شماره تماس 09309871159

بهترین و در عین حال ارزانترین غذاهای دنیا را بشناسید!

سفر و گردشگری به هر جای دنیا با غذاهای آن منطقه عجین شده است و به نوعی بخشی از جاذبه های فرهنگی و محلی آن منطقه به حساب می آید! لحظه آخری در این مطلب تعدادی از بهترین و البته ارزان ترین غذاهای جهان را معرفی نموده است که حتما خواندن آن می تواند برایتان جالب باشد!

 

 

فرقی نمی کند قصد سفر به کجای دنیا را دارید، مطمئنا هر جا که هستید به دنبال پیدا کردن یک یا دو وعده غذای خوشمزه هستید. همچنین همیشه در جستجوی یافتن غذاهای ارزان و در عین حال خوشمزه نیز هستید. از نودل هایی که در بازارهای خیابانی بانکوک تایلند وجود دارند گرفته تا پیتزاهایی که در رستوران های رومی ارزان و اندازه جیب شما سرو می شود، در اینجا می خواهیم گلچینی از خوشمزه و ارزان ترین غذاهایی که در سرتاسر دنیا می توانید مزه کنید را معرفی نماییم؛ پس با ما همراه باشید.

 

1- کایتن-زوشی ژاپن

اولین غذای خوشمزه و ارزان را می توانید در کشور ژاپن امتحان کنید. علیرغم اینکه همه ژاپن را به گران بودن می شناسند ولی در این کشور گران هم امکان خوردن غذاهایی با طعم عالی و در عین حال ارزان وجود دارد. رستوران های زنجیره ای ژاپنی مانند یو سوشی در همه جای دنیا نسبتا محبوب هستند، ولی رستوران های زنجیره ای کایتن-زوشی از بهترین و مناسب ترین جاها برای غذا خوردن در کشور ژاپن هستند. در خیلی از رستوران های زنجیره ای کایتن-زوشی با پرداخت مبلغ کمی به اندازه 100 یوآن می توانید سوشی بخورید.

کایتن-زوشی ژاپن

 

2- ناسی گورنج اندونزی

اندونزی گزینه بعدی برای خوردن یک غذای لذیذ و ارزان قیمت است. غذای محبوب و معروف اندونزی یعنی برنج سرخ شده یا همان ناسی گورنج خیلی سریع و در یک چشم به هم زدن آماده می شود. بازارهای شبانه سرتاسر کشور اندونزی و رستوران های واریونگ (Warung) بهترین و ارزان ترین جا برای خوردن ناسی گورنج هستند. ناسی گورنج غذایی است که از مخلوط برنج سرخ شده با تکه های گوشت و سبزیجات که روی آنها یک تخم مرغ سرخ شده می گذارند، درست می شود و بهترین غذا برای تامین انرژی روزی می باشد که قرار است به گشت و گذار سپری شود.

ناسی گورنج اندونزی

 

3- بانی چاو آفریقای جنوبی

بانی چاو که هم نام و هم تاریخچه جالبی دارد، یکی دیگر از غذاهای ارزان و خوشمزه در جهان می باشد. در زمانهای گذشته یک کاری سویای خشک، توسط کاسبی هندی به نام "بانی" ساخته شد که بر حسب اتفاق به ارزان ترین وعده غذایی در دوربان (Durban) تبدیل شد. کاری بانی بعد از محبوبیت در میان کارگرانی که دنبال غذایی ارزان برای وعده ناهار خود بودند تبدیل به یک وعده غذای سرپایی شد که درون نان های توخالی سرو می شود. ترکیب دوم بانی یک غذای چینی معروف به نام "چاو" می باشد.

 

4- ماهی و چیپس (فیش اند چیپس) انگلیس

فیش اند چیپس یک غذای محبوب و ارزان قیمت در انگلستان و یکی دیگر از غذاهای ارزان و خوشمزه دنیا است. فیش اند چیپس که زمانی غذای اصلی طبقه کارگر در انگلستان محسوب می شد، هنوز هم به یکی از با ارزش ترین وعده های غذایی در این کشور می باشد. جالب است بدانید پادزهری بهتر از پروتئین فیش اند چیپس برای مقابله با روزهای سرد و بارانی و جایی بهتر از نیمکتی در کنار دریا برای خوردن آن وجود ندارد.

