرکت آمریکایی که قدرت های لازم برای پرداخت دستمزد به کارگران واجد شرایط را دارد باید به اداره مهاجرت درخواست دهد که اجازه ورود افراد خارجی واجد شرایط را به آمریکا بدهد. مدرک و شرایط فرد خارجی از شغلی به شغل دیگر متفاوت است. حداقل فرد خارجی باید مدرک لیسانس از موسسات آمریکایی یا موسسه خارجی معادل را دارا باشد. تنها 65000 ویزا سالیانه برای کارگران خارجی صادر می شود.در گذشته  قبل از رکود اقتصادی ، تنها از یک روز تا یک هفته تعداد این ویزا به این عدد می رسید.

H1-Cویزای کار

اواسط دهه 60 برای دولت آمریکا آشکار شد که جنگ و کشاکش در ویتنام عواقبی در بخش پزشکی و اقتصاد آمریکا داشته که اساسا برپایه نیاز به پرستاران بوده است . نیاز برای پرستاران بیشتر از 50 سال پیش تاکنون وجود داشته است. عموماً بخش قابل توجهی از پرستاران ثبت شده در آمریکا خارجی های فارغ التحصیل و پرستاران تعلیم دیده اند. نوع ویزای غیر مهاجرتی H1-C  به هر بیمارستان امریکایی، کلینیک یا دکتر داروساز اجازه در خواست برای ورود هر پرستار ثبت واجد شرایط را  از اداره مهاجرت و شهروندی می دهد. پرستاران خارجی برای اینکه بتوانند واجد شرایط باشند باید از موسسه خارجی مشهور و معتبر فارغ التحصیل شده باشند و گواهینامه مخصوص را از دولت امریکی یا کشوری که شخص توسط کارفرمای آمریکایی بکار گماشته شده را دارا باشند. مبنی بر نیاز برای داشتن توانایی انگلیسی (هم خواندن هم نوشتن) اکثر افراد خارجی که از این ویزا استفاده می کنند در کشور های مشترک المنافع و مستعمرات سابق آمریکی مقیم می باشند.

H2-Aویزای کار

ریشه این ویزای غیر مهاجرتی به برنامه های ویزای خارجی موقت در اوایل سده بیست بر می گردد که هجوم کارگران مکزیکی به آمریکا برای کار در زمینه کشاورزی و سایر زمینه ها زیاد شد. این ویزا ، ابزاری شد برای کارفرماهای حریصی که از سیستم سوء استفاده کرده و از کارگران مهاجر بردگی می کشیدند ، که منجر به تصویب شدن ویزای رده بندی (classification) شد که به عنوان ویزای H-1A شناخته می شود. این ویزای غیر مهاجرتی به هر بنگاه اقتصادی کشاورزی شامل تجار اجازه می دهد که برای ورود کارگران خارجی جهت کار در بخش کشاورزی اقتصادی ، درخواست سرویس های مهاجرتی و تابعیت آمریکایی نمایند . از آنجایی که کار عموماً به صورت فصلی است ، کارگران خارجی اجازه دارند در طول دوره کار در آمریکا بمانند و باید پس از پایان دوره کار آمریکارا ترک نمایید. این ویزا ، اکثراً توسط افراد چینی ، مکزیکی استفاده شده است.

Oویزای کار

ویزای غیر مهاجرتی رده بندی شد O. ویزا را براساس شغل اصلی برای افراد خارجی که واجد شرایط عالی برای آمدن به آمریکا می باشند ، ارائه می دهد . بعد از جنگ جهانی دوم دولت آمریکا ، یک ویزای غیر مهاجرتی را برای افراد خارجی واجد شرایط خوب برای ورود به آمریکا و استخدام در شرکت های آمریکایی ، ایجاد کرد . برای درخواست این ویزا ، فرد خارجی باید ثابت کند که در شغل ، علم ، ورزش و هنر در بالاترین سطح قرارداد دارد . این ویزای غیر مهاجرتی رده بندی شده اکثراً توسط صنایع سرگرمی و تکنولوژی بالا و علوم دیگر صنایع استفاده میشود. و در سطح بین المللی ، ورزشکاران از این ویزای غیر مهاجرتی به شکل افراینده ای استفاده می کنند .

