شماره تماس 09309871159

8 کار ویژه ای که فقط در استانبول می توانید انجام دهید!

استانبول شهری توریستی با انواع و اقسام جاذبه های دیدنی است! لحظه آخری در این مطلب تعدادی از کارهای منحصر بفردی که در سفر به استانبول می توانید انجام دهید را معرفی کرده است؛ با ما همراه باشید.

 

 

امروزه با توجه به جهانی (بین المللی) شدن شهرها، بسیاری از شهرها به هم شبیه شده اند و توریست ها در همه جای دنیا با فروشگاههای پوشاک شبیه به هم، رستوران های فست فود مشابه هم و کافه های مثل هم مواجه می شوند. این قضیه شاید موجب شود که در برخی مواقع، هیجان مسافرت به جاهای جدید کمی کاسته شود اما استانبول هنوز یکی از شهرهای دنیا است که در آن چیزهای کشف نشده زیادی را می توان پیدا کرد و کارهای منحصر بفردی را انجام داد که تنها مختص این شهر زیبا است و قطعا در هیچ جای دنیا مشابه آن را نمی توان دید! در ادامه 8 مورد از چیزهایی که فقط در استانبول می توان تجربه کرد آورد شده است؛ پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

1- امتحان طعم خوراکی هایی که تنها مختص خیابان های استانبول است؛ غذاهای بی نهایت خوشمزه

اولین کاری که در استانبول انجام آن را نباید فراموش کنید، امتحان غذاهایی است که مختص خیابان های استانبول هستند. دونر (Döner) را حتما همه شما می شناسید؛ اما برای آشنایی با سایر غذاهایی که ترک ها با سفر به خارج از خانه، دلشان برای آنها تنگ می شود کافی است به لیست زیر نگاهی بیاندازید و در سفر به استانبول حتما آنها را در خیابان های این شهر امتحان کنید:

- میدیه دلمه: صدف سیاهی که داخل آن با برنج پر شده

- ایسلاک همبرگر: برگرهای آغشته به یک سس مخصوص

- کوکورچ: ساندویچ دل و روده گوسفند (شاید اسم خوبی نداشته باشد ولی بی نهایت خوشمزه است)

- چیگ کوفته: کوفته های تند و پر ادویه (بدون گوشت)

- لاهماکون: گوشت چرخ شده روی تکه نازکی خمیر

- باقلوا: نوعی شیرینی لایه لایه که وسط لایه ها با مغز بادام یا پسته پر شده است

اینجا بخوانید: بهترین غذاهای خیابانی استانبول

غذاهای خیابانی استانبول

 

2- بازدید از تنها جای دنیا که در طول تاریخ سه مذهب مختلف از آن استفاده کرده اند!

مورد بعدی که بازدید از آن را حتما به همه توریست های استانبول توصیه می کنیم، ایاصوفیه می باشد. ایاصوفیه یا کلیسای Divine Wisdom، در ابتدا یک پرستشگاه بت پرستان بود. بعد به مسجد تبدیل شد و جایی است که همه باید قبل از مردن حتما از آن دیدن کنند! این ساختمان بسیار بزرگ، پر از رمز و راز بدون تردید یک تجربه فراموش نشدنی برای همه کسانی است که اولین بار از آن دیدن می کنند. در بازدید از ایاصوفیه می توانید ستون تضرع را لمس کنید که درمان درد و شفای بسیاری از بیماری هاست، یا از آب چاهی که در تالار بزرگ قرار دارد، بنوشید و از مقبره ملکه صوفیا دیدن کنید.

مسجد ایاصوفیه

 

3- خوردن صبحانه در اروپا با تماشایی مناظری از آسیا و صرف ناهار در آسیا با دیدن مناظری از اروپا؛ همه این اتفاقات در همان روز!

یکی دیگر از کارهایی که تجربه آن تنها در استانبول مسیر می باشد، خوردن صبحانه در آسیا و ناهار یا شام در اروپا در طول یک روز است. در استانبول با وجود یک مرز طبیعی بین اروپا و آسیا، یکی از شاهکارهای طبیعت و نقطه عطف استانبول؛ یعنی تنگه بسفر می توانید در طول روز هر چند بار که دوست دارید قاره خود را تغییر دهید!