ماهی و چیپس (فیش اند چیپس) انگلیس

 

5- تالی هندوستان

غذای ارزان و خوشمزه بعدی متعلق به کشور هندوستان است. در هندوستان سفارش تالی (Thali) یکی از بهترین راهها برای لذت بردن از یک خوراک کاری لذیذ و خوشمزه است. تالی درواقع به دیس یا سینی گفته می شود که حاوی سه نوع خوراک کاری مختلف به علاوه تعدادی از افزودنی های دیگر مثل ماست، ترشیجات یا یک چیز شیرین مثل گلاب جامون (gulab jamun) و بلااستثنا برنج و چاپاتی است. با سفارش دیس تالی نه تنها سه نوع خوراک کاری را در یک وعده امتحان می کنید بلکه یک غذای ارزان در عین حال خوشمزه می خورید که در بعضی از جاها قیمت شان فقط 100 روپیه است.

غذای تالی در هند

 

6- فو ویتنام

فو (Pho) غذای خوشمزه ای است که از غذاهای محبوب مردم ویتنام است. فو در اصل متعلق به هانویی (Hanoi) می باشد که در اینجا این غذا در وعده صبحانه یا به عنوان یک غذای سبک برای آخر شب سرو می شود. در طول تقسیم ویتنام، اهالی شمال ویتنام در حال فرار از مرز فو را با خود به جنوب آوردند و اهالی جنوب ویتنام ذائقه و سلیقه خود را به آن اضافه کردند. سوپ سبزی گرم (فو) را هر زمان از روز که دوست دارید می توانید بخورید. بهترین نوع آن را هم می توانید از دکه های داخل دیوار پیدا کنید که احتمالا قیمت شان کمتر از خرید مواد اولیه و تهیه آن در خانه است.

غذای فو در ویتنام

 

7- بستنی کوبا

بستی کوبا از دیگر غذاهای ارزان ولی خوشمزه دنیا است. در کوبا تا حدی به دلیل محدودیت های تجاری و مسائل مربوط به عرضه مواد غذایی، روش های آشپزی به اندازه همسایه های کارائیبی این کشور هیجان انگیز نیستند. غذا خوردن در رستوران های محلی و در خارج از مناطق توریستی  مطمئنا ارزان است، اما به ندرت می توانید یک غذای لذیذ پیدا کنید. اما برای امتحان یک چیز خوشمزه و در عین حال ارزان می توانید به یکی از فروشگاههای معروف بستنی فروشی Coppelia بروید و بستی های شیرین آنها را امتحان کرده و از خوردن شان لذت ببرید.

بستنی در کوبا

 

8- تاجین مراکش

یکی از خوشمزه ترین خوراک ها در مراکش تاجین است که ارزش غذایی بسیار بالایی دارد. جالب است بدانید که "تاجین" به جای اینکه اسم غذا باشد اسم ظرفی است (یک ظرف سفالی بلند) که غذا در آن پخته می شود. تاجین ها معمولا شامل گوشت قرمز پخته شده با میوه خشک، سبزیجات و مغز پسته و بادام یا گوشت مرغ با لیمو و زیتون می باشند و قیمت شان در مراکش فقط 30 درهم است. در مراکش بهترین جا برای خوردن تاجین رستوران های کوچک واقع در مدینه که از قیمت مناسب و ارزانی هم برخوردارند.

تاجین مراکش

 

9- لانچ پاکت سریلانکا

اگر به غذای سرخ کردنی علاقه دارید توصیه می کنیم حتما لانچ پاکت یا بسته های ناهار سریلانکایی را برای صرف ارزان ترین وعده غذایی بعد از ظهر امتحان نمایید. این بسته ها بین ساعت 11 صبح تا 2 بعد از ظهر در بیرون از دکه ها و کافه ها سرو می شوند و معمولا از برنج بخار پز، گوشت یا ماهی کاری دار، سبزیجات و سامبول تشکیل شده است.

 

10- شاوارما عمان

شاوارما یک خوراک عمانی خوشمزه و محبوب است که زادگاه اصلی آن شرق مدیترانه است. در عمان برخی از مغازه ها، روزانه 1000 وعده شاوارما می فروشند! شاوارما گوشت مرغ، گوشت گاو یا گوسفند خوابانده شده در سس است که قبل از اینکه در نان همراه با لایه های سالاد پیچیده شود، با سیخ کباب می شود. عصرها مغاره هایی که شاوارما می فروشند پر از مشتری هایی هستند که یا همانجا غذای خود را می خورند یا غذای سفرش داده شده را با خود می برند.

