شماره تماس 09309871159

همه آنچه که باید درباره ونیز ایتالیا بدانید

شهر ونیز ایتالیا یکی از قشنگترین، توریستی ترین و عاشقانه ترین شهرهای دنیا محسوب می شود. لحظه آخری در این مطلب این شهر بینظیر اروپایی را بطور کامل معرفی کرده است؛ پس با ما همراه باشید.

 

 

اگر به سفر علاقه مند و یا اینکه مطالب مرتبط با شهرهای توریستی دنیا را دنبال می کنید، حتما نام شهر ونیز در کشور ایتالیا را بعنوان یکی از زیباترین شهرهای جهان بارها شنیده اید؛ شهری که به " شهر روی آب" معروف است! ونیز یکی از برترین مقصد های توریستی ایتالیا و حتی اروپا می باشد که همیشه پر از توریست است. ونیز به خاطر هنر و معماری با شکوهش، برای مسافران و توریست ها همیشه یک مقصد مهم به حساب می آید. این شهر با چشم انداز زیبایش، مکانی منحصر بفرد و دارای میراث فرهنگی غنی می باشد. ونیز در قرن نوزدهم به بهترین جا برای ثروتمندان و افراد سرشناس تبدیل شد تا در هتل ها و رستوران های  لوکس آن اوقات خوشی را بگذرانند.

 

درباره ونیز

شهر ونیز در شمال (شمال شرقی) ایتالیا واقع شده است. این شهر از 117 جزیره کوچک تشکیل شده است که به وسیله کانال هایی از هم جدا شده اند (که با پلهای کوچک به هم وصل می شوند) و تردد در آنها از طریق قایق انجام می شود؛ از اینرو به آن شهر روی آب می گویند. ونیز شهری بسیار زیبا، رمانتیک و بی نهایت شگفت انگیز است و شب های بسیار دل انگیز و عاشقانه ای دارد. بنابراین سفر به ونیز برای اولین بار و دیدن زیبایی حیرت انگیزش، هر بیننده ای را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

 

چه زمانی برای سفر به ونیز مناسب است؟

ونیز همیشه پر از توریست است، اما اواخر پاییز و روزهای اول زمستان، بهترین زمان برای سفر به ونیز است. در این زمان،  شهر خلوت تر و هتل ها ارزان تر هستند اما مشکلی که در این زمان ممکن است با آن مواجه شوید سرد شدن هوا و مه آلود بودن آن است. در ژانویه و فوریه بهتر است به ونیز سفر نکنید چون جمعیت زیادی برای دیدن کارناوال دو هفته ای که یکی از بزرگترین جاذبه های شهر ونیز است به اینجا هجوم می آورند. فستیوال فیلم ونیز هم در اواخر آگوست یا اوایل سپتامبر برگزار می شود که باعث شلوغی شهر و پر شدن هتل ها می شود. بنابراین برای زمان سفر ونیز، نکات گفته شده را توجه نمایید و با توجه به آن برنامه ریزی کنید.

 

فرودگاه های مهم ونیز

فرودگاه مارکوپولو، اصلی ترین و مهم ترین فرودگاه شهر ونیز است. فرودگاه مارکوپولو در ساحل لاگون واقع شده است و برای رسیدن به آن، قایق های راحت و یا اتوبوس وجود دارد. فرودگاه معروف دیگر ونیز ترویسو می باشد که عمدتا پروازهای شرکت هواپیمایی ارزان، در این فرودگاه انجام می شود. فرودگاه ترویسو با اینکه یک فرودگاه کوچک است اما به خوبی با جاهای دیگر در ارتباط است.

 

هتل های ونیز

از آنجاییکه ونیز همیشه پر از توریست است، بنابراین پیشنهاد ما این است که از قبل برای اقامت خود در این شهر هتل رزو کنید و حضوری اینکار را انجام ندهید. در ونیز، هتل ها و آپارتمان های زیادی مطابق با بودجه های مختلف وجود دارد اما حتی ارزان ترین آنها در مقایسه با دیگر شهرهای ایتالیا احتمالا کمی گران به نظر می رسند!