Pویزای کار

این ویزا ، نقطه مقابل ویزای Oغیر مهاجرتی می باشد که سخت گیری کمتری روی شرایط لازم دارد . این ویزا به کسب و کار آمریکایی نیاز دارد که درخواست دهنده به هنرمندان ، ورزشکاران و خدمه پشتیبان اجازه ورود به آمریکا را در جریان برنامه می دهد . این مسیری مناسب برای هنرمندان برای آمدن به آمریکا می باشد . اگر شما یکی از این هنرمندان هستید و نیاز دارید که بدانید که آیا واجد شرایط برای این ویزا هستید ، لطفاً با ما تماس بگیرید. ما مورد شما را بررسی می کنیم و شما را برای رسیدن به هدفتان برای آمدن به آمریکا یاری می دهیم .

3- ویزای دانشجویی آمریکا

ایالت متحده در سال های پس از جنگ جهانی دوم از سیاست های مناسبی در زمینه مهاجرت به منظور ایجاد امکان تحصیل برای خارجیان حمایت می کند . به همین دلیل ، قوانین مهاجرت آمریکا چهار رده بندی متفاوت برای این نوع از ویزا ها دارد . (برخلاف ویزای مهاجرت که تنها یک رده دارد ) بدیهی است که هر کدام از این رده بندی ها حقوق ویژه و محدودیت خاص خود را دارند. این ویزاها در رده بندی الفبایی به نام های H-3 , F-1 , G-1 , M-1 شناخته می شوند . ویزای F-1 رایج ترین نوع ویزا است اما تنها ویزایی است که اجازه اشتغال در ایالت متحده را به دارنده ویزا نمی دهد .

J-1ویزای دانشجویی 

ویزای مخصوصی است که فقط به محققین و پژوهشگران داده می شود . طبق قانون مهاجرتی آمریکا محقق و پژوهشگر کسی است که حداقل لیسانس داشته باشد و در رشته فوق لیسانس به بالا در آمریکا بخواهد در یک موسسه آموزشی ویا تحقیقاتی مشغول به تحقیق شود.

و پس از پایان تحقیق مدرک فوق لیسانس و یا مدرک بالا را اخذ نماید. مزایای این ویزا اجازه کار در آمریکا و گرفتن شماره ملی آمریکایی (Social Security Number ) می باشد.لازم به توجه است که افرادی که این ویزا را اخذ کرده اند پس از پایان تحقیقشان باید به مدت 2 سال از آمریکا خارج شوند.

M-1ویزای دانشجویی

ویزای تحصیلی ای می باشد که فقط برای دانشجویان پزشکی می باشد . طبق قوانین مهاجرتی آمریکا دانشجویان خارجی که پذیرش از یکی از دانشگاههای پزشکی آمریکا و یا دانشکده های آمریکایی دارند می توانند از طریق ویزای M-1  به آمریکا بیایند . لازم به ذکر است که همسر و فرزندان زیر 21 سال این اشخاص هم می توانند به آمریکا بیایند .

F-1ویزای دانشجویی

اگر شما از جمله افرادی هستید که مشتاق به کسب علم و دانش در آمریکا هستید ، این ویزا متعلق به شماست . این ویزایی است که هیچ محدودیت سنی ندارد و یک دانش آموز دبیرستانی تا یک دانشجوی فوق دکترا با هر سنی می تواند برای این ویزا اقدام کنند . لازم به ذکر است که شخص دارنده ویزای F-1 می تواند همسر و فرزندان زیر 21 سال خود را نیز به آمریکا به همراه بیاورد . با وجود اینکه این ویزا اجازه می دهد که دانشجوی مشتاق به کسب علم و دانش به آمریکا بیاید ، همه موسسات تحصیلی شرایط لازم را ندارند که دانشجو بتواند با پذیرش (I-20)  آنها ویزا بگیرند . یکی از مزایای این ویزا این است که دانشجو تا زمانیکه بتواند پذیرش از دانشگاههای آمریکایی (I-20) داشته باشد و مشغول تحصیل در موسسات تحصیلی آمریکا باشد می تواند در آمریکا زندگی کند . یکی دیگر از نقاط مفید این ویزا اجازه کار به مدت یک سال پس از فارغ التحصیلی دانشجو است .

H-3ویزای دانشجویی 

اگر شما از جمله افرادی هستید که تمایل به یادگیری (Train) دریک کار و یا رشته بخصوص دارید می توانید از این ویزا استفاده کنید. به عنوان مثال یک جواهر ساز می تواند به آمریکا بیاید که روش های مختلف برای ساختن جواهر را بیاموزد. دارنده این ویزا می تواند همسر و فرزندان زیر 21 سال خودرا به همراه بیاورد .همسر و فرزندان این شخص اجازه تحصیل در آمریکا را دارند . اگر دوره یادگیری ( Training) شخص نیاز به کار در آمریکا داشته باشد این شخص می تواند مشغول به کار شود و حقوق دریافت نماید.

