شماره تماس 09309871159

10 تفریحی که می توانید در سفر به باتومی انجام دهید

باتومی شهری زیبا در گرجستان می باشد که بسیار پرطرفدار است. لحظه آخری در این مطلب تعدادی از تفریحات این شهر ساحلی هیجان انگیز را معرفی کرده است.

 

 

باتومی شهری ساحلی با بلوارهای زیبا و طولانی، مناطق جذاب برای پیاده روی، ساختمان های شیشه ای مدرن و ساختمان های با شکوه و میدان های زیبا در گرجستان است که باعث می شوند احساس کنید در وسط اروپا هستید؛ پارک های سرسبز باتومی با دریاچه ها، آبنماها و در دسترس بودن همه نوع امکانات جای خوبی برای استراحت و تمدد اعصاب، هستند. اگر از بودجه کافی برخوردارید و می خواهید کمی پول خرج کنید، می توانید تفریح و خوشگذرانی در باتومی را از رستوران ها و هتل ها شروع کنید و با رفتن به کافه های شبانه بی شمار باتومی، پارک های آبی، باشگاه غواصی و باشگاه قایقرانی به آن خاتمه دهید. همه اینها باعث می شوند از سفر به باتومی واقعا لذت ببرید.

 

پیاده روی و دوچرخه سواری در بلوار زیبای باتومی گرجستان

باتومی شهری زیبا و هیجان انگیز با ساحلی بطول 6 کیلومتر می باشد. در امتداد ساحل باتومی می توانید از برجسته ترین جاذبه های تفریحی باتومی مثل اثر تاریخی علی و نینو (مجسمه عشق) دیدن کنید. علی و نینو ساختارهای  فلزی به شکل مرد و زن هستند که یکدیگر را می بینند و به هم اظهار عشق می کنند. این مجسمه ها در شب به شکل بسیار زیبایی روشن می شوند. علی و نینو یک زوج آذری گرجستانی از رمان معروف کوربان سعید هستند. در ادامه می توانید سوار چرخ و فلک بزرگ باتومی شوید یا از برج 145 متری آلفابت (الفبا) دیدن کنید که یک بنای تاریخی ست که حروف الفبای قدیمی و منحصر بفرد گرجستان را به تصویر کشیده است. بعد از عبور از تعداد زیادی کافه و جاذبه های دیگر، می توانید برج هایی جدیدی را در سمت چپ مسیر پیاده روی خود ببینید. در میان این برج های تازه ساخت، هتل های رادیسون و شرایتون و بلندترین ساختمان گرجستان، یعنی برج 200 متری باتومی را ببینید. همچنین می توانید نقاط دیدنی زیبایی در کنار دریا، نقاط مناسبی برای عکاسی، بلوار قدیمی با تعداد زیادی آبنما و غیره را ببینید. مهمتر از همه اینکه بلوار باتومی جایی برای استراحت و تمدد اعصاب، تماشای مردم، پیاده روی، دوی صبحگاهی، تماشای غروب زیبای دریای سیاه، تماشای کوهها، کرایه یک دوچرخه، بازی با بچه ها و خیلی کارهای آرامش بخش دیگر است.

 

بازدید از میدان اروپایی باتومی گرجستان

در باتومی علیرغم وجود ساختمان های مدرن و جدید، بهترین ساختمانی که وجود دارد، ساختمانی متعلق به قرن نوزدهم و دوره ای ست که در آن شهر باتومی بندری آزاد در مسیر بردن نفت خزر به اروپا بود. باتومی شکوفایی خود در این دوره را مدیون سرمایه گذاری اشراف و روچیلدها می باشد. ساختمان های قدیمی بازسازی شده و تازه سازهایی که به سبک قدیمی ساخته شده اند، میدانی را در باتومی احاطه کرده اند که در وسط آن می توانید دژی با ساعت نجومی و بنای تاریخی مدیا را مشاهده کنید. مدیا اولین زن معروف گرجستانی از افسانه آرگونات است که پشم طلایی را از گرجستان غنی از نفت به یونان باستان آورد.

 

بازدید از میدان پیزای باتومی گرجستان

با رفتن به میدان پیازا در باتومی احساس می کنید که در وسط ایتالیا قدم می زنید. میدان پیازای باتومی با وجود رستوران های زیبا، موسیقی زنده و زنگی که بعد از 3 صبح هر ساعت به صدا در می آید و به صورت یک قطعه موسیقی نواخته می شوند، خیلی شبیه میدان های ایتالیایی می باشد.

