شماره تماس 09309871159

8 توصیه برای داشتن سفری ارزان به دبی

دبی همواره مقصدی نسبتا گران و پرهزینه برای مسافران به حساب می آید. در این مطلب قصد داریم توصیه های مفیدی به شما ارائه کنیم تا بتوانید در سفرتان به دبی، کمتر هزینه کنید.

 

 

بطور کلی این قضیه تا حدود زیادی به شما مربوط است که سفرتان در هر کشور خارجی، پر هزینه باشد و یا نه. اینکه در سفر خود بدنبال هتل های لوکس، مراکز خرید مدرن و رستوران ها و تفریحات گرانقیمت باشید، طبیعتا سفرتان را پرهزینه خواهد کرد. احتمالا شنیده اید که همه از دبی به عنوان یک شهر گران اسم می برند و تنها افراد ثروتمند هستند که می توانند از تجملاتی که در دبی برای توریست ها فراهم شده، استفاده کنند. شاید اکثر این افرادی که درباره گرانی دبی صبحت می کنند هیچ وقت به دبی نرفته اند، یا راهنمایی نداشته اند که آنها را برای داشتن سفری ارزان در دبی راهنمایی کند. شاید باورش سخت باشد که هنوز هم می توانید بدون اینکه هزینه زیادی متقبل شوید در دبی تفریح کنید. در اینجا قصد داریم به شما توصیه هایی بسیار مفیدی را ارائه کنیم تا با آنها بتوانید بودجه سفر خود را به نصف برسانید! پس با ما همراه باشید.

 

خرید در دبی

دبی به خاطر داشتن مراکز خرید لوکسی که بزرگترین برند های دنیا را در خود جای داده اند معروف شده است. اما دبی علاوه بر داشتن این مراکز خرید لوکس، تعداد زیادی بازار سنتی به نام سوق دارد که در آنها می توانید تقریبا هر چیزی از مایحتاج روزانه لازم گرفته تا محصولات الکترونیکی های تک را پیدا کنید. سوق طلای دبی در میان این سوق ها از همه معروف تر است. نکته مثبت این سوق های سنتی این است که می توانید در آنجا با مغازه  دارها چانه بزنید و تخفیف بگیرید، چون آنها دوست ندارند مشتری را از دست بدهند.

 

غذا در دبی

دبی به خاطر داشتن نیروی کار بیش از 50 درصد هندی و 20 درصد پاکستانی، رستوران های پاکستانی و هندی معروف و شناخته شده ای دارد که غذاهایی با قیمت های مناسب ارائه می دهند. در این رستوران ها می توانید با پرداخت 5 الی 10 دلار یک وعده غذای کامل بخورید. "رستوران راوی" در نزدیکی خیابان ساتوا در ساتوا (Satwa) معروف ترین آنهاست. این رستوران های هندی و پاکستانی به خاطر غذای خوشمزه و کیفیت سرویس دهی شان، شناخته شده اند. اگر علاقه ای به غذاهای هندی و پاکستانی ندارید، تهیه غذاهایی که برای هتل ها غذا تهیه می کنند هم می تواند گزینه مناسبی باشد. همچنین ببینید که کجا صبحانه روز جمعه  یا Friday Brund سرو می شود یا کجا بوفه باز مخصوص دارد؛ چون قیمت انها هم مناسب و برای هر نفر حدود 10 دلار است. حتی برخی از صبحانه های روز جمعه همراه با گزینه استفاده از استخر شنا در تمام طول روز هستند.

 

سواحل دبی

گذراندن یک روز در ساحل جمیرا از محبوب ترین کارهاییست که توریست های دبی مشتاق انجام آن هستند. نکته مثبتی که باید از آن اطلاع داشته باشید اینستکه می توانید یک روز کامل را از ساحل یک هتل منحصر بفرد و گران لذت ببرید (البته با داشتن کوپن روزانه Day Voucher). تقریبا همه هتل های دبی کوپن های روزانه ای دارند که به توریست ها امکان دسترسی به ساحل هتل، استخر و اسپا، باشگاه ورزشی و امکانات تفریحی هتل را می دهد. در پارک آبی وایلد وادی (Wild Wadi) می توانید به ساحل جمیرا دسترسی داشته و در هتل آتلانتیس می توانید از گذراندن یک روز در پارک Aquaventur، خلیج دلفین یا حتی غواصی لذت ببرید. قیمت این کوپن ها از 10 دلار شروع می شود و به 80 دلار می رسد و بستگی به هتل و امکاناتی که ارائه می کند، دارد. در سواحل عمومی هم می توانید یک روز کامل را با امکاناتی مثل غریق نجات، زمین بازی برای کودکان، محلی برای دوش گرفتن فقط با 5 درهم بگذرانید.

