شماره تماس 09309871159

فرودگاه بین المللی انگوراه رای بالی اندونزی

فرودگاه بین المللی انگوراه رای، کوچکترین فرودگاه بین المللی دنیاست که در بالی اندونزی دارد. لحظه آخری در این مطلب این فرودگاه معروف را بطور کامل معرفی نموده است.

 

 

فرودگاه بین المللی انگوراه رای بالی اندونزی مکان اصلی ورود شما به جزیره بالی است. این فرودگاه در اتوبان واقع شده که تقریبا 15 دقیقه با کاتا در جنوب بالی فاصله دارد و امتداد آن به تنگه ای کشیده می شود که شبه جزیره باکیت را به زمین های اصلی بالی وصل می کند. به لحاظ استراتژیک بدین جهت این فرود گاه در جنوب جزیره بالی واقع شده که بیشتر هتل ها و استراحتگاهها در این ناحیه قرار دارند.

کد فرودگاه بالی نیز "DPS" می باشد که بخشی از آن از دنپاسار (پایتخت استان بالی که در 13 کیلومتری شمال شرق فرودگاه قرار دارد)، گرفته شده است. فرودگاه بین المللی انگوراه رای بالی، کوچکترین فرودگاه بین المللی دنیاست که در زمینی به مساحت 285 هکتار ساخته شده است و در سال 2013 تحت یک گسترش اساسی قرار گرفت . این فرودگاه همچنین از یک پایانه داخلی تشکیل شده که در آن بیشتر، مسافرانی را می بینید که قصد رفتن به قسمت های شرقی اندونزی را دارند.

 

ورود به فرودگاه بالی

پس از نشستن کامل هواپیما در فرودگاه بالی، اتوبوسی شما را به پایانه (ترمینال) ورود فرودگاه می رساند. در این پایانه بخش مهاجرت قرار گرفته است و شما باید پاسپورت و ویزای خود را در صف کنترل بگذارید. دو قسمت یکی برای ویزای ورود و دیگری برای ویزای غیر ورود در نظر گرفته شده است. طبق آخرین لیستی که در مارس 2016 آپدیت شده است، اتباع 169 کشور می توانند بدون ویزا وارد اندونزی شوند. پروسه تایید پاسپورت و ویزا بیش از 15 دقیقه طول نمی کشد. با وجود این وقتی مسافران بعدی می رسند صف شلوغ می شود. وقتی کار شما با بخش مهاجرت تمام شد، به سمت قسمت گرفتن چمدان می روید. در همان جا چرخ دستی و باربر برای بردن چمدان و وسایل تان حاضرند.

 

رفتن به هتل از فرودگاه بالی

فرودگاه انگوراه رای به لحاظ استراتژیک در قسمت جنوبی جزیره بالی قرار گرفته که ناحیه اصلی گردشگری است و هتل ها هم اکثرا در این قسمت، واقع شده اند. بسیاری از هتل ها سرویس رفت و برگشت دارند، بنابراین در هنگام رزو هتل به این نکته دقت کنید. اگر هتل سرویسی برای بردن شما ندارد با یکی از موارد زیر می توانید به هتل برسید:

1- تاکسی فرودگاه

تاکسی فرودگاه بالی که به تاکسی انگوراه رای معروف است، تنها تاکسی سرویس موجود در فرودگاه است. پیشخوان رسمی تاکسی سرویس را در بیرون از هر دو ترمینال می توانید پیدا کنید و از آنها کوپن مخصوص برای پرداخت کرایه را تهیه کنید. تاکسی سرویس ها 24 ساعته در دسترس اند. در این جا لیستی از کرایه های ثابت نشان داده شده که بستگی به مقصد شما دارد (مثلا کاتا، سانار ، ناسادوآ یا نواحی دیگر).همیشه سعی کنید از مسیرهایی که نرخ های آنها در لیست آمده استفاده کنید؛ چون بسیاری از راننده های تاکسی، کرایه شان را بر اساس قیمت مذاکره ای حساب می کنند. این تاکسی ها تاکسی متر ندارند.

2- تاکسی متر

تاکسی مترها که توسط بخش دیگری اداره می شود، (و مجاز به سوار کردن مسافر در داخل فرودگاه نیستند) را می توانید در خارج از فرودگاه پیدا کنید. اما اینکه با همراه داشتن چمدان و ساک و وسایل دیگر بخواهید این مسافت را پیاده طی کنید و برای یکی از آنها دست بلند کنید، کار سختی خواهد بود و عاقلانه نیست.

3- سرویس های اجاره ماشین

سرویس کرایه اتومبیل هم در هر دو ترمینال داخلی و بین المللی فرودگاه بالی در دسترس شماست.

 

بانک، خودپرداز و صرافی در فرودگاه بالی

در طبقه اول ترمینال پرواز های داخلی فرودگاه بالی می توانید خود پرداز و شعبات بانک هایی مثل بانک ماندیری، بانک EXIM، BII، BRI،  CIMBو BCA را پیدا کنید. یک صرافی هم در این طبقه وجود دارد. در ترمینال پرواز های بین المللی فرودگاه بالی، گزینه های بیشتری برای انتخاب بانک و خودپردازها، با مجموع 7 پیشخوان بانک دارای خود پرداز و 8 صرافی مختلف وجود دارد. سیتی بانک با امتیاز داشتن یک اتاق خود پرداز را هم می توانید در اینجا پیدا کنید. در طبقه دوم ترمینال تنها یک صرافی وجود دارد. اکثر صرافی ها در یکجا قرار دارند تا نرخ ارز، رقابتی تر باشد.

 

غذاخوری های فرودگاه بالی

اسنک بار های مختلف، رستوران های کوچک و کافه تریا هایی در همه جای ترمینال های داخلی و بین المللی فرودگاه انگوراه رای بالی وجود دارند. مثل همه فرودگاهها، این غذاخوری ها گران هستند. بهتر است در هتلتان یا در سالن غذاخوری مورد علاقه تان، قبل از ترک جزیره بالی غذا بخورید. اسنک ها، ساندویچ ها و غذا های سبک، نوشیدنی خنک یا قهوه را می توانید در یکی از بی شمار غذا خوری های داخل فرودگاه، بخورید.

 

سرگرمی، فعالیت های ورزشی و امکانات فرودگاه بالی

در فرودگاه انگوراه رای بالی امکان اتصال به اینترنت رایگان در سالن انتظار وجود دارد. خدمات اسپا و ماساژ را هم می توانید در طبقات اول و دوم ترمینال پرواز های بین المللی پیدا کنید. بوتیک ها، کتابفروشی ها و فروشگاههای معاف از مالیات را هم می توانید در سرتاسر ترمینال پیدا کنید. این فرودگاه همچنین دارای خصوصیات یک سالن اجرا نیز می باشد.

 

خرید در فروشگاه های معاف از مالیات فرودگاه بالی

خرید در فرودگاه بالی، معاف از مالیات است. بازپرداخت مالیات جدیدا برای گردشگران خارجی که در اندونزی خرید می کنند، در نظر گرفته شده است. بازپرداخت مالیات فقط برای اقلامی استفاده می شود که در فروشگاههای انتخاب شده و توسط گردشگران بین المللی که تعطیلات شان 2 روز بیشتر طول نمی کشد و آنهایی که پاسپورت خارجی دارند، خریداری شوند. باز پرداخت مالیات فقط برای خرید های حداقل 500000 (واحد پول اندونزی) روپیه به کار می رود و لازم است خریداران حتما فاکتور مالیاتی ویژه فروشگاههای منتخب را برای باز پرداخت به همراه داشته باشید.

 

گسترش فرودگاه بالی

نماینده کشور اندونزی براساس برنامه های گسترش امکانات کنترل ازدحام جمعیت در فرودگاه انگوراه رای بالی، پروژه های توسعه ای را در سال 2011 آغاز نمود. پروژه گسترش فرودگاه بالی در اوایل سال 2013 به اتمام رسید. قبل از گسترش ترمینال های ورود و خروج فرودگاه سالانه 11.1 میلیون مسافر را جابه جا می کردند که بیشتر از ظرفیت 8 میلیون نفری آن بود. این پروژه همچنین برای سازگاری فرودگاه با افزایش تعداد توریست ها که پیش بینی می شود تا سال 2025 به 24.6 میلیون برسد، پیشنهاد شده است.

 

نکاتی که باید درباره فرودگاه بالی بدانید

خدمات باربری فرودگاه انگوراه رای بالی علیرغم متغییر بودن آن با هزینه 5000 روپیه در دسترس اند. اما در بعضی مواقع، رسیدن آن به 50000 روپیه هم عادی است. بهتر است شماره شناسایی باربر را یادداشت کنید تا در صورت بروز مشکل بتوانید از آن استفاده کنید. از تبدیل پول خود در خیابان یا صرافی های بدون مجوز، خودداری کنید. اگر چاره ای جز این ندارید ، حتما پولتان را در جلوی تحویلدار بشمارید. از فوریه 2015 مالیات فرودگاه یا هزینه سرویس دهی به مسافران به پول بلیط مسافرین، اضافه می شود.

 

تاریخچه فرودگاه بالی

فرودگاه بین المللی انگوراه رای به یاد قهرمان ملی بالی که برای استقلال اندونزی در مقابل هلند درسال 1946 مبارزه کرد، به این نام نامگذاری شده است. آگاستی انگوراه رای در یک حمله هوایی در هلند کشته شد. فرودگاه بین المللی بالی در سال 1930 توسط دولت مستعمراتی هلند آغاز به کار کرد و در ابتدا باند پرواز آن کمتر از 1 کیلومتر بود. بعد در سال 1942 توسط دولت ژاپن به 1.2 کیلومتر گسترش یافت. توسعه های بیشتر این فرودگاه توسط خود دولت اندونزی انجام گرفت. این توسعه ها شامل احیای اراضی و گسترش بیشتر باند فرودگاه و رساندن آن به 2.7 کیلومتر است. فرودگاه بالی، بعدا در سال 1963 به فرودگاه بین المللی انگوراه رای تغییر نام یافت.

 

پرواز خروجی از فرودگاه بالی

برای انجام پرواز خروجی از فرودگاه بالی، میبایست به سالن پرواز رفته و از آنجا مستقیما به سمت بازرسی امنیتی بروید. در اینجا لازم است بلیط و پاسپورت خود را ارائه دهید. بعد چمدان و وسایل تان همراه با چیزهایی مثل کیف دوربین، موبایل اسکن می شود. بعد از اسکن وسایل، مسافران خودشان هم باید از یک ردیاب فلز، عبور کنند. در ایست بازرسی امنیتی دیگری بلیط، پاسپورت و برگه مالیاتی شما کنترل می شود. بعد منتظر تیم پرواز می مانید و از پروازتان لذت می برید. پیشخوان های کنترل فرودگاه بالی دو ساعت قبل از پرواز بازند ؛ به مسافران توصیه می شود که حداقل  نیم ساعت زودتر از پرواز در گیت های ورود سوار شدن به هواپیما باشند.

09309871159