شماره تماس 09309871159

چگونه در سفر عکس های بهتری بگیریم

عکاسی در سفر و ثبت خاطرات آن سفر، یکی از نکات مهم سفر برای هر شخصی است. لحظه آخری در این مطلب روش هایی را در مورد عکاسی بهتر در سفر ارائه نموده است تا بتوانید خاطرات سفرتان را به بهترین شکل ثبت نمایید.

 

 

زمانی که وقت، انرژی و پول خود را برای سفر به جایی صرف می کنید، طبیعی است که بخواهید عکس های با کیفیتی را برای ثبت خاطراتتان بگیرید. نکته مهمی که در رابطه با عکاسی در سفر وجود دارد اینستکه همه عکس ها را نباید مثل هم گرفت و باید از یک منظره یا مکان، عکس های با زوایای مختلف را گرفت چرا که ممکن است تا آخر عمرتان هرگز فرصت سفر دوباره به آنجا را پیدا نکنید. با ما همراه باشید تا نکات کلیدی و کاربردی در این زمینه را ارائه نماییم.

 

پذیرفتن قانون سوم

این اصل و قاعده کلی عکاسی کلاسیک، مدعی است که لذت بخش ترین عکس ها به لحاظ زیبایی شناسی با تقسیم کردن یک تصویر به 9 مربع مساوی و سپس گذاشتن موضوع عکس در جایی که  دو خط یکدیگر را قطع کنند، گرفته می شوند.

گنجاندن اشخاص، مکان ها و اشیا

این اصل کلی، مفهوم ساده ای دارد که کافی است مطمئن شوید در همه عکس هایی که می گیرید یک شخص، مکان بخصوص یا شی منحصر بفردی گنجانده شده است. گنجاندن این موارد عکس های شما را خیلی پویاتر، محرک تر، جالب تر و به یاد ماندنی تر خواهد کرد، حتی اگر عکسی خانوادگی مقابل برج ایفل باشد. از این نکته مهم در عکاسی می توانید برای گرفتن عکس در هر جایی استفاده کنید.

به نور و روشنایی توجه کنید

مستقیما رو به خورشید عکس نگیرید چرا که عکس شما کاملا تاریک خواهد شد (هر چه قدر هم که منظره زیبا و بی نظیر باشد). بطور کلی سعی کنید بین ساعت 11 صبح تا 1 بعد از ظهر عکس نگیرید، چون آفتاب ظهر، نور شدیدی را بر روی همه چیزهای داخل عکس می پاشد و سایه های مزاحمی بوجود می آورد. بهترین نور را می توانید در اول صبح و همچنین نزدیک به غروب آفتاب پیدا کنید. همیشه به جایی که نور از آنجا می تابد، توجه کنید و طبق آن عکس بگیرید. از هوای بد نترسید، حتی در هوای بارانی و روز ابری می توانید عکس های شگفت انگیزی بگیرید.

گنجاندن علائم

علائم و نشانه های محلی، روزنامه ها، علائم خیابان یا علامت بازارهای روستایی را در عکس هایتان بیاورید تا عکس ها دائما حس آن مکان را منتقل نمایند.

سلفی های عالی بگیرید

برای سلفی گرفتن هم تکنیک هایی وجود دارد مخصوصا وقتی در حال سفر هستید. بهترین سلفی ها عکس هایی هستند که مختص چیزهای آن مکان مشخص (مثل امواج ساحل میامی)، فعالیت ها و ورزش های آن (مثلا کوه نوردی وقتی از کوه ماتر هورن سلفی می گیرید) باشند و تمامی اینها را شامل شوند. همچنین برای گرفتن سلفی زوایای مختلف را امتحان کنید و سعی کنید سرتان را کج کنید، شانه هایتان را بطرف دوربین یا دور از دوربین صاف کنید و یا روی یک عضو از بدن به غیر از صورت تان تمرکز کنید (مثلا روی پاهای خسته تان پس از یک روز جستجو و گشت و گذار).

پیش زمینه، میان زمینه و پس زمینه عکس را مشخص کنید

برای جلوگیری از بروز هرگونه اشتباه در تشخیص اینکه عکس شما تصویر یک کوه خیره کننده است یا افق یک شهر، یک استراتژی وجود دارد که تاثیرگذاری صحنه واقعی را ندارد. راه حل، ایجاد مقیاس است و سعی کنید آیتم هایی را در پیش زمینه، میان زمینه و پس زمینه ی عکس بگذارید تا سه بعدی به نظر برسد. برای مثال، سعی کنید از اتوبوس رنگی برای پیش زمینه عکسی از ساختمانی خارق العاده استفاده کنید.

کمی تحقیق کنید

قبل از رفتن به جایی، درباره آن کمی در اینترنت جستجو کنید تا چیزهایی هر چند اندک درباره فرهنگ منطقه، مناظر دیدنی و مکان های تاریخی یاد بگیرید تا در مورد عکس هایی که دوست دارید بگیرید، شروع به فکر کردن کنید. با جستجو درباره عکس هایی که دیگران از جاهایی که قرار است ببینید گرفته اند، همیشه یک گام جلوتر باشید و عکس های منحصر بفرد خودتان را بگیرید.

میانبرهای دوربینتان را یاد بگیرید

هر گردشگری می داند که در یک لحظه می تواند تجربه های جالب و غیر منتظره ای رخ دهد. برای عکس گرفتن از این حوادث، گوشی یا دوربین تان را در دست داشته باشید و از میانبرهای آن ها برای گرفتن عکس اطلاع داشته باشید تا بتوانید در کمترین زمان ممکن، عکستان را ثبت کنید.

درگیر بررسی عکس هایی که گرفتید نشوید

با دوربین های دیجیتال و گوشی های هوشمند، گرفتن عکس های منتقدانه کار راحتی است. خودتان را درگیر ارزیابی عکس ها نکنید، چون با اینکارعکس های بی نظیری را از دست می دهید. وسوسه ارزیابی عکس را کنار بگذارید و فقط روی لحظه ای که سعی در ثبت آن دارید، تمرکز کنید و ارزیابی آنها را در هتل انجام دهید.

برای عکس گرفتن اجازه بگیرید

عکس گرفتن از محلی ها وسوسه انگیز است چون با خود، حس مکانی که از آن عکس می گیرید را منتقل می کنند. اما به یاد داشته باشید که به یک انسان نگاه می کنید نه یک شی، پس توریست محترمی باشید. قبل از گرفتن عکس کسی، حتما از او اجازه بگیرید و بعد از گرفتن عکس هم از او به خاطر کمکش  تشکر کنید. شاید مهمترین چیزی که در عکاسی در سفر باید به خاطر داشته باشید، اینستکه فکری باز داشته و ماجراجو باشید. اگر عکس هیجان انگیز و خاصی می خواهید، چیزهای هیجان انگیز و غیر عادی به شما برای گرفتن این عکس ها کمک می کنند. در جستجوی ناشناخته ها باشید، غذاها و کارهای جدید را امتحان کنید که اگر کارهای خارق العاده انجام دهید به دنبال آن می توانید عکس های جالب و باورنکردنی بگیرید.

09309871159