 

حمل و نقل در دبی

متروی دبی و اتوبوس های حمل و نقل عمومی به دلیل گران بودن رفت و آمد با تاکسی برای توریست ها، بهترین گزینه برای سفر به اطراف شهر می باشند. با وجود این، منتظر ماندن برای اتوبوس هم می تواند یک تجربه ناخوشایند باشد چون این اتوبوس ها برنامه حرکت خوبی ندارند؛ مخصوصا در تابستان که گرما غیر قابل تحمل است و اکثر ایستگاههای توقف محل انتظار سر پوشیده ندارند استفاده از اتوبوس گزینه مناسبی نیست. با وجود همه این نواقص باز هم کرایه اتوبوس 3 برابرارزان تر از کرایه تاکسی می باشد و شاید این میزان اختلاف، برای خیلی ها ارزشش را داشته باشد.

 

اجاره ماشین در دبی

گزینه دیگری که برای حمل و نقل در دبی می توانید از آن استفاده کنید، کرایه کردن یک اتومبیل است. البته به خاطر داشته باشید که به شرکت های کرایه اتومبیل حرفه ای مراجعه نکنید فقط از مدیر هتل بخواهید فهرستی از شرکت های کرایه اتومبیل محلی را در اختیارتان بگذارد یا حتی خودتان هم می توانید در اینترنت درباره کرایه ماشین های با قیمت مناسب جستجو کرده و قیمت ها را با هم مقایسه کنید. برای اینکار می توانید به سایت Budget Car Rental in Dubai مراجعه کنید. در حین انتخاب پکیج مورد نظرتان برای تعطیلات هم مطمئن شوید که سرویس رفت و برگشت به فرودگاه را دارند.

 

خدمات تلفن همراه در دبی

بهترین راه برای کم کردن هزینه های تلفن همراه در دبی خرید یک کارت تلفن است که از آن می توانید برای تلفن های بین المللی استفاده کنید. اگر قصد دارید مدت زمان طولانی را در دبی سپری کنید بهتر است یک کارت تلفن GSM بخرید. مثل کارت تلفن WASEL کارت GSM هم به قیمت 45 دلار در دسترس است. لازم است کارت WASEL GSM را از دفتر اتصالات بخرید. فراموش نکنید یک کپی از پاسپورت با خود داشته باشید.

 

پارتی در دبی

پارتی های دبی از جمله چیزهایی است که در تمام طول سال دایر هستند. کسانی که در دبی کار می کنند همه با این نظر موافق اند که دبی شهر پارتی هاست که در آن می توانید تقریبا هر شب هفته را خوش بگذرانید. برای کم کردن هزینه هایتان گوش به زنگ آپشن هایی باشید که کلوب های Ladies Nights و Happy Hours پیشنهاد می کنند. برای دیدن رخدادهای شبانه ای که در طول ماه برگزار می شوند می توانید به سایت یا مجله Time Out Dubai هم مراجعه کنید.

 

فستیوال، نمایشگاه و جشنواره ها در دبی

بهترین زمان برای سفر به دبی ماه های سپتامبر تا مارس است چون در طول این ماهها هوا زیاد گرم نیست و رخدادهای زیادی در طول این فصل از سال در دبی برگزار می شود. در طول یک ماه می توانید از دیدن صدها نمایش و رویداد لذت ببرید. اگر در طول این ماهها به دبی سفر کنید بدون شک نه شما و نه کودکان تان خسته نخواهند شد و احساس کسالت نمی کنند. ظاهرا در تمام طول سال در دبی فستیوال هایی در جریان هستند. شروع این فستیوال ها با فستیوال خرید دبی در ژانویه-فوریه می باشد. بعد از آن سورپرایزهای تابستانی دبی در ماههای ژوئن-سپتامبر در راه است که شامل مسابقات اسبدوانی می شود که از اکتبر تا مارس در جریان است. مهمترین مزیت این رخدادها این است که تماشای آنها رایگان است و با کل اعضای خانواده می توانید در آن شرکت کنید.

09309871159