شماره تماس 09309871159

ویزا و انواع آن

بطور کلی شرایط صدور ویزا برای مسافران ایرانی که به یک کشور خارجی سفر می کنند به 2 صورت می باشد؛ یا کشور مقصد از اتباع ایرانی درخواست ویزا می‌کند و یا به موجب قراردادهای بین دو کشور، اتباع ایرانی از دریافت ویزا معاف می باشند. پس اولین قدم برای سفرهای خارجی این است که مشخص کنید کشور مورد نظر از شما ویزا می‌خواهد یا خیر‌؟ اما سوالی که پیش میاد اینستکه که اصلا ویزا چیست و بطور کلی چند نوع می باشد؟

 

 

بطور کلی شرایط صدور ویزا برای مسافران ایرانی که به یک کشور خارجی سفر می کنند به 2 صورت می باشد؛ یا کشور مقصد از اتباع ایرانی درخواست ویزا می‌کند و یا به موجب قراردادهای بین دو کشور، اتباع ایرانی از دریافت ویزا معاف می باشند. پس اولین قدم برای سفرهای خارجی این است که مشخص کنید کشور مورد نظر از شما ویزا می‌خواهد یا خیر‌ (برای اطلاع از کشورهایی که نیاز به ویزا ندارند اینجا کلیک نمایید)؟ اما سوالی که پیش میاد اینستکه که اصلا ویزا چیست و بطور کلی چند نوع می باشد؟

ویزا یا روادید، مدرکی است که ضمیمه گذرنامه یا پاسپورت می گردد و نشان می‌دهد که کشور مقصد از طریق سفارتخانه یا کنسولگری‌ خود، درخواست شما مبنی بر ورود به آن کشور را بررسی نموده و تشخیص داده است که شما با توجه به هدفی که تعیین نمودید، می توانید برای مدت مشخص شده به آن کشور سفر نمایید. در عین حال باید توجه داشت، گرفتن ویزا، به هیچ وجه تضمین ورود به کشور مورد نظر نیست و افسران مهاجرت در مرزها می‌توانند به دلایل مختلف از ورود مسافران به کشورشان جلوگیری ‌نمایند. توجه داشته باشید که در یک کشور خارجی، ویزا یا گذرنامه به منزله کارت شناسایی و برگه هویت شماست و داشتن ویزا به منزله ورود قانونی شما به خاک آن کشور است؛ بنابراین سعی نمایید تا در حفظ و نگهداری آن کوشا باشیدویزا ها از جنبه های گوناگون دارای انواع مختلفی می باشند که در ادامه به مهمترین آنها اشاره می گردد .

انواع ویزا از نظر هدف سفر

ویزاها از نظر هدف و نوع سفر، به چند نوع مختلف دسته بندی می گردند که عبارتند از:

ویزای توریستی

ویزای دانشجویی

ویزای تجاری

ویزای پژوهشی

انواع ویزا از نظر دفعات مجاز ورود و خروج

ویزاها از نظر تعداد دفعاتی که به شخص اجازه ورود و خروج به کشور مورد نظر را می دهند، به 2 نوع مختلف دسته بندی می گردند که عبارتند از: 

ویزای Single

ویزای single به مسافر تنها اجازه یک بار ورود به کشور مقصد را می‌دهد.

ویزای Multiple

ویزای Multiple به مسافر امکان ورود و خروج متعدد به کشور مقصد را در طی مدت اعتبار ویزا می دهد. بنابراین چنانچه در فاصله زمانی کم قصد سفر مجدد به کشور مقصد را دارید، برای آنکه مجددا نیاز به اخذ ویزا پیدا نکنید، سعی نمایید ویزایی با مدت اعتبار طولانی‌تر و به صورت ویزای Multiple بگیرید. توجه گردد که ویزای توریستی و ویزاهای کمتر از ۶ ماه اعتبار (جز در موارد بسیار خاص نظیر مشکلات پزشکی) به هیچ وجه قابل تمدید نخواهند بود.

انواع ویزا از نظر نحوه درج در پاسپورت

ویزاها از نظر نحوه درج در پاسپورت (گذرنامه)، به 2 نوع مختلف دسته بندی می گردند که عبارتند از:

ویزا با برچسب

در این نوع ویزا، سفارت کشور مقصد برچسبی را در یکی از صفحات پاسپورت (گذرنامه) می چسباند.

ویزا با مهر

در این نوع ویزا، سفارت کشور مقصد مهری را در یکی از صفحات پاسپورت (گذرنامه) می زند و اطلاعات در داخل آن نوشته می شود.

انواع ویزا از نظر محل صدور

ویزاها از نظر محل صدور، به 2 نوع مختلف دسته بندی می گردند که عبارتند از:

ویزای معمولی

در ویزای معمولی باید قبل از سفر به کشور مقصد، ویزا را ازسفارت آن کشور دریافت نموده باشید.

ویزای فرودگاهی

در ویزای فرودگاهی، ویزا در لحظه وردو به کشور مقصد و در فرودگاه برایتان صادر می گردد.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات ویزا اینجا کلیک نمایید.

برای اطلاع از نحوه ارائه خدمات ذکر شده می توانید علاوه بر مطالعه مطالب سایت در بخش های مختلف، با شماره های قرار داده شده در سایت تماس بگیرید.

09309871159