 

حمل و نقل در ونیز

بطور کلی وسایل حمل و نقل مختلفی در ونیز استفاده می شوند که تعدادی از آنها مانند همه شهرهای دیگر می باشد؛ نظیر تاکسی (ماشین سواری)، اتوبوس، قطار، منوریل و تعدادی از آنها فقط ویژه این شهر می باشد نظیر انواع قایق! در ونیز انواع مختلف و متعددی از قایق وجود دارند که عبارتند از قایق اتوبوسی، گاندولا (gondola)، قایق تراگتو (traghetto) و .... . البته یک وسیله به نام تاکسی در آب (تاکسی آبی) نیز وجود دارد که هزینه اش به مراتب بیشتر است؛ البته لوکس تر و شخصی تر هم هست.

 

مکان های دیدنی و جاذبه های گردشگری ونیز

ونیز دارای جاذبه های تفریحی و دیدنی زیادی است که میدان سن مارکو، کلیسای سنت مارک، برج ساعت (ناقوس) کلیسای سنت مارک، قصر دوک (یا داجه)، پل ریالتو، جزیره بورانو، جزیره لیدو از معروف ترین آنها می باشند. در ادمه هر یک از این موارد را معرفی می کنیم:

 

- میدان سن مارکو ونیز

پیازا (میدان عمومی شهری) یا میدان سن مارکو یک مکان زیبا در ونیز است که در گوشه جنوب شرقی آن در طول مسیر آب واقع گردیده است.

 

- کلیسای سنت مارک ونیز

کلیسای سنت مارک (St. Mark) در سال 1912 در ونیز احداث گردیده است. البته این برج، یک مدل کپی شده از برج ساعت (ناقوس) کلیسای سنت مارک می باشد که در سال 1902 از بین رفت.

 

- برج ساعت (ناقوس) کلیسای سنت مارک ونیز

برج ساعت شامل یک ساعت نجومی می باشد که در نزدیکی میدان سن مارکو ونیز واقع شده است و از زنگ بالای آن فقط به همراه تور می توان بازدید کرد؛ البته از قبل باید رزو را انجام داد.

 

- قصر دوک یا داجه ونیز

قصر دوک یا داجه ونیز که به زبان ایتالیایی "Ducale" و به زبان انگلیسی "Doge's" تلفظ می شود، قصری زیبا با معماری بینظیر در میدان سن مارکو ونیز می باشد که یکی از نمادهای اصلی این شهر به شمار می آید. این قصر که محل سکونت دوک (بالاترین مقام جمهوری در ونیز) بوده است، در سال 1923 میلادی به عنوان یک موزه بازگشایی شده است.

 

- پل ریالتو ونیز

پل ریالتو ونیز که از آن بعنوان "قلب ونیز" یاد می شود، در سال 1588 با هدف جایگزینی به جای پل قایق و 3 پل چوبی دیگر، شروع به ساخت گردید و بعد از سه سال به بهره برداری رسید.این پل تا زمان ساخت پل آکادمیا (در سال 1854)، تنها مسیر عبور عابرین پیاده از عرض گراند کانال بوده است.

 

- جزیره بورانو ونیز

[جزیره بورانو یکی از جزایری است که در اطراف شهر ونیز واقع شده است و با ساختمان‌های رنگارنگ خود که شبیه به بلوک‌های خانه سازی هستند، مشهور است و دولت نیز رنگ‌بندی ساختمان‌های این جزیره را تنظیم کرده است. پرسه زدن در خیابان‌های این جزیره و نگاه کردن به رنگ آمیزی‌ها و فروشگاه‌های مختلف آن می‌تواند خاطره خوبی برای گردشگران باشد.

 

- جزیره لیدو ونیز

جزیره لیدو، مکانی بینظیر در خارج شهر ونیز می باشد که دارای مسیری 11 کیلومتری است. این جزیره در واقع استراحتگاهی فوق العاده و مکانی آرامش بخش می باشد.

 

 

09309871159