شماره تماس 09309871159

7 مکان شگفت انگیز برای صرف غذا در استانبول که محلی ها هم کمتر می شناسند!

استانبول پر از رستوران ها و غذاخوری های خوشمزه و هیجان انگیز می باشد که تعدادی از آن را همه می شناسند و تعدادی از آنها هنوز برای اکثر مردم، مخفی است ! لحظه آخری در این مطلب تعدادی از مکان های مخفی برای صرف غذا در استانبول را معرفی کرده است.

 

 

استانبول شهری توریستی و دیدنی است که در آن کارهای منحصر بفرد زیادی برای انجام دادن وجود دارد! البته پیدا کردن این چیزهای مخفی در میان جاذبه های مشهور موجود در استانبول هم کار راحتی نیست؛ ولی نگران نباشید ما در اینجا قصد داریم یک لیست خوشمزه از گزینه های مخفی برای صرف غذا و نوشیدنی در استانبول ارائه نماییم؛ پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

رستوران ماهی کادی نعمت استانبول | Kadı Nimet Fish Restaurant

اولین جا برای خوردن یک غذای خوشمزه در استانبول رستوران ماهی کادی نعمت است. این رستوران بیش از 40 سال است که برای  توریست ها و شهروندان استانبول غذاهای خوشمزه سرو می کند و به خاطر موفقیت اش به یکی از نقطه عطف های منطقه کادیکوی تبدیل شده است. در رستوران کادی نعمت غذاها از بهترین مواد اولیه موجود در سرتاسر ترکیه تهیه می شوند. مثلا پنیر ایزین (Ezine)، روغن زیتون منطقه دریای اژه، آرتیشو یا کنگر فرنگی ازمیر و خیلی از مواد اولیه مناطق مختلف ترکیه در طبخ غذاهای رستوران کادی نعمت استفاده می شود تا ماهی های تازه فصلی بهترین طعم و مزه را داشته باشند و مهمانان از تجربه خوردن ماهی و راکی در قلب استانبول لذت ببرند.

رستوران استانبول ماهی کادی نعمت

 

رستوران کاردشیم مانتی استانبول | Kardeşim Mantı

رستوران بعدی که قصد معرفی آن را داریم، کاردشیم مانتی است. کاردشیم مانتی در سال 1945 افتتاح شد و از آن زمان تا به حال برای مشتریان خود غذاهای 100 درصد با دست تهیه شده و کاملا بدون افزودنی، سرو می کند. محتویات تمام غذاهای رستوران کاردشیم مانتی را مواد اولیه ای با کیفیت درجه یک تشکیل می دهند که عموما از Bolu و مناطق اطراف آن به اینجا آورده می شوند. رستوران به شکلی طراحی شده است که مهمانان در آن بسیار احساس راحتی کرده و از ابتدا حس می کنند وارد خانه خودشان شده اند. صاحبان کاردشیم مانتی یک مادر و پسر هستند که مانتی (همان راویولی از نوع ترکی) و یاپراک سارمای (برگ موی شکم پر) بسیار لذیذ و خوشمزه ای سرو می کنند. به خاطر داشته باشید که در رستوران کاردشیم مانتی تا غذای داخل بشقاب تان را تمام نکنید از دسر خبری نیست!

رستوران استانبول کاردشیم مانتی

 

رستوران بی کوز تیچراج استانبول | Beykoz Teacherage

رستوران بعدی، بی کوز تیچراج است. این رستوران جای بسیار مناسبی برای سپری کردن یک روز کامل همراه با تماشای منظره ای کارت پستالی است. با انتخاب این رستوران می توانید در جایی دقیقا کنار تنگه بسفر بنشینید و در حین خوردن پنکیک های خوشمزه با قیمت بسیار مناسب، از دیدن منظره قلعه روملین و پل دوم لذت ببرید. بی کوز همچنین مکانی بسیار عالی برای دور شدن از شلوغی و هیاهوی شهر استانبول است.

رستوران استانبول بی کوز تیچراج

 

رستوران آقا کاپیسی استانبول | Ağa Kapısı

رستوران اقا کاپیسی یکی از جاهای بی نظیر استانبول برای صرف غذا است. این رستوران به قدری خاص است که حتی محلی ها هم سعی دارند جای آن را به یکدیگر لو ندهند. اقا کاپسی رو به منظره ای دوست داشتنی از شبه جزیره تاریخی Historical Peninsula مهمانان خود را به نوشیدن شربت های خوشمزه عثمانی و چای های گیاهی سالم، دعوت می کند. آقا کاپسی یکی از مکان هایی در استانبول است که حتما باید از آن دیدن کرد و این کافه زیبای واقع در کنار خیابان را کشف کرد. فراموش نکنید که جای آن را به کسی لو ندهید تا همچنان در لیست یکی از جاهای مخفی استانبول بماند.

رستوران استانبول آقا کاپیسی

 

رستوران گیزلی کالسین استانبول | Gizli Kalsın

گیزلی کالسین (به معنی جایی درز نکند یا آن را مخفی نگه دارید) یکی دیگر از مکان های جالب و دیدنی برای صرف غذا در استانبول است. گیزلی کالسین به معنی واقعی کلمه یک بار و پیتزا فروشی مخفی است. چیزی که باعث مخفی ماندن این پیتزا فروشی شده نمای ظاهری آن است که در آن فقط 3 میز و صندلی دیده می شود و هیچ کس نمی تواند حدس بزند که این ورودی به شکل یخچال پیتزا فروشی قرار است ما را به یک راه مخفی برساند که  به سالن بزرگی با تعداد زیادی میز و صندلی منتهی می شود.

رستوران استانبول گیزلی کالسین

 

رستوران مادام دسپینا تاورن استانبول | Madam Despina Tavern

مادام دسپینا تاورن اولین کافه (بار) استانبول و یکی از جاذبه های پنهان این شهر زیبای توریستی می باشد که مدیر آن یک خانم است. مادام دسپینا از موقعیت مکانی عالی برخوردار بوده و در جای خاصی در قلب استانبول واقع شده است. محیط ساده و بسیار معمولی بار دسپینا مهمانان میکده را به چند دهه قبل می برد و آنها را با نوشیدن یک لیوان نوشیدنی خوشمزه سرحال می آورد.

رستوران استانبول مادام دسپینا تاورن

 

رستوران کورلولو علی پاشا استانبول | Çorlulu Ali Pasha

رستوران کورلولو علی پاشا آخرین جای جالب در لیست ما برای صرف غذا در استانبول است. کورلولو علی پاشا بهترین شیش کباب را در کل استانبول سرو می کند و قهوه ترک های آن هم طعم بی نظیری دارند. این مکان کمتر شناخته شده در استانبول مطمئنا تشنه معروف شدن است اما علت اینکه معروف نمی شود این است که مشتریان دائمی علی پاشا دوست ندارند پاتوق مورد علاقه خود را به کسی لو دهند! نکته جالبی که درباره کورلولو علی پاشا وجود دارد این است که با وجود قرار داشتن در یکی از توریستی ترین نواحی استانبول همچنان یک رستوران مخفی می باشد که فقط عده کمی از وجود آن اطلاع دارند!

رستوران استانبول کورلولو علی پاشا

 

بهترین دسرهای استانبول

بهترین غذاهای خیابانی استانبول

تور لحظه آخری استانبول
 

09309871159