شماره تماس 09309871159

انواع صبحانه در 15 کشور خارجی مختلف!

تنوع غذایی به عنوان بخشی از جاذبه های فرهنگی و محلی هر مکانی در بحث سفر و گردشگری مطرح است که می تواند بسیار جذاب و هیجان انگیز نیز باشد! لحظه آخری در این مقاله به وعده غذایی صبحانه در کشورهای مختلف و چیزهایی که مردم در این وعده ها می خورند پرداخته است که حتما خواندن آن می تواند برایتان جالب باشد!

 

 

این گفته معروف که "صبحانه را شاهانه، ناهار را مثل یک شاهزاده و شام را فقیرانه بخورید" بیانگر اهمیت اولین وعده غذایی روز می باشد. مردم کشورهای مختلف دنیا برای وعده صبحانه از غذاهای سالم و سنتی در کنار هم استفاده می کنند. وعده صبحانه در بیشتر اوقات در کنار اعضای خانواده و عزیزان صرف می شود. با ما همراه باشید تا با انواع صبحانه در کشورهای مختلف دنیا بیشتر آشنا شوید.

 

1- امارات

معرفی لیست کشورها را با کشور امارات شروع می کنیم. صبحانه در کشور امارات معمولا از نان هایی به نام راکاک (raqaq)، کباب و خمیر تشکیل شده که با پنیر، شیره خرما و تخم مرغ سرو می شود.

صبحانه در امارات

 

2- بریتانیا

در بریتانیا صبحانه از نان تُست، ژامبون، سوسیس، تخم مرغ، گوجه گریل شده (کباب شده)، لوبیای پخته و مقداری پودینگ سیاه تشکیل شده است. البته خوردن یک فنجان چای بعد از صرف صبحانه هم، کاریست که بریتانیایی ها به هیچ عنوان آن را فراموش نمی کنند. صبحانه انگلیسی در ایران نیز بسیار پرطرفدار است و بخش ثابت منو رستوران ها برای صبحانه است.

صبحانه در انگلیس

 

3- ترکیه

صبحانه ترکی که به آن "Kahvalti" می گویند از پنیر، کره، نان سفید تازه، زیتون، گوشت کباب شده، تخم مرغ، گوجه، خیار و عسل تشکیل شده است. چای یا قهوه هم بدون استثنا در وعده صبحانه مردم ترکیه در استکان های مخصوص سرو می شود.

صبحانه در ترکیه

 

4- آمریکا

در آمریکا هم وعده صبحانه از وعده های مهم غذایی به حساب می آید. صبحانه آمریکایی از پنکک آغشته به عسل و ژامبون و بلو بری تشکیل شده است. آمریکایی ها هم معمولا در پایان صبحانه خود یک فنجان چای یا قهوه می نوشند.

صبحانه در آمریکا

 

5- مصر

ماداماس صبحانه مورد علاقه مردم مصر است. این صبحانه محبوب از لوبیا، نخود، سیر و لیمو تشکیل شده است. صبحانه مصری هم غذای کاملی است که برای شروع روز کاملا مناسب است. بعضی از مصری ها هم برای وعده صبحانه از خوراک روغن زیتون، سس Tahini، فلفل قرمز، در کنار تخم مرغ آب پز یا مقداری سبزیجات پخته استفاده می کنند.

صبحانه در مصر

 

6- مراکش

در کشور مراکش برای وعده صبحانه از نان با مقداری چاتنی، مربا، پنیر یا کره استفاده می شود. در این کشور خاورمیانه ای برای صبحانه نان های کرامپت (نوعی نان شبیه کماج) خوشمزه ای هم پخته می شود، همینطور نوعی نان به نام نان پنکیک سمولینا دارند که به زبان محلی به آن بَغیر (Baghir) می گویند.

صبحانه در مراکش

 

7- هند

صبحانه در هند از برنج بخار پزی که به شکل کوفته گرد شده است و به آن "Idlis" می گویند و تاپیتای گندم که به شکل نان پخته می شود و به آن پاراتا (Parathas) می گویند، تشکیل شده است. در هندوستان برای وعده صبحانه از طعم دهنده های بسیار مختلفی هم استفاده می شود. دیگر مخلفات صبحانه هندی را پوره تند گوجه فرنگی، سامبار (سبزیجات خش در سس گوشت و حبوبات) و کارهای سیب زمینی تشکیل می دهد که به یک صبحانه ساده، طعم و مزه متمایزی می دهد.

صبحانه در هند

 

8- پاکستان

صبحانه در پاکستان خیلی شبیه به همسایه آن هندوستان؛ یک وعده غذایی سنگین و کامل است. صحبانه مردم پاکستان از نان پاراتا، کره، چاتنی یا یک سس تند دیگر و یک فنجان چای بعد از صرف صبحانه تشکیل شده است. این صبحانه نه تنها باعث سیر شدن می شود بلکه خوشمزه و لذیذ هم است.

صبحانه در پاکستان

 

9- اندونزی

مردم اندونزی که در جنوب شرقی آسیا واقع شده به خاطر علاقه زیادشان به برنج برای صبحانه خود هم مثل دو وعده دیگر برنج سرو می کنند. صبحانه در اندونزی معمولا از برنج، مرغ، سبزیجات و انواع مختلفی از سس ها تشکیل شده است.

صبحانه در اندونزی

 

10- مالزی

صبحانه مورد علاقه مردم مالزی، یکی دیگر از کشورهای آسیای جنوب شرقی، ناسی لِماک (Nasi Lemak) است. این وعده غذایی کامل و سالم از برنج ترد و خوشمزه، شیره نارگیل، سامبال، انواع مغز (پسته، گردو و ....)، تخم مرغ و مرغ تشکیل شده است.

صبحانه در مالزی

 

11- غنا

در کشور آفریقایی غنا هم صبحانه محبوب مردم، وَکیه (Waakye) است. وکیه که از برنج پخته در لوبیا تشکیل شده است، در خیابان های غنا هم به وفور یافت می شود.

صبحانه در غنا

 

12- ژاپن

توفو از غذاهای محبوب مردم ژاپن است که اکثر آنها ترجیح می دهند برای وعده صبحانه از توفو استفاده نمایند. توفوی خیس شده با سس سویا یک غذای سالم و در عین حال خوشمزه برای شروع یک روز پرکار در ژاپن می باشد.

صبحانه در ژاپن

 

13- پرتغال

پرتغالی ها هم  برای وعده صبحانه خود از کروسان های خوشمزه ای از نوع ساده، با سبزیجات یا گوشت استفاده می کنند و همراه صرف صبحانه، مقدار زیادی قهوه می نوشند.

صبحانه در پرتغال

 

14- آلمان

صبحانه سنتی و خوب مردم آلمان از نان یا تُست یا رول، مارمالاد، عسل، تخم مرغ، گوشت سرد مثل ژامبون یا سالامی، انواع پنیر و در نهایت یک فنجان چای یا قهوه تشکیل شده است.

صبحانه در آلمان

 

15- فیلیپین

اولین وعده غذایی روز در فیلیپین از رول های نان و قهوه تشکیل شده است. همچنین تاپسیلوگ (Tapsilog)؛ غذایی که از برنج و گوشت و تخم مرغ سرخ شده تهیه می شود هم از صبحانه های مورد علاقه مردم فیلیپین به حساب می آید.

صبحانه در فیلیپین

 

بهترین و ارزانترین غذاهای دنیا

مکان های ممنوعه دنیا

 

09309871159