تنگه بسفر استانبول

 

4- تماشای یک نوع جالب و دیدنی از مراقبه (مدیتیشن)؛ سمای عرفانی درویشان

تجربه دیدنی دیگر مختص استانبول تماشای سمای عرفانی درویشان است. "سما" نوعی جشن و پایکوبی سنتی صوفیان است و توسط افرادی اجرا می گردد که به دنبال پیدا کردن حقیقت هستند و می خواهند با برانگیختن عشق الهی در خود، خودشان را در خداوند گم کنند و با رسیدن به کمال و آرامش به زمین برگردند. استانبول بهترین جا برای تماشای این مراسم زیبای روحانی با صداهای منحصر بفرد و از بر خوانی اشعار مولانا است.

 

5- بازدید از مسجد بزرگ آبی با لباس مناسب در روز و لذت بردن از جشن های هیجان انگیز کنار تنگه بسفر در شب

استانبول از جمله شهرهای دنیا است که با سفر به آن، کل روز شما به گشت و گذار و بازدید از جاهای دیدنی سپری می شود، درحالیکه شب ها هم تا پاسی از شب می توانید مشغول تفریح و خوشگذرانی باشید. در طول روز با پوشیدن لباس های مناسب می توانید از جاهایی مثل مسجدها و کلیساهای تاریخی دیدن کنید. شب ها هم می توانید از خوردن غذاهای فوق العاده و شرکت در جشن های استانبول لذت ببرید که توریست ها به آن لقب "برلین جدید" داده اند.

جشن های استانبول

 

6- خرید از پربازدید ترین جاذبه توریستی دنیا؛ گرند بازار یا بازار بزرگ استانبول

کار حیرت انگیز بعدی که تنها در استانبول می توانید انجام دهید، خرید از پر بازدید ترین جاذبه توریستی دنیا یعنی بازار بزرگ استانبول است. در استانبول کافی است چند دقیقه فکر کنید و ببینید چه چیزهایی لازم دارید، بعد به طرف بازار بزرگ حرکت کنید چون مطمئنا می توانید تمام چیزهای مورد نیاز خود را در گرند بازار پیدا کنید. در پر بازدید ترین بازار دنیا محصولات مختلف نظیر چرم، جواهرات، غذاهای سنتی ترکی مهارت چانه زدن در خرید و هرچیزی که فکر کنید را می توانید پیدا کنید. همچنین اگر فکر می کنید که مهارت چانه زدن ندارید، می توانید همراه با یک راهنمای تور حرفه ای از گرند بازار دیدن کنید.

گرند بازار استانبول

 

7- بالا رفتن از برج تاریخی گالاتا که شاهد پرواز اولین انسان پرنده بوده است!

بازدید از برج تاریخی گالاتا یکی دیگر از جاذبه های استانبول از دیگر کارهایی است که می توانید در اینجا انجام دهید. گالاتا که یک فانوس دریایی، یک برج دفاعی و یک پناهگاه در جنگ های مسیحی، یک برج دیده بانی و سکوی پرواز اولین انسان پرنده در طول تاریخ است، از زمان ساختش در سال 528 دائما در حال تغییر کاربری بوده است. برج گالاتا همچنین یکی از نقطه عطف های تاریخی استانبول به حساب می آید.

برج گالاتا استانبول

 

8- شنا بین اروپا و آسیا در استخری واقع در دریا

آخرین تجربه جالبی که تنها مختص استانبول است، شنا در تنگه بسفر است. تنگه بسفر بدون تردید جذاب ترین و دیدنی ترین نقطه استانبول است که حتما همه آرزو دارند در آن شنا کنند. اما شنا کردن در بسفر خطرناک است؛ ولی با وجود استخری که در وسط تنگه قرار گرفته و با  آب دریا پر شده، شنا کردن در بسفر دیگر خطرناک نیست. علاوه بر شنا در این قسمت بسفر، می توانید از آفتاب لذت ببرید و مناظر منحصر بفردی از بسفر را در طول روز تماشا کنید.

استخر تنگه بسفر استانبول

 

اطلاعات گردشگری ترکیه

تور لحظه آخری استانبول

نمایشگاه های استانبول ترکیه

09309871159