شماره تماس 09309871159

آنچه که باید درباره مالدیو بدانید

درباره مالدیو

جزیره ای دور افتاده اما با شکوه؛ بهترین عبارتی است که با آن می توان مالدیو را توصیف کرد. مجموعه ای حیرت آور از دریا، شن و آفتاب برای تعطیلات، بهترین تصویری است که توریست ها از این جزیرۀ گرمسیری بهشت مانند، در ذهن دارند. لحظه آخری در این مطلب به معرفی کلی کشور مالدیو، پرداخته است.

 

 

بهتر زمان سفر به مالدیو

همۀ آنهایی که به دنبال نور آفتاب اند - که دقیقا 99.9 درصد از توریست ها به همین منظور به مالدیو می روند- از سفر به مالدیو لذت خواهند برد. با این وجود، هنوز ماههایی در طول سال هستند که آفتابی تر از سایر ماهها باشند. از دسامبر تا آوریل به طور منظم بازار های کریسمس و سال نو دایر است. در نتیجه در طول این ماهها میزان اقامت نیز افزایش می یابد. آسمان به احتمال زیاد بین می و نوامبر، بارانی و ابری است. علیرغم آن، در ماه آگوست اغلب گروههای ایتالیایی را می بینید که در طول تعطیلات سنتی شان به اینجا می آیند. برای تنوع بهتر است در طول ماههای می تا نوامبر به قسمت غربی جزیرۀ مرجانی مالدیو و برای 5 ماه باقی مانده از سال به قسمت شرقی بروید. بین مارس و اکتبر ارتفاع موج در بالاترین حد خود است و اگر به موج سواری علاقه دارید، بهتر است در این ماهها به مالدیو سفر کنید. دما در طول سال در مالدیو حدود 30 درجه است.

پایتخت مالدیو

پایتخت کشور مالدیو، شهر ماله می باشد که در واقع بزرگترین مرکز تجاری مالدیو نیز مسوب می گردد. ماله دارای مرز آبی مشترک با کشور سریلانکا می باشد و فرودگاه مجهزی نیز دارد.

حمل و نقل در مالدیو

سرویس هواپیمایی جزیره مالدیو، پرواز های داخلی را بین ماله و جزایر Kaadedhdhoo, Kadhdhoo, Gan, Hanimaadhoo انجام می دهد. تعدادی از شرکت ها (مخصوصا مالدیوین ایر تاکسی و ترانس مالدیوین ایر وی ) سرویس یا خدمات هواپیماهای دریایی و یا هلیکوپتر را در دور و اطراف مالدیو بر عهده دارند؛ تا مسافران را به مقصد هایی که تحت پوشش سرویس هواپیمایی جزیره نیستند، برسانند. پیاده روی اغلب بهترین گزینه برای کشف جاهایی است که نزدیک محل اقامت تان هستند، چون اکثر جزیره ها را می توانید پیاده در طول نیم ساعت طی کنید. ماله یک استثناء است و در آن تاکسی ها براحتی در دسترس اند و دوچرخه ها گزینۀ خوبی در Addu Atoll هستند که در آن چندین جزیره بوسیلۀ جاده یا گذر گاهی به هم مرتبط اند.

پروازهای مالدیو

پروازهای منظمی بین مالدیو و کولومبو (سریلانکا)، تیواندرام (جنوب غربی هند)، دبی (امارات متحدۀ عربی)، سنگاپور، کوالالامپور (مالزی) و همچنین تعداد زیادی از شهرهای آسیایی و اروپایی، انجام می شود. فرودگاه بین المللی مالدیو در جزیره هولوله (Hulule)؛ یعنی در دو کیلومتری ماله قرار دارد. قایق ها مسئولیت نقل و انتقال مسافران از فرودگاه به ماله و برعکس را دارند (این سفر 15 دقیقه طول می کشد). با تصاویر کارت پستال مانندی که از مالدیو دیده اید، نباید برایتان تعجب آور باشد که مالدیو یک توقفگاه معروف کشتی های تفریحی است، علیرغم اینکه سفر با آنها گران است.

