شماره تماس 09309871159

معرفی برج کج پیزا ایتالیا

برج پیزا در شهر پیزای ایتالیا واقع گردیده است و به خاطر کج بودنش، یک سازه شگفت انگیز و شناخته شده در سراسر دنیا می باشد. این مطلب لحظه آخری را مطالعه نمایید تا اطلاعات جالبی در مورد این برج بدست آوردید.

 

 

ساخت برج پیزا ایتالیا در سال 1173 شروع شد اما به دلیل همزمان بودن ساخت آن با جنگ های مختلف به تعویق افتاد و سرانجام پس از 200 سال به پایان رسید. البته این جنگ ها به نفع برج بود چرا که فرصت بیشتری برای استقرار بنا در زیر خاک که کلاً در طی جنگ فرو ریخته بود، را فراهم آورد. برج کج پیزا ایتالیا از سنگ مرمر سفید ساخته شده است و از یک برج ناقوس گرد (دایره شکل) و 8 طبقه تشکیل گردیده است.

گذشت زمان و تجربه استادکارها در کج شدن این برج تاثیر داشت. برج به خاطر استقرار نه چندان محکم پایه اش، از خیلی سال قبل شروع به کج شدن کرد. کارهای زیادی انجام شد تا بنا به همین صورت کج شده، حفظ شود و شیب آن به اندازه خطرناکی نرسد. حدود 15 منحنی در طبقه اول وجود دارند در حالیکه در 6 طبقه بعدی حدود 30 منحنی دیده می شود، که برج را در بر گرفته اند. در آخرین طبقه نیز، اتاقک ناقوس قرار دارد. با یک پلکان مارپیچ 297 پله ای که در داخل برج تعبیه شده است، می توان به طبقه آخر رسید.

بر اساس ارزیابی های انجام شده، طبقه آخر برج حدود 17 فوت ارتفاع عمودی دارد. پس از چندین سال تحقیقات که متخصصان، دانشجویان تاریخ و ریاضی دانان انجام دادند، در سال 1990 تلاش های تعدیل برج کج پیزا ایتالیا شروع شد. برج برای بازدید عموم و ساکنین که در همسایگی آن بودند، بسته شد. برای کم کردن وزن کلی برج، هفت ناقوس زن آن بیرون آورده شدند (خارج شدند) و رابط های پشتیبان اضافه شدند. مهندسان در سال 1934 با معرفی کردن ابزاری برای اندازه گرفتن کجی ها یا شیب های دوطرفه برج، به تلاششان ادامه داند. در این جا آنها با استقرار و تزریق دوغابی به اندازه 80 تن برای کمک به برپا ماندن بنا، دوباره باعث بازشدن درهای برج پیزا به روی عموم شدند.

تلاش برای برپا ماندن برج کج پیزا ایتالیا و جلوگیری از ادامه کج شدن با شکست مواجه شد و برج دوباره به اندازه یک یا نیم خیز، کج شد. بعد از هر بار تلاش که با شکست مواجه می شد، در سال 1994 تلاش های مجددی برای پیداکردن راه چاره ای در جلوگیری از کج شدن ان شروع شد. مردم فکر می کردند که لازم است که برج پیزا ایتالیا حتما باید به همین صورت کج باقی بماند چرا که این خیل عظیم گردشگران به خاطر کج بودن برج است که برای دیدن آن مشتاق اند. از تعداد زیادی از معماران زبده، متخصصان تاریخ و ریاضی دانان استفاده شد تا بهترین راهکارها و روش ها برای تقویت این سازه و سالم نگه داشتن آن برای نسل های بعدی ارائه گردد. در نتیجه، استقرار سازه و محکم سازی آن برای به تعادل رساندن برج پیزا و استفاده از راهکار فاصلۀ استراتژیک در جلوگیری از افتادن آن ، شروع شده است.

تا چند سال، مهمانان برج پیزا ایتالیا از استفاده از پلکان به عنوان بخشی از برج به خاطر در جریان بودن کارهای پایه ای برای نگهداری برج، امتناع می کردند. در 1999 برج پس از تلاشهای طولانی به همان کجی 13 درجه ای خود برگشت.  متخصصان پایه های آن (یا محل استقرار برج) را محکم کردند و قسمت هایی از خاک زیر سمت بالا رفته را خارج نمودند (بیرون آوردند). تحقیقات این روزها برای این مسئله است که برج کج پیزا ایتالیا هنوز به عنوان یک اثر تاریخی برجسته و سرمایه ای از قرن دوازدهم در شهر پیزا حفظ شود. برای بازدید از این بنای شگفت انگیز باید هزینه زیادی بپردازید و بلیط هایی برای ورود به آن تهیه و مقررات و صف های طولانی را رعایت کنید. تعدیل برج با گذاشتن تثبیت کننده هایی در سمت شمالی آن، صورت گرفته است. بیرون انداختن یا خارج کردن بعضی از تکه ها به وارونه شدن شیب کمک می کند. همچنین راهکارهایی برای خارج کردن خاک برای کاهش بیشتر میزان کج شدن در برج پیزا ایتالیا، به کار گرفته شده است. تلاش ها تا 1999 ادامه داشت تا مشکل کج شدن برج برطرف شود. با وجود سرویس های مسافربری برای بردن و آوردن مسافران و گردشگران از سرتاسر اروپا، افراد بی شماری تصمیم می گیرند که خودشان به اینجا بیایند. برج کج پیزا ایتالیا فقط یکی از گزینه های زیادی است که برای بازدید در مقاصد توسکانی وجود دارد.

09309871159