4- ویزای سرمایه گذاری و بازرگانی (تجاری) آمریکا

تجارت و فعالیت تجاری نیز یکی دیگر از موارد گنجانده شده در قوانین و سیاست های مهاجرت ایالت متحده است. ایالت متحده آمریکا به شهروندان کشورهای مشخص برای ورود و سرمایه گذاری در کسب و کارهای موجود ، مجوز می دهد . در آخر، افراد خارجی از هر کشوری می توانند برای شروع کسب و کار مربوط به کشور خود وارد آمریکا شوند و یا در یک کار تجاری موجود و مربوط به کشور خود فعالیت کنند. این ویزاها به نام های زیر رده بندی می شوند:

L-1B , L-1A -ویزای سرمایه گذاری

E-2-ویزای سرمایه گذاری

E-1-ویزای سرمایه گذاری

 

ویزای سرمایه گذاری E-1

ویزای بازرگانی به هر شخص ایرانی که با آمریکا و یا شرکتهای آمریکایی داد و ستد می کند داده می شود . این شخص می تواند برای گسترش کار خود به همراه خانواده اش به آمریکا مهاجرت کند . این ویزا در گذشته پیش از تحریمهای اقتصادی 1996 که در زمان رئیس جمهوری کلینتون به تصویب رسیده بود بسیار رایج و شایع بوده است. با وجود این ، در حال حاضر به دلیل تنگناهای موجود بین ایران و آمریکا فقط می تواند شامل تعداد اندکی از بازرگانان ایرانی شود.

L-1ویزای سرمایه گذاری

 اگر شما Business  خود را دارید و خود و خانواده اتان تمایل به مهاجرت به آمریکا را دارید می توانید از ویزای L1  برای مهاجرت به آمریکا استفاده نمایید. ویزای L1  یکی از مفید ترین نوع ویزا برای اینگونه از ایرانیان می باشد. موارد فوق را به دو دلیل می تواند اثبات کرد.

E-2ویزای سرمایه گذاری

ویزای سرمایه گذاری ( E2) یکی از بهترین ویزاها و روشها برای مهاجرت ایرانیانی که از نظر موقعیت مالی در وضعیت مالی خوبی می باشند ، با بوجود آوردن یک Businessدر آمریکا می باشد . این Business در آمریکا می تواند یک Business تاسیس شده باشد که موقعیت آن تثبیت شده است و شخص ایرانی تمایل به خرید و یا سرمایه گذاری در Business موجود را دارد ، که در پایان این سرمایه گذاری شخص ایرانی حداقل 50% سهام این Business را داشته باشد. شخص ایرانی که از این طریق به آمریکا مهاجرت می کند می تواند همسر و فرزندان زیر 21 سال خود را به همراه بیاورد. ویزای E2 مانند ویزایی می باشد که ایرانیان برای امارات متحده عربی (دبی) می گیرند . در حالیکه دارندگان ویزای E2 شامل حق بیشتری در آمریکا نسبت به دارندگان ویزای امارات ، در امارات هستند. بعنوان مثال ایرانیان مقیم دبی نمی توانند زمین و یا ملکی دائمی و برای ابد بخرند و یا شرکتی بدون داشتن سهامدار عربی داشته باشند . این در حالیست که دارندگان ویزای E2 می توانند هر ملکی را در آمریکا بخرند و یا شرکتی تاسیس کنند که سهامدار آمریکایی نداشته باشند.

 

طبق مسائل مطرح شده در بالا ، ویزای سرمایه گذاری یکی از بهترین ویزاها برای ایرانیان دارنده شرایط این ویزا (Qualified Iranian Citizen) برای مهاجرت به آمریکا می باشد.

 

مدارک مورد نياز در زمان مصاحبه برای ویزای امریکا

بطور کلي هر متقاضي ويزا امريکا بايد مدارکی محکم و مستند را ارائه دهد تا افسر کنسولگري متقاعد شود که وي صلاحيت ورود به خاک امريکا را دارد.

مدارک شخصي و خانوادگي شامل :

1-    پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار ( لازم است پاسپورت شما بعد از زمان صدور ويزا 6 ماه اعتبار داشته باشد ، لذا چنانچه بعد از مصاحبه پاسپورت خود را تعويض نماييد خللي در پروسه اخذ وبزاي شما ايجاد نمي گردد.)