عیدها و تعطیلات رسمی در مالدیو

- اول ژانویه به خاطر اولین روز سال نو میلادی

-* ژانویه ، سال نو اسلامی

- *مارس میلاد النبی ( تولد پیامبر )

- *آوریل روزی که مالدیو دین اسلام را پذیرفت

- 27 آوریل روز ملی مالدیو

- 26 و 27 جولای روز استقلال

- * سپتامبر شروع ماه رمضان

- *اکتبر عید فطر ( پایان ماه رمضان )

- 3 نوامبر روز پیروزی

- 11 نوامبر روز جمهوری

- *دسامبر شروع حج

- * دسامبر عید قربان

* تاریخ های این اعیاد مسلمانان هر سال تغییر می کند چون به هلال ماه بستگی دارند.*

 

مردم مالدیو خیلی به کشورشان افتخار می کنند و پرچم قرمز و سبز کشورشان را زینت بخش خانه ها و خیابان هایشان تقریبا در تمام اعیاد، قرار می دهند. اعیاد بدون شک برای کل اعضای خانواده است و مرد و زن و کودک در تهیۀ غذا و تزیئن آن مشارکت دارند و جزء حیاتی و ضروری هر یک از اعیاد مالدیوی ها، رژه رفتن است. جشن ها ترکیبی از سنت و مدرنیته اند و بسیار دیدنی و ویژه برگزار می گردند. در طول ماه قمری رمضان که عید فطر را پیش رو دارد، مسلمانان در طول روز روزه می گیرند و شب ها افطار می کنند، بنابراین کسب و کارهای معمول ممکن است دچار تعطیلی و وقفه گردد. در طول روز رستوران های زیادی تعطیل اند و این تعطیل شدن ها تا عید فطر ادامه دارد، اما روی زندگی در هتل های جزایر تاثیری ندارد. به آخر رسیدن تعطیلات عید فطر بسته به مناطق مختلف، از 2 تا 10 روز طول می کشد.

پیش شماره تلفن ها و ویزای مالدیو 

پاسپورت و بلیط برگشت تنها ایتم هایی هستند که برای ورود به مالدیو به آنها نیاز دارید. در بدو ورود یک ویزای بدون هزینۀ 30 روزه برای شما صادر می شود. این ویزا را می توانید تا 90 روز تمدید کنید، البته اگر ثابت شود که از عهدۀ هزینه های اقامت بر می آیید. همچنین اگر نامه ای از طرف یک اسپانسر (شخصی که شما را تضمین می کند) داشته باشید، می توانید مدت اقامت خود را تمدید کنید. اجازه ندارید الکل با خودتان وارد مالدیو کنید و آن را در خارج از هتل ها هم  پیدا نخواهید کرد. طبیعتا ورود مواد مخدر و فیلم و نوشته ها و عکس های پورن (مستهجن)  و اقلام مشابه نیز به شدت ممنوع است. خارج کردن لاک پشت ها و و محصولاتی که از لاک لاک پشت درست شده اند و مرجان سیاه نیز در مالدیو ممنوع می باشد. کد بین المللی مالدیو 960 است. در این کشور نواحی، کد ندارند.

شماره های ضروری در مالدیو

- پلیس: 119

- آتش نشانی: 118

- آمبولانس: 102

گشت و گذار در جزیره مالدیو

برای گشت و گذار در جزیره مالدیو می توانید براحتی قایق های کرایه ای محلی را که به dhonis معروف اند، از یک فری کانتر که در هر هتلی یک از آنها هست، اجاره کرده و به جزیره های اطراف بروید. برای سفر به جزایر خارجی که خارج از منطقۀ توریستی هستند، به مجوز نیاز دارید؛ مجوز ها فقط برای توریست هایی صادر می شوند که از طرف یکی از ساکنین جزیره ای که دوست دارند به آنجا بروند، ضمانت شده باشند.

واحد پول مالدیو

پول رایج مالدیو روپیه است که به 100 لاری تقسیم می شود. محدودیتی برای تبدیل هر نوع پول رایج به روپیه وجود ندارد، اما روپیه فقط در ماله کاربرد دارد که در اینجا هم کسبه از قبول دلار آمریکا در معاملات خوشحال می شوند. هزینه های هتل و سفر با دلار پرداخت می شود و هتل ها کارت های اعتباری را به پول نقد یا چک مسافران، ترجیح می دهند. دستگاههای خودپرداز به ندرت در مالدیو دیده می شوند و در خارج از ماله اصلا این دستگاهها را نمی بینید. بهترین جا برای پیدا کردن آنها خارج از بانک های اصلی است. پول نقدی که به کارت اعتباری تبدیل شده را هم می توانید در پیشخوان هایی که در فرودگاه ماله به همین منظور کار می کنند، تهیه کنید.

نحوه انتقال مسافران به هتل های مالدیو

بیشتر مسافران از هواپیما مستقیم سوار قایق (هواپیمای دریایی/هلیکوپتر) می شوند؛ قایق های dhonis از اکثر هتل های جزیره زمان فرود هواپیما به فرود گاه می آیند تا مهمانان را به هتل شان ببرند، چون کار انتقال مسافران و کسانی که از قبل هتل رزو کرده اند به عهدۀ آنها است.

09309871159