شماره تماس 09309871159

انواع بلیط هواپیما

حتما تا بحال برای شما پیش آمده است که در زمان خرید بلیط هواپیما، اصطلاح بلیط چارتری و بلیط سیستمی به گوشتان خورده باشد. در این مطلب سعی شده است تا بطور اجمالی به معرفی انواع بلیط هواپیما اشاره گردد.

 

 

انواع بلیط هواپیما

بطورکلی دو نوع بلیط هواپیما وجود دارد.

1-    بلیط سیستمی هواپیما

قیمت بلیط سیستمی مقداری ثابت می باشد و با شرایطی که به تصویب سازمان هواپیمایی کشور رسیده است، قابلیت کنسلی دارد. بلیط سیستمی از نظر قیمتی به سه دسته تقسیم می گردد. این سه دسته عبارتند از:

  • گروه سنی کوچکتر از 2 سال یا نوزاد یا :Infant  نود درصد تخفیف دارد.
  • گروه سنی 2 تا 12 سال یا کودک یا Child: ده درصد تخفیف دارد.
  • گروه سنی بزرگتر از 12 سال یا بزرگسال یا Adult

2-    بلیط چارتری هواپیما

منظوراز بلیط چارتری بلیط هایی می باشد که از قبل صندلی های آن ها توسط آژانس های مسافرتی رزو شده است. در واقع شرکت های هواپیمایی با اعمال تخفیفاتی صندلی های هواپیما را به آژانس های چارتر کننده می دهند و از طرفی آژانس های چارتر کننده مسئول تکمیل کردن ظرفیت صندلی هاست.

قیمت بلیط چارتری متغیر است و معمولا در زمان هایی که سفر کم است، با کاهش نرخ  همراه است و در زمان هایی که سفر زیاد انجام می گیرد با افزایش نرخ همراه می باشد.

بلیط چارتری برخلاف بلیط سیستمی قابلیت کنسلی، تغییر نام و تغییر تاریخ ندارد و سوخت کامل محسوب می گردد. همچنین بلیط چارتری فقط برای گروه سنی کوچکتر از 2 سال یا Infant، نود درصد تخفیف دارد و برای سایر گروه های سنی بدون تخفیف می باشد.

09309871159