2-    شناسنامه

3-    کارت ملي

4-    سند ازدواج يا طلاق

5-    کارت پايان خدمت يا معافيت ( ويژه آقايان)

6-    صفحه تأييديه مصاحبه

مدارک شغلی:

1-    گواهي اشتغال به کار

2-    حکم کارگزيني يا بازنشستگي

3-    فيش حقوقي

4-    روزنامه رسمي و آگهي تغييرات و تصميمات شرکت

5-    کارت بازرگاني يا پرسنلي

6-    جواز کسب

7-    پروانه بهره وري

8-    پروانه مطب و پروانه دائم طبابت

9-    پروانه سازمان نظام مهندسي

10-    گواهي شوراي اصناف

مدارک مالی:

1-    گردش شش ماهه حساب بانکي

2-    نامه تمکن يا Bank Statement

3-    سند ملکي  قطعي يا وکالتي

4-    برگه خريد سهام و اوراق مشارکت يا هرگونه سرمايه گذاري در بازار بورس يا مؤسسات مالي معتبر.

Appointment confirmation:

ايميل تائيديه وقت سفارت را پرينت بگيريد و به اضافه برگه بارکد (confirmation page) در روز مصاحبه همراه داشته باشيد.

نکات مهم :

- لازم است کليه مدارک لازم زمان مصاحبه برای ویزای امریکا خود را به انگليسي ترجمه نمائيد. الزامي براي دريافت مهر دادگستري و وزارت امور خارجه نيست و مهر دارالترجمه کفايت مي کند.

- دقت گردد تا 6 ماه قبل از زمان مصاحبه مدارک خود را ترجمه نکنيد زيرا اعتبار خود را تا آن زمان از دست ميدهد.

- در روز مصاحبه يک ربع تا نيم ساعت قبل از زمان مصاحبه در کنسولگري حضور داشته باشيد.

- درخواست کنندگان ويزاي مهاجرتي و نيز درخواست کنندگان ويزاي K1 بايد 48 ساعت قبل از زمان مصاحبه وقت پزشکي بگيرند و معاينات پزشکي را انجام دهند.

- از بردن وسائل اضافي  همراه خود در روز مصاحبه خودداري کنيد.

- اطلاعات و مدارک درست و صحيح به افسر مربوطه ارائه دهيد.افسر مربوطه پس از بررسي اپليکيشن فرم و مدارک به شما خواهد گفت که آيا با درخواست شما موافقت شده است يا خير.

- ويزاي امريکا 3 ما اعتبار دارد که تا آن زمان فرصت داريد براي سفر خود به امريکا برنامه ريزي کنيد.

مدارک ويژه (تکمیلی) مورد نياز جهت اخذ ويزاي B2

دعوتنامه اقوام و يا نامه پذيرش بيمارستان , فرم I-134, برگه رزرواسيون هتل.

مدارک ويژه (تکمیلی) مورد نياز جهت اخذ ويزاي B1

دعوتنامه تجاري يا علمي , تاييديه ثبت نام کنگره و خلاصه مقاله .

مدراک ويژه مورد نياز جهت اخذ ويزاي F1

فرم I-20 و برگه تائيديه پرداخت SEVIS FEE.

مدارک ويژه مورد نياز جهت اخذ ويزاي J1

فرم DS-2019 و برگه تائيديه پرداخت SEVIS FEE، فرم DS-7002( مخصوص برخي دوره هاي کارآموزي)

مدارک ويژه  مورد نياز جهت اخذ  ويزاي M1

 فرم I-20 و برگه تاييديه پرداخت SEVIS FEE.

مدارک ويژه  مورد نياز جهت اخذ  ويزاي K1

فرم I-129F و I-485، طلاق نامه يا گواهي فوت همسر قبلي (درصورت لزوم)، گواهي عدم سوء پيشينه، برگه انجام

معاينات پزشکي، فرم I-134و هرمدرکي دال بر اثبات رابطه حقيقي با فرد شهروند ايالات متحده امريکا.

مدارک ويژه  مورد نياز جهت اخذ  ويزاي E2

فرم DS-156E و مدارک مرتبط با کار و سرمايه گذاري در امريکا.

مدارک ويژه  مورد نياز جهت اخذ  ويزاي کار

 فرم I-129 و I-797، فرم I-129S (مختص متقاضیان ویزای L)

لحظه آخری با دارا بودن کارشناسان با تجربه در زمینه اخذ ویزای آمریکا، آماده ارائه انواع خدمات در این زمینه می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از مشاوره رایگان، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

09309871159