شماره تماس 09309871159

معرفی جاذبه های گردشگری استانبول با عکس های سیاه و سفید

استانبول شهری رنگارنگ و پر جنب و جوش در ترکیه است که دارای جاذبه های گردشگری و اماکن دیدنی متعدد و متنوعی است و از اینرو می تواند هر گردشگری را سیراب کند. سایت تور لحظه آخری در این مطلب ضمن معرفی جاذبه های گردشگری  و مکان های دیدنی استانبول، با عکس هایی سیاه و سفید و جذاب از این مکان ها را ارائه می دهد؛ عکس هایی که مطمئنا کمتر مشاهده نمودید!

 

 

قایق های ماهی پل گالاتا استانبول

اگر از استانبول دیدن می کنید و می خواهید در هزینه های خورد و خوراکتان صرفه جویی کنید، سری به پل گالاتا استانبول بزنید و این قایق ها را پیدا کنید. صاحبان این قایق ها ماهی تازه را می پزند و به صورت ساندویچ های خوشمزه ای سرو می کنند که قیمت شان فقط 5 لیر است.

سفر دریایی با قایق در تنگه بسفر استانبول

حتما باید زمانی که در استانبول هستید، سفر دریایی در تنگه بسفر را تجربه کنید. می توانید بلیت هایی که همراه با صرف شام و موسیقی زنده هستند را بخرید اما اگر این موارد فوق العاده را دوست ندارید می توانید مستقیما از پل گالاتا بلیطی به قیمت 12 لیر تهیه کنید.

قصر دولما باغچه استانبول

این قصر سالها قبل از فروپاشی امپراتوری عثمانی، مرکز این امپراتوری بود. شگفت انگیز کلمۀ مناسبی برای آن نیست چراکه بسیار بینظیر است! قیمت بلیط ورودی این قصر ارزان نیست اما به نظر من مطمئنا ارزش دیدن دارد.

فروشنده های بلال شیرین

مثل هر شهر شلوغی، در استانبول هم غذاهای خیابانی یا همان دستفروش های فراوانی پیدا می شوند. یک گزینه خوشمزه و داغ می تواند بلال شیرین باشد.

ایا صوفیه استانبول

مسجد ایاصوفیه استانبول مکانی بینظیر و تاریخی است که واقعا ارزش دیدن دارد. از دیدن اینجا با تزییات منحصر بفردش، خسته نمی شوید.

مجسمه خیابان تقسیم استانبول

میدان تکسیم یا تقسیم استانبول جاییست که اگر در سفرتان به استانبول می خواهید خرید کنید یا از تفریحات شبانه پر جنب و جوش لذت ببرید حتما باید به آن سری بزنید. این مجسمه یک اثر تاریخی و نقطه عطف میدان تقسیم ست که از اهمیت زیادی برخوردار می باشد چون مجسمه  بیانگذار ترکیه، "مصطفی کمال آتاتورک" است.

مسجد سلطان احمد استانبول

مسجد سلطان احمد استانبول از اماکن تاریخی و بسیار پرطرفدار استانبول است که روزانه گردشگران زیادی از آن بازدید می کنند.

آجیل بو داده

اگر خوردن آجیل را دوست دارید درهمه جای استانبول گاری های کوچکی را می بینید که آجیل بوداده می فروشند. در روزهای سرد و بارانی خوردن آنها بسیار لذت بخش ست.

قصر توپکاپی استانبول

قصر توپکاپی یک مکان مهم تاریخی دیگر در شهر استانبول است که ثابت می کند سلطان های امپراتوری عثمانی در حیف و میل کردن ثروت امپراتوری دچار تردید نمی شدند.

برج گالاتا استانبول

اگر می خواهید به آسمان نزدیکتر شوید و مناظر زیبایی از شهر را ببینید، سری به برج گالاتا در استانبول بزنید.

تراموا میدان تکسیم استانبول

تراموا (قطار برقی) میدان تکسیم استانبول وسیله ای بسیار جذاب و نوستالژیک برای رفتن به اطراف می باشد.

نان شیرینی حلقه ای فروش ها

این فروشنده ها، نان شیرینی حلقوی به ماهیگیران پل گالاتا می فروشند. این شیرینی ها بسیار خوشمزه و پرطرفدار هستند.

برج ساعت دولما باغچه استانبول

برج ساعت در قصر دولما باغچه قرار دارد و بسیار زیبا و جذاب است.

خیابان های فرعی اطراف میدان تکسیم استانبول

در نظر اول منطقه  تقسیم شاید مثل همۀ خیابان های مدرن و جدید به نظر برسد اما اگر دقیق تر به معماری ساختمان های آن مخصوصا در خیابان های فرعی نگاه کنید، ردپای تاریخ را در آنها پیدا خواهید کرد.

باسیلیکا سیسترن استانبول

باسیلیکا سیسترن بزرگترین آب انبار در استانبول است که قیمت بلیت ورودی آن فقط 10 لیره است. این بنا به خاطر جنبه های باستانی اش معروف شده است و لوکیشن یکی از سری فیلم های جیمز باند در سال 1963 نیز بوده است.

09309871159