شماره تماس 09309871159

پل تاور بریج لندن انگلستان

تاور بریج Tower Bridge لندن یا پل برجی لندن یکی از معروفترین پلهای لندن انگلستان است که بر روی دریاچۀ Havasu ساخته شده است و جزو سازه های تاریخی لندن نیز بشمار می آید.  لحظه آخری در این مطلب ضمن معرفی این پل، عکس های مختلفی از پل تاور لندن را ارائه می دهد.

 

 

تاور بریج لندن یا پل برجی لندن یک سازه تاریخی به ثبت رسیده است که بر روی دریاچۀ Havasu ساخته شده است. تاور بریج لندن در ابتدا یک سازۀ چوبی بود که توسط رومی ها در سال 43 پس از میلاد، ساخته شد و بعد از اینکه رومی ها در سال 410 پس از میلاد، شهر را ترک کردند، خراب شد. پس از گذشت چند سال، بار دیگر با الوار های چوبی که دقیقا همان ها باعث خرابی اش شده بودند دوباره ساخته شد. در سال 1176 پس از یک آتش سوزی و از بین رفتن دوبارۀ پل، کشیش پیتر کوله چرچ  که درسال 1014 پس از میلاد Ethelred وارد لندن شد، بازسازی آن را با استفاده از سنگ شروع کرد. دانمارکی ها یک دژ عالی را در ساوت وارک در طرف دیگر رودخانۀ تایمز، ساختند سپس آنها پل برجی لندن را بستند و کنترل آن را بدست گرفتند.

 

این روند تا قبل از اینکه Ethelred و اولاف بتوانند یک نیروی مثمر ثمر را برای حمله به دژ روانه کنند، ادامه داشت. آنها که ابتدا می خواستند از روی پل به دانمارکی ها ضربه بزنند، یک ناوگان دریایی متشکل از کشتی های ساکسون ها و وایکینگ ها به داربست یا همان پل حمله کردند. علیرغم اینکه سنگ و پیچ و نیزه از بالا بر سرشان می بارید و عدۀ زیادی در اثر این فروریختن صدمه دیدند و تعدادی قایق هم غرق شدند، پس لازم شد که عقب نشینی کنند. با مشخص شدن قسمت بالای رود مردم منطقۀ ساوت وارک خشمگین شدند و دانمارکی ها را وادار به تسلیم شدن کردند. Ethelered دوباره لرد ساکسون اعلام شد و Swend بیرون رانده شده و به قلمرو دانمارک برگشتند.

 

نیروی مسلح Ethered به محل حمله کردند و عده زیادی را به خاطر کمک به دشمن سلاخی کردند اما اولاف و ناوگانش به خاطر کمک شان جایزۀ بزرگی گرفتند. ساکسون ها و دانمارکی ها تا 1042 به اصول انگلستان وفادار ماندند. از تاور بریج لندن در آن زمان فقط برای تجارت استفاده نمی شد بلکه همزمان یک دژ محکم هم بود. در هنگام درگیری، پل متحرک آن بلند می شد و مردان در زیر آن برای راندن متجاوزان و یا آشوبگران مبارزه می کردند. طی این مبارزات، خانه های چوبی بالای داربست(پل)در خطر بودند. تا قبل از بازگرداندن اسکاتندی ها، از پل برجی لندن برای اعدام استفاده می شد و کمی بعد سر ها یا بخش هایی از بدن اعدام شده ها به نمایش در می آمد که در اواخر سال 1598، یک کاشف آلمانی بیشتر از 30 سر را در اینجا پیدا کرد.

 

در پایان قرن هجدهم، تشخیص داده شد که پل قدیمی لندن – که در این زمان بیش از 600 سال قدمت داشت – باید جایگزین شود. به علت اینکه باریک بود و تغییرات آب و هایی به آن آسیب رسانده بود، با فعالیت رود، خطر آن را تهدید می کرد. در سال 1799، یک گروه از مخالفان سازه قدیمی، معمار توماس تلفورد را تحریک کردند که گسترش پل را تا ارتفاع 180 متری فقط با استفاده از آهن های منحنی انجام دهد و برای پل پایۀ سنگی کار گذاشته شد که برای پل دیگر لندن در سال 1825، لرد مایر سازندۀ پل مجبور شد به عمق 45 فوتی رود تایمز در یک سد فرو برود.

 

جرج Iv پیشنهاد گذاشتن سنگ را با محاسبۀ صدمه ای که ممکن است در اثر افتادن سنگها در چنین عمقی به سلامتی اش وارد شود را نپذیرفت. در سال 1831 با راه اندازی پل و توسعۀ آن، یک خریدار آمریکایی بنابر اسناد به جامانده، تحت تاثیر قرار گرفت و برج بالای پل را بدون هیچ تردیدی خرید. این سند در حال حاضر در شهر لیک هاواسیوی ایالت آریزونای آمریکا موجود است. این برج با برج کنونی در اواخر دهۀ 1960 جایگزین شد. در برج بالای پل نسخۀ تکثیر شده ای از رویداد های بی نظیر و وقایع لندن، پایتخت انگلستان را خواهید دید.

 

شما در این نسخه به زمان های بسیار دور رفته و با وایکینگ ها و رمی ها برخورد خواهید کرد و می توانید با تعدادی از چیز های به نمایش در آمده در خصوص رویدادهای به وقوع پیوسته مانند سپر ها و شمشیر های نبرد با رمی ها، آشنا شوید. پل کنونی لندن توسط کارگران قراردادی جان موولم، ازسالهای 1967 تا 1972 گسترش یافت و توسط ملکه الیزلبت دوم در 17 مارس 1973 افتتاح شد. تاور بریج لندن، در واقع بنایی است که از سه پایۀ محکم از قبل قرار گرفته، تشکیل شده است و طول پل 283 متر است که ارزش آن توسط خانۀ پل لندن 4 میلیون پوند برآورد شده است.

 

پس از اینکه دور نمایی از توسعه و گسترش پل برجی لندن و رهایی لذت بخش آن را تحسین نمودید، می توانید به پایین پل رفته و تفریح کنید. در پایین تاور بریج لندن، هاواسیوی شهر لندن، یک روستای انگلیسی قرار دارد. آنهایی که عاشق چیزهای قدیمی و کهنه انگلیسی اند و بسیار هم کنجکاو هستند، می توانند برای لذت بردن از خوردن و خرید، سری به فروشگاهها و غذاخوری های ساخته شده به سبک خانوادۀ سلطنتی تودور بزنند که این مکان ها تضمین می کنند که شما حتما و بی تردید خود را در دوران Merry Olde انگلستان، پیدا خواهید کرد. همینطور می توانید در پیاده روهای سه خطه قدم بزنید، خرید کنید و در یکی از غذاخوری های قابل توجه آن که برای هر سلیقه ای مناسب است، غذا بخورید.

 

 

09309871159