شماره تماس 09309871159

جاذبه های توریستی و گردشگری وان ترکیه

عمده شهرت جهانی این شهر به دلیل وجود گربه های سفید پشمالویی با یک چشم آبی و دیگری زرد رنگ است که به وان کدیسی مشهورند. جاذبه های گردشگری شهر وان عبارت است از قلعه وان ، دریاچه وان ، کلیسای آک دامار ، آبشار مرادیه و گربه وان. سفر به شهر وان برای یک مسافرت 2 الی 3 روزه مناسب می باشد. شهر وان دارای فرودگاه بین المللی می باشد که از آنجا می توان با تهیه بلیط هواپیما به سایر شهرهای مهم ترکیه مانند استانبول سفر نمود.

 

 

مکان های دیدنی وان در ترکیه

شهر وان در ترکیه به عنوان یکی از شهرهای توریستی و مطرح در دنیا به شمار می آید که دارای انواع جاذبه های طبیعی و تاریخی است. در زیر به پاره ای از جزییات این جاذبه ها می پردازیم

قلعه وان

بر بالای کوه هایی که در سمت شرق ساحل دریاچه وان قرار دارد، بنایی وجود دارد که قلعه وان نام دارد. این بنا هم اکنون به صورت خرابه هایی باقی مانده که از جذابیت های آن، می توان وجود ستون های بزرگ و دیدنی اشاره کرد. قدیمت این بنا به میزان ۹۰ سال پیش از میلاد مسیح است.

30

دریاچه وان

دریاچه وان در سمت و جهت غربی شهر وان قرار دارد، کوه معروف دریاچه وان سبحان نام دارد که حدود ۴۰۵۸ متر است. جنوب دریاچه کوه اختیار شهاب قرار دارد. این دریاچه یک دریاچه نمکی است که حاصل فعالیت آتشفشانی بوده است. جویبارهای این دریاچه بسیار زیبا هستند. عمیق ترین جای این دریاچه ۴۵۰ متر است، اما به طور متوسط عمق ۱۷۱ متری دارد. این دریاچه دارای ۱۲۰ کیلومتر طول و ۸۰ کیلومتر عرض دارد. مساحت آن ۳۷۵۵ متر مربع است.

121-392

کلیسای آختامار ‏

آختامار یک نام ارمنی است که به یک جزیره در دریای وان نهاده اند. کلیسای آختامار هم در فاصله ۴۱ کیلومتری غرب خود شهر وان و در این جزیره واقع است.  این کلیسا در بین سال های ۹۱۵ تا ۹۲۱ میلادی ساخته شده است

8e35b81be6e583753a3d0616fddf20e3.jpg.thumb_700

آبشار مرادیه

آبشار مرادیه یکی از جاذبه های گردشگری در شهر وان است که حدود ۸۸ کیلومتر از خود شهر وان فاصله دارد. این جا محل تجمع مردم در ۴ فصل سال است.

istanbul_02

 

09309871159