شماره تماس 09309871159

برترین جاذبه های گردشگری ارمنستان

ارمنستان دارای جاذبه های توریستی و گردشگری متعددی می باشد. لحظه آخری در این مطلب جاذبه های گردشگری ارمنستان را معرفی کرده است.

 

 

ارمنستان با وجود صومعه های بسیار قدیمی، آثار به جا مانده از قرون وسطی، روستاهای جالب تاریخی و چشم اندازهای نفس گیرش، مسافران را برای دیدن این مکان زیبا ترغیب می کند. با سفر به ارمنستان به فرهنگ غنی این کشور و آثار باستانی و تاریخی تراژیک آن علاقه مند می شوید. در اینجا فهرست تعدادی از برترین جاذبه های توریستی ارمنستان را برای شما ارائه می کنیم تا نگاهی اجمالی به تاریخ این سرزمین اسرارآمیز داشته باشید.

 

صومعه گغارد ارمنستان

صومعه گغارد که بر فراز صخره بسیار بلندی واقع شده است، یکی از حاذبه های تاریخی خیره کننده از معماری قرون وسطی را در ارمنستان به نمایش می گذارد. صومعه گغارد در واقع مجموعه ای از چند مقبره و کلیسا می باشد که از قبل از قرن چهارم تا کنون در اینجا وجود دارند. کلیسا و نمازخانه اصلی این مجموعه در سال 1215 ساخته شده است. صومعه گغارد علاوه بر اهمیت مذهبی، به خاطر داشتن چشم اندازهای بی نظیری واقع در اطراف دره تنگ رودخانه آزات برای توریست ها از جمله مکان های جذاب و دیدنی ارمنستان به شمار می آید.

"جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد صومعه گغارد، اینجا کلیک نمایید"

 

صومعه تاتو ارمنستان

صومعه تاتو یکی از نمونه های دیدنی از جاذبه های توریستی ارمنستان و یکی از قدیمی ترین و معروف ترین نمونه های معماری در این کشور می باشد. صومعه تاتو که در قرن نهم میلادی ساخته شده است، در آن روزها  نقش حیاتی در تاریخ ارمنستان به عنوان یک مرکز فرهنگی و معنوی داشته است. چشم انداز صومعه تاتو به خاطر قرار گرفتن آن در لبه دره تنگ روخانه وروتان و کوههای سر به فلک کشیده پشت آن، منظره نفس گیریست.

 

میدان جمهوری ارمنستان

میدان جمهوری واقع در قلب پایتخت ارمنستان، یعنی ایروان واقع شده است و یکی از اصلی ترین مکان ها در شهر می باشد. میدان جمهوری که به " میدان ایروان" هم معروف است، از یک میدان ورزشی بیضی شکل و یک استخر و فواره موزیکال تشکیل شده است. در اطراف میدان جمهوری می توانید ساختمان های زیبایی را ببینید که به سبک نئوکلاسیک ساخته شده اند. این ساختمان ها عبارتند از آثار برجسته و معروفی مثل گالری ملی هنر، اداره پست مرکزی، خانه دولت و ساختمان وزارت انرژی و منابع طبیعی.

 

کاسکاد ارمنستان

کاسکاد که تلفظ ارمنی آن کسکد یعنی آبشار است، سازه مدرنی در قلب پایتخت ارمنستان (ایروان) می باشد که به هزار پله هم معروف است. کاسکاد سازه ای است که تعداد خیلی زیادی پله دارد و مرکز شهر ایروان، کنتون را به محله های بزرگ و مهم اطراف آن وصل می کند. کاسکاد همچنین یکی از برجسته ترین جاذبه های توریستی ارمنستان است. کاسکاد در نزدیکی مکان های برجسته دیگر ایروان نظیر ماتیناداران، تئاتر اپرا و باله یروان قرار گرفته است. مجموعه کاسکاد از پله های زیبا و بسیار بزرگ و پله برقی ها، شبکه ای از حیاط هایی که به شکل زیبایی درست شده اند، باغ های بیرونی و سالن هایی با معماری که میراث غنی فرهنگی و تاریخی ارمنستان را به تصویر می کشد، تشکیل شده است.

 

روستای گارنی ارمنستان

بازدید از روستای تاریخی گارنی ارمنستان با رمز و راز های قدیمی اش را هیچ توریست علاقه مندی دوست ندارد از دست بدهد! روستای گارنی پر از مجموعه های باور نکردنی از آثار تاریخی و معماری می باشد که تاریخ ساخت آنها به دوره هلن و اوایل دوره مسیحیت بر می گردد. معروف ترین بنای این روستا یک معبد نمادین گارنیست. بنای قابل توجه دیگر در روستای گارنی که شاهکاری نمادین از معماری هلنی می باشد معبدیست به نام معبد غیر مسیحی خورشیدTemple of Sun . معبد خورشید احتمالا یکی از بهترین نمونه های معماری پیش از مسیحیت در ارمنستان می باشد.

 

شهر جرموک ارمنستان

در راه پر پیچ و خمی که از میان یک دره عمیق می گذرد به شهر معروف دارای چشمه های آبگرم جرموک می رسید که دارای مناظر زیبایی از کوههای پوشیده از جنگل های انبوه است. شهر جرموک به خاطر چشمه های آبگرم و چشمه های جوشان و آبهای گرم معدنی منحصر بفردش که بیشتر برای نوشیدن و داشتن خواص درمانی و دارویی از آن استفاده می شود، شهر بسیار محبوبیست. گردشگران همچنین به خاطر آبشارهای زیبا، دریاچه های درخشان، مسیرهای پیاده روی محسور کننده و هوای تازه کوهستان به سمت جرموک هجوم می آورند!

 

بنیاد ماتیناداران ارمنستان

ماتیناداران ارمنستان بهشتی برای دوستداران تاریخ و علاقه مندان به کتاب به حساب می آید. ماتیناداران اندوخته غنی از کتابهای قدیمی و خطی در انواع گسترده ای از موضوعات، شامل هنر، تاریخ، پزشکی، فلسفه، علوم، جغرافیا و غیره است. در ماتیناداران بیش از 17 هزار نسخه خطی و بیش از 30 هزار سند وجود دارد.

09309871159