شاوارما عمان

 

11- تاکوس مکزیک

غذای ارزان و خوشمزه بعدی، تاکوس است که می توانید آن را در مکزیک امتحان کنید. تاکوس که در مکزیک سرو می شود کمی با نوع غربی آن فرق دارد و فرقشان در این است که به جای پوست سفت و سخت در یک بسته بندی نرم و گرد و کوچک فروخته می شود. در مکزیک کافیست یک دکه در گوشه خیابان پیدا کنید و این قطعه های کوچک خوشمزه را با قیمت مناسب بخرید. تاکوها انواع مختلفی دارند؛ از تاکوی گوشت گرفته تا تاکوی سبزیجات و معروف ترین آنها تاکوی سالسا که همه اینها را در مکزیک می توانید امتحان کنید.

تاکوس مکزیک

 

12- پاد تایی تایلند

تایلند یکی از کشورهایی است که تنها دیدن غرفه های رنگارنگ و پر از جمعیت موجود در بازار مواد غذایی آن تجربه ای وسوسه کننده در نوع خود می باشد. پاد تایی یک خوراک نودل سرخ شده وسوسه انگیز است که به لحاظ ارزش غذایی بهترین گزینه در تایلند است. گفته می شود این غذا در قرن بیستم بعد از اینکه نخست وزیر وقت "پلائک فیبان سونگ رام" از روی حس وطن پرستی تصمیم گرفت پاد تایی را غذای ملی تایلند اعلام کند، پیشرفت زیادی داشته است.

غذای پاد تایی در تایلند

 

13- جرک چیکن جامائیکا

جرک چیکن که در حال حاضر از لندن تا لس آنجلس همه آن را می شناسند، در اصل یک غذای جامائیکایی است. جرک چیکن که از گوشت مرغ خوک یا حتی ماهی خوابانده در سس تند تشکیل شده را روی آتش می پزند بطوریکه مغز پخت می شود و برای وعده شام سرو می گردد. همچنین می توانید به جای جرک چیکن، پن چیکن را در دکه های خیابانی امتحان کنید که همان گوشت های خوابانده شده در سس است که روی زغال پخته می شود. پن چیکن یکی از غذاهای محبوب برای خوردن در گوشه و کنار خیابان یا شب های آخر هفته است.

جرک چیکن جامائیکا

 

14- تامیا مصر

تامیا در واقع نوع مصری فلافل است که اختراع خود مصری ها می باشد. تامیا پیراشکی به شدت سرخ شده با طعم جعفری یا گشنیز است. استفاده از فاوا بین (سویا( به جای نخود باعث آبدار تر شدن تامیا و خوش طعم و خوش عطر شدن آن با تاثیر از آشپزی خاورمیانه ای شده است. بنا به شواهد و دست نوشته هایی که ظاهرا متعلق به 3000 سال قبل و زمان حکومت فرعون ها بر مصر می باشد، بدون شک مصر اولین جایی است که این توپ های سبزیجات را به بهترین شکل تهیه نمود. تامیا که به صورت ساندویچ داخل نان پیتا سرو می گردد از خوشمزه ترین غذاهای خیابانی در مصر است.

 

15- پیتزا ایتالیا

آخرین غذای خوشمزه و ارزان دنیا پیتزا است که زادگاه و محل پیدایش آن کشور ایتالیا است و در ایران هم بسیار پرطرفدار است. هنر آشپزی ایتالیایی با وجود غذاهایی مثل پیتزا، پاستا، ژلاتو، اسپرسو یکی از بهترین ها در دنیا می باشد. پیتزا غذای ارزانی است که می توانید آن را در هر جای دنیا امتحان کنید اما متنوع ترین و اصیل ترین پیتزاها را فقط در کشور زادگاه آن ایتالیا پیدا خواهید کرد. در ایتالیا همچنین غذاهای ارزان زیادی می توانید پیدا کنید؛ مثلا می توانید مارگریتا را فقط با چند یورو سفارش دهید.

پیتزا ایتالیا

 

5 مقصد در دنیا که میتواند جایگزین مناسب مکان های معروف باشد

مکان های ممنوعه دنیا که هیچکس اجازه ورود به آنها را ندارد

 

09309871159