شماره تماس 09309871159

10 مکان دیدنی ارزان قیمت در مسکو روسیه

مسکو علاوه بر تفریحات لوکس و گران، جاذبه های گردشگری دارد که ارزان قیمت و گاها رایگان هستند. در این مطلب تعدادی از آنها را به شما معرفی می کنیم.

 

 

مسکو روسیه بدون شک شهری گران و لوکس در اروپا محسوب می شود و برای اکثر تفریحات جذاب در آن باید مبلغ نسبتا بالایی بپردازید. اما نکته ای که وجود دارد اینستکه علی رغم این موضوع، جاذبه ها و تفریحاتی در مسکو وجود دارند که یا مجانی اند و یا اینکه بسیار ارزان قیمت اند. با لحظه آخری همراه باشید تا تعدادی از این تفریحات و سرگرمی ها را به شما معرفی کنیم.

1- موزه ها و گالری های مجانی در مسکو روسیه

در مسکو و اغلب شهرهای روسیه تمام موزه ها و گالری ها  سومین یکشنبه هر ماه مجانی اند. بعضی از موزه های مسکو هم در تعطیلات و در "روزهای موزه " و " شب موزه" مجانی اند.

- خانه-موزه ماکسیم گورکی در مسکو روسیه

خانه موزه ماکسیم گورکی یک خانه لوکس است که توسط هنرمند معروف اف. شیتل طراحی شده است. در ابتدا این خانه، متعلق به بانکدار روسی بوشینسکی بود. ساختمان موزه گورکی نمای بیرونی تاثیر گذاری دارد. اما نکته ای که بیش از همه در مورد این خانه-موزه قابل توجه است پله های اصلی داخل ساختمان است که به شکل موج ساخته شده اند. شیتل از تم دریا و ایجاد نقوش در تمام اتاق های خانه استفاده کرده است. تمام جزئیات از دستگیره پنجره گرفته تا مدل سقف خانه گورکی، واقعا زیبا هستند.

 

- موزه ملی متروی مسکو روسیه

در موزه ملی متروی مسکو نمایشگاهی از واگن های قدیمی مترو به نمایش گذاشته شده است. در موزه مترو می توانید ببینید که واگن ها در طول زمان چقدر تغییر کرده اند. در اینجا می توانید درباره تاریخ متروی مسکو چیزهای زیادی یاد بگیرید. پنج شنبه ها بازدید انفرادی از موزه مترو امکان پذیر است.

 

- موزه شطرنج مسکو روسیه

در موزه شطرنج جاودانه های این ورزش فکری به نمایش در امده است. کاپ ها و جوایزی که استاد بزرگ شطرنج برنده شده، نقاشی ها، طراحی ها، کارتون ها، قلمزنی ها و حکاکی هایی که تم همه آنها شطرنج است را در موزه شطرنج می توانید ببینید. پرتره هایی به شکل مجسمه از مسابقات شطرنج و عکس هایی از شطرنج های ساخته شده در قرن های هیجدهم تا بیستم همینطور شطرنج های ساخته شده از نقره، چوب ماهون، چوب صندل، مروارید و شیشه و حتی سیم را می توانید در موزه شطرنج مسکو پیدا کنید.

 

- موزه فرهنگ معاصر مسکو روسیه

در موزه فرهنگ معاصر مجموعه ای از تجهیزات و لوازم مدارس، اسباب بازی ها، وسایل و لباس های قدیمی مستخدمین منزل، در معرض عموم گذاشته شده است. نمایشگاه فرهنگ معاصر به کودکی، جوانی و بزرگسالی اهالی مسکو اختصاص دارد.

 

- موزه نور و روشنایی مسکو روسیه

موزه "نور و روشنایی مسکو" به تالار Boyar در قرن هفدهم اختصاص دارد. بازدید کنندگان از نمایشگاه، چیزهای جالب زیادی را در نمایشگاه نور مسکو پیدا می کنند. این موارد عبارتند از: چراغ های نفت سوز، لامپ های برقی، چراغ های دستی، روشنایی های مخصوص خیابان، انواع لامپ ها و روشنایی ها، پنل های کنترل نور بیرونی و تعداد زیادی از تصاویر گرفته شده از پایتخت روسیه. یکی از سالن های موزه نور مسکو به ساعت های برقی (الکتریکی) اختصاص دارد. آرشیو موزه به آثاری درباره نور و روشنایی، عکس ها و نقاشی هایی از انواع مختلفی از روشنی ها و مواد بصری در تاریخ مسکو مربوط می شود.

 

- موزه پرورش اسب مسکو روسیه

موزه پرورش اسب مسکو که موضوع آن مجموعه های هنری مربوط به پرورش اسب است را در هیچ جای دیگر دنیا نمی توانید پیدا کنید. آثار هنری که در موزه پرورش اسب به نمایش در آمده بیش از 3500 نقاشی، آثار گرافیکی، مجسمه و آثار تزئینی را شامل می شود. مجموعه ای از تمبرها، کارت پستال ها، و پاکت ها، جام و مدال ها و انواع یادگاری ها با موضوع اسب را در اینجا می توانید ببینید. در کتابخانه موزه اسب مسکو بیش از 12 هزار جلد کتاب و مجله درباره پرورش اسب از قرن های شانزدهم و هفدهم تا به امروز وجود دارد.

