شماره تماس 09309871159

فرودگاه بین المللی پوکت تایلند

فرودگاه پوکت تایلند فرودگاهی پرتردد در تایلند است که لحظه آخری در این مطلب به معرفی کامل آن پرداخته است.

 

 

فرودگاه بین المللی پوکت (HKT) مرز اصلی دسترسی به جزیره پوکت برای تعداد زیادی از توریستهای داخلی و خارجی است. فرودگاه پوکت همچنین دومین فرودگاه پرتردد تایلند به دلیل حجم بالای مسافر و پروازهاست. سالانه بیش از 14 میلیون مسافر از دو ترمینال این فرودگاه استفاده می کنند و نزدیک به 100 هزار پرواز یک طرفه انجام می گیرد. موقعیت فرودگاه پوکت یکی از برجسته ترین نقاط در تایلند است که مستقیما در پشت ساحل Mai Kao قرار گرفته است. در طول فصل اوج مسافر و هجوم مسافر از سمت شرق، هواپیماهای 45 خط هوایی در بیش از 37 مقصد پرواز دارند. مسیر پرواز هواپیماها معمولا بر فراز خلیج زیبای Phang Nga می باشد که دارای چشم انداز بی نظیری از سنگ آهکی و جزایر کوچک سبز رنگ است.

 

1. ورودی فرودگاه پوکت تایلند

دو ترمینال فرودگاه پوکت یکی ترمینال قدیمی پروازهای داخلی و دیگری ترمینال جدیدتر پرواز های بین المللی است که از سپتامبر 2016 شروع به کار کرده است. در حالیکه ترمینال بین المللی دارای 15 پیشخوان مهاجرت می باشد، باز هم صف ها در این فرودگاه مخصوصا در فصل های اوج مسافر (دسامبر- می) بی نهایت طولانی و شلوغ هستند. پس آمادگی ایستادن در صف های طولانی را داشته باشید. پس از عبور از پیشخوان مهاجرت، 5 بخش مربوط به ساک و چمدان، 8 پیشخوان گمرک و یک باجه کنترل کارت ورود 300 متری قرار گرفته اند که باید از آنها هم عبور کنید تا به گزینه های مختلف موجود برای بردن به مقصد نهایی برسید. این گزینه ها شامل تاکسی مترها، لیموزین ها، اتوبوس فرودگاه، اتومبیل کرایه ای و مینی ون می شود. پیشخوان تبدیل ارز، خودپردازها و سیم کارت های محلی نیز در سالن ورود در دسترس اند. آسانسور، توالت، و باجه تلفن باری استفاده افراد معلول در سرتاسر فرودگاه وجود دارد.

 

2. تبدیل ارز در فرودگاه پوکت تایلند

پیشخوان های تبدیل ارز در سرتاسر فرودگاه پوکت هم در قسمت ورود و هم در قسمت خروج وجود دارند. پیشخوان های تبدیل ارز موجود در قسمت ورود با نشستن هر پرواز خیلی شلوغ می شوند و صف های طولانی با حرکت آهسته در جلوی آنها تشکیل می شود. با استفاده از یکی از بی شمار خودپرداز فرودگاه به جای پیشخوان تبدیل ارز راحتتر و سریعتر به نتیجه می رسید. اگر از خودپرداز استفاده می کنید مطمئن شوید که پشت کارت شما لگوی "Cirrus" نوشته شده باشد، که متذکر می شود کارت شما برای استفاده در خارج از کشور مناسب است. همچنین توصیه می کنیم قبل از سفر به بانک خود اطلاع دهید در غیر اینصورت امکان دارد  بانک  به تصور اینکه کارت تان دزدیده شده، حساب شما را مسدود کند. توجه داشته باشید که نرخ ارز پیشنهادی  پیشخوان فرودگاه اغلب مناسب نیست. بهتر است فقط به اندازه ای که شما را به مقصد مورد نظرتان برساند پول تبدیل کنید. بعدا می توانید در جای مناسب تر تبدیل پول تان را انجام دهید.

 

3. رفتن به هتل محل اقامت

در فرودگاه پوکت چنیدن وسیله برای برای رسیدن به مقصد وجود دارد.

