شماره تماس 09309871159

معرفی موزه دبی بهمراه عکس

موزه دبی مکانی تاریخی برای گشت و گذار در خارج شهر دبی می باشد که نمایشی واقعی از گذشته تا حال شهر دبی را به تصویر می کشد. لحظه آخری در این مطلب به معرفی موزه دبی پرداخته است.

 

 

موزه دبی می تواند جایی قابل توجه برای گشت و گذار مخصوصا خارج از شهر باشد که نمایشی واقعی از گذشته تا حال شهر دبی را به تصویر می کشد. این موزه همان بنای قلعه الفهیدی است که در سال 1787 ساخته شد و در آن روزها این بنا چیزی بیشتر از خانه حاکم شهر بود و از آن برای اهداف دیگری هم استفاده می شد. اکنون مکانی تعمیر شده و با چشم انداز مسحورکننده و شگفت انگیز، بخشی از گذشته (نه چندان با قدمت) دبی را بازگو می کند. اگر شما یک دوستدار تاریخ هستید، اینجا بهترین جا برای رفع عطش شماست. بنای موزه، بنایی محکم و پابرجا می باشد که در گذشته احداث شده و هم اکنون در حال استفاده می باشد. هدف از افتتاح این موزه نشان دادن زندگی معمولی در شیخ نشین دبی است. در اینجا آثار قدیمی به جا مانده از دوران گذشته و کلکسیون های جمع آوری شده از کشورهای آفریقایی و آسیایی همسایه  که با دبی داد و ستد داشته اند، با هم تلفیق شده اند. در سال 2007 موزه دبی هر ماه به 2000 نفر بازدید کننده داشت و مجموع بازدید کنندگان سالانه آن به 650000  هزار نفر رسید.

از اگوست تا آوریل بهترین زمان برای بازدید از موزه دبی است. در اینجا کلکسیون هایی عمومی از گذشته را مشاهده خواهید کرد و مهمترین آثار این موزه مقبره القصیص است که قدمت 4000 هزار ساله دارد و یک مکان باستان شناسی به حساب می آید. ویترین های مختلفی از دست نوشته های مربوط به پیمان های نظامی، سلاح های جنگی منسوخ شده، شناورهای عربی،  اسباب و لوازم پیدا کردن مروارید، در اینجا به نمایش گذاشته شده اند. از زمان طراحی مجدد ساختمان موزه در سال 1971، سعی شده در لابی آن آثاری مربوط به آداب و رسوم و سنت های قدیمی شهر دبی، به نمایش گذاشته شود. بازسازی کامل صحنه های متعارف در تاریخ دبی قبل از انقلاب نفت، از جمله مواردی می باشد که در موزه دبی به نمایش گذاشته شده است. ابزار های مرسوم عربی همچون طبل ها، سازهای بادی چوبی، چنگ ها، خیک های درست شده از پوست بز و دیگر لوازم قدیمی که هرکدام بارها برای واقعه ای مورد استفاده قرار گرفته اند، هم در اینجا به نمایش در آمده اند. در موزه دبی روی نمایش انواع بسیار مختلفی از آثار تمرکز شده که برای بازدید کنندگان قابل اعتماد و جذاب هستند.

موزه دبی مکانی مناسب برای بازدید بهمراه اعضای خانواده می باشد. در سالن نمایش موزه متوجه می شوید که نام این بنای تاریخی به قلعه الفهیدی معروف است که قدمت 200 ساله دارد. قلعه الفهیدی برای محافظت از شهر در مقابل تاخت و تاز مهاجمان ساخته شد که علاوه بر نشان دادن گذشته غنی، سعی دارد تا پیشرفت های دبی را هم به نمایش بگذارد. چیزهایی که در لابی یا تالار نمایش می بینید تبدیل شدن شهر دبی از یک منطقه قبیله ای به یک قطب تجاری را به تصویر می کشند و برجسته ترین چیزهای به نمایش در آمده، سلاح ها، وسایل متعارف (یا وسایلی که در گذشته مرسوم بوده) و آثار به جا مانده در طی چندین سال هستند.

09309871159