 

2- دیگر جاذبه های گردشگری رایگان در مسکو روسیه

در این بخش تعداد دیگری از کارها و تفریحاتی که می توانید در مسکو بصورت رایگان و مجانی بهره مند شوید، معرفی شده اند.

- کنسرت موسیقی کلاسیک رایگان در مسکو روسیه

موسیقی کلاسیک سرگرمی ارزانی نیست، اما می توانید از کنسرت های کلاسیکی که رایگان در چند سالن مسکو برگزار می شوند، استفاده کنید. این مکان ها عبارتند از:

  • سالن کوچک راشمانینوف هنرستان هنرهای زیبای مسکو که در آن اجراهایی توسط گروه کر و کنسرت های پیانو و ویالون صورت می گیرد که همه رایگان هستند. هنرستان هنرهای زیبا همچنین به طور منظم میزبان جشنواره های بین المللی کنسرت ویالون، جشنواره موسیقی، سازهای بادی، و پرکاشن است. کنسرت های مجانی آخر هفته ها و در تعطیلات برگزار می شوند.
  • مراکز فرهنگی مسکو مثل موزه-خانه بولگاکوف، موزه مارین،  موزه-خانه چخوف، موزه-خانه چالیاپین و سایر جاها اغلب شبها کنسرت موسیقی کلاسیک مجانی برگزار می شود. اغلب سعی می شود طوری برنامه ریزی گردد تا این کنسرت ها در تعطیلات برگزار شوند.
  • آکادمی موسیقی روسیه که در آن کنسرت های دانشجویان برگزار می شود. آنها ویالون و پیانو می زنند و آواز می خوانند.
  • "اتاق موسیقی زنده" خانه شاولوواShuvalova   و سالن کوچک آکادمی موسیقی که در آنها کنسرت های مجانی هنرمندان حرفه ای برگزار می شود. این اجراها در صبح های شنبه و یکشنبه برگزار می شوند. همچنین کنسرت های شبانه این خانه در طول هفته به غیر از تعطیلات نیز رایگان است.

 

- تئاترهای مجانی در مسکو روسیه

قیمت بلیط تئاتر در مسکو نسبتا بالاست، البته استثناهای خوبی هم وجود دارد که عبارتند از:

  • در تئاتر جوانان مسکو به نام تئاتر"ایونت" می توانید از اجرای مجانی هملت تراژدی یونان باستان،"آنتیگون" و برخی از اجراهای دیگر لذت ببرید. نکته مهم این است که باید به موقع حاضر باشید تا صندلی خالی پیدا کنید.
  • تئاتر دانشجویان دبیرستان اقتصاد که هر دوهفته اجرا دارند. برای رفتن به این تئاتر هم باید نام خود را از قبل ثبت نام کنید.
  • موسسه هنرهای مدرن که توریست ها را به تماشای اجرای دانشجویان تئاتر دعوت می کند. در اینجا می توانید برنامه هایی که دانشجویان برای گرفتن دیپلم شان اجرا می کنند را هم رایگان تماشا کنید.

 

- سینمای رایگان در مسکو روسیه

سینما یکی از سرگرمی ها و تفریحات مقرون به صرفه است که می توانید مجانی هم از آن استفاده کنید.

  • کلوپ جائودا "Chinese Pilot" هر یکشنبه ساعت 20:00 فیلم های مجانی نمایش می دهد.
  • سینمای "دنیای هنر"، هنر مدرن، فیلم های صامت، "کارتون ها، فیلم های مستند و کار هنرمندان جوان را نمایش می دهد. سانس های مجانی سینمای دنیای هنر زمان مشخصی دارند و معمولا چهارشنبه ها، شنبه ها و یکشنبه ها است.
  • کافه زاوترا (Zavtra) هر دوشنبه ساعت 19:00 فیلم های مجانی نمایش می دهد. می توانید در این کافه، فیلم هایی که در جاهای دیگر سینماهای مسکو نمایش داده نمی شوند را ببینید. برای اینکه تماشاگران این فیلم ها باشید باید از قبل ثبت نام کنید.

 

- ورزش ها و رقص های رایگان در مسکو روسیه

در مسکو فرصت های زیادی وجود دارد تا فکر و بدنتان را بدون صرف هزینه سالم نگه دارید. در طی چند سال گذشته در مسکو محل های بازی و تمرین زیادی ساخته شده اند که مجانی می توانید از آنها برای تناسب اندام خود استفاده کنید. کلاس های رایگان تکواندو هم در مرکز فرهنگی کره برگزار می شود. در پارک های مسکو می توانید مجانی پینگ پنگ بازی کنید. پارک گورکی مسکو ده میز پینگ پنگ رایگان دارد. در باغ هرمیتاژ، پارک لیانازوف، پارک پنجاهمین سالگرد انقلاب اکتبر از دیگر جاهایی هستند که میز پینگ پنگ مجانی دارند.

 

09309871159