لیموزین

در فرودگاه پوکت برای رسیدن شما به مقصد لیموزین هم در دسترس است. البته رفتن با لیموزین گزینه گرانی ست. برای استفاده از این لیموزین ها می توانید از طبقه اول ترمینال بلیط تهیه کنید. بهتر است برای صرفه جویی در وقت و انرژی ترانسفر فرودگاه خود را از قبل رزوکنید. لیموزین های فرودگاه روبه روی درهای اصلی ترمینال پارک شده اند. این لیموزین ها راحت ترین و تمیز ترین وسیله نقلیه از فرودگاه به مقصد هستند و بعد از یک پرواز طولانی و خسته کننده بسیار ایده آل اند.

تاکسی متر

یک ایستگاه تاکسی شناخته شده در بیرون فرودگاه پوکت دقیقا در سمت راست خروجی اصلی وجود دارد. تاکسی های فرودگاه قرمز و زردرنگ هستند و اگر از تاکسی متر خود استفاده کنند، می تواند وسیله مطمئنی برای رفتن به مقصد باشند. در زیر میانگین نرخ ها آورده شده، توجه داشته باشید که علاوه بر کرایه باید 100 بات بیشتر برای کارمزد فرودگاه بپردازید.

اتوبوس

دو اتوبوس ساعتی ارزان هم وجود دارد که مسافران را از فرودگاه پوکت به شهر می برد. اتوبوس های نارنجی براق به ترمینال اتوبوس شماره یک پوکت در شهر پوکت می روند. این اتوبوس ها از ساعت 6:30 صبح تا 21:30 شب سرویس دارند. بلیط ها را می توانید از پیشخوان های موجود در سالن خروج فرودگاه به قیمت 90 بات برای اتوبوس بزرگتر و 100 بات برای مینی بوس، تهیه کنید. اتوبوس های دیگر به سواحل پاتونگ، کاتا و کارون می روند. رنگ این اتوبوس ها کرمی  با نوار آبی ست. این اتوبوس ها از ساعت 7:30 دقیقه سرویس دارند و با هزینه 150 بات به ساحل پاتونگ و 200 بات به سواحل کاتا و کارون می روند. بلیط ها را می توانید از راننده بخرید.

مینی ون

بلیط برای مینی ون در دو پیشخوان در همکف فروخته می شود. مینی ون ها بعضی وقت ها در آژانس های سفر و تور توقف دارند که در آنها می توانید یک تور رزو کنید، البته راننده کمیسون خود را برای این توقف دریافت می کند. سفر با مینی ون ها طولانی تر از تاکسی ها ست چون بین راه برای پیاده کردن مسافران در هتل هایشان توقف دارند.

کرایه اتومبیل در کانترهای فرودگاه

دو پیشخوان کرایه اتومبیل در سالن ورود فرودگاه پوکت وجود دارد که ازآنها می توانید اتومبیل کرایه کنید. شرکت های کرایه اتومبیل فرودگاه پوکت شامل آویس، آلامو، نشنال و هرتز است. برای کرایه اتومبیل حتما پاسپورت و گواهینامه رانندگی خود را به همراه داشته باشید. در بیرون فرودگاه پوکت هم شرکت های کرایه اتومبیل را می توانید پیدا کنید.

 

4. خروجی فرودگاه پوکت تایلند

وقتی نوبت به رفتن به خانه یا ادامه دادن به سفر می شود، در فرودگاه پوکت کارها خیلی راحت تر از زمان ورود انجام می گیرند. به این ترتیب راحت تر به گیت خود می رسید، حتی اگر کمی دیر کرده باشید. در این قسمت خدمات معاف از مالیات نسبتا محدود اند. در نزدیکی شهر پوکت یک مرکز خرید معاف از مالیات بزرگتر به نام King Power وجود دارد که می توانید از آنجا خرید کنید. رستوران ها و پیشخوان تبدیل ارز در سالن خروج هم وجود دارد. بهتر است همیشه حداقل سه ساعت قبل از بلند شدن پروازهای بین المللی و یک ساعت قبل از پروازهای داخلی در فرودگاه باشید. به دلیل کوچکی فرودگاه پوکت می توانید این زمان را به 2 ساعت کاهش دهید. به خاطر ترافیک، سفر از ساحل پاتونگ به فرودگاه برای رسیدن به پرواز آخر شب، 40 دقیقه و در روز و مخصوصا زمان اوج ترافیک، 1 ساعت  طول می کشد.

09309871159