 

بازدید از پارک 6 می باتومی گرجستان

در پارک 6 می باتومی (06May Park) می توانید جاذبه های بی شماری را پیدا کنید که عبارتند از باغ وحش، پارک دلفین ها و یک آکواریوم. دریاچه ی زیبای نورگیلی واقع در وسط پارک 6 می، مکان هیجان انگیزی برای استراحت و تمدد اعصاب است. پارک دلفین ها یکی از جاذبه های معروف گرجستان است. در پارک دلفین های باتومی می توانید نمایش هیجان انگیز دلفین های باهوش را ببینید که کارهای زیبایی از قبیل رقصیدن،  آواز خواندن و بغل کردن را انجام می دهند. استاد عالی جشن، نمایش را به سه زبان گرجی، روسی و انگلیسی برگزار می کند. در خارج از پارک 6 می، چند دریاچه مصنوعی دیگر با فواره رقصان، تعدادی رستوران، برج های نو ساخت و مناظری از بخش جدید شهر باتومی را هم می توانید ببینید که در میان آنها ساختمان دادگستری و ساختمان جدید مک دونالد وجود دارد که کاندید برنده بهترین ساختمان در سال 2013 می باشد.

 

بازدید از بندر باتومی گرجستان

در بندر زیبای باتومی هم امکان انجام کارهای لذت بخش زیادی از قبیل پیاده روی، سفر با قایق موتوری، رفتن به رستوران ماچاخلا یا تعدادی از دیگر رستوران ها با منظره زیبایی از دریا، وجود دارد. همچنین می تواند به سوپر مارکت گادویل" بروید و نوشیدنی بخرید یا از موزه فناوری برادران نوبل باتومی دیدن کرده و درباره پیشرفت و توسعه شهر در قرن نوزدهم و خطوط لوله نفت، چیزهایی یاد بگیرید.

 

لذت بردن از طبیعت باتومی گرجستان

باتومی شهری است که هر فصل از سال جاذبه های خود را دارد، بنابراین حتی وقتی که نمی توانید در دریا شنا کنید یا حمام آفتاب بگیرید هم باتومی برای شما خسته کننده نخواهد بود. در زمستان می توانید باتومی پوشیده از برف را ببینید که برای عکاسان خیلی هم تاثیر گذار و فوق العاده است، یا قله های قفقاز را ببینید و در بهار از باغ های گل زیبا دیدن کنید. باتومی در اوایل بهار بسیار زیباست حتی اگر نتوانید در دریا شنا کنید. در روزهایی که هوا عالی و آفتابی است می توانید کوههای قفقاز حتی قله البروس را از بلوار باتومی ببینید.  در نزدیکی هتل رادیسون، چند سالی هست که درختان ساکورا کاشته شده اند و یک باغ زیبایی از ساکورا را بوجود آورده اند که دیدن آن در فصل شکوفه دادن خالی از لطف نخواهد بود. همچنین می توانید از بنای یادبود ایلیا چاوچاوادزه (یکی از بنیانگذاران گرجستان و رهبر جنش آزادی ملی)، دیدن کنید که جای خوبی برای عکاسی است. باتومی در زمستان هم خیلی زیبا و اکثرا پوشیده از برف است. زیباترین جای باتومی در تمام فصول، باغ گیاه شناسی باتومی می باشد.

 

گشت و گذار در خیابان ها و بخش قدیمی باتومی گرجستان

در سفر به باتومی گشت و گذار خود را به بلوار باتومی محدود نکنید. باتومی با وجود اینکه شهر خیلی بزرگی نیست، نواحی زیادی با خانه های به سبک قرن نوزدهم و رستوران های خوب دارد. یکی از این محله ها خیابان کاتاایسی است که با بودن در آن احساس می کنید که در منطقه کنار دریای سیاه ترکیه- کارادنیز- قدم می زنید. در کاتاایسی یک مسجد قدیمی، رستوران های ترکی (لوکانتاشی)، کافه ها، مغازه ها و کلوپ های شبانه قرار گرفته اند.

 

لذت بردن از چشم انداز فوق العاده باتومی گرجستان

با سوار شدن به تله کابین آرگو می توانید از دیدن چشم انداز های زیبایی از باتومی لذت ببرید. همچنین می توانید با تاکسی به صومعه سامبا واقع در بالای تپه بروید و از آنجا شهر را تماشا کنید. هرچند به اعتقاد عده ای، افق باتومی از ساحل ماخینچوری بهتر از بالای تپه قابل دیدن است؛ ولی رفتن به بالای تپه هم تجربه جالبی خواهد بود. همچنین می توانید از بعضی از جاهای دیگر نزدیک باتومی مثل پارک ملی تیرالا دیدن کنید.

 

خوردن غذاهای سنتی گرجی

در باتومی و شهر های دیگر گرجستان می توانید غذاهای محلی از جمله غذای معروف گرجی خاچاپوری را امتحان کنید. از معروفترین غذا های محلی گرجستان می توان به این غذا ها اشاره کرد: بورانو (پنیر آب شده در کره)، چیربالی ( صبحانه ای با تخم مرغ و گردو) و سینوری (خوراکی با کشک روستایی و ورقه هایی از خمیر). تنوع شیرینی های محلی هم در گرجستان زیاد است؛ معروفترین آنها باقلوا و شکرلمه است.

 

تماشای غروب باشکوه خورشید در باتومی گرجستان

09309871159