شماره تماس 09309871159

11 مکان که سلفی گرفتن در آنها ممنوع است!

امروزه سلفی گرفتن خصوصا در سفر، یکی از کارهای مهمی است که درصد زیادی از افراد خصوصا جوان ها انجام می دهند! لحظه آخری در این مقاله سراغ مکان های سلفی ممنوع رفته است که شاید معرفی آنها برایتان جالب توجه باشد.

 

 

تب سلفی گرفتن و انتشار آن در شبکه های اجتماعی بخش زیادی از زندگی افراد مختلف را فرا گرفته است طوریکه در حالت اغراق میز و افراطی خود، موجب از دست دادن لحظات لذت بخش زندگی و چه بسا خود زندگی افراد می گردد. به همین دلیل مکان هایی در دنیا وجود دارد که سلفی گرفتن در آنها ممنوع است. با همراه باشد تا با این مکان های ممنوعه بیشتر آشنا شوید.

 

گاروپ در فرانسه

گاروپ فرانسه یکی از جاهایی است که گرفتن سلفی در آن ممنوع است. این ممنوعیت برای آندسته از افرادی در نظر گرفته شده است که قصدشان فخر فروشی در صفحات مجازی یا به اشتراک گذاشتن عکس هایی است که از تعطیلات خود گرفته اند.

سلفی ممنوع در گاروپ فرانسه

 

مکه در عربستان صعودی

در شهر مکه عربستان سعودی هم گرفتن سلفی ممنوع است. دولت عربستان سعودی قانون ممنوعیت گرفتن سلفی، عکس و فیلم را از سال 2017 اعمال نموده است. این ممنوعیت زمانی اعمال شد که مراجع عربستان اعلام کردند سلفی گرفتن بر خلاف اصول مذهبی عبادت مسلمانان است. دولت عربستان بیانیه ای صادر کرد مبنی بر اینکه "در صورت هر گونه تخلف از این قانون، نیروهای امنیتی وارد عمل می شوند تا در صورت لزوم دوربین و عکس های گرفته شده را مصادره نمایند."

سلفی ممنوع در مکه عربستان صعودی

 

بمبئی در هندوستان

بمبئی هندوستان هم یکی دیگر از شهرهای دنیا است که سلفی گرفتن در 15 جای آن ممنوع است. این مکان ها، تفرجگاه ساحلی و ساحل را شامل می شوند. این قانون بعد از اینکه گرفتن سلفی منجر به مرگ عده ای شد، اعمال گردید.

سلفی ممنوع در بمبئی هندوستان

 

پامپلونا در اسپانیا

شرکت کنندگان  در رویدادی تحت عنوان "Running of the Bulls" در پامپلونای اسپانیا اجازه گرفتن عکس های سلفی را ندارند و این قانون از سال 2014 اعمال گردیده است. این قانون در واقع برای حفاظت از شرکت کنندگان و جلوگیری از آسیب دیدن آنها اعمال شد.

سلفی ممنوع در پامپلونا اسپانیا

 

موزه ونگوگ در آمستردام هلند

مکان دیگری که گرفتن سلفی در آن ممنوع است، موزه ونگوگ واقع در شهر آمستردام هلند است. در این موزه، عکاسی هم ممنوع است. این ممنوعیت به خاطر جلوگیری از تحت فشار قرار گرفتن دیگر بازدید کنندگان در حین بازدید است. البته مسئولین موزه قسمت هایی را مشخص کرده اند مثل سالن ورودی و "دیوار های سلفی" که در آنها سلفی گرفتن آزاد است.

سلفی ممنوع در موزه ونگوگ هلند

 

دیزنی پارک در کالیفرنیا آمریکا

در دیزنی پارک هم گرفتن سلفی با عصا یا مونوپاد از سال 2015 ممنوع شده است. این ممنوعیت به خاطر حفظ ایمنی بازدید کنندگان اعمال شده است.

سلفی ممنوع در دیزنی پارک کالیفرنیا آمریکا

 

کلوسئوم در رم ایتالیا

استفاده از میله های سلفی یا مونوپادها در کُلوسِئوم ممنوع است زیرا مسئولین آنها را به عنوان سلاحی برای صدمه زدن و نابود کردن آثار باستانی در نظر می گیرند. بنا به گفته مدیر کلوسئوم، عصاهایی که با دست نگه داشته می شوند، بی نهایت خطرناک اند.

سلفی ممنوع در کلوسئوم رم ایتالیا

 

دریاچه تاهو در کالیفرنیا آمریکا

در دریاچه تاهو نیز گرفتن سلفی ممنوع اعلام شده است. درست است که خرس ها جانواران زیبا و جذابی هستند ولی برای سلفی گرفتن ساخته نشده اند. بنابراین برای جلوگیری از آسیب های احتمالی سلفی گرفتن با خرس ها در دریاچه تاهو ممنوع گردید. توصیه می کنیم هیچ وقت برای گرفتن سلفی به یک خرس نزدیک نشوید!

سلفی ممنوع در دریاچه تاهو کالیفرنیا آمریکا

 

موزه قصر در چین

موزه قصر چین و شهر ممنوعه معروف که یکی از معروف ترین جاذبه های توریستی پکن است از سال 2015 با ممنوعیت گرفتن سلفی مواجه شده است. مقامات موزه به خاطر ترس از آسیب رساندن به اشیای گران قیمت به نمایش در آمده و آثار فرهنگی این ممنوعیت را اعمال کرده اند.

سلفی ممنوع در موزه قصر چین

 

کره جنوبی

دولت کره جنوبی هم یکی دیگر از کشورهایی است که قانون ممنوعیت گرفتن سلفی با مونوپاد را از سال 2014 اعمال می کند. دولت کره بیان می کند این ممنوعیت به خاطر این است وسایلی که با بلوتوث فعال می شوند باعث آسیب رساندن به وسایل الکترونیکی دیگر و موجب اشکال در عملکرد آنها می شوند. همچنین در کره برای کسانیکه که پایه های سلفی می فروشند مجازات و جریمه در نظر گرفته است.

سلفی ممنوع در کره جنوبی

 

ساحل مای خو در تایلند

در ساحل مای خو، گرفتن سلفی با هواپیمایی که ارتفاع کم کرده چند سال قبل به کار مورد علاقه اکثر بومی ها و توریست ها در تایلند تبدیل شده بود، اما اینکار بی نهایت خطرناک است. به همین دلیل دولت تایلند مجازات شدیدی شامل اعدام برای کسانی در نظر گرفته است که قصد گرفتن سلفی در کنار هواپیمای در حال پروازی را دارند که ارتفاع کم کرده است.

سلفی ممنوع در ساحل مای خو تایلند

 

علاوه بر این مکان ها امیدواریم گرفتن سلفی در رستوران ها و کافه ها، سواحل و قله کوهها و البته در حمام و سالن های ورزشی ممنوع شود. با این ممنوعیت ها، قطعا جهان (یا حداقل اینستاگرام) به جای بهتری تبدیل خواهد شد.